تاریخ انتشار
جمعه ۲۱ ارديبهشت ۱۴۰۳ ساعت ۱۶:۱۸
کد مطلب : ۴۷۵۶۸۲
در خطبه های نمازجمعه ۲۱ اردیبهشت چیتاب مطرح شد

سید فرج الله پژمان: مسئولانی که به میان مردم آمده و براساس داشته ها صادقانه قول همکاری می دهند خادمان واقعی ملتند

۲
۲
سید فرج الله پژمان: مسئولانی که به میان مردم آمده و براساس داشته ها صادقانه قول همکاری می دهند خادمان واقعی ملتند
کبنا ؛به گزارش " کِـبنا" از چیتاب حجت الاسلام سید فرج الله پژمان امام جمعه کبگیان در خطبه های نماز جمعه ۲۱ اردیبهشت ماه ۱۴۰۲ چیتاب ضمن توصیه به رعایت تقوای الهی و پرهیز از گناه در ادامه صفات محسنین کار خیر در راه دمرضای خلی و خدا را از مصادیق تقوای الهی از مشخصه محسنین برشمرد.
وی افراد جهت کار خیر را در سه طبقه کندرو، تند رو، و مانع تراش برشمرد و گفت: مانع تراشان متضرر ترینند اما کسانیکه در احسان به همنوع، گفتار و کردار نیکو، صله رحم ، حسن خُلق، ترک غیبت، ترحم به دیگران، پذیرش ولایت حضرت علی"ع" واقف و صادقند در زمره محسینند و و سعادت دنیا وعقبی نصیبشان خواهدشد.
حجت الاسلام پژمان در فراز دوم ازخطبه های این هفته اصلاح برخی از فرهنگهای نادرست در رسومات خاکسپاری و مراسمات بخش و شهر چیتاب را خواستار شد و گفت: مردمان این دیار که انسانهایی متعصب به ارزشهای معنوی اخلاقی انسانی و اسلامی زبانـزد بویراحمد بزرگ بوده و نمونه شاخص شرافت و شجاعت و متعهد به صیانت از ارزشهای انسانی هستند، زیبنده شأن و شخصیتشان نیست که امروزه با تعویض جایگاه وظایف این فرهنگ غنی، بطور مثال بدعت در مراسمات تشییع وتدفینشان دچار لغزش و ناملموسی گردد. 
وی با اذعان به اینکه تصمیم گیری عده ای از خانمها بر اساس تعصبات بیجا و چشم و هم چشمی در میدان تجمل گرائی یک رقابت کاملا نادرست و عامل أُفتِ فرهنگ غنی مردمداری در منطقه می باشد خاطرنشان کرد: بیائید یکبار برای همیشه این بدعتهای نوظهور غلط را، با مشاوره در جلسه با شورا و معتمدین دیارتان از رخسار فرهنگ غنی این منطقه پاک کنید و نگزارید عده ای براساس سلایق خامِ دیکته شده (رقابت تجملاتی) تصمیم گیرنده ترغیب در تعویض فرهنگ غنیِ بی بدیلتان بشوند. 
این خطیب جمعه نوع پذیرائیهای رنگین و کمرشکن در مراسمات هفتم و چله، جانمائی سنگ قبرهای گران قیمت، دوبل خواننده (مرد و زن) را یک رسم بسیار غلط و بی نتیجه برای متوفی برشمرد و خاطرنشان کرد: مردها باید با ورود به این قضیه نگزارند خاصه در این دوران بیداد گرانی در سایه تصمیمات عده ای از خانمها این همه هزینه های سرسام آور که صرفا برای دیده شدن اِعمال، وَ خروجی خاصی برای اموات ندارند جایگزین فرهنگ ناب این دیار بشود و جلوی ضرر را هر وقت بگیریم منفعت است. 
سید فرج الله پژمان با تبریک فرا رسیدن میلاد حضرت معصومه " س " آغاز دهه كرامت و روز دختر گفت: در عصر کنونی که جامعه غربی در اوج بهره کشی از زنان و دختران تلاش می کند با قانونمند کردن ضدّ ارزش های خود برای دیگر جوامع و فرهنگ ها، فشارهای فراوان را به خصوص بر طیفِ مسلمانان وارد سازد توجّه به جایگاه دختران در سخن و سیره معصومان (ع) داروی شفابخش روزگار ماست. 
وی با اذعان به اینکه هنوز هستند انسانهائیکه جاهلانه پسر را بر دختر ترجیح می دهند و به تعبیر قران کریم با شنیدن نام دختر چهره انان عبوس می شوند خاطرنشان کرد: این عده به همین جهت به تندی مخاطب خداوند سبحان قرار می گیرند. 
سید فرج الله پژمان تصریح کرد: این تلقی که ریشه تاریخی دارد ناشی از جهل این قماش افراد و یکی از مصادیق جاهلیت مدرن است فلذا با سیری در منابع اسلامی می توان فهمید که دختر در اندیشه اسلامی چه جایگاه والایی داشته و دارد. 
امام جمعه کبگیان در ادامه این فراز با تشکر از معاون عمرانی استاندار، فرماندار بویراحمد و هیئت همراه در سفر نیمروزی خود به تعدادی از روستاهای ( بطاری، لیراب، گردوه، چشمه دزدک، موگر، هادی آباد) بخش کبگیان گفت: وقتی معاونت یک استاندار به همراه فرماندار یک شهرستان و مسئولان بصورت میدانی در روستاها به میان مردم می آیند مشکلات را می بینند، درد دلشان را می شنوند و با اعلام داشته ها و امکانات صادقانه و بی پرده در حد توان قول حل مشکلات را می دهند مردم هم قطعاََ قدردان چنین مسئولانی در دولتند و در دایره اعتمادشان به دولت خوشبین تر می شوند. 
این خطیب جمعه در پایان باتشکر از تلاش پیگیری بخشدار کبگیان در مشکل ترمیم سرآب بندی زمینهای کشاورزی بخش وشورا و شهردار چیتاب در سرآب بندی کشاورزی چیتاب نیز گفت: ازهمه عزیزانیکه در حل مشکلات مردم خاصه قشر کشاورز تلاش کردند ( استانداری و مدیریت بحران، جهادکشاورزی، راه شهرستان) تا مردم دغدغه ای از این جهت نداشته باشند تشکر می کنم و درپایان ضمن تشکر از بیداری و آگاهی نیروهای انتظامی بخش، از جناب آقایِ دکتر مُصلح بزرگوار، و سردار حکمتیان دلیر و جهادی که الحق والانصاف همیشه جوابگوی پیگیریهای حل مشکلات همراه ویار مردم بودند تشکر ویژه ای دارم. 
لازم به ذکر است به مناسبت روز دختر در بین الصلاتین از بانوان بسیجی نمونه ( لیلا روزبازار، زهرا تابش پور، زهرا روزگرد، عصمت آرین ) از طرف فرماندهیِ پایگاهِ حضرت زهراء روستایِ نقاره خانه تجلیل بعمل آمد.



٭٭٭٭٭٭٭٭٭٭٭ 

خبرنگار : اسماعیل رسام
نام شما

آدرس ايميل شما

بانو
Iran, Islamic Republic of
آقای رسام سلام
یعنی بانوان فعال بسیجی همینا هستند
چرا تفاوت ایجاد کرده اند وقطعا با این کارشون خیلیا را نسبت به بسیج و بسیجی بودن دلسرد می کنند؟
زهرا
Iran, Islamic Republic of
آقایان بقولی دلسوز بخش
روستاهای دلی خمسیر مگه جز بخش کبگیان نیستند
جزئیات جدید از محموله روغن‌های آلوده

جزئیات جدید از محموله روغن‌های آلوده

۶ محموله روغن خوراکی به‌وزن ۹۱هزار تن در سال ۱۴۰۰ توسط شرکت بازرگانی دولتی وارد بندر ...
ابتلای ترانه علیدوستی به یک بیماری با منشا نامشخص؟

ابتلای ترانه علیدوستی به یک بیماری با منشا نامشخص؟

مادر ترانه علیدوستی در صفحه‌ی شخصی خود در اینستاگرام اعلام کرد که این بازیگر مشهور به ...
مشکل ۵۰ ساله بازنشستگان حل شد

مشکل ۵۰ ساله بازنشستگان حل شد

با پیگیری سازمان بازرسی کل کشور، معضل چندین ساله بازنشستگان کشوری در خصوص تأخیر در برقراری ...
1