تاریخ انتشار
پنجشنبه ۶ ارديبهشت ۱۴۰۳ ساعت ۰۵:۱۷
کد مطلب : ۴۷۵۱۸۱
کبنا گزارش می‌دهد

سایه برکناری در تعقیب راستا / چه کسی مدیرکل راه و شهرسازی کهگیلویه و بویراحمد می‌شود؟ + اسامی

۵۰
۱
سایه برکناری در تعقیب راستا / چه کسی مدیرکل راه و شهرسازی کهگیلویه و بویراحمد می‌شود؟ + اسامی
کبنا ؛هر چه در باب اهمیت راه و شهرسازی گفته شود، کم است. دو مقوله راه و شهرسازی مستقیم با رفاه و بهبود شرایط زندگی مردم ارتباط دارد. جان‌های زیادی در محورهای ارتباطی کهگیلویه و بویراحمد به‌دلیل ایمنی نبودن جاده‌ها از دست رفت و هیچ‌وقت هم کسی توبیخ، تنبیه و مجازات نشد. اکنون بحث تغییر مدیرکل راه و شهرسازی کهگیلویه و بویراحمد داغ شده و این امید می‌رود که وزیر راه و شهرسازی و استاندار کهگیلویه و بویراحمد گزینه‌های توانمند، خبره، متخصص و دارای ارتباط‌های گسترده با مرکز برای جذب اعتبار را برای این مسئولیت مهم و خطیر برگزینند.
به گزارش کبنا، اداره کل راه و شهرسازی استان کهگیلویه و بویراحمد در کنار سایر وظایف دو رسالت مهم بر عهده دارد؛ مسکن و راه دو وظیفه اصلی این دستگاه عریض‌وطویل است. باتوجه‌به ارزیابی و بررسی‌های انجام‌گرفته اداره کل راه و شهرسازی در انجام این دو وظیفه خطیر کارنامه موفقی تاکنون ارائه نداده است.
عمده‌ترین و اصلی‌ترین زیربنای کشور، راه بوده که به‌عنوان شریان اقتصادی کشور مطرح است. راه‌ها اعم از راه‌های اصلی، فرعی و آزادراه‌ها سرمایه‌های اصلی کشور هستند. همچنین 
در جامعه ما مسکن یک نیاز اولیه محسوب شده و تأمین آن هم‌ردیف با تأمین غذا و پوشاک به شمار آمده است. مسکن نامناسب عامل مؤثری در پیدایش افسردگی و اختلالات رفتاری، شخصیتی و همچنین کاهش مقاومت فرد در برابر مشکلات، طلاق و مهاجرت است. فردی که به سبب مشکلات اقتصادی نتواند مسکن مناسب و مستقلی داشته باشد، دچار بحران می‌شود.
با این مقدمه کوتاه به سراغ روزهای بحرانی اداره کل راه و شهرسازی استان کهگیلویه و بویراحمد می‌رویم که گویا قرار نیست این اداره کل روی آرامش را ببیند و هرازگاهی خبر انسداد حساب‌‌‌ها و اموال اداره‌کل راه و شهرسازی تیتر یک رسانه‌ها می‌شود. متأسفانه این‌گونه تصور می‌شود که این اداره کل نه بر اساس برنامه، نیاز جامعه و اهداف ترسیم شده اداره می‌شود؛ بلکه درهم ریخته و آشفته اداره می‌شود تا هر کس که از راه می‌رسد؛ حکم توقیف خودروهای اداره‌کل راه و شهرسازی را بگیرد و حساب‌های این اداره را مسدود کند. مثلاً سال‌های زیادی از طرح پروژه راه‌آهن اقلید - یاسوج سخن به میان می‌آید؛ اما افسوس از صدای سوت قطاری و به نظر می‌رسد که این پروژه را پی نخودسیاه فرستادند. پروژه پاتاوه - دهدشت بعد از 28 سال رسماً افتتاح و بلافاصله بحث ایمنی این جاده مهم و به‌اصطلاح ترانزیتی مطرح می‌شود. جاده‌ای که کمترین کامیون و ماشین‌های سنگین باری و اتوبوس‌های مسافربری را به خود می‌بیند و ممنوعیت تردد اتوبوس از این مسیر هم قوزبالای قوز می‌شود.
در تقویم ملی روز هفتم اردیبهشت‌ماه به نام ایمنی حمل‌ونقل نام‌گرفته؛ روزی که موضوع ایمنی راه‌ها و کاهش تصادفات جاده‌ای را یادآور می‌شود در شرایطی که امسال نیز در تعطیلات نوروزی آمار تلفات تصادفات رانندگی در کهگیلویه و بویراحمد نگران‌کننده بود.
نگاهی به آمار تلفات تصادفات رانندگی در کهگیلویه و بویراحمد این مسئله را نشان می‌دهد که طی این سال‌ها، هیچ بهبودی در این بخش صورت نگرفته است. کمیسیون ایمنی راه‌ها از جمله کمیسیون‌های است که در استان کهگیلویه و بویراحمد گهگاهی فعالیت دارد و باهدف کاهش سوانح و تصادفات جاده‌ای به‌عنوان رکن مشورتی، تصمیم‌سازی، اجرایی و نظارتی تشکیل می‌شود. حال این سؤال مطرح می‌شود که خروجی این کمیسیون چه بوده است؟ مثلاً کمربندی یاسوج - اصفهان با ده‌ها ایراد یکی از ناامن‌ترین محورهای ارتباطی کشور است که بیشترین تصادفات استان کهگیلویه و بویراحمد مربوط به این کمربندی است.
خلاصه اینکه حوزه راه و شهرسازی در استان کهگیلویه و بویراحمد یتیم مانده است؛ چون عملکرد راستا و مدیران قبل از او نشان داده که این حوزه را نه می‌دانند و نه توانسته‌اند از افراد خبره در این حوزه استفاده کنند. بعضی انتصابات راستا قابل‌قبول نبوده و خودش هم این مسئله را متوجه شده و ضربات سنگینی از همین محل خورده است. با این شیوه مدیریتی و وضعیت نهضت ملی مسکن، معلوم است که بار اداره کل راه و شهرسازی کهگیلویه و بویراحمد می‌لنگد و به مقصد نمی‌رسد.
بااین‌همه آهنگ تغییر محمد راستا مدیرکل راه و شهرسازی استان کهگیلویه و بویراحمد به صدا درآمده است.
برخی از رسانه‌ها نوشته‌اند که «علیرضا عسکری طیب» گزینه اصلی مدیرکلی راه و شهرسازی استان کهگیلویه و بویراحمد است. فردی که شناخت درستی از او در دست نیست و کارنامه و رزومه او را کسی نمی‌داند و در باب بی‌تجربگی و عدم سابقه اجرایی او حرف‌هایی را می‌زنند.
شرایط استان کهگیلویه و بویراحمد به‌گونه‌ای است که نمی‌توان مسئولیت حوزه راه و شهرسازی را به هر کسی سپرد. برخی افراد دراین‌خصوص اظهارنظر می‌کنند و می‌گویند؛ چرا با وجود این‌همه افراد باتجربه و سابقه باید فردی بدون رزومه اجرایی و سابقه برای این پُست مهم مطرح شود.
انتخاب علیرضا عسکری طیب ناشناخته به‌عنوان مدیرکل راه و شهرسازی کهگیلویه و بویراحمد در واقع بی‌توجهی به نیروهای توانمند این اداره کل است. این در حالی است که افرادی هستند که توانایی مدیریت راه و شهرسازی کهگیلویه و بویراحمد را دارند که به دلایل نامعلومی توجهی به این ظرفیت‌های درون اداره کل که شناخت کافی از نقاط ضعف و قوت دارند، نمی‌شود.
نوید موسوی (معاون مسکن)، نصیب الله پیشوا (معاون ساخت و توسعه)، علی کاظم بدخشان (معاون مسکن)، عبدالصاحب عزیزی (معاون مسکن) و... از جمله گزینه‌های مطرح مدیرکلی راه و شهرسازی هستند.
گفته می‌شود که نصیب الله پیشوا معاون ساخت و توسعه اداره کل راه و شهرسازی کهگیلویه و بویراحمد از نیروهای توانمند و باتجربه این اداره کل، شایستگی این مسئولیت را دارد. وی پیشینه اصول‌گرایی دارد، هیچ‌گونه حاشیه و حرف و حدیثی علیه وی وجود ندارد که توجه به چنین نیروهایی در دولت انقلابی مورد تأکید زعمای دولت بوده و است.
بالاخره حوزه راه و شهرسازی باید زنده و پویا باشد. سپردن امور به افراد ناتوان و ضعیف سبب می‌شود که دَر بر همان پاشنه بچرخد و باری که از دوش مردم و این حوزه برداشته نمی‌شود؛ بلکه مشکلات دوچندان می‌شود.
به گزارش کبنا، بر اساس برآوردها هزینه هر کیلومتر بهسازی و آسفالت راه‌های اصلی در این استان حدود ۲ تا سه برابر دیگر استان‌هاست.
از مجموع حدود ۶ هزار کیلومتر راه موجود در این استان چهارهزار کیلومتر آن راه‌های روستایی است. کهگیلویه و بویراحمد ۶ هزار و ۱۳۹ کیلومتر جاده اصلی، فرعی و چهارخطه دارد که از این میزان پنج هزار و ۴۲۰ کیلومتر آن فرعی و روستایی است. استان کهگیلویه و بویراحمد با جمعیتی ۷۲۶ هزار نفر جمعیت دارای هشت شهرستان، ۱۷ بخش و یک هزار و ۶۷۰ روستای دارای سکنه در جنوب غربی ایران واقع شده است. کهگیلویه و بویراحمد با بیش از ۱۶ کیلومترمربع یک درصد مساحت کشور را در اختیار دارد.
نام شما

آدرس ايميل شما

Iran, Islamic Republic of
روستا که معاون عمرانی است ، الحق در سطح معاون عمرانی نیست ولی گزینه خوبی برای مدیرکل راه و شهرسازی است
استانداری مطلع
Iran, Islamic Republic of
بروید بمیرید که جلوی رانت و زد و بندهای خیلی ها در حوزه عمرانی با ورود روستا گرفته شده است
کارمند راه و شهرسازی
Iran, Islamic Republic of
بهترین گزینه در این شرایط مهندس بدخشان میباشد
Iran, Islamic Republic of
این یک متن سفارشی برای پیشوا می باشد وبس. ارزش محتوایی هم ندارد
Iran, Islamic Republic of
اگر عسکری یا پیشوا بشوند مدیرکل همین‌راستا بهتر است
Iran, Islamic Republic of
مسخره است
Iran, Islamic Republic of
فرخان‌مدیرامورمالیاتی را زودتر عزل نمایید
Iran, Islamic Republic of
مگر مدیرکلی چقدر حقوق میدهند که بعضی ها چندین خانه در یاسوج‌ دارند؟
Iran, Islamic Republic of
محیط زیست استان در حال نابودیست به علت مدیریت ضیف خواهش نگذارید بیشتر از آسیب ببینه؟
خواهشا از گزینه های غیربومی برای مسئولیت های استان استفاده نکنید.
استفاده از گزینه های غیربومی ظلم به فرزندان این استان است.

