تاریخ انتشار
دوشنبه ۲۱ اسفند ۱۴۰۲ ساعت ۰۹:۲۳
کد مطلب : ۴۷۳۶۶۲
کبنا گزارش می دهد؛

بی‌سروسامانی در شهرداری‌‌های کهگیلویه و بویراحمد / عمر رو به پایان شورا‌ها و شهر‌های بی‌شهردار در کهگیلویه و بویراحمد / شهری که با «دهیاری» اداره می‌شود؟ /تکلیف شهردار دهدشت، سی سخت، بوستان، سرآسیاب، ممبی، سپیدار چه می‌شود؟

۳
۱
بی‌سروسامانی در شهرداری‌‌های کهگیلویه و بویراحمد / عمر رو به پایان شورا‌ها و شهر‌های بی‌شهردار در کهگیلویه و بویراحمد / شهری که با «دهیاری» اداره می‌شود؟ /تکلیف شهردار دهدشت، سی سخت، بوستان، سرآسیاب، ممبی، سپیدار چه می‌شود؟
کبنا ؛عمر شورا‌های اسلامی شهر  در کهگیلویه و بویراحمد رو به اتمام است، اما هنوز خیلی از شهرداری‌های استان کهگیلویه و بویراحمد بدون شهردار هستند. چنین وضعیتی موجب متوقف شدن کار و تلاش می‌شود و مسئولان بالادستی باید فکری به حال این وضعیت کنند.
به گزارش کبنا نیوز، شهرداری‌ها وظایف مختلفی دارند، از جمله ایجاد خیابان‌ها، کوچه‌ها و میادین‌، پارک‌ها و باغ‌های عمومی و پیشنهاد اصلاح نقشه معابر شهر و روستا، حفظ اموال منقول و غیر منقول شهر، تنظیم بیلان و دخل و خرج شهرداری، تهیه آمار مربوط به امور جمعیتی شهری و موالید و متوفیات برای استفاده برنامه‌های شهری، مقررات صنفی صدور جواز کسب، صدور پروانه ساختمانی، رفع مزاحمت‌های ساختمانی و جلوگیری از سد معبر و وصول عوارض طبق مقررات مصوب و.... اما متأسفانه عمر شورا‌های شهر ششم رو به اتمام است و ۶ شهر استان کهگیلویه و بویراحمد بدون شهردار هستند.
شهر‌های سی سخت شهرستان دنا، سرآسیاب یوسفی و ممبی در کهگیلویه، بوستان در باشت، سپیدار بویراحمد، شهرداری دهدشت، شش شهری هستند که در انتظار تعیین تکلیف وضعیت شهردار خود هستند. طبق ماده ۱ آیین‌نامه اجرایی شرایط احراز تصدی سمت شهردار، «شورا‌های اسلامی شهر‌ها موظفند ظرف یک ماه پس از رسمیت یافتن، شهردار مورد نظر خود را بر اساس ضوابط و شرایط آیین‌نامه، انتخاب و صورتجلسه مصوبه شورا را به همراه مدارک و مستندات موردنیاز، جهت صدور حکم انتصاب به مرجع صدور حکم ارایه نمایند. »
همینطور طبق  تبصره ۳ ماده ۸۰ قانون تشکیلات، وظایف و انتخابات شورا‌های اسلامی کشور و انتخاب شهرداران وزارت کشور و هم استانداری‌ها مکلفند تا ۱۰ روز بعد از معرفی شهرداران پیشنهادی، پس از بررسی و استعلام‌های لازم نظر نهایی خود را اعلام کنند.
این‌ها در حالی است که خیلی از شورا‌ها در گفت و گو با خبرنگار کبنا نیوز اعلام کرده‌اند مدت زیادی است شهردار خود را معرفی کرده‌اند. این وضعیت به ضرر مردم و شهر است.
شهردار سی سخت و بوستان را استاندار باید معرفی کند
در همین خصوص فرزاد بابکان پور مدیرکل امور شهری استانداری کهگیلویه وبویراحمد گفت: حکم شهردار ممبی، دهدشت، سرآسیاب یوسفی در دفتر استاندار است، شهردار دهدشت به دلیل اینکه از شورا سلب عضویت شد، به دلیل ابهامی که وجود داشت، در نامه‌ای استعلام از تهران خواستیم و هنوز جواب استعلام نیامده است.
بابکان پور بیان کرد: چون شورای شهر سی سخت و شورای شهر بوستان باشت منحل شده است، شهردار سی سخت و شهردار بوستان نیز چون شورا منحل شده و استاندار جانشین شورا است، باید‌ایشان شهردار را معرفی کنند.
امورات شهر بهمئی با دهیاری می‌چرخد
محسن کوکب نژاد عضو شورای اسلامی شهرستان بهمئی گفت: دو سال است که شهردار مشخص نشده و این شهر با دهیاری می‌چرخد.
کوکب نژاد بیان کرد: کار مردم و شهر لنگ شده است، وقتی یک شهری شهردار نداشته باشد به معنای این هست که مدیریتی وجود ندارد، اینطور بی‌انگیزگی ایجاد می‌شود و مردم هستند که ضرر می‌کنند.
۴ شهردار برای سپیدار معرفی شد ولی هنوز تأیید نشده است
زاهدی عضو شورای بخش سپیدار نیز گفت: ۴ نفر به عنوان شهردار برای سپیدار معرفی کرده‌ایم ولی هنوز تأیید نشده است، و یک سال است که شهردار نداریم.
بعد از انتخابات هم خبری از اعلام شهردار نشد!
حاجی پور عضو شورای شهر سرآسیاب یوسفی گفت: برج آبان ماه شهردار را معرفی کردیم، شهردار‌های قبلی را با وجود اینکه چندین ماه در کمیسیون حضور داشتند به دلایل مدرک نامرتبط رد کردند، و گفته بودند که شهردار را معرفی کنید، طی یک هفته شهردار را تأیید می‌کنیم، ما هم آبان ماه شهردار را معرفی کردیم، طبق قانون باید طی ۱۰ روز بررسی و نتیجه اعلام شود، اما متأسفانه قرار بود همه چیز برای بعد از انتخابات موکول شود و الان هم هیچ خبری نیست.
حاجی پور افزود: شهر با دهیار اداره می‌شود، دو سه سال است که  با دهیاری کار می‌کنیم، زمانی که شهردار معرفی کردیم، دهیار به عنوان سرپرست شهرداری معرفی کردیم تا شهردار بیاید، و فرمانداری اعلام کرد که این امکان ندارد، دهیار کار کند تا حکم شهردار بیاید.
نام شما

آدرس ايميل شما

توت نده
United States
کبنا سلام
دهستان توت نده دهیار ندارد
Iran, Islamic Republic of
این باید خدمت نماینده عالی دولت گفت که سر گرم کارخودش بود
شهروند استانی
Iran, Islamic Republic of
وقتی تکلیف شهردار 6 شهر در استان بعد از یکی دو تا سه سال هنوز مشخص نیست ضعف مدیر کل امور شهری را میرساند که بایستی عزل شود
مترویی که عموما خراب است! / آیا زاکانی بی‌خیال امور شهر تهران شده است

مترویی که عموما خراب است! / آیا زاکانی بی‌خیال امور شهر تهران شده است

«شهرداری دیگر مماشات نکند و منابعی که در اختیارشان گذاشتیم را هرچه سریع‌تر برای رفع نقص ...
۳ واکنش شفقت‌برانگیز  به انتخابات

۳ واکنش شفقت‌برانگیز  به انتخابات

اکنون که یکی از عجیب‌ترین انتخابات‌های بعد از انقلاب تمام شد، انتظار آن بود که تحلیل‌ها ...
صف‌کشی پسا انتخاباتي

صف‌کشی پسا انتخاباتي

انتخابات اسفند 1402 چه تغيير و تحولاتي را در بطن عرصه سياسي كشور ايجاد كرده است؟ تبعات ...
1