کد QR مطلبدریافت لینک صفحه با کد QR

کبنا گزارش می‌دهد

شرکت قدیمی یاسوران یاسوج زیر سایه غفلت مسئولان تعطیل شد / کارگران بی‌نان شده‌اند / مدیرانی که از باز کردن گره کوچکی هم عاجز هستند

3 مهر 1399 ساعت 19:49

شرکت قدیمی یاسوران بتن، بزرگ‌ترین تولید کننده بتن آماده و تیرچه بلوک در یاسوج مرکز استان کهگیلویه و بویراحمد که مردم این شهر با نام و آوازه او خاطرات زیادی دارند، به دلیل سوء مدیریت و سهل‌انگاری برخی مدیران تعطیل شد.


شرکت یاسوران بتن، بزرگ‌ترین تولید کننده بتن آماده  و تیرچه بلوک در یاسوج مرکز استان کهگیلویه و بویراحمد به شمار می‌رود که بیش از 35 سال سابقه فعالیت دارد و برای حدود 100 نیرو (مستقیم و غیرمستقیم) اشتغالزایی ایجاد شده بود که از این محل امرار معاش می‌کردند و اکنون با تعطیلی این شرکت نیروها از کار بیکار شده‌اند.
یکی از مدیران این شرکت می‌گوید: شرکت یاسوران مظلوم واقع شده است. این شرکت یکی از شرکت‌های قانونمند است که اول هر سال نرخ‌های خود را بر اساس نرخ انجمن بتن ایران اعلام می‌کند.
وی افزود: این شرکت از بهترین تکنولوژی برای ارائه خدمات به شهروندان و مردم عزیز بهره می‌برد و بارها در جشنواره‌ها و همایش‌های مختلف مورد تقدیر مسئولان هم قرار گرفت.
شرکت یاسوران حدود یک ماه است که به دلیل سوء مدیریت و دست‌های که گفته پشت پرده و پنهان هستند، تعطیل شده و نان کارگران و خانواده آنها آجر شده است.
اطلاعات کبنانیوز می‌گوید: افراد معلوم الحالی به منظور اینکه شرکت یاسوران بتن را از پا در بیاورند در مواقعی بتن‌های بی کیفیت را زیر سایه غفلت مسئولان مربوطه کهگیلویه و بویراحمد با قیمت شکنی روانه بازار می‌کردند تا به خیال خودشان شرکت یاسوران را به زمین بزنند، غافل از اینکه تعدادی زیادی کارگر و نیروهای اداری این شرکت به دلیل زیانی که دیده‌اند از کار بیکار شده‌اند. بعد از تعطیلی شرکت با قدمت بالای یاسوران آن شرکت‌های رقیب به یک مرتبه قیمت‌های بتن آماده را بالا می‌برند و از بازار بدون رقیب (یاسوران) بهره کافی را می‌برند. این در حالی است که شرکت یاسوران قیمت‌هایش را کارشناسی شده از قبل به سازمان صنعت، معدن و تجارت استان کهگیلویه و بویراحمد ارائه داده بود، اما متأسفانه برخی در غفلت این مسئولان با قیمت شکنی توانستند یک شرکت قدیمی که مردم شهر یاسوج با نام و آوازه آن خاطراتی دارند، از پا در بیاورند و به مرحله زیان برسانند.
 
خسرو حسینی یکی از فعالین اجتماعی استان کهگیلویه و بویراحمد در یادداشتی خطاب به حسین کلانتری استاندار کهگیلویه و بویراحمد که امروزه به دلیل ندانم کاری و سهل انگاری بعضی مسئولان ناتوان باید جور آنها را بکشد، نوشت: «آقای استاندار مردم را دریابید؛ درحالی که بیماری کرونا بخش زیادی ازجامعه را درگیر خود کرده، مشاغل زیادی تعطیل شده‌اند، بخش درمان در کار خود در حال ایثار و خدمت هستند، گذران زندگی برای مردم سخت و طاقت فرسا شده است و انتظار می‌رفت مدیران وارد میدان کارزار مبارزه با احتکار، کم‌فروشی و گرانفروشی و این همه شلختگی و رهاشدگی در بخش‌های مختلف شوند. اما متاسفانه تعدادی از مدیران بی خیال از بازخواست و نظارت در حال روزمرگی هستند بعضی دستگاه‌ها بود و نبودشان تفاوتی ندارد و مردم باخود می‌گویند مسولان بی خیال رفع مشکلات شده‌اند یا توانایی آن‌ها در همین حد هست. آقای استاندار مردم حق دارند بپرسند چرا بازار به حال خود رهاشده است؟ چرا فریادرسی نیست؟ چرا بر این همه درد مرهم نمی‌گذارید؟ آقای استاندار از مدیرانتان نمی‌پرسید، تدبیرشان کجاست؟ آقای استاندار در حالی که مردم درتامین حداقل لوازم زندگی مانده‌اند، چطور شرکت یاسوران را تعطیل کرده‌اید، کارکنان این شرکت به کجا پناه ببرند مردمی که ماه‌ها در نوبت ساختن سقفی برای خود بودند باید کجا فریاد بزنند؟ فصل سرما که رسید تکلیف این مردم چه می‌شود. اگر مدیر صمت شما در باز کردن یک گره کوچک ناتوان است چگونه می‌خواهد به این بازار آشفته سروسامان دهد. آقای استاندار بخشی از مشکلات مردم و سرگردانی مردم ساخته دست مدیران ضعیف و سفارشی و ناتوانی هست که دچار روزمرگی شده‌اند. چون از مردم فاصله گرفته‌اند قادر به درک شرایط بغرنج و طاقت فرسای مردم نیستند و خدا می‌داند با این شرایط سختی که بر مردم تحمیل کرده‌اند چگونه شب با وجدان آسوده سربالین می‌گذارند و می‌خوابند. آقای استاندار شما نشان دادید که در تعهد و تدین زبانزد، هستید. دستور دهید مشکلات مطرح شده مورد بررسی قرار گیرد و هر مدیر گزارش عملکرد خود را در اسرع وقت ارائه نمایند. دعای خیر مردم بدرقه راهتان.


کد مطلب: 425910

آدرس مطلب :
https://www.kebnanews.ir/report/425910/شرکت-قدیمی-یاسوران-یاسوج-زیر-سایه-غفلت-مسئولان-تعطیل-کارگران-بی-نان-شده-اند-مدیرانی-باز-کردن-گره-کوچکی-هم-عاجز-هستند

کبنانیوز
  https://www.kebnanews.ir

1