تاریخ انتشار
دوشنبه ۲۷ ارديبهشت ۱۴۰۰ ساعت ۱۴:۰۷
کد مطلب : ۴۳۴۲۵۸
کبنا گزارش می دهد

در نشست ستاد مبارزه با کرونا گچساران چه گذشت+فیلم

۱
۲
فایل مرتبط کبنا ؛ 
هشتاد و چهارمین  نشست ستاد مقابله با بیماری کرونا با حضور فرماندار گچساران، دکتر آرین غلامیان مدیر شبکه بهداشت و درمان گچساران ، معاونین شبکه بهداشت و درمان و اعضای ستاد در سالن اجتماعات فرمانداری گچساران برگزار شد.
فرماندار گچساران در این نشست اظهار داشت: خوشبختانه در چند روز اخیر  شاهد روند کاهشی ابتلا  به بیماری کرونا در شهرستان هستیم و هیچ چیز به اندازه سلامت مردم و جامعه، ما را خوشحال نمی‌کند.
 علیرضا اتابک افزود افزود: یکی از نکاتی که موجب کاهش ابتلا به کرونا شده  رعایت دستور العمل بهداشتی بوده است.
اتابک با اشاره به اینکه اگر آمار  ابتلا به کرونا به یکباره افزایش پیدا می‌کند به دلیل عادی انگاری و سهل‌انگاری در رعایت پروتکل بهداشتی است.
وی تاکید کرد: در همین شرایطی که روند کاهشی را طی می‌کنیم باید همچنان نظارت بر صنوف و بازار ادامه داشته باشد.
فرماندار گچساران بیان کرد: اگر 85 درصد افراد جامعه پروتکل بهداشتی را رعایت کنند  شاهد روند کاهشی ابتلا به کرونا  در جامعه خواهیم بود و اگر امروز روند کاهشی بیماری  کرونا در شهرستان را طی می کنیم به دلیل رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی بوده است.
 اتابک عنوان کرد: فاصله تغییر رنگ از قرمز به نارنجی و یا بالعکس تنها یک روز و طی  یک مراسم عزاداری و عروسی است که باید بر چنین مراسماتی نظارت شود.
وی با اشاره به اینکه اکنون شهرستان گچساران در وضعیت نارنجی این بیماری قرار دارد، افزود: اکنون تنها گروه شغلی یک و 2  مجاز به فعالیت است و گروه های شغلی  سه و چهار همچنان تعطیل هستند.
فرماندار گچساران تصریح کرد: یکی از عواملی که موجب کاهش آمار ابتلا، بستری و مرگ و میر ناشی  از  کرونا در شهرستان شده بود همین اعمال محدودت‌های منع تردد و تعطیلی بازار  بوده است و  اگر در چنین  شرایطی صنفی از دستورات ستاد کرونا سرپیچی کند با آن صنف برخورد و پلمب شود پس از بازاریان انتظار داریم که شیوه نامه بهداشتی را کاملا رعایت کنند و همچنین به مشتریان خود تاکید کنند که پروتکل های بهداشتی را رعایت کنند.
اتابک بیان کرد کرد: متاسفانه تا زمانی که محدودیت‌های سختگیرانه بر جامعه اعمال می شود سپس برخی ها قانون را رعایت می‌ کنند.
 فرماندار گچساران عنوان کرد:متاسفانه عده‌ای  تهدید بر تجمع می‌کنند و انتظار دارند بدون رعایت پروتکل های بهداشتی تالارهای پذیرایی و سالن های غذای خوری بازگشایی شود.
اتابک با اشاره به اینکه روزهای سخت کرونایی بر ما گذشت، گفت: اکنون اقدامات خوبی در حال انجام است و گروه های هدف در حال واکسینه  هستند و در ماه های آینده واکسیناسیون به صورت  عمومی برای تمامی افراد جامعه اجرایی می‌شود.
فرماندار گچساران با بیان اینکه هم اینک روند کاهشی ابتلا به بیماری رونا را در شهرستان طی می‌کنیم، افزود: فضاهای بسته عامل انتقال بیماری هستند  که انتظار می رود  مکان های زیرزمینی و سالن ‌های ورزشی  در این ایام کنترل شده و از دستورات ستاد کرونا شهرستان سرپیچی نکنند.
 وی تصریح کرد: خوشبختانه تیم جوان شبکه بهداشت و درمان  شهرستان گچساران خوب توانسته اند بیماری کرونا را  در شهرستان کنترل کنند.
اتابک ابراز کرد: حال با توجه به اینکه روند کاهشی ابتلا به کرونا را  طی می‌کنیم تاکید من بر این است که تیم های نظارتی بر بازار نظارت بیشتری داشته و  تذکرات لازم را به اصناف بدهند.
 فرماندار گچساران بیان کرد: ستاد مبارزه با کرونا و بلاخص شبکه بهداشت و درمان شهرستان گچساران کارنامه خوبی در جهت نظارت، بازرسی، بیماریابی ، قرنطینه خانگی، انجام تست ، نظارت بر صنوف  در ایام کرونایی کسب کرده است.
وی در ادامه به برگزاری 3 انتخابات مهم در شهرستان اشاره کرد و گفت:  اولویت کاندیداهای میان دوره مجلس شورای اسلامی و داوطلبان شورای شهر سلامت مردم باشد.
اتابک خاطرنشان کرد: در نشست‌های پیشگیری از وقوع جرم افرادی و یا کاندیداها که قبل از زمان موعد مقرر نشست‌های انتخاباتی برگزار می‌کنند با آنها برخورد قانونی می شود و همه باید پایبند قانون باشند.
 
