تاریخ انتشار
سه شنبه ۵ اسفند ۱۳۹۹ ساعت ۱۲:۴۹
کد مطلب : ۴۳۱۲۲۱
یادداشت ارسالی؛

نقدی بر نحوه کمک‌رسانی‌ها در حوادث

حسین علی‌پور
۲
۰
مطلبی که می خوانید از سری یادداشت های مخاطبین کبنانیوز است و انتشار آن الزاما به معنی تایید تمام یا بخشی از آن نیست. می توانید با ارسال یادداشت خود، این مطلب را تأیید یا نقد کنید.
نقدی بر نحوه کمک‌رسانی‌ها در حوادث
کبنا ؛حادثه خبر نمی کند؛ و همین بی خبری و غافلگیری است که تلفات و خسارات احتمالی را افزایش می دهد؛ اما چیزی که این غافلگیری، پر هزینه شدن و زمان بر شدن کمک رسانی‌ها را به حداقل ممکن می‌رساند، هماهنگی مردم و مسئولین، هم در اطلاع‌رسانی به موقع و هم در کمکرسانی به هنگام و "سازماندهی" شده است؛
اینکه مردم و فعالین سیاسی اجتماعی و رسانه‌ای به صورت خودجوش نسبت به تهیه و توزیع کمک‌های نقدی، ملزومات و مواد غذایی اقدام می‌کنند، خصلتی نوع دوستانه و پسندیده است؛ اما این قبیل اقدامات غیر منسجم و بدون "مدیریت مرکزی" علاوه بر احتمال رعایت نشدن شأن مردم و حادثه دیدگان در توزیع کمک‌های مالی و غذایی، بیشتر از اینکه رفع به موقع و کیفی مشکلات را به همراه داشته باشد، به مُسَکنی شبیه است که پس از عادی شدن فضای هیجانی ناشی از حادثه، درد اصلی یعنی عدم ثبات و تضمین خدمات ارائه شده از جمله کمک‌های مالی کنترل نشده و ساخت و سازهای غیر اصولی، خودش را نشان می‌دهد!
پیشنهاد می‌شود با توجه به سابقه نقدها، قدردانی‌ها و پیشنهاداتی که توسط مردم و حادثه دیدگان ارائه شده، یک هماهنگی شفاف و منسجم بین دستگاه‌های دولتی مرتبط از جمله هلال احمر و نهادهای حاکمیتی از جمله سپاه پاسداران صورت گرفته و مردم و فعالین سیاسی اجتماعی و رسانه‌ای، صادقانه و به دور از مسائل احتمالیِ سیاسی اقتصادی و انتخاباتی، با این دو سازمان همکاری و همراهی کنند.

-------------------------
حسین علی‌پور
نام شما

آدرس ايميل شما

بنی هاشم
Iran, Islamic Republic of
نقد به جا و پیشنهاد درستی است
الهی
Iran, Islamic Republic of
کاملا درسته البته همه یا اکثریت نیت شون خیره اما هم این مشکلاتی که گفتید پیش میاد و هم ممکنه زمینه سوء استفاده بعضی ها هم پیش بیاد
نفوذ سرمایه‌داری در برخی روحانیون و مداحان

نفوذ سرمایه‌داری در برخی روحانیون و مداحان

 یکی از دغدغه‌های موجود در قشر مذهبی جامعه، روایت‌های بعضا نادرست از مسائل دینی است. ...
زلزله سی‌سخت و پهنه گسله کازرون

زلزله سی‌سخت و پهنه گسله کازرون

زلزله در زمانی رخ داده است که دمای هوا در شهر سی‌سخت در شب به حدود هفت درجه زیر صفر و ...
انجماد معاملات در بورس نامتقارن

انجماد معاملات در بورس نامتقارن

بورس‌بازان برای هفتمین روز کاری با دامنه نوسان نامتقارن دست‌وپنجه نرم کردند. جدالی که ...
1