تاریخ انتشار
سه شنبه ۲۳ آبان ۱۴۰۲ ساعت ۱۳:۰۵
کد مطلب : ۴۶۹۲۴۲

واکنش جدید کاخ سفید به احتمال درگیری با ایران / به حملات تلافی‌جویانه ادامه می‌دهیم

۰
واکنش جدید کاخ سفید به احتمال درگیری با ایران / به حملات تلافی‌جویانه ادامه می‌دهیم
کبنا ؛جان کربی هماهنگ کننده شورای امنیت ملی کاخ سفید اعلام کرد که واشنگتن به دنبال درگیری با ایران نیست اما به حملات تلافی جویانه خود برای حفاظت از نیروها و تاسیسات خودش در منطقه ادامه خواهد داد.
به گزارش کبنا به نقل از همشهری آنلاین، جان کربی هماهنگ کننده ارتباطات راهبردی شورای امنیت ملی کاخ سفید در گفتگو با شبکه فاکس نیوز آمریکا متعلق به جمهوریخواهان و مخالفان دولت جو بایدن در پاسخ به سوال مجری مبنی بر اینکه چرا آمریکا پس از حملات متعدد به نیروهای آمریکایی، «اقدام اساسی» علیه ایران انجام نمی دهد، گفت: ما منتظر وقوع یک اتفاق نیستیم. همانطور که در چند روز گذشته مشاهده شد، ما مطمئناً می‌توانیم حملات تلافی‌جویانه‌ای را برای محافظت از نیرونا و تأسیسات خود انجام دهیم و به انجام آن ادامه خواهیم داد.
این مقام کاخ سفید درباره حملات گروههای مقاومت علیه پایگاههای آمریکا در عراق و سوریه در پی حملات رژیم اسرائیل به غزه گفت: این گروه ها و سپاه پاسداران انقلاب اسلامی باید انتخاب کنند. ما به دنبال تشدید تنش نیستیم، اما اگر آنها به حمله به نیروهای ما ادامه دهند، اگر همچنان جان نیروهای ما را به خطر بیندازند، ما به اقدامات خود ادامه خواهیم داد و برای محافظت از نیروها اقدامات لازم را انجام خواهیم داد.
سخنگوی دولت آمریکا گفت هیچ کس در دولت این کشور به دنبال جنگ با ایران نیست، اما آمریکا به "محافظت" از نیروهای نظامی خود در عراق و سوریه ادامه خواهد داد.
مجری فاکس نیوز مدعی شد که چرا دولت آمریکا، «سیلی محکمی به ایران نمی زند»، زیرا تهران قصد دارد تنش‌ها را در خاورمیانه افزایش دهد؟ کربی در پاسخ گفت که نیروهای حاضر آمریکا در خاورمیانه محافظت خواهند شد و دولت آمریکا "به منافع امنیت ملی ما توجه خواهد کرد."
کربی افزود: «پیام برای ایران یا هر بازیگری، خواه حزب‌الله یا حماس که می‌خواهد این درگیری را تشدید کند، واضح است، آمریکا این اقدامات را جدی می‌گیرد و ما اطمینان خواهیم یافت که قدرت نظامی لازم برای حمایت از منافع خود در اختیار داریم.».
ارتش آمریکا سومین حمله هوایی خود را در سوریه شب گذشته انجام داد و در این حمله مراکز آموزشی نزدیک شهر البو کمال و خانه امنی در شهر میادین را هدف قرار داد. این حملات در پی ۴۰ حمله علیه سربازان آمریکایی و متحدانشان در سوریه و عراق انجام شد. این درحالی است که تنش های منطقه ای به دلیل جنگ اسرائیل- فلسطین بالا گرفته است. در این حملات دستکم ۴۵ سرباز آمریکایی جراحاتی در ناحیه سر داشتند.
لوید آستین وزیر دفاع آمریکا در نشست مطبوعاتی در سئول در جمع خبرنگاران گفت: «این حملات باید متوقف شوند و در صورتی که متوقف نشوند ما تردیدی برای انجام اقدامی ضروری و لازم نخواهیم داشت تا از سربازان خود محافظت کنیم. »
وزیر دفاع آمریکا در ادامه افزود حملات هوایی اخیر در شرق سوریه را هدف قرار داده است.
وی در ادامه گفت : «این حملات با هدف مختل و کاهش دادن آزادی عمل این گروه ها که مستقیما مسئول حملات علیه نیروهای آمریکایی در عراق و سوریه هستند انجام شد. »
آمریکا ۹۰۰ سرباز در سوریه و بیش از ۲ هزار و ۵۰۰ سرباز در عراق دارد.
رویترز نوشت: بدین ترتیب نگرانی هایی وجود دارد که جنگ اسرائیل- فلسطین از طریق خاورمیانه گسترش یابد و سربازان آمریکایی را از پایگاه هایی به سوی اهدافی با سلاح‌هایی سنگین‌تر از موشک‌های کوچک و پهپادهایی که تاکنون دیده شده، بکشاند.
آمریکا نیروی هوایی مازاد و کشتی های جنگی و جنگنده هایش را از زمان آغاز بحران غزه در ۷ اکتبر ( ۱۵ مهر) به منطقه اعزام کرده است. شمار سربازان اعزام شده آمریکایی به منطقه هزاران نفر گزارش شده است.
هنوز مشخص نشده در حمله اخیر آمریکا به سوریه تلفات جانی وجود داشته است.
 
نام شما

آدرس ايميل شما

عیدی کارگران در ۱۴۰۳ چقدر است؟

عیدی کارگران در ۱۴۰۳ چقدر است؟

عیدی سال ۱۴۰۳ کارگران که در اسفند ۱۴۰۲ دریافت می‌کنند اعلام شد. با توجه به مصوبه جدید ...
در این کشور مردم مادام العمر مستاجر هستند

در این کشور مردم مادام العمر مستاجر هستند

در زمانی که بسیاری از جوانان در مکان ‌هایی مانند کالیفرنیا و نیویورک نمی‌توانند راهی ...
توطئه عليه قاليباف

توطئه عليه قاليباف

حميد رسايي، عضو سابق جبهه پايداري و از چهره‌هاي اصلي تشكل جديد اصولگرايان يعني شريان ...
1