کد QR مطلبدریافت لینک صفحه با کد QR

در سفر به یاسوج مرکز استان کهگیلویه و بویراحمد:

وزیر علوم در پاسخ به کبنانیوز در خصوص اخراج اساتید دانشگاه‌ها: جوسازی‌ها صحت ندارد، هیچ اخراجی بدون دلیل و با نگاه سیاسی نبوده است + فیلم

8 ارديبهشت 1403 ساعت 12:58

وزیر علوم، تحقیقات و فناوری گفت: جوسازی در خصوص اخراج اساتید صحت ندارد، اساتید چشم‌وچراغ دانشگاه و جامعه هستند که همواره از توان علمی آنها برای پیشرفت جامعه استفاده می‌کنیم.


وزیر علوم، تحقیقات و فناوری گفت: جوسازی در خصوص اخراج اساتید صحت ندارد، اساتید چشم‌وچراغ دانشگاه و جامعه هستند که همواره از توان علمی آنها برای پیشرفت جامعه استفاده می‌کنیم.
   

فیلم| اخراج اساتید دانشگاه‌ها از زبان وزیر علوم
محمدعلی زلفی گل در پاسخ به سؤال خبرنگار کبنانیوز در خصوص مسئله اخراج اساتید دانشگاه‌ها در سطح کشور، اظهار کرد: در خصوص اخراج اساتید شک نداشته باشید که هیچ اخراجی بدون دلیل و با نگاه سیاسی و بدون توجه به توانمندی‌های اساتید نبوده است.
وی افزود: اساتید سرمایه‌های جامعه و افتخار جامعه دانشگاهی هستند و یک سری قوانین و مقررات وجود دارد که هر کسی آن را رعایت کند، هیچ مشکلی برایش پیش نمی‌آید.
وی افزود: به‌عنوان‌مثال یک عضو هیئت‌علمی باید نظم کلاس، اداری و حرفه‌ای را کاملاً رعایت کند. اگر یک عضو هیئت‌علمی نتواند ترفیع سالانه‌اش را بگیرد. شامل رکود علمی می‌شود. به‌هرحال باید تبدیل وضعیت اعضای هیئت‌علمی توسط مرجع ذی‌صلاح بررسی و تأیید شود.

وزیر علوم، تحقیقات و فناوری گفت: تعداد کمی از اساتید در سطح دانشگاه‌ها اخراج شدند و قطع به‌یقین مشکلاتی در زمینه آموزش، پژوهش و موارد دیگری داشتند، خیلی از این افراد بازنشسته بودند که جزء افراد اخراجی قلمداد شدند.
زلفی گل در پایان تصریح کرد: این بحث جوسازی در خصوص اخراج اساتید صحت ندارد، اساتید چشم‌وچراغ دانشگاه و جامعه هستند که همواره از توان علمی آنها برای پیشرفت جامعه استفاده می‌کنیم و ما همچنان در خدمت جامعه فرهیختگی و نخبه هستیم.
 


کد مطلب: 475247

آدرس مطلب :
https://www.kebnanews.ir/news/475247/وزیر-علوم-پاسخ-کبنانیوز-خصوص-اخراج-اساتید-دانشگاه-ها-جوسازی-ها-صحت-ندارد-هیچ-اخراجی-بدون-دلیل-نگاه-سیاسی-نبوده-فیلم

کبنانیوز
  https://www.kebnanews.ir

1