تاریخ انتشار
يکشنبه ۲ ارديبهشت ۱۴۰۳ ساعت ۱۹:۲۱
کد مطلب : ۴۷۵۰۵۶
کبنا گزارش می دهد؛

چرا مسئولان فرودگاه یاسوج با مردم صادق نیستند؟ / آمارهای «عنایت انصاری فر» از کجا می‌آیند که هیچ کسی نمی‌تواند آن را باور کند؟ / فرودگاهی که نیمه فعال است و مسافران در به در دنبال بلیط تهران-یاسوج!

۱
۲
چرا مسئولان فرودگاه یاسوج با مردم صادق نیستند؟ / آمارهای «عنایت انصاری فر» از کجا می‌آیند که هیچ کسی نمی‌تواند آن را باور کند؟ / فرودگاهی که نیمه فعال است و مسافران در به در دنبال بلیط تهران-یاسوج!
کبنا ؛
خیلی از مسافران برای سفر هوایی تهران-یاسوج برای سفرهای خود به مشکل برمی خورند و به این دلیل که پرواز وجود ندارد مجبورند به پروازهای شیراز و اصفهان مراجعه کنند، یا اینکه از پرواز تهران به شیراز استفاده کنند، و اما مدیر فرودگاه یاسوج در آخرین اظهارات خود از افزایش تعداد پروازهای فرودگاه یاسوج خبر داده است!
به گزارش کبنا نیوز، سال 1402 پروازهای فرودگاه یاسوج 2 روز در هفته بوده که آبان ماه 1402 مدیر این فرودگاه اذعان کرده تعداد پروازهای فرودگاه یاسوج به 4 روز در هفته افزایش یافته است. این موضوع به عنوان یکی از دستاوردهای رئیس جمهوری عنوان شد و در رسانه ها بازتاب پیدا کرد. مدیر این فرودگاه در آبان ماه 1402 اینطور عنوان کرد که: «یکی از مصوبه های مهم سفر دور دوم رئیس جمهور به استان کهگیلویه و بویراحمد افزایش تعداد پروازهای فرودگاه یاسوج در هفت روز هفته بوده است که طبق اعلام مدیریت فرودگاه یاسوج این مهم تا حدود زیادی محقق شده است».
قصه ای که مدیر فرودگاه یاسوج گفت اما خلافش ثابت شد
اما متأسفانه این قصه رنگ واقعیت به خود نگرفت، رسانه ها مطالب زیادی در انتقاد از فرودگاه یاسوج نوشتند، و حتی صداوسیما نیز در یک گزارش کوتاه کنایه ای به مدیر فرودگاه یاسوج زد. اسفندماه 1402 دوباره استاندار کهگیلویه و بویراحمد به دنبال رایزنی برای حل مشکل تعداد پروازهای فرودگاه یاسوج به تهران سفر کرد. سید علی احمدزاده استاندار کهگیلویه و بویراحمد با حضور در مرکز کشور و دیدار با مدیرعامل هواپیمایی ماهان پیگیری و رایزنی لازم برای افزایش پروازهای فرودگاه یاسوج را انجام داد. بازدید احمدزاده استاندار کهگیلویه و بویراحمد از فرودگاه یاسوج انجام گرفت و کبنا نیوز در چندمین گزارش انتقادی خود خواستار پاسخ مسئولان شد.
بیشتر بدانید:
چرا با وجود این همه وعده و وعید پروازهای فرودگاه یاسوج تاکنون افزایش نداشته است؟ / ضعف کجاست

33 درصد افزایش پرواز؟
مدیر فرودگاه یاسوج امروز یکشنبه (2 اردیبهشت ماه 1402) در گفت و گو با ایرنا عنوان کرده که در فروردین ۱۴۰۳ نسبت به مدت مشابه پارسال ۳۳ درصد رشد داشته است! ۲۴ سورتی پرواز، یک هزار و ۴۸ نفر اعزام و پذیرش مسافر و ۱۲ هزار و ۴٣٣ کیلوگرم در این فرودگاه فرودین ماه امسال انجام گرفته است.
حالا سوال اینجا است که با این اظهارنظرهایی که می شود، تعداد پروازها به چهار روز در هفته افزایش یافته است یا خیر؟
باز هم فریب افکار عمومی
چرا مسئولان راه راست را در پیش نمی گیرند و سعی در فریب افکار عمومی دارند، هر بار مدیر فرودگاه یاسوج خبر از افزایش و بهبود وضعیت فرودگاه یاسوج می دهد، اما چندی بعد دم خروس حرف های عنایت انصاری فر بیرون زد. مردم این اظهاراتی که روز بعد خلاف آن ثابت می شود را چطور باور کنند؟ چرا برای فرودگاه این همه هزینه شده ولی به دلیل مدیریت ضعیف هیچ دستاوردی ندارد؟
فرودگاهی که به اندازه دو اتوبوس مسافر جابجا می‌کند
فرودگاه بین المللی شهر یاسوج مرکز استان کهگیلویه و بویراحمد در سال ۱۴۰۰ دارای مرز هوایی شده است و سالانه ظرفیت جابجایی ۵۰ هزار مسافر را دارد، اما برای مسافرانی که مجبورند از پروازهای شیراز و اصفهان به تهران بروند یا برعکس، حکم یک فرودگاه نیمه تعطیل را دارد.
در چند سال اخیر بیش از ۴۰۰ میلیارد تومان هزینه این فرودگاه شده است تا در بین فرودگاه‌های بین‌المللی قرار گیرد اما همچنان این فرودگاه در هفته تنها به اندازه دو اتوبوس مسافر جابجا می‌کند و پرواز خارجی نیز ندارد.
نقش این زیرساخت ارتباطی بدلیل همکاری نکردن شرکت های هواپیمایی و نبود پروازهای مستمر و منظم طی ۱۰ سال اخیر برای استان کهگیلویه و بویراحمد به یک درصد هم نرسیده است.
مجوز برقراری پروازهای بین المللی به فرودگاه یاسوج در مهرماه ۱۴۰۰در سفر رئیس جمهور به کهگیلویه و بویراحمد تصویب شد و در بهمن ماه ۱۴۰۰ فرودگاه یاسوج به مرز هوایی ارتقا پیدا کرد، طبق اعلام متولیان فرودگاه یاسوج تمامی امکانات، تجهیزات و زیرساخت‌های لازم برای ارائه خدمات مطلوب به مردم و مسافران در فرودگاه یاسوج فراهم شده است و هم‌اکنون این فرودگاه برای برقراری پروازهای بین‌المللی آمادگی دارد اما هیچگونه پرواز بین المللی تاکنون نداشته است.
ساخت فرودگاه یاسوج از جمله مصوبه‌های سفر خرداد ماه سال ۷۳ رهبر معظم انقلاب به استان کهگیلویه و بویراحمد بود.
در سال ۹۳ فرودگاه یاسوج یکی از محدودترین باندهای فرودگاهی کشور را داشت. طول باند آن ۲۶۰۰ متر و pcn(میزان فشردگی آسفالت در واحد متر مربع) آن نیز پایین بود.
ظرف ۳۰ ماه بزرگترین پروژه عملیات خاکی کشور و استان با حجم یک میلیون و ۳۰۰ هزار متر مکعب در این فرودگاه انجام شد.
باند فرودگاه از ۲۶ به ۴۶ و طول باند نیز از ۲۶۰۰ متر به ۳۲۰۰ متر ارتقا یافت تا یکی از با کیفیت ترین باندهای فرودگاهی کشور در استان کهگیلویه و بویراحمد ساخته شود.


 
نام شما

آدرس ايميل شما

رضا
Iran, Islamic Republic of
موضوع فرودگاه یاسوج نداشتن صرفه اقتصادی برای شرکت های هواپیمایی است. اگر این پرواز به یاسوج سود داشته باشد خود شرکت های هواپیمایی پرواز روزانه برقرار خواهند کرد و نیازی به قول و قرار و سفارشی هم نیست.
ابتلای ترانه علیدوستی به یک بیماری با منشا نامشخص؟

ابتلای ترانه علیدوستی به یک بیماری با منشا نامشخص؟

مادر ترانه علیدوستی در صفحه‌ی شخصی خود در اینستاگرام اعلام کرد که این بازیگر مشهور به ...
مشکل ۵۰ ساله بازنشستگان حل شد

مشکل ۵۰ ساله بازنشستگان حل شد

با پیگیری سازمان بازرسی کل کشور، معضل چندین ساله بازنشستگان کشوری در خصوص تأخیر در برقراری ...
مشکل تعطیلی پنجشنبه‌

مشکل تعطیلی پنجشنبه‌

اگر قدرت اقتصادی ما به شکلی بود که پول ملی ما «ریال» از ارز‌های مسلط بر بازار‌های بین ...
1