کد QR مطلبدریافت لینک صفحه با کد QR

مدیرکل حفاظت محیط‌زیست کهگیلویه و بویراحمد خبر داد؛

دستگیری یک گروه سابقه دار شکار در پارک ملی دنا

23 فروردين 1403 ساعت 11:31

مدیرکل حفاظت محیط‌زیست کهگیلویه و بویراحمد از شناسایی و دستگیری یک گروه 5 نفره متخلف شکار پس از ۲۴ ساعت عملیات خبر داد.


مدیرکل حفاظت محیط‌زیست کهگیلویه و بویراحمد از شناسایی و دستگیری یک گروه 5 نفره متخلف شکار پس از ۲۴ ساعت عملیات خبر داد.
به گزارش کبنانیوز، مدیرکل حفاظت محیط‌زیست استان از شناسایی و دستگیری یک گروه ۵ نفره متخلف شکار در پارک ملی دنا پس از ۲۴ ساعت تلاش خبر داد.
اسلام جاودان خرد گفت : مامورین یگان حفاظت پارک ملی دنا در محدوده گردنه بیژن حین پایش منطقه ، متوجه صدای شلیک چندین گلوله می شوند.
وی گفت: محیطبانان با دقت پایش منطقه را با دوربین کشی آغاز می‌کنند.
جاودان خرد گفت: پایش ها برای پیدا کردن شکارچیان ساعت ها ادامه داشت تا اینکه محیطبانان موتورسیکلت آغشته بخونی را پیدا می کنند که به طرز ماهرانه ای و در یک جایی که به سختی انسان میتوانست راه برود آستتار شده بود.
مدیرکل حفاظت محیط زیست استان گفت: مامورین به یقین رسیدند که لاشه شکار شده توسط همین موتورسیکلت جابجا شده، فلذا ضمن توقیف موتورسیکلت، اقدامات بعدی را در دستور کار خود قرار دادند.
جاودان خرد تصریح کرد: محیطبانان در ادامه اقدامات خود پس از ۲۴ ساعت تلاش موفق شدند ، لاشه ۲ راس کل که متخلفین پس از شکار آنها را در منطقه پنهان کرده بودند را‌ پیدا کنند و همچنین خودرویی که برای انتقال متخلفین وارد منطقه شده بود را شناسایی و با هماهنگی مراجع قضایی شهرستان های دنا و پادنا توقیف نمایند .
مدير کل‌ حفاظت محیط‌زیست استان گفت: ۳ نفر از متخلفین دستگیر و به دستور مراجع قضایی روانه زندان شدند ضمن آنکه هویت ۲ نفر دیگر که با متخلفین همکاری می‌کردند شناسایی و اقدامات لازم در حال انجام است.
جاودان خرد با اشاره به اینکه طی یک هفته اخیر ۲ گروه متخلف در پارک ملی دنا شناسایی و دستگیر شدندگفت: اقداماتی که این گروه انجام داده بودند نشان از یک برنامه ریزی دقیق و یک کار حرفه ای بود.
وی ضمن تشکر از همکاری خوب مراجع قضایی و مردم طبیعت دوست با محیط زیست استان گفت : فصل زادآوری حیات وحش شروع شده از طبیعت دوستان تقاضامندیم هنگام ورود به طبیعت احتیاط لازم را داشته باشند که به لانه و آشیانه حیات وحش نزدیک نشوند.
وی گفت: سامانه رایگان مردمی ۱۵۴۰ آماده دریافت و ثبت تخلفات زیست محیطی است.

 


کد مطلب: 474731

آدرس مطلب :
https://www.kebnanews.ir/news/474731/دستگیری-یک-گروه-سابقه-دار-شکار-پارک-ملی-دنا

کبنانیوز
  https://www.kebnanews.ir

1