شعار سال 1403 استان کهگیلویه و بویراحمد:
مسئولین غیربومی استان را به خانه هایشان بفرستیم.
مختار
Iran, Islamic Republic of
نوید موسوی را خوب گفتی،بقیه از مزخرفات هستند،کسانی توی این اداره هستند که بی صاحب هستند والی ،در حد وزیر توانمند هستند
Iran, Islamic Republic of
پیشوا
باز هم متن سفارشی و خبر سفارشی
Iran, Islamic Republic of
حالا که دستت برای انتصاب موسوی کوتاه شد از پیشوا حرف به میان آوردی!؟
مهندس عسکری برای اونای که لازمه شناخته شده و اثبات شده باشه شناخته شده بوده و هست؛ مدیری جوان پاکدشت و توانمند و به معنای واقعی انقلابی در راستای گام دوم انقلاب
Iran, Islamic Republic of
مبنا جان الکی شلوغی در نیار هر چند روزی لیستی ارائه میدی!!!
بجز مهندس عسکری هر آنکه در راه و شهرسازی کهگیلویه و بویر احمد کار کرده توان اداره این دستگاه عریض و طویل را نداره، لطفا اجازه بدید کسب سکان هدایت آن را عهده دار بشه که در تراز ملی باشه و آن شخص کسی نیست جز مهندس عسکری طیب
Iran, Islamic Republic of
یه ضرب المثل لری هست میگه رنگ ریمه ببین حال دلمه بپرس
وضعیت الان راه و شهرسازی گویای این مطلب هست که زاییده همین نیروهای به قول شما توانمند بوده و هست
اون از نوید موسوی که بزرگش می کردی حالا هم پیشوا و بقیه آقایان و …
توانمند به معنای واقعی کلمه فقط مهندس عسکری
احسنت بر وزیر جوان‌ و انقلابی جناب دکتر بذرپاش و انتخاب بجا و توانمند و پاکدستی که داشتند
کام
United States
ضعیف ترین مدیرکل
کرام
United States
ضعیف ترین مدیرکل‌ در دوره روشنفکر
Iran, Islamic Republic of
جناب کبنا شما که پیشوا را معرفی میکنید اگر فردا نتوانست شما یه عذر خواهی ساده خواهی کرد
Iran, Islamic Republic of
باسلام
اگر میخواهند از معاون ها استفاده کنند همون بهتر که آقای راستا خودش باشه معاون اگر میخواست کار کنه که روزگار ما این نمیشد
Iran, Islamic Republic of
راستا اداره راه وشهرسازی را نابود کرده ، امید هستش که این اداره واستان از این وضعیت اسفبار زودتر خلاص بشه
شهروند
Iran, Islamic Republic of
ککا استان خیلی وقته نه (9) شهرستان داره
اخیرا" در چنتا از گزارشاتون دارید اعلام ایکنیت استان دارای هشت شهرستانه
جمعیت استان هم که اعلام ایکنیت مال ده سال پیشه
سید
Iran, Islamic Republic of
فقط ایخاسی تبلیغ نصیب الله نه بکنی
چند میگیری گریه کنی
Iran, Islamic Republic of
كلا اين همه بالا وپايين رفتی ونوشتی میخواستی از نصیب اله پیشوا حمایت کنی بابا ایشون در حد کارشناس هم نیست اگر قرار ه این مدیر باشه صد رحمت به راستا که خودش خیلی اصلح تر و کاردان تره
سعادت
Iran, Islamic Republic of
حیفه راستا،،،،عالیه
Iran, Islamic Republic of
پیشوا ضعیف ترین در میان گزینه های موجود
Iran, Islamic Republic of
هرکسی مدیر بشه نصیب اله پیشوا نخواهد شد چون همین مسئولیت که هم گرفته زیادشه اتفاقا خیلی حاشیه داره تا وقتش حواشی اش گزارش خواهد شد
Iran, Islamic Republic of
پیشوا بخاطر تظاهر با روشنفکر مدیر شد اما رای به روشنفکر هم ندادن تا همین جاش هم زیادشه
Iran, Islamic Republic of
اصلا این گزینه مدیرکل بشو نی هرکی بشه ملا نصیب مدیر بشو نی چون بسیار ناتوان و ضعیف است اتفاقا بدترین گزینه اس
Iran, Islamic Republic of
مگه آدم قحطیه که پیشوا مدیر کل بشه اینهمه آدم متخصص کاردان کاربلد با تجربه بابا نصیب اله چون جلوی ستاد روشنفکر یکی دو بار حضور پیدا کرد راستا گذاشتن معاون الان هم خودش باید تاوان این سیاسی بازی های پس بده
Iran, Islamic Republic of
همین معاون شدن نصیب اله باعث رفتن راستا شد تا باشد روشنفکر از این حمایت ها نکند
Iran, Islamic Republic of
سلام ،بجز بدخشان بقیه اش ضعیف هستند
Iran, Islamic Republic of
سلام ،بجز بدخشان بقیه اش ضعیف هستند
علی
Iran, Islamic Republic of
مهندسان بسیار خوبی در اداره کل راه هست ازجمله دکتر علی فضل عزیزی و مهندس لایقی و مهندس جوزاریان و مهندس رشته دراز که از این دوستان هم باسوادتر وهم پاکدست تر هستند
بهار
Iran, Islamic Republic of
کمایی این دوستان که همشون اهل برنامه و داستان هستند !!!
Iran, Islamic Republic of
راه و شهرسازی داغون شده.
استاندار هم توان انتخاب مستقل ندارد
علی
Iran, Islamic Republic of
امار نوروز هیچ گونه فوتی ما نداشتیم و اگر دنبال عقده هستی و وضعیت جاده ها روز به روز در حال بهبود بوده که بعد از این معلوم نیست چه شود
United States
این مورد که فرمودین مربوط به راهداری و حمل و نقل جاده ای هست و ربطی به مسکن و شهرسازی نداشته
سامان
Iran, Islamic Republic of
بابا ایل تامرادی چه هیزم تری ب شما فروخته که روزانه یک بیانیه برعلیه یک مدیر کل تامرادی میدید برای برکناری
Iran, Islamic Republic of
هیچ کدام از این افرادی که نام بردید توانمند نیستند وهیچ کاری هم از شون بر نمیاد بگذارید ی شخص توانمندی بیاد کار کند لطفا مثل شهر که بدون شهرداری نابود شد نکنین
محسن
Iran, Islamic Republic of
درود بر نوید موسوی. مرد فقط نوید
Iran, Islamic Republic of
راستا بازنشسته شده کجایی
رضا
Iran, Islamic Republic of
کبنای عزیز باید یکی ار دلایل اصلی عدم کارآیی در راه و شهرسازی را دو یا سه قطبی بودن افراد شاغل در راه و شهرسازی دانست که سردسیری و گرمسیری و بویراحمد و غیر بویر احمدی و بالا و پایین در راه و شهرسازی بیداد می کند مثلا اگر مدیر کل بویراحمدی نباشه بویر احمدی ها براش کارشکنی می کنند یا بر عکس و اینکه کسی برای رضای خدا قلم نمیزنه هر کس و هر گروه و هر سایتی برای پول قلم میزنه
Iran, Islamic Republic of
شیوه انتخاب مدیران کل دولت‌اشتباه است
هرکه پولش بیشتر...
Iran, Islamic Republic of
این.متن‌بی نعنی و بیخود برای پیشوا می باشد.
اون‌از بخشدارشون این‌از پیشواشون
بویراحمد
Iran, Islamic Republic of
درخشان.پیشوا.و امثال اینا خودشون مثل مدیر کل هستن
راه و شهرسازی
Iran, Islamic Republic of
مخاطبان گرامی مهندس راستا ادم خوبی ولی ایرادش معاونین ضعیفش بود و الانم بازنشسته شده
روسای مالی و بودجه ش ضعیف
معاونین ضعیف بجز شهرسازی
فقط بفکر پرسنلش نبودن
وگرنه مهندس راستا باسواد و ادم خوبی
هیچ کدوم از کارکنان موجود اداره نمیتوانند مشکلات را برطرف کنند
وگرنه این همکاران باعلم و دانش بسیار زیادی هستند
Iran, Islamic Republic of
متاسفانه راستا انتخاب روشنفکر بود و
توفیق
United States
بخشی از سوابق اجرایی

از جمله سوابق کاری علیرضا عسکری طیبی می توان به موارد زیر اشاره کرد:

متصدی آزمایشگاه مکانیک و خاک محلی -فاز 12 پارس جنوبی وابسته به وزارت راه و شهرسازی -اداره کل راه و شهرسازی استان بوشهر طی سالهای 1389 تا 1392

مسول تونل پروژه زیر سازی راه آهن گلگهر - شیراز وابسته به شرکت مادر تخصصی ساخت و توسعه زیر بناهای حمل و نقل کشور طی سالهای 1392تا1396

جانشین کارگاه پروژه بزرگراه دیلم -اهرم -برازجان وابسته به شرکت مادر تخصصی ساخت و توسعه زیر بناهای حمل و نقل کشور طی سالهای 1396 تا 1397

رئیس کارگاه قطعه 1 و قطعه 2 راه آهن چابهار - زاهدان وابسته به شرکت مادر تخصصی ساخت و توسعه زیر بناهای حمل و نقل کشور طی سالهای 1397تا 1398

مدیر پروژه 1 راه آهن چابهار -زاهدان وابسته به سازمان منطقه آزاد تجاری چابهار -زاهدان طی سالهای 1398 تا 1399

مدیر پروژه قطعه 1 رآه آهن چابهار - کنارک و مدیر پروژه فرودگاه چابهار سیستان و بلوچستان طی سالهای 1399 تا 1400

مدیر پروژه تونل و آزاد راه شهید شوشتری شهرداری تهران و مدیر پروژه پردیس دانشگاه امام حسین (ع) طی سال 1400

مدیر پروژه مصلی بزرگ امام خمینی (ره) وابسته به وزارت راه و شهرسازی مجری ساختمانها و تاسیسات عمومی و دولتی از سال 1400 تا کنون

بخشی از آفتخارات:

ارائه دهها مقاله با موضوعات مختلف عمرانی ؛ راه سازی و شهرسازی

کسب جایزه بتن در سال 1401 از سوی انجمن بتن ایران

کسب طرح برتر فولادی طی سال 1401 از سوی انجمن سازهای فولادی ایران

کسب عنوان کارگاه برتر در حوز HSSE

کسب عنوان پاسدار نمونه طی سالهای 1399 و 1402 در سطح قرارگاه خاتم الانبیاء (ص) و .....

لازم به ذکر است ایشان در تاریخ نگارش این مطلب (اردیبهشت ۱۴۰۳)، در سمت مدیر پروژه مصلی بزرگ امام خمینی (ره) وابسته به وزارت راه و شهرسازی مجری ساختمانها و تاسیسات عمومی و دولتی مشغول به کار هستند.
احسان
United States
من خیلی کم سایتهای خبری رو دنبال میکنم چون معتقدم واقعیتو به خورد مردم نمیدن معتقدم قلمشون برای منفعتشون می‌چرخه قلمی که از روی عدل و عدالت ازروی فهم ودانایی تراشیده نشود آنچه می نویسد جهل است وجهالت شما خبرنگارید وظیفتونه خبررسانی کنید نه اینکه به کسی توهین کنید نه اینکه آبروی جمع شده ای را با یه تیتر خبریتون بریزید رو زمین تنها حقی که در قیامت حتی باشفاعت هم بخشیده نمی شود حق الناسه شما که از مهندس عسکری چیزی نمی‌دونید وظیفتونه بگردید پیدا کنید پیدا نشد چوب رسوایی بگیرید بدست مگه مهندس باید بیاددنبال شما وبراتون توضیح بده یا شما باید برید سراغش ایشون وازشون توضیح بخواهید روزمه ای که فرستادم بخونید بازم بنویسد بی تجربه تو همین خبرتون گفتید راه آهن تو روزمه مهندس بخونید چندراه آهن اونم برای مناطقی محروم با دست خالی متاسفانه استان ما آبادی نمی‌خواد عقب ماندگی میخواد فقر میخواد و محرومیت وگرنه چوب لای چرخ جوانی بااین پشتکاراونم از خود استان با ارتباط با نهادهای سازنده و کمک رسان گزینه های پیشنهادی شما اگر ابادکن بودند که تو همون پستهاشون دستی برآتش بکشیدن و نذاشتندکار به اینجا برسه که شما بگید وضعیت اسفناک اداره راه بگید حسابهای مسدود بگید بااین اوصافی که شما گفتید من جای مهندس عسکری باشم همون جایگاه باارزش خودشون که کمتر از مدیرکلی نیستو بچسبه و شمارا واین استان را با ویرانه‌هایش به حال خود بگذارد
United States
کاش یک روز زودتر
ابتلای ترانه علیدوستی به یک بیماری با منشا نامشخص؟

ابتلای ترانه علیدوستی به یک بیماری با منشا نامشخص؟

مادر ترانه علیدوستی در صفحه‌ی شخصی خود در اینستاگرام اعلام کرد که این بازیگر مشهور به ...
مشکل ۵۰ ساله بازنشستگان حل شد

مشکل ۵۰ ساله بازنشستگان حل شد

با پیگیری سازمان بازرسی کل کشور، معضل چندین ساله بازنشستگان کشوری در خصوص تأخیر در برقراری ...
مشکل تعطیلی پنجشنبه‌

مشکل تعطیلی پنجشنبه‌

اگر قدرت اقتصادی ما به شکلی بود که پول ملی ما «ریال» از ارز‌های مسلط بر بازار‌های بین ...
1