 
در ادامه رئیس بیمارستان شهید رجایی گچساران اظهار کرد:  در چند روز اخیر روند ابتلا به بیماری کرونا در شهرستان کاهش یافته است.
دکتر سیدطاهر حسینی افزود: در حال حاضر 32 بیمار مبتلا و مشکوک به کرونا در بیمارستان رجایی یبستری هستند که از این تعداد 25 بیمار مبتلا به قطعی شناسایی شده است.
حسینی افزود: از مجموع این تعدا افراد مبتلا و مشکوک به کرونا تعداد هفت بیمار در بخش مراقبت های ویژه بیمارستان بستری که از این تعداد پنج بیمار قطعی مبتلا به کرونا است.
وی عنوان کرد: از ابتدای سالجاری تاکنون یک هزار و 199 بیمار مبتلا و مشکوک به کرونا به بیمارستان شهید رجایی گچساران مراجعه کرده که از این تعداد 568 نفر  بستری شدند.
حسینی تصریح کرد: امسال  تعداد 631  بیمار مراجعه کننده  به بیمارستان رجایی خدمات سرپایی دریافت کردند.
 رئیس بیمارستان شهید رجایی گچساران گفت: در این مدت پنج بیمار مبتلا به کرونا برای انجام درمان به بیمارستا ن شهید جلیل یاسوج اعزام شدند.
حسینی ابراز کرد: در فروردین ماه امسال 670 بیمار به بیمارستان مراجعه که 289بیمار مبتلا به کرونا بستری، 381 بیمار خدمات سرپایی دریافت و 2 بیمار به بیمارستان شهید جلیل یاسوج  اعزام شدند.
وی خاطر نشان کرد : در اردیبهشت ماه امسال 529 بیمار به بیمارستان مراجعه، 279 بیمار بستری، 250بیمار خدمات سرپایی دریافت و 3 بیمار به بیمارستان شهید جلیل یاسوج اعزام  شدند.
رئیس بیمارستان شهید رجایی گچساران عنوان کرد:  با توجه به کاهش ابتلا به کرونا در چند روز اخیر در شهرستان  این امر مورد تاکید نیست که کرونا را شکست داده‌ایم بلکه کرونا قابل پیش‌بینی نیست.
حسینی افزود: از ابتدای شیوع ویروس کرونا تا کنون درآمد  بیمارستان شهید رجایی گچساران به صفر رسیده است چرا که درآمد بیمارستان حاصل از انجام عمل‌های زیبایی بود که به دلیل شوع ویروس کرونا بسیاری  از عمل‌ها و بخش‌های بیمارستان تعطیل و به بخش کرونا تخصیص داده شده است.
 وی خاطرنشان کرد: انتظار می‌رود بیمارستان نرگسی گچساران هرچه زودتر به بهره‌برداری  برسد و در اختیار شبکه بهداشت و درمان گچساران قرار گیرد.
در ادامه جانشین فرمانده نیروی انتظامی گچساران اظهار کرد: بیماری کرونا در شهرستان وضعیت بهتری پیدا کرده است  و از وضعیت قرمز خارج شده است.
ارسلان خادمیان افزود: طی بازدیدی که از بازار صورت گرفته رعایت پروتکل بهداشتی از جمله استفاده از ماسک کمتر شده است که می طلبد با آگاهی رسانی صحیح و به موقعه تذکرات لازم داده شود.
خادمیان عنوان کرد: با توجه به اینکه وضعیت شهرستان اکنون نارنجی است امامحدودیت های منع تردد از ساعت 22 الی چهار صبح همچنان پا برجا است.
وی بیان کرد: در اجرای طرح محدودیت های ترافیکی  از ابتدای سال جاری تا کنون  2 هزار و 690 دستگاه خودرو  جریمه ۲ میلیون ریالی شدند.
جانشین فرمانده نیروی انتظامی گچساران تصریح کرد: جریمه تردد خودروهای شخصی از ساعت 22  الی  چهار بامداد در سطح شهر ۲ میلیون ریال تعیین شده است.
خادمیان ابراز کرد: همچنین تعداد 157  دستگاه خودرو که  قانون را نقض کرده  و پلاک‌های خود را مخدوش کرده  خودروی آنها توقیف و به پارکینگ منتقل شد.
جانشین فرمانده نیروی انتظامی گچساران عنوان کرد: برای کنترل تردد در ساعت های شبانه روز از دوربین‌های ثبت تخلف  استفاده می شود و خودروهای متخلف جریمه و اعمال قانون خواهند شد.  
وی در ادامه به بازرسی از بازار و صنوف شهرستان اشاره و خاطرنشان کرد: امسال 2 هزار و 437 مورد بازرسی از بازار و صنوف مختلف انجام گرفته که منجر به پلمب387 واحد صنفی متخلف و 604 مورد اخطاریه تخلف برای آنها صادر شده است.
 
 
نام شما

آدرس ايميل شما

محمدی
Iran, Islamic Republic of
سیاسی ترین مسول گچساران
حق داری کبنا تایخی یه طوری کند شبکه بهداشته فورمالیته کنی
وای به روزی که قلم، اجاره ای شود!!!!؟؟؟؟
نامزدها در انتظار 7 رأی

نامزدها در انتظار 7 رأی

سخنگوی شورای نگهبان از آغاز بررسی صلاحیت نامزدها خبر داده و وعده داده است تا پایان مهلت ...
جلیلی: امیدوارم  لفاظی‌ها بر پاسخگویی به نیازهای مردم غلبه نکند

جلیلی: امیدوارم لفاظی‌ها بر پاسخگویی به نیازهای مردم غلبه نکند

یک کاندیدای انتخابات ریاست جمهوری گفت: بهترین کسی که می‌تواند فضای انتخابات را مدیریت ...
۳۰۴ نفر تاکنون در انتخابات ریاست‌جمهوری ثبت‌نام کردند

۳۰۴ نفر تاکنون در انتخابات ریاست‌جمهوری ثبت‌نام کردند

دبیر ستاد انتخابات کشور گفت: در مجموع چهار روز ثبت‌نام از داوطلبان انتخابات ریاست‌جمهوری ...
فایل های مرتبط
1