کد QR مطلبدریافت لینک صفحه با کد QR

معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری:

کهگیلویه و بویراحمد می توانند به قطب گیاهان دارویی کشور تبدیل شود

6 اسفند 1401 ساعت 8:14

معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری کهگیلویه و بویراحمد گفت: این استان به دلیل شرایط مناسب و تنوع بالای گونه های مختلف گیاهی آن می توانند به قطب تولید و صنعت وابسته به گیاهان دارویی کشور تبدیل شود.


معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری کهگیلویه و بویراحمد گفت: این استان به دلیل شرایط مناسب و تنوع بالای گونه های مختلف گیاهی آن می توانند به قطب تولید و صنعت وابسته به گیاهان دارویی کشور تبدیل شود.
به گزارش کبنا، معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری کهگیلویه و بویراحمد در جلسه ستاد گیاهان دارویی استان افزود: تنوع گونه ها و میزان کشت گیاهان دارویی، تعداد اشتغال ایجاد شده، افزایش سرمایه در گردش، حجم سرمایه گذاری و صادرات، پنج شاخص پیشرفت در حوزه گیاهان دارویی استان که مورد توجه است.
سید احسان عسکری اظهار داشت: برنامه های توسعه استان در شاخه های مختلف نیز در حال اجرا بوده که یکی از آنها استفاده گسترده صنعتی و خوراکی از محصول بلوط در استان می باشد.
وی تصریح کرد: با توجه به پژوهش ها و مطالعات علمی و کارشناسی شده در چند سال اخیر تا به امروز تمام ابعاد مثبت استفاده از بلوط در تولید انواع نان بلوط و استفاده جانبی از میوه بلوط بررسی شده است.
عسکری نقش گیاهان دارویی را در حوزه سلامت و درمان موثر دانست و گفت: در زنجیره گیاهان دارویی باید به پیوست طب سنتی آن توجه شود و فعالتر کردن ساماندهی بازار طب سنتی ضروری است.
معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری گفت: شهرستان های گرمسیری استان در فصل پاییز و زمستان بهترین مکان برای کشت وتولید گیاهان دارویی است.
وