کد QR مطلبدریافت لینک صفحه با کد QR

رئیس اداره دامپزشکی شهرستان بویراحمد خبر داد

سگ مشکوک به بیماری هاری در شهرک بلکو یاسوج

28 آذر 1402 ساعت 10:18

رئیس اداره دامپزشکی شهرستان بویراحمد از عملیات بازدید و نمونه‌گیری از لاشه سگ مشکوک به بیماری هاری در منطقه بلکو این شهرستان خبر داد.


رئیس اداره دامپزشکی شهرستان بویراحمد از عملیات بازدید و نمونه‌گیری از لاشه سگ مشکوک به بیماری هاری در منطقه بلکو این شهرستان خبر داد.
منوچهر آشتیانی مقدم از نمونه‌برداری از لاشه یک قلاده سگ مشکوک به هاری خبر داد و گفت: طی تماس تلفنی شهروندان با سامانه ۱۵۱۲ ارتباط مردمی دامپزشکی، این نمونه‌برداری توسط کارشناسان دامپزشکی شهرستان با رعایت کلیه موازین بهداشتی و حفاظت شخصی صورت پذیرفت و نمونه مغز اخذ شده به مراجع آزمایشگاهی جهت تشخیص نهایی ارسال شد.
رئیس اداره دامپزشکی شهرستان بویراحمد افزود: ضمن معرفی صاحب سگ به مرکز بهداشت جهت دریافت واکسن، لاشه حیوان با رعایت شرایط بهداشتی پس از انجام نمونه‌برداری دفن شد.
وی بیان کرد: بیماری هاری از جمله بیماری‌های ویروسی حاد و بسیار کشنده مشترک بین انسان و حیوان است که درصد مرگ و میر این بیماری در صورت نداشتن سابقه واکسیناسیون و در معرض قرار گرفتن این ویروس ۱۰۰ درصد است.
این مسوول خاطرنشان کرد: بهترین روش مبارزه با این بیماری واکسیناسیون سگ‌های گله و نگهبان و حیوانات خانگی علیه این بیماری است.


کد مطلب: 470523

آدرس مطلب :
https://www.kebnanews.ir/news/470523/سگ-مشکوک-بیماری-هاری-شهرک-بلکو-یاسوج

کبنانیوز
  https://www.kebnanews.ir

1