تاریخ انتشار
پنجشنبه ۲۴ فروردين ۱۴۰۲ ساعت ۱۰:۲۵
کد مطلب : ۴۶۰۹۷۴
یادداشت؛

یادداشتی در خصوص نصب شیر سنگی روی قبور در کهگیلویه و بویراحمد

۱
۲
مطلبی که می خوانید از سری یادداشت های مخاطبین کبنانیوز است و انتشار آن الزاما به معنی تایید تمام یا بخشی از آن نیست. می توانید با ارسال یادداشت خود، این مطلب را تأیید یا نقد کنید.
یادداشتی در خصوص نصب شیر سنگی روی قبور در کهگیلویه و بویراحمد
کبنا ؛مردم بزرگوار، نجیب و صدیق شهرستان‌های مختلف استان کهگیلویه و بویراحمد، همان گونه که مستحضرید چند روزی است که بحث عدم نصب شیر‌های سنگی بر روی قبور اموات در رسانه‌های استان مطرح می‌شود، از همه دستگاه‌های محترم فرهنگی و اجتماعی استان، ائمه جمعه و جماعت، روحانیون، فرهنگیان و پیشکسوتان عرصه تعلیم و تربیت، اهل قلم و رسانه، پزشکان، چهره‌های علمی و دانشگاهی متشخصین، متنفذین، ریش سفیدان، اهالی محترم اصحاب خبر و فرهنگ و هنر و همه عزیزان انتظار می‌رود با یک کار عمومی و خداپسندانه در خصوص حذف رسوم غیر ضرور قدم‌های عملی و خداپسندانه بردارند.
باید بپذیریم در شرایط سخت اقتصادی امروز و بنیه ضعیف مالی مردم استان تحمل هر گونه هزینه اضافی کاری ناشایست و غیر ضروری می‌باشد. هر چند انتظار می‌رفت قبل از ورود دستگامحترم قضایی استان، می‌بایست دستگاه‌های محترم فرهنگی واجتماعی که تعداد‌شان در کشور و بالتبع در استان ما هم کم نیستند به این موضوع ورود پیدا کرده و در این خصوص فرهنگ‌سازی نمایند و عواقب و آثار سوء و آسیب‌های اجتماعی ناشی از این نوع تصمیمات را مردم بزرگوار و شریف استان تبیین نمایند.
از همه عزیزانی که دل در گروی پیشرفت و توسعه این مرز و بوم و این استان توسعه نیافته دارند انتظار می‌رود اقدامات خوب از جانب هر دستگاهی که باشد قدر دانسته و تحسین نماییم. در این شرایط سخت اقتصادی هوای هموطنان ضعیف را داشته باشیم.
همگان نیک مستحضرید که آنچه نام‌ها را ماندگار‌تر و سبب نجات ما در آخرت می‌شود باقیات صالحات و رسوم نیکویی است که از خود در این دنیا به جا می‌گذاریم.
اکثریت مردم استان قطع و یقین گذر آن‌ها به بیمارستان نمازی شیراز و مقبره فوق‌العاده ساده و بی‌آلایش مرحوم نمازی افتاده است. مرحوم محمد نمازی به خاطر دل مشغولی‌هایی که برای نجات هموطنان خود در شرایط سخت آن روزگار داشت نامش تا سرای روزگار و گردش زمین همیشه ماندگار خواهند ماند. آری آنچه نام‌ها را ماندگارتر می‌کند افعال و اعمال نیکویی است که از ما به جا می‌ماند.
در همین مرکز استان در گذشته چه خانواده‌های بزرگواری که با وقف زمین جهت کار‌های عام المنفه قدم‌های ماندگار برداشتند.
چه انسان‌های بزرگ‌اندیشی که در گذشته با درک موقعیت و مطالبه‌گری فرهنگی و آموزشی سبب تحرک علمی و پرورش چهره‌های شناخته شده در استان و کشور شدند.
چه انسان‌های فرهیخته و دور‌اندیشی که با فرصت‌شناسی به موقع و قلم‌ها و قدم‌های ماندگار خود، خدمات خداپسندانه‌ای به جامعه و همنوعان خود برداشتند و تاریخ از آن‌ها به نیک نامی یاد خواهد کرد.
از همه عزیزانی که دل در گروی پیشرفت و توسعه این مرز و بوم دارند انتظار می‌رود در خصوص آثار سوء رسوم زائد و غیر ضرور ورود پیدا کرده و با یک کار عمومی فرهنگی و اجتماعی و آسیب‌شناسی به موقع
قدم‌های نیک و عملی بردارند و دعای خیر مردم را ضمیمه زندگی خود قرار دهند.
ان شاالله
نام محفوظ
فرهنگی بازنشسته و فعال اجتماعی

بیشتر بخوانید:
واقعیت «شیر‌های سنگی» بر روی قبور به روایت دادگستری کهگیلویه و بویراحمد
نام شما

آدرس ايميل شما

Iran, Islamic Republic of
واقعا چقدبینش این استان پایین هست ،بعد از زنده ها حالا اموات رو هم میخان شیرتوشیر بکنن
ویدیو / پویانفر، مداح: اگر کسی احساس می‌کند جای اشتباهی نشسته است خودش کنار رود

ویدیو / پویانفر، مداح: اگر کسی احساس می‌کند جای اشتباهی نشسته است خودش کنار رود

انتقادات پویانفر مداح در سحرگاه ۲۱ماه رمضان: امیدوارم امر به معروف در سطوح بالا انجام ...
زنان و دخترانی که با حجاب‌های گوناگون به مراسم «احیا» رفتند/ عکس

زنان و دخترانی که با حجاب‌های گوناگون به مراسم «احیا» رفتند/ عکس

اعتماد نوشت: برخی از کاربران شبکه‌های فضای مجازی با انتشار تصاویری از مراسم شب احیا ماه ...
میرکاظمی رفت

میرکاظمی رفت

خداحافظی مسعود میرکاظمی از سازمان برنامه و بودجه قطعی شده است؛ بااین‌حال، احتمال جابه‌جایی ...
1