کد QR مطلبدریافت لینک صفحه با کد QR

یادداشت؛

از حوزه انتخابیه تا استان؛ تاجگردون بداند نماینده کل استان کهگیلویه و بویراحمد است/بزرگواری یک جوانمرد است...

16 دی 1402 ساعت 9:35

با توجه به ظرفیت‌ها و توانمندی‌های غلامرضا تاجگردون در ادوار گذشته مجلس شورای اسلامی و شایستگی‌هایی که در سطوح ملی دارد، اگرچه وی برخاسته از حوزه انتخابیه گچساران و باشت است، اما باید بداند که کل استان از وی انتظار دارند و‌ایشان را متعلق به یک استان می‌دانند و نه صرفاً حوزه محدود گچساران!


یادداشت - درباره انتخابات پیش‌رو در و گذشته و آینده سیاسی استان کهگیلویه و بویراحمد و آرایش نیرو‌های جریانی و توانمندی کاندیدا‌ها و نمایندگان از هر سه حوزه انتخابی کهگیلویه و بویراحمد و چشم انداز آن در مجلس شورای اسلامی دو نکته کوتاه حائز اهمیت است؛
اول:
آنکه با توجه به ظرفیت‌ها و توانمندی‌های غلامرضا تاجگردون در ادوار گذشته مجلس شورای اسلامی و شایستگی‌هایی که در سطوح ملی دارد، اگرچه وی برخاسته از حوزه انتخابیه گچساران و باشت است، اما باید بداند که کل استان از وی انتظار دارند و‌ایشان را متعلق به یک استان می‌دانند و نه صرفاً حوزه محدود گچساران! شور و شعف عموم مردم از اقصاء نقاط استان نسبت به تأیید صلاحیت‌ایشان حاکی از آن است که مردم وی را از آن خود می‌دانند و از حضور‌ایشان در مجلس شورای اسلامی به عنوان یک فرصت بزرگ برای نجات استان می‌نگرند و‌امید دارند که با وی، دردی از درد‌های استان حل شود.
دوم: آنکه تاجگردون در دوره گذشته، با نقشه برخی نمایندگان مجلس از ادامه‌کار باز‌ ایستاد و اعتبارنامه وی مورد تأیید قرار نگرفت و دیگر نمایندگان استان کهگیلویه و بویراحمد (موحد از کهگیلویه و روشنفکر از بویراحمد) هیچ حمایتی از وی نکردند و حتی موحد در جلسه بررسی اعتبارنامه تاجگردون شرکت نکرد تا اگر نطقی در حمایت و دفاع ندارد، حداقل به صورت خاموش رایی در حمایت از وی داده و از اعتبارنامه تاج دفاع حداقلی کند!
در آن وانفسای حمله و هجوم بی‌رحمانه به تاجگردون، تنها چهره سیاسی استان کهگیلویه و بویراحمد (اعم از اصولگرا تا اصلاح‌طلب)، که شجاعانه و جوانمردانه از تاجگردون به عنوان آبروی استان کهگیلویه و بویراحمد دفاع کرد و نطق‌ها و سخنرانی‌ها و مصاحبه‌هایی برای دفاع از حق استان برای داشتن نماینده پاکدست و توانمند حمایت کرد و حتی با اینکه در مجلس حضور نداشت، به برخی از نمایندگان اصطلاحاً هم جریانی خود (و نه هم کیش؛ که کیش بزرگواری محدود به جریان خاصی نیست. کیش او جوانمردی و وی فراجناحی و متعلق به انقلاب اسلامی و همه مردم است)، تازید. بزرگواری در نطق‌های آتشین خود به زاکانی و دیگر بچه نماینده‌های تندرو و ناپخته و کم تجربه همچون «نیک بین» و «زهره الهیان» و دیگر باعث و بانیان رد اعتبارنامه تاجگردون در استان کهگیلویه و بویراحمد و خارج از استان تازید و غرید و اما‌ ای کاش وی در مجلس بود تا یک تنه حریف همه آن‌ها می‌شد و اگر بزرگواری در مجلس بود، شجاعانه در صحن علنی مجلس سخنرانی می‌کرد و قطع یقین اعتبارنامه تاج رد نمی‌شد و استان کهگیلویه و بویراحمد سربلند از این آزمون بیرون می‌آمد.
همه می‌دانیم که اعتبارنامه تاجگردون با اختلاف دو رأی، رد شد و اگر یکی از نمایندگان استان کهگیلویه و بویراحمد در جلسه غیبت نمی‌کرد و به حمایت از آن را می‌داد و با آن همه سابقه نمایندگی مجلس می‌توانست یکی دیگر از نمایندگانِ را با خود همراه می‌کرد (موحد)، با‌گذار از تساوی (رد و تأیید) با اختلاف یک رای، اعتبارنامه تاجگردون تأیید می‌شد و استان از داشتن چنین نماینده بودجه‌آوری محروم نمی‌شد.


کد مطلب: 471101

آدرس مطلب :
https://www.kebnanews.ir/news/471101/حوزه-انتخابیه-استان-تاجگردون-بداند-نماینده-کل-کهگیلویه-بویراحمد-بزرگواری-یک-جوانمرد

کبنانیوز
  https://www.kebnanews.ir

1