تاریخ انتشار
شنبه ۲۹ شهريور ۱۳۹۹ ساعت ۰۱:۴۵
کد مطلب : ۴۲۵۷۰۵

علی دایی را از فوتبال ایران حذف کرده‌اند؟

۱
۰
علی دایی را از فوتبال ایران حذف کرده‌اند؟
کبنا ؛اوايل ارديبهشت ماه سال گذشته بود که علي دايي با وجود اينکه در تيم سايپا عملکرد موفقي داشت، قبل از پايان ليگ از اين تيم به‌نوعي اخراج شد و جاي خود را به ابراهيم صادقي، مربي جوان داد. البته اين جدايي خيلي دوستانه نبود و پس از مصاحبه‌هايي که مديران باشگاه سايپا و علي دايي بر عليه هم انجام مي‌دادند، منجر به نشست خبري هفتم مرداد سال 98 شد که علي دايي در آن نشست با خبرنگاران مانند رويه‌ هميشگي خود به‌غير از مسائل ورزشي، به مشکلات سياسي کشور نيز اشاره داشت و در آن نشست خبري انتقادهاي تندي را از مديران و کارگران سايپا بر زبان آورد. او در اين نشست خبري گفته بود: «نمي‌توانيد من را بين مردم خراب کنيد»، «در سايپا دنبال اين بودند تا علي دايي موفق نشود و ببازد تا زودتر اخراجم کنند» و طبق معمول از دوران مربيگري‌اش در تيم ملي و مشکلاتش با رئيس جمهور وقت (محمود احمدي نژاد) انتقادهايي کرده بود. او همچنين قبل‌تر گفته بود که «بعضي چيزها و کارشکني‌ها که در اين خصوص گفته مي‌شود، صحت دارد و متاسفانه در برخي وزارتخانه‌ها «بِده بستان‌هايي» وجود دارد که مانع از شکل‌گيري خيلي از مسائل مي‌شود. به حرف‌هاي حقي که زدم افتخار مي‌کنم، حتي اگر از فوتبال بيرون بمانم. زندگي من از راه فوتبال نمي‌چرخد که بخواهم نگران آينده باشم و اگر روي کارم تمرکز کنم، بيشتر موفق خواهم شد.» گويا اين صحبت‌ها آينده مربيگري آقاي گل فوتبال جهان را هم تحت‌تاثير قرار داده است پس از آن نشست خبري بود که دايي به شايعات پيرامون ممنوع‌الفعاليت شدنش دامن زده و از قطع مذاکراتش با دو تيم فولاد و تراکتورسازي به صورت ناگهاني خبر داده است. حالا که حدود يک سال و نيم از آخرين فعاليت دايي در فوتبال ايران مي‌گذرد، همه اهالي ورزش به‌خوبي مي‌دانند که دايي به دليل مشغله‌هاي اقتصادي و خانوادگي تمايلي براي کار کردن در شهرهاي ديگر ندارد و فقط پيشنهاد تيم‌هاي تهراني را بررسي مي‌کند. برخي نيز مي‌گويند همسر علي دايي اجازه نمي دهد او به فوتبال برگردد البته بعيد است همسر وي مخالف حضور مجدد او در فوتبال باشد، اما با تمام اين اوصاف بايد گفت علي دايي به شدت سرگرم کارهاي تجاري‌اش در زمينه توليد پوشاک، ساخت و ساز و ... است. اما طي چند وقت گذشته صحبت‌هايي در رابطه با سرمربيگري تيم تراکتور به ميان آمد و ظاهرا دايي از اين پيشنهاد استقبال کرده بود، اما با انتخاب عليرضا منصوريان که عملکرد موفقي در تيم‌هاي قبلي خود نداشته و هميشه اخراج شده است، به‌عنوان سرمربي جديد اين تيم هم اکنون اين شائبه به‌جود آمده که آيا علي دايي ممنوع الکار است؟‌ هيچ فرد يا نهادي حاضر نيست، دليل بيرون ماندن دايي را براي مردم توضيح دهد و به طرفداران او به صراحت بگويد که آيا حذف همزمان دايي و فردوسي‌پور اتفاقي است؟
مقايسه دايي با فردوسي پور
با توجه به روحيه هميشه منتقد دايي، او را با عادل فردوسي پور مقايسه مي‌کنند که به شکلي غيرمنطقي برنامه‌ 90 که با 20 سال سابقه ميليون‌ها مخاطب داشت، از کنداکتور شبکه سه حذف و جاي خود را به‌ برنامه‌اي ضعيف‌تر داد. حذف اين دو چهره محبوب فوتبالي اين شائبه را در افکارعمومي ايجاد کرده که سر سبز آنها قرباني زبان سرخ‌شان شده است؟‌ ماجراي بيکاري علي دايي شهريار فوتبال ايران و مهمترين چهره فوتبالي کشور در دنيا بعد از افشاگري عليه مديرعامل سابق باشگاه سايپا، اجازه نشستن روي نيمکت ليگ برتر را ندارد، اما حراست وزارت ورزش اين موضوع را به شيوه خودش رد کرده است. با اين حال اين پرسش مطرح است که آيا علي دايي واقعا به دلايل دستورالعمل يا بخشنامه محرمانه به تيم‌هاي ليگ برتري ايران، ممنوع الکار شده است؟ آيا واقعا چنين ابلاغي به مديران ليگ برتر وجود خارجي دارد يا آنها بنا بر ملاحظات فني يا به خاطر خلقيات دايي و يا حتي به دليل مشکلات مالي در پرداخت دستمزد، طرف او نمي‌روند؟ او استعدادهاي زيادي در فوتبال ايران کشف کرده و با توجه به روحيه جسورش همواره مهره هاي جوان و گمنامي از تيم‌هايش راهي سطوح بالاتر و تيم ملي شده‌اند. نبود دايي يک خسارت اعتباري براي ليگ ايران و تيم ملي هم محسوب مي‌شود، برخي تلاش دارند عدم توافق دايي با تيم‌هاي مختلف از ذوب آهن اصفهان گرفته تا گل گهر سيرجان و تراکتور تبريز طي دو سال اخير را به درخواست مالي او ربط بدهند؛ اما اين دليل در شرايطي معقول است که يک يا دو باشگاه با شهريار فوتبال بر سر مسائل پولي و مالي به مشکل بخورند، ولي حالا مي‌بينيم که تعداد اين تيم ها رفته رفته بيشتر مي‌شود و صف مشتريان علي دايي، که نتوانسته‌اند با او قرارداد امضا کنند به پنج يا شش تيم رسيده است!
دايي و سرمربيگري در خارج از کشور؟
در اين ميان دوستان و اطرافيان دايي تلاش کردند که پس از جدايي از سايپا، به يکي از تيم‌هاي عربي حاشيه خليج فارس ببرند تا مدتي از فضاي فوتبال ايران دور باشد و تجربه تازه‌اي هم کسب کند، اما هيچ يک از گزينه‌ها با وجود رضايت ضمني دايي، به خاطر شيوع کرونا و تعطيلي اغلب فعاليت‌ها و ساير موارد نهايي نشد. تيم‌هاي ملي کويت و عمان و برخي باشگاه‌ها در ليگ اين دو کشور گزينه‌هاي مطرح شده بودند، ولي حالا آخرين زمزمه‌ها بر سر انتقال چهره سرشناس فوتبال ايران به عرصه مديريت است و برخي مي‌گويند، دايي در صورت حمايت قاطع از سوي جامعه فوتبال، آماده به دست گرفتن رياست فدراسيون فوتبال ايران مي‌شود؛ هرچند خود دايي هيچ گاه به چنين مباحثي روي خوش نشان نداده و حاضر نشد، ايستادن کنار زمين چمن و هدايت بازيکنان درون زمين را با نشستن پشت ميز رياست و اداره کل فوتبال بيمار ايران عوض کند. برخي نزديکان دايي مي‌گويند او طرح اين مباحث را انحرافي مي‌داند و حتي بر عهده گرفتن اين پست را به خاطر وجود نقشه‌هايي براي خراب کردن وجهه خودش نزد افکار عمومي برآورد مي‌کند.

 
مرجع : آرمان ملي
نام شما

آدرس ايميل شما

Iran, Islamic Republic of
دایی اسطوره ای که فراموش نمی شود در بایرن در هر تا.گلزنی به چلسی ومیلان تکرار ناشدنی
تخریب یا نقد مجلس یازدهم؟!

تخریب یا نقد مجلس یازدهم؟!

هر چه مجلس کوتاه بیایید، دیگران او را به گوشه رینگ برده و مورد ضرباتی قرار می‌دهند. تخریب‌گران ...
اختلال عاطفی فصلی؛ از علائم تا درمان

اختلال عاطفی فصلی؛ از علائم تا درمان

باور بر این است که اختلال عاطفی فصلی به دلیل اختلال در ریتم شبانه روزی بدن رخ می دهد....
سبقت «واکسن آنفولانزا» از «دنا پلاس»

سبقت «واکسن آنفولانزا» از «دنا پلاس»

رئیس کمیسیون بهداشت و درمان مجلس در مصاحبه‌اش اشاره کرد که از 16 میلیون واکسن آنفولانزای ...
1