تاریخ انتشار
سه شنبه ۲۵ ارديبهشت ۱۴۰۳ ساعت ۱۵:۱۳
کد مطلب : ۴۷۵۸۳۳
عصر امروز برگزار شد

شورای اداری کهگیلویه و بویراحمد با حضور محسنی‌اژه‌ای رئیس قوه قضائیه / استاندار کهگیلویه و بویراحمد: سد خرسان خیر، سد آبریز بله / محسنی‌اژه‌ای: با اختلاف‌نظر در خصوص سدها به هیچ نقطه مطلوبی نخواهیم رسید / اگر مسئولان قول دهند در زمینه سد آبریز به یک جمع‌بندی مطلوب برسند من نیز از آن دفاع خواهم کرد

۶
۱
شورای اداری کهگیلویه و بویراحمد با حضور محسنی‌اژه‌ای رئیس قوه قضائیه / استاندار کهگیلویه و بویراحمد: سد خرسان خیر، سد آبریز بله /  محسنی‌اژه‌ای: با اختلاف‌نظر در خصوص سدها به هیچ نقطه مطلوبی نخواهیم رسید / اگر مسئولان قول دهند در زمینه سد آبریز به یک جمع‌بندی مطلوب برسند من نیز از آن دفاع خواهم کرد
کبنا ؛شورای اداری استان کهگیلویه و بویراحمد با حضور محسنی‌اژه‌ای رئیس قوه قضائیه برگزار شد. در این نشست استاندار کهگیلویه و بویراحمد ساخت سد آبریز را به‌عنوان مطالبه‌ای مهم از رئیس قوه قضاییه مطرح کرد.
به گزارش کبنا، محسنی‌اژه‌ای صبح امروز (سه‌شنبه 25 اردیبهشت‌ماه 1403) به استان کهگیلویه و بویراحمد سفر کرد. وی بعد از دیدار با دانشجویان، قضات و کارکنان دادگستری استان در جلسه شورای اداری استان کهگیلویه و بویراحمد شرکت کرد.
حجت الاسلام والمسلمین محسنی اژه‌ای اظهار کرد:مسئولان استانی با کار انقلابی و جهادی و رسیدن به اشتراک نظر و عمل می‌توانند از پس مشکلات چندین ساله برآیند. در استان هرمزگان که چندی پیش سفر کردیم، شاهد بودیم که یک مشکلی که بیش از نیم قرن استمرار داشت با هماهنگی مسئولان استانی و ملی رفع شد. همین موضوع در استان‌های بوشهر و گلستان نیز صادق بود.
رئیس قوه قضاییه گفت:مسئولان استان کهگیلویه و بویراحمد در خصوص عموم مسائل و مشکلات استان از جمله موضوعات مرتبط با منابع آبی و سدسازی در استان به یک راه‌حل جمعی برسند و در آنصورت من قول می‌دهم که نهایت تلاش خود را برای تثبیت نظر جمعی شما در مرکز به کار ببندم.
شورای اداری کهگیلویه و بویراحمد با حضور محسنی‌اژه‌ای رئیس قوه قضائیه؛ از سد آبریز تا کمر خم این کارخانه زیر بار مشکلات / محسنی‌اژه‌ای:  مشکل احداث سد آبریز کجاست تا قوه قضاییه ورود کند
رئیس دستگاه قضا تصریح کرد:پیش‌تر معاون حقوقی ریاست‌جمهوری بخشنامه‌ای را ناظر بر نحوه عمل در پرونده‌های اختلاف حقوقی میان دستگاه‌های دولتی صادر کرده بود، اگر آن بخشنامه کماکان به قوت خود باقیست ما نیز از آن استقبال می‌کنیم و بخشنامه خود را تمدید می‌کنیم تا هیچ دادخواست و شکایتی علیه یک نهاد دولتی از سوی نهاد دولتی دیگر تا زمان اتخاذ تصمیم در دولت در این خصوص، مورد رسیدگی قرار نگیرد.
رئیس عدلیه بیان داشت: یک دستگاه دولتی نباید انتظار داشته باشد وقتی از او شکایت می‌شود و رأی به نفع شاکی قطعی می‌شود، در پرداخت خسارت به شاکی تعلل و تأخیر شود؛ چرا که ما بعنوان قوه قضاییه باید ملتزم به قانون باشیم و حقوق آحاد جامعه را استیفا کنیم؛ البته دستگاه دولتیِ محکوم‌شده می‌تواند با هماهنگی رئیس کل دادگستری استانِ خود، درخصوص نحوه پرداخت خسارت به شاکی، ازراهکار‌هایی قانونی بهره بگیرد؛ به نحوی که هم مشکلی برای آن دستگاه ایجاد نشود و هم خدای‌ناکرده حق شاکی تضییع نگردد.

قاضی‌القضات اظهار داشت: باید توجه داشت که مقوله ترک فعل دارای شقوق مختلفی است و طبق قانون نمی‌توانیم هر موردی را ترک فعل بنامیم و آن را تحت تعقیب قرار دهیم؛ با این وجود شما مسئولان استانی، مصوبات دولتی را که به مرحله اجرا در نیامده منعکس کنید تا در خصوص آن‌ها اتخاذ تصمیم شود.
حجت‌الاسلام والمسلمین محسنی اژه‌ای گفت: در قضیه تغییر کاربری‌ها و تصرف غیر مجاز اراضی دولتی، مسئولان استانی مربوطه در همان مراحل اول ساخت‌وساز‌های غیر مجاز به موضوع ورود کنند و اجازه ندهند یک بنایی با صرف هزینه‌های زیاد فی‌المثل در بستر رودخانه‌ای ساخته شود و پس از آن قوه قضاییه به تخریب و قلع و قمع آن بپردازد؛ البته قطعاً دستگاه قضایی در قبال بنا‌های غیر مجاز، اقدامات قانونی را قاطعانه انجام خواهد داد، اما این امر نافی وظایف پیشگیرانه مسئولان مربوطه در دستگاه‌های اجرایی نیست.
رئیس قوه قضاییه بیان داشت: به موجب اقدامات و تدابیر قاطعانه و قانونی صورت گرفته تغییر کاربری اراضی و ساخت و ساز‌های غیر مجاز در برخی از استان‌ها به صفر رسیده و در سایر استان‌ها نیز بسیار تقلیل یافته است.

رئیس دستگاه قضا افزود: چند ماه پیش گزارشی به من واصل شد ناظر بر آنکه در جنگل‌های جلگه‌ای نوشهر در استان مازندران با ایجاد قطعاتی، ویلا‌هایی آنچنانی را ساخته و یا در آستانه ساخت دارند و این ویلا‌ها را با قیمت حدوداً ۸۰ میلیارد پیش‌فروش کرده‌اند؛ من بلافاصله هیئتی فرستادم و بصورت ویژه موضوع را در دست بررسی قرار دادیم که نتیجه این امر آن شد که از آن اراضی تصرف‌شده، رفع تصرف صورت گرفت و آن اراضی با صرف هزینه و زمان کم و با غرس بیش از ۲ هزار نهال به حالت اولیه بازگشتند. مجموع این اقدامات در طی حدود چهار ماه صورت گرفت و هزینه بازگشت آن اراضی به حالت اولیه نیز به موجب قانون از فردی اخذ شد که مبادرت به ساخت‌وساز در آن منطقه کرده بود. این قبیل کار‌ها را باید جهادی و انقلابی و سریع انجام داد و تعلل و تأخیر در آن‌ها جایز نیست.
رئیس عدلیه در جریان این نشست به رئیس کل دادگستری استان کهگیلویه و بویراحمد دستور داد که موضوعات مربوط به مجتمع دامپروری استان و همچنین اسناد اراضی شهرستان چرام را به صورت ویژه و سریع مورد پیگیری قرار دهد.

حجت‌الاسلام محسنی اژه‌ای رئیس قوه قضائیه بعد از شنیدن حرف‌های مسئولان استان کهگیلویه و بویراحمد گفت: مشخصاً به قوه قضاییه بگویید که مشکل احداث سد آبریز کجاست تا قوه قضاییه ورود کند.
 حجت‌الاسلام محسنی اژه‌ای با اشاره به اینکه اراده خداوند در انجام امور بسیار مهم است، گفت: تلاش، همدلی و هم‌فکری مهم‌ترین راهکار برای رفع مشکلات موجود در کهگیلویه و بویراحمد است و با ایجاد حاشیه و شعار نمی‌توانیم مشکلات را برطرف کنیم.
رئیس دستگاه قضا افزود: همه مسئولان استانی و نماینده ولی‌فقیه و فرمانداران، و حتی برخی از شخصیت‌ها و نخبگان در شورای اداری حضور دارند و مطالباتی را نیز مطرح و مطالبه کردند که یکی از این مطالبات حقابه استان است.
وی به مسئله آب و احداث سد اشاره کرد و گفت: احداث سد آبریز در کهگیلویه باید توسط کارشناسان بررسی شود و می‌توان نظرات کارشناسی را در مجلس شورای اسلامی طرح و در این زمینه تصمیم‌گیری کرد.
حجت‌الاسلام محسنی اژه‌ای یکی از مهم‌ترین مشکلات کشور را منابع آبی عنوان کرد و گفت: با اختلاف‌نظر در این زمینه ما به هیچ نقطه مطلوبی نخواهیم رسید اگر مسئولان قول دهند در زمینه سد آبریز به یک جمع‌بندی مطلوب برسند من نیز از آن دفاع خواهم کرد.
وی گفت: مشخصاً به قوه قضاییه بگویید که مشکل احداث سد آبریز کجاست تا قوه قضاییه ورود کند.
رئیس دستگاه قضا افزود: در برخی از استان‌ها  شورای هماهنگی اقتصادی تشکیل شد و در کهگیلویه و بویراحمد هم هیئت هفت‌نفره تشکیل دهید و از این امکان استفاده کنید.
وی به مسئله کارخانه آرد و گلوکز یاسوج نیز اشاره کرد و گفت: اگر ترک فعلی به‌عمد انجام گرفت، جرم است.
وی با تأکید بر اینکه با هم‌فکری و همکاری هم می‌توانیم مشکلات را برطرف کنیم که نمونه آن در احداث و راه‌اندازی مجدد چند طرح در همین استان بود، اضافه کرد: به رؤسای کل دادگستری گفتم، هر اختیاری من به شما دادم که بتوانیم مشکل استان‌ها را برطرف کنید.
پیش از سخنان رئیس قوه قضاییه، «احمدزاده» استاندار کهگیلویه و بویراحمد به ارائه گزارشی از وضعیت سد‌های این استان پرداخت و با بیان اینکه احداث سد خرسان باعث خسارات زیادی در سطح استان می‌شود، گفت: احداث سد خِرسان ۳ باعث جابجایی قریب به ۸ هزار نفر از مردم استان کهگیلویه و بویراحمد و افزایش میزان حاشیه‌نشینی در استان خواهد شد.
وی همچنین در خصوص برخی آرای دیوان عدالت اداری که موجب کاهش قدرت نظارتِ دستگاه‌های اجرایی می‌شود، مطالبی را مطرح کرد.
سیدعلی احمدزاده استاندار کهگیلویه و بویراحمد در این نشست، اظهار کرد: سد آبریز در کهگیلویه و بویراحمد که قرار است به‌عنوان دومین سد بر روی رودخانه مارون ساخته شود و ۳۰ هزار هکتار اراضی دیم شهرستان‌های کهگیلویه، بهمنی، چرام و لنده را سیراب و تنش کم‌آبی چهار شهرستان را برطرف کند، سال‌هاست که مردم استان چشم‌انتظار ساخت این سد هستند.
احمدزاده افزود: عملیات احداث سد مارون ۲ معروف به آبریز باهدف انتقال آب به ۳۰ هزار هکتار از زمین‌های تشنه شهرستان‌های کهگیلویه و چرام که مورد تأکید وزیر وقت نیرو در سفر مهرماه سال ۹۸ به این استان بود.
استاندار کهگیلویه و بویراحمد گفت: یکی از مطالبات به حق مردم استان سد آبریز کهگیلویه است که سبب تحول در کشاورزی و معیشت مردم خواهد بود.
شورای اداری کهگیلویه و بویراحمد با حضور محسنی‌اژه‌ای رئیس قوه قضائیه؛ از سد آبریز تا کمر خم این کارخانه زیر بار مشکلات / محسنی‌اژه‌ای:  مشکل احداث سد آبریز کجاست تا قوه قضاییه ورود کند
وی عنوان کرد: با ساخت این سد، آب به‌صورت ثقلی از یک تونل به طول چهارهزار ۹۰۰ متر به لوله‌هایی به طول هفت هزار ۴۰۰ متر انتقال و با احداث تونلی به طول شش هزار و ۴۵۰ متر آب به دشت‌های شهرستان‌های کهگیلویه و چرام انتقال می‌یابد.
این سد منافع زیادی برای استان دارد و به رونق و توسعه این منطقه کمک خواهد کرد، حتی استان‌های هم‌جوار نیز از مزیت‌ها و قابلیت‌های این سد بهره‌مند خواهند شد.
البته سال‌هاست که مردم این مناطق در کنار رودخانه پرآب مارون زندگی می‌کنند، اما برای گوجه چینی و برداشت محصول به استان‌های هم‌جوار می‌روند و زمین‌های خودشان در خشکی مطلق به سر می‌برد.
آیت الله «حسینی» نماینده، ولی فقیه در استان کهگیلویه و بویراحمد با اشاره به مشکلات مربوط به جاده‌های این استان گفت: وضعیت خطرناک جاده‌های استان کهگیلویه و بویراحمد، علاوه بر تصادفات زیادی که در پی داشته است، باعث فرار سرمایه‌گذاران از این استان نیز شده و ضرورت دارد که تصمیم عاجلی برای حل این مشکل اتخاذ شود. 
وی با اشاره به همکاری‌های قوه قضاییه در زمینه احیاء و راه‌اندازی مجدد بنگاه‌های تولیدی اظهار کرد: در حال حاضر نزدیک به ۱۵۰ نفر در کارخانه قند یاسوج که چند سال پیش به همت قوه قضاییه احیا شد، مشغول به کار هستند.
نماینده ولی‌فقیه در کهگیلویه و بویراحمدبا بیان اینکه ساخت سد آبریز حق مردم شهرستان کهگیلویه است، گفت: امیدواریم مسئولان به حقابه استان کهگیلویه و بویراحمد از سدهای ساخته شده در این استان توجه کنند.
وی تأکید کرد: دشمن در صدد رواج بی‌حجابی و بی‌حیایی است.
آیت‌الله حسینی همچنین از رئیس قوه قضاییه خواست در مقابل بی‌حجابی با هیچ‌کسی تعارف نکنند، افزود: بی‌حجابی پایه‌های نظام را سست می‌کند و این موضوع نیازمند تدبیر است.
وی با بیان اینکه ۹۵ درصد خدمات مربوط به انقلاب اسلامی است، گفت: خدمات زیادی در این استان در زمان انقلاب انجام گرفت؛ اما تا رسیدن به نقطه مطلوب هنوز فاصله داریم.
آیت‌الله حسینی یکی از مشکلات این استان را جاده عنوان کرد و افزود: بسیاری از سرمایه‌گذاران به دلیل وضعیت نامطلوب جاده‌های این استان و ناچیز بودن تعداد پروازهای فرودگاه یاسوج (یک یا دو پرواز در روز) از سرمایه‌گذاری در این استان خودداری می‌کنند.
وی به مبارزه با مفاسد اقتصادی اشاره کرد و گفت: کارخانه کلوگز و آرد شهر یاسوج هنوز با مشکل مواجه است این در حالی است که در سفر دوم دولت به استان قرار شد مشکل این کارخانه برطرف شود.
حجت‌الاسلام والمسلمین «موحد» یکی از نمایندگان استان کهگیلویه و بویراحمد در مجلس شورای اسلامی، با بیان اینکه امروز شاهد یک تحول ارزشمند و حرکت مثبت در قوه قضاییه هستیم گفت: سد آبریز می‌تواند کام تشنه چند شهر کهگیلویه و بویراحمد را سیراب کند و به راستی چرا ما نباید از حق‌آبه قانونی خودمان برخوردار شویم؟
نماینده شهرستان‌های کهگیلویه، چرام، بهمئی و لنده در مجلس شورای اسلامی نیز در شورای اداری استان با تأکید بر اینکه شهادت می‌دهم حجت‌الاسلام اژه‌ای برای نظام اسلامی نعمتی است که ارزانی داشته است، گفت: عملکرد حجت‌الاسلام‌والمسلمین محسنی اژه‌ای بسیار مطلوب است و انتظار هم همین است.
حجت‌الاسلام محمد موحد با تأکید بر اینکه ساخت سد آبریز مهم‌ترین مطالبه مردم کهگیلویه،بهمئی، چرام و لنده است، افزود: با راه‌اندازی سد آبریز  ۳۵ هزار هکتار زمین در چرام و کهگیلویه زیر آب می‌رود همچنین حدود ۳۰ هزار شغل ایجاد می‌شود.
مرادعلی پیوند معاون توسعه منابع انسانی استان کهگیلویه و بویراحمد نیز در این جلسه با بیان اینکه اقدامات سازمان بازرسی در بسیاری از موارد، موجب کاهش ریسک‌پذیری و جرأت مدیران کشور می‌شود، گفت: ضرورت دارد برای رسیدگی به پرونده‌هایی که در یک طرف آن‌ها دولت قرار دارد، شعب تخصصی در سطح کشور ایجاد شود.
سید علی معتمدی‌‌پور مدیر جهاد کشاورزی استان کهگیلویه و بویراحمد نیز در این جلسه به ارائه گزارشی از وضعیت برخی پرونده‌های قضایی این استان پرداخت که پس از گذشت یک دهه هنوز تعیین تکلیف نشدند.
آرش مصلح مدیرعامل آب منطقه‌ای استان کهگیلویه و بویراحمد نیز در این جلسه گفت: طی سه سال اخیر و با همکاری قوه قضاییه، ۴۵۰ هکتار از اراضی بستر رودخانه‌های استان کهگیلویه و بویراحمد رفع تصرف شده است.
رئیس قوه قضاییه در جریان سفر به استان کهگیلویه و بویراحمد به زیارت قبور مطهر شهدای مدفون در محل سپاه استان پرداخت و با ذکر فاتحه‌ای به این شهدای والا مقام ادای احترام کرد.
نام شما

آدرس ايميل شما

Iran, Islamic Republic of
یک جلسه کامل در مورد سد آبریز مسولین صحبت کردن ، تازه رییس قوه قضاییه گفته مشکل کجاست.
لااقل قبلاً این بنده خدا را در جریان می گذاشتید
سطح سواد مسولین استانی را نشان میدهد
مثل چند تا کلاس اولی که هر کس یک حرف بچگانه بزنه
سد
Iran, Islamic Republic of
استاندار بیکار ما کلا چسبیده به سد آبریز و بقیه استان و مشکلات تعطیل
بابا موحد دوست داره
نگران نباش
Iran, Islamic Republic of
معمولا ادمای متخلف از دستگاههای ناظر شاکی هستند. مردم همه چیز را میدانند. اگه سازمان بازرسی نبود الان لشکر اقارب آقایان در ادارات سر کارربود
همشهری
Russian Federation
با سلام
واقعا آدم باید بحال این استان خون گریست
در جلسه مدیران ارشد استان و در راس آن استاندار ما هیچ برنامه و خواسته ای از رئیس قوه قضائیه نداشته و فقط در خصوص سد آبریز درخواست داشته
آخه استانداری که نمی داند چگونه و از چه طریقی مسئله سد آبریز را پیگیری کند به چه دردی می خورد
تازه آقای اژه ای هم هر چه می فرماید که مشکل سد چی هست تا پیگیری کنم هم آقایان نتونستند درست و حسابی مشکل را بیان کنند
بعد انتظار پیشرفت استان را داریم
باید با این مدیران بی سواد و ناتوان خون گریست
اقای اژه ای باید متوجه شده باشد که مشکل اصلی استان ما از استاندار ناتوان و بی سواد و مدیران ضعیفش هست
خدایا بداد این مردم بدبخت برسد
Iran, Islamic Republic of
با این نمایندگان بی‌عرضه‌ی ما و با برتری عددی نمایندگان خوزستان و فارس در مجلس، هیچگاه حق مردم این استان پرداخت نخواهد شد و همچنان آبهای این استان به حلقوم خوزستان و فارس سرازیر خواهد شد.
معلومه که رأی مسئولان کشوری همیشه با خوزستان و فارس خواهد بود
Iran, Islamic Republic of
یکی نبود نبود بگه آقای استاندار تصمیم برای احداث سد در صلاحیت دولته نه قوه قضائیه. نارضایتی مردم رو می گفتی. زد و بند. زمین خواری ها و عدم رسیدگی ها رو می گفتی. عدم بازرسی از تخلفات مدیران رو می گفتی. فامیل بازی در استانداری و ادارات رو می گفتی. مردم رو چی فکر کردید
جزئیات جدید از محموله روغن‌های آلوده

جزئیات جدید از محموله روغن‌های آلوده

۶ محموله روغن خوراکی به‌وزن ۹۱هزار تن در سال ۱۴۰۰ توسط شرکت بازرگانی دولتی وارد بندر ...
ابتلای ترانه علیدوستی به یک بیماری با منشا نامشخص؟

ابتلای ترانه علیدوستی به یک بیماری با منشا نامشخص؟

مادر ترانه علیدوستی در صفحه‌ی شخصی خود در اینستاگرام اعلام کرد که این بازیگر مشهور به ...
مشکل ۵۰ ساله بازنشستگان حل شد

مشکل ۵۰ ساله بازنشستگان حل شد

با پیگیری سازمان بازرسی کل کشور، معضل چندین ساله بازنشستگان کشوری در خصوص تأخیر در برقراری ...
1