تاریخ انتشار
چهارشنبه ۱۷ آبان ۱۴۰۲ ساعت ۲۰:۵۷
کد مطلب : ۴۶۹۰۴۱
بر اساس بررسی های مرکز پژوهش های مجلس شورای اسلامی؛

رتبه سی ام کهگیلویه و بویراحمد در شاخص امنیت سرمایه گذاری

۱۰
۱
رتبه سی ام کهگیلویه و بویراحمد در شاخص امنیت سرمایه گذاری
کبنا ؛بررسی "امنیت سرمایه گذاری" توسط مرکز پژوهش های مجلس شورای اسلامی نشان از وضعیت نامناسب این شاخص در کهگیلویه و بویراحمد دارد.
بر اساس یافته ها و بررسی وسنجش "امنیت سرمایه گذاری" دراستان های کشور در بهار۱۴۰۲ که توسط مرکز پژوهش های مجلس شورای اسلامی صورت گرفت، استان های چهار محال و بختیاری، کهگیلویه و بویراحمد و خوزستان نا مناسب ترین و استان های هرمزگان، گلستان و خراسان شمالی مناسب ترین وضعیت را از دیدگاه فعالان کسب وکار از منظر شاخص امنیت سرمایه گذاری در بهار ۱۴۰۲ کسب کرد ه اند.
مطابق با تحقیقات مرکز پژوهش های مجلس، استان های چهار محال و بختیاری، تهران، خوزستان و کهگیلویه و بویر احمد به صورت متاوب به عنوان نامناسب ترین استان ها از منظر شاخص امنیت سرمایه گذاری است که نیازمند انجام اقدام های عاجل اصلاح کننده روندهای مربوط به افزایش امنیت سرمایه گذاری در استان های مورد نظر ازسوی مقامات مسئول و مقامات استانی است.
گزارش حاضر، بیست ودومین گزارش مستمر فصلی است که با نظرخواهی از فعالان اقتصادی سراسر کشور، وضعیت امنیت سرمایه گذاری ایران را در استان های مختلف در دوره سه ماهه بهار ۱۴۰۲ تهیه و مورد سنجش قرار داد.
در این پژوهش شاخص "امنیت سرمایه گذاری" بر اساس مولفه هایی همانند "عملکرد دولت"، "ثبات اقتصادی کلان"، "تعریف و تضمین حقوق مالکیت"، "فرهنگ وفای به عهد و صداقت و درستی"، "ثبات و پیش بینی پذیری مقررات و رویه های اجرایی"، "شفافیت و سلامت اداری" و "مصونیت جان و مال شهروندان از تعرض" صورت گرفت که سنجش هر متغییری بین صفر(مناسب ترین) و عدد ۱۰ (نامناسب ترین) انجام شد.
سنجش امنیت سرمایه گذاری در کهگیلویه و بویراحمد نشان می دهد که "عملکرد دولت" ۹۸/۶، "ثبات اقصادی در استان ۶۷/۶، "تعریف و تضمین حقوق مالکیت" ۴۲/۶، "فرهنگ وفای به عهد و صداقت و درستی" ۷۷/۵، "ثبات و پیش بینی پذیری مقررات و رویه های اجرایی" ۵۵/۵، "شفافیت و سلامت اداری" ۶۵/۵ و "مصونیت جان و مال شهروندان از تعرض" ۶۶/۵، وضعیت نامناسب امنیت سرمایه گذاری در استان را نشان میدهد.
در پرسشنامه و ارزیابی پایش امنیت سرمایه گذاری، ارزیابی بین صفر و ۱۰ انجام میشود به طوریکه ۱۰ نامناسب ترین (بدترین) و عدد صفر مناسبترین (بهترین) ارزیابی است و درنهایت شاخص هرچه به صفر نزدیک تر باشد، مناسب تر ارزیابی و تلقی میشود.
نتایخ آماری نشان میدهد متغییر "عملکرد دولت" در استان نامناسب تر از بقیه متغیرها است که این متغیر (عملکرد دولت)، از موله های همانند: "سهولت احقاق حقوق قانونی شهروندان در ادارات"، "اختلال در کسب و کار بر اثر تحریم های جدید خارجی"، حمایت و همراهی واقعی مقامات استانی از داوطلبان سرمایه گذار" تشکیل شده است.
بررسی دقیق تر نماگر "عملکرد دولت" و مؤلفه های ذیل آن در این پژوهش نشان می دهد مؤلفه "میزان حمایت مسئولان استانی از داوطلبان سرمایه گذاری" در جایگاه نامناسب تری نسبت به سایر موارد قرار گرفته است.
شاخص امنیت سرمایه گذاری میتواند این پیام را داشته باشد که به چه علتی و با تغییر چه مؤلفه هایی در استان وضعیت شاخص "امنیت سرمایه گذاری" در استان تغییر کرده است؟
این مجموعه گزار ش های فصلی، به ترویج گفتمان امنیت سرمایه گذاری، قانونگذاری بهتر، رعایت قانون، احترام بیشتر به حقوق مالکیت و نیز بهبود عینی و واقعی امنیت اقتصادی و فضای سرمایه گذاری در ایران کمک کن.
امید است با انجام مستمر این ارزیابی و انتشار نتایج آن، مسئولان اجرایی کشوری و استانی در قبال فعالان اقتصادی، متعهدتر و مسئولیت پذیرتر شده و قوای مقننه و قضائیه نیز در ایجاد بستر امن و رقابتی برای سرمایه گذاری و تولید در ایران به خصوص استان های مد نظر بیشتر و مؤثرتر بکوشند.
ضروری است توجه به متغیر کلیدی و مهم «میزان حمایت مسئولان استانی از داوطلبان سرمایه گذاری » برای کلیه مسئولان استان در اولویت قرار گیرد.
نام شما

آدرس ايميل شما

Iran, Islamic Republic of
الحمدالله به برکت مدیران خاله خورزویی و نمایندگان و استاندار ضعیف و ناتوان در همه ی شاخص ها در آخر کشور ایستاده ایم
سلام
Iran, Islamic Republic of
سلام احسان
Iran, Islamic Republic of
عاقبت نماینده فامیل باز چیزی جز این اتفاق می‌افتاد جای سوال بود گزارشات خود و مشاوران نوشته نماینده و روخوانی کردن عملکرد از روی کاغذ به درد من هم نمیخوره
محمدولایی
Iran, Islamic Republic of
کل سرزمین استان ک. ب. برای مردمش به اندازه یک کوچه اصفهان یا شیراز:::::: نه سرمایه دارند ونه گذار:::::: حتی بانکها شون فقط مال هرکه دلشون خواسته:::::: ضمن اینکه تمام منابع زیر وسرزمینی این دیار. را تهران می بلعد::::: حتی. اب این نقطه را ازش رحم نمیکنند::::::: در بیکاری وفرار شان به دیگر نقاط هم اولند همچنا نکه در فقر ومحرومیت:::::: تاجایی که رسانه هاشون هم محروم ترینند:::::: اب از سر چمه نمیاد نمیاد. ودرکل نمی زارید بیاد::: نمی زارید بیاد::::
آمار نشان میدهد که وضعیت استان ما چیست!
آمار می کوید که استاندارد و مدیران استان راستگو نیستند!!!!
آمار مشخص می کند که معاونین استاندار بجز حرف چیزی ندارند و در عمل نمره آخر را می گیرند!!!

پس مسئولین استان بدانید که مردم حق دارند منتقد شما باشند . بدانید که در سفر رئیس جمهور که فرمودید از عملکرد استان راضی بود ، رئیس جمهور را گول زدید و چون او نمی دانست چه بر سر استان آورده اید از شما تشکر کرد!!!

استاندارد عزیز توصیه می کنم فکری به حال استان و سرمایه گذاری در آن کنید که نمره آخر شده اید!!!
Iran, Islamic Republic of
امنيت كجا بود برادر ، در اين استان دلخوش به بازديدهاي بي ثمر هستند باور كنيد سرمايه گذاران از دست بازديدهاي آبكي به ستو ح امده ان ، فقط نماش!!!!
دريغ از يك حمايت حداقلي همه دارن توليد كننده را سركيسه مي كنند
خصوصا طي اين دوسال عليرغم نوسانات شديد قيمتها هيچ وامي به توليدكنندگان ندادن در جريانم بانك كشاورزي تهران در مردادماه مبلغي را از محل كمكهاي فني اعتباري به استان ابلاغ كرده هنوز مسولين استان مي گويند خبري نيست
سیسخت
Iran, Islamic Republic of
تبریک به نمایندگان استان واستانداروجناح اصولگرا ...علی برکت الله...
کبنا
Iran, Islamic Republic of
اقای روشنفکر تحویل بگیر متاااااسفیم
سبحان
Iran, Islamic Republic of
خب. این یکی را دیگه نماینده ها و استاندار و مدیران استان به خودشان نمی گیرند. حالا اگر می گفتند استان مثلا در تعداد درختان بلوط در کشور رشد کرده فورا همه می گفتند نتیجه مدیریت ماست.
فاتحه این استان خوانده است. استانی که ته تهش رسیده به موحد و حسینی و .
Romania
هر مدیر کلی عوض میشه یه ساز میزنه
نمونه ش مدیر کل گردشگری استان
موافقت ها و کارای مدیران قبل رو در بحث سرمایه گذاری گردشگری اصلأ قبول نداره
توطئه عليه قاليباف

توطئه عليه قاليباف

حميد رسايي، عضو سابق جبهه پايداري و از چهره‌هاي اصلي تشكل جديد اصولگرايان يعني شريان ...
دو محرک مهاجرت نخبگان

دو محرک مهاجرت نخبگان

مهاجرت نخبگان امروز یکی از مباحث مهمی است که مقابله با آن عزم جدی حاکمیت را می‌طلبد. ...
چرا اسرائیل از حماس وحشت دارد؟

چرا اسرائیل از حماس وحشت دارد؟

نیرو‌های حماس در قالب گروه‌های مختلف و بعضا به صورت مستقل وارد میدان عملیات علیه اسرائیل ...
1