تاریخ انتشار
شنبه ۱۶ اسفند ۱۳۹۹ ساعت ۲۰:۵۲
کد مطلب : ۴۳۱۷۱۴
مدیرکل تعزیرات حکومتی استان کهگیلویه و بویراحمد در جمع خبرنگاران:

خروج سیمان از کهگیلویه و بویراحمد ممنوع شد / در بازار مرغ استان چه خبر است؟ / تیم اقتصادی کهگیلویه و بویراحمد پروانه‌هایی که در صندوق منفعت طلبان خاک می‌خورد، بیرون بیاورد و خط بطلان بر آنها بکشد / بلایی که تعمیرگاه‌های فاقد مجوز بر سر مردم می‌آورند

۱
۰
خروج سیمان از کهگیلویه و بویراحمد ممنوع شد / در بازار مرغ استان چه خبر است؟ / تیم اقتصادی کهگیلویه و بویراحمد پروانه‌هایی که در صندوق منفعت طلبان خاک می‌خورد، بیرون بیاورد و خط بطلان بر آنها بکشد / بلایی که تعمیرگاه‌های فاقد مجوز بر سر مردم می‌آورند
کبنا ؛مدیرکل تعزیرات حکومتی استان کهگیلویه و بویراحمد با اعلام این خبر که خروج سیمان کارخانه‌های مارگون و یاسوج از استان ممنوع اعلام شد، گفت: در استان کهگیلویه و بویراحمد هیچ مشکلی در باب کیفیت سیمان نداریم.
به گزارش کبنا از یاسوج، براتعلی صالحی بعد از ظهر امروز در جمع تعدادی از خبرنگاران با اشاره به اینکه مدتی بود، بازار سیمان در استان کهگیلویه و بویراحمد دچار کمبود، مشکل، نارضایتی مردم و نوسانات قیمت شده بود، اظهار داشت: بر اساس مصوبه‌ای که با حضور مسئولان استانی به تصویب رسید، خروج سیمان کارخانه‌های مارگون و یاسوج از استان تا اطلاع ثانوی ممنوع شد.
   
فیلم ) خروج سیمان از کهگیلویه و بویراحمد ممنوع شد
 
صالحی در ادامه با بیان اینکه همه دستگاه‌ها، اصناف، نیروی انتظامی، دستگاه قضا، صنعت و معدن و... برای حفاظت از حقوق شهروندان همکاری نزدیک با تعزیرات حکومتی دارند، که جا دارد از آنها تشکر کنم، بیان کرد: در حوزه حفاظت از منابع طبیعی  و قاچاق چوب جرائم بسیار سنگین و بازدارنده‌ای را اعمال می‌کنیم. استان کهگیلویه و بویراحمد بهترین طبیعت را دارد که سرمایه خدادادی است، تخریب منابع طبیعی در واقع استان را نابود می‌کند.
مدیرکل تعزیرات حکومتی استان کهگیلویه و بویراحمد در ادامه به موضوع مهمی اشاره کرد و گفت: «تعزیرات حکومتی در باب رسیدگی پرونده یک ریال از کسی دریافت نمی‌کند، تمام دستگاه‌های دولتی که خدمات ارائه می‌دهند، مثلاً اداره کل راه و شهرسازی که در حوزه راه فعالیت دارد، اگر کسی یا پیمانکاری آسفالت با کیفیت استفاده نکرد و به جای آسفالت 10 سانتی‌متری، آسفالت 5 سانتی متری ریخت، می‌تواند برای آن فرد پرونده تشکیل بدهد و به تعزیرات حکومتی ارجاع دهد و طبق قانون با او برخورد می‌شود. متأسفانه تاکنون دستگاهی نبوده که در راستای دفاع از حقوق بیت المال همچنین پرونده‌های را برای ما ارسال کند.» این موضوع نکته جالبی بود که براتعلی صالحی دست روی آن گذاشت. آیا تاکنون آسفالت بی‌کیفیت در استان کهگیلویه و بویراحمد ریخته نشده است و یا خدماتی که شرکت‌ها و پیمانکاران می‌دهند، کیفیت عالی دارند؟ یا اینکه دستگاه‌های خدمات رسان برای اینکه خودشان زیر سئوال نروند، دست به همچنین اقداماتی نخواهند زد. سازمان‌های دولتی حتی می‌توانند، فاکتورهای خرید خود را برای راست آزمایی در اختیار تعزیرات حکومتی قرار دهند.
صالحی در ادامه به موضوع تعمیرگاه‌ها و لوازم یدکی خودروها گریزی زد و گفت: بیشترین پرونده‌های که ما با آن سر و کار داریم، مربوط به لوازم یدکی و تعمیرگاه‌های خودروها هستند. اجناس تقلبی به طور گسترده در بازار است. به طور مثال تسمه تی 5 نوع مختلف در بازار داریم. و این نیاز به کارشناس مجرب دارد که اصلی و تقلبی را تشخیص بدهد. گاهی تفاوت قیمت‌ها هم به دلیل نوع آنها است.
وی افزود: چند بار کاری در خصوص تعمیر خودروها ضررهای زیادی به مردم وارد کرده است که آنهم به دلیل عدم تجربه کافی و مهارت لازم است. تعمیرگاه‌های بدون پروانه کسب در بازار کم نیستند. باید تیمی برای شناسایی مکانیکی‌ها و تعمیرگاه‌های مجوز دار و فاقد مجوز در استان کهگیلویه و بویراحمد تشکیل شود.

   

صالحی در ادامه به موضوع مرغ اشاره کرد و گفت: تولید مرغ و مصرف آن در استان کهگیلویه و بویراحمد به هیچ وجه همخوانی ندارد. میزان تولید مرغ در استان کهگیلویه و بویراحمد خیلی کمتر از میزان مصرف آن در استان است. با کمبود واحدهای تولیدی مرغ در سطح استان مواجه هستیم. یکی از دلایل افزایش قیمت مرغ همین موضوع است، چرا که ما مجبور هستیم بخشی از مرغ مورد نیاز استان را از خارج استان تهیه کنیم و بالاخره کرایه بار دارد.
وی گفت: قیمت مصوب مرغ تولیدی استان کهگیلویه و بویراحمد 20 هزار و 400 تومان می‌باشد و مرغی که خارج از استان می‌آید، 26 هزار و 400 تومان است.
مدیرکل تعزیرات حکومتی استان کهگیلویه و بویراحمد در ادامه گفت: تأمین مرغ استان بر عهده سازمان جهاد کشاورزی است.
صالحی گفت: مرغ همیشه در استان کهگیلویه و بویراحمد قیمت بالایی دارد، چونکه همیشه مرغ مورد نیاز استان خارج از استان می‌آید.
به گزارش کبنا، این در حالی است که در استان کهگیلویه و بویراحمد آنقدر پروانه بهره‌برداری تولید مرغ صادر شده است که گاهاً مسئولان در جلسات اعلام کرده‌اند، واحد تولیدی مرغ در استان کهگیلویه و بویراحمد اشباع شده و دیگر مجوز برای مرغداری صادر نمی‌شود. آنطور که مشخص است، برخی از افراد فقط مجوز مرغداری گرفته‌اند و دیگر اقدامی برای راه اندازی نکرده اند. بعضی واحدهای تولیدی مرغ هم تعطیل است.این موضوع باید توسط تیم اقتصادی استانداری کهگیلویه و بویراحمد مورد بررسی قرار بگیرد. و ضمن شناسایی واحدهای تولیدی تعطیل شده، پروانه‌های مرغداری که در صندوق منفعت طلبان خاک می‌خورد، بیرون بیاورد و خط بطلان بر آنها بکشد و کار را به افراد کار کن واگذار نمایند. تا استان کهگیلویه و بویراحمد با توجه به ظرفیت و پتانسیل‌های لازم که دارد، در حوزه مرغ خودکفا شود. و کمتر به جیب مردم ضرر برسد.
نام شما

آدرس ايميل شما

کارشناس امور دام
Iran, Islamic Republic of
ابطال پروانه بهره‌برداری واحدهای مرغداری غیر فعال فرآیند پیچیده حقوقی خاص خود را دارد

موضوع زمین محل اجرای طرح
موضوع تسهیلات بانکی
تعاونی بودن برخی واحدها
مشکلات انحصار ورثه
و ...


در سنوات گذشته تعداد 13واحد مرغداری مشکل دار استان که برخی از آنها در حریم شهر و سکونت گاهها قرار گرفته بودند و امکان ادامه فعالیت با توجه به عدم تمدید پروانه بهداشتی واحدها توسط دامپزشکی وجود نداشت، به سازمان نظام مهندسی کشاورزی و منابع طبیعی استان به منظور ابطال پروانه معرفی گردیدند، ولی عملاً هیچکدام ابطال نگردید و صرفاً برخی واحدها با هماهنگی مالک و رضایت ایشان، تغییر کاربری در واحد دادند

و این مشکل در سطح کشور وجود دارد نه در استان ما

حدود 30 درصد ظرفیت ایجادی مرغداری گوشتی کشور و استان عملاً راکد می باشد


اگر وظایف ابتدایی خویش را عمل می نمود، قطعاً بهتر از اظهار نظر های بی ربط و اشتباه ایشان است


مزید اطلاع در شش ماهه دوم سالجاری سه واحد مرغداری متخلف که نهاده با ارز 4200 دریافت نمودند به تعزیرات به منظور اقدام قانونی معرفی شدند
ولی متاسفانه تاکنون اقدامی درخور صورت نپذیرفته

مشکل. صرفاً بنا به روابط با افراد صاحب نفوذ، صاحب کرسی مسولیت می شوند

ایشان باید دنبال یکسان سازی نرخ کالا و خدمات در بازار و برخورد با متخلفین باشد،
البته اگر این جرایم بازدارنده باشند !

وظیفه ایشان دخالت در امر تولید و فرآیند تولید نیست

ضمن اینکه ایشان آدرس همه واحدهای مرغداری با تاریخ توزیع را دسترس دارد
تشریف ببرد و به خاطر گرانفروشی و عدم رعایت قیمت ستاد تنظیم بازار کشور (14400 تومان) مرغدار را جریمه قانونی نماید

مزید اطلاع در سالجاری میزان جوجه ریزی و تولید گوشت مرغ استان، حدود 20 درصد از سال گذشته بیشتر شده

همچنین 7 واحد مرغداری گوشتی راکد در سال جاری فعال شده اند که این روند فعال شدن واحدهای راکد هنوز ادامه دارد

ضمن اینکه ما در استان ممنوعیت صدور مجوز نداریم
و
مجوزهای تاسیس هم در دست متقاضیان وجود دارد

مشکل اساسی موضوع ممنوعیت اعطای تسهیلات توسعه کمی (ایجاد واحدهای جدید) و حتی سرمایه در گردش به واحدهای دارای پروانه بهره‌برداری می باشد که یک تصمیم ملی است
آژیر قرمز خودکشی

آژیر قرمز خودکشی

14 ماه می‌شود که کرونا در کشور می‌تازد و مردم مجبور به کاهش مراودات، خانه‌نشینی و انزوا ...
این ۵ وسیله در حالت خاموش هم برق مصرف می‌کنند

این ۵ وسیله در حالت خاموش هم برق مصرف می‌کنند

آیا می‌دانستید لوازم خانگی می‌توانند یک زندگی «پنهان» داشته باشند و حتی زمانی که دکمه‌ ...
از خاتمی تا ظریف

از خاتمی تا ظریف

پس از نهی آیت‌الله سید‌حسن خمینی برخی رسانه‌های رقیب با طرح این مساله که پروژه انتخاباتی ...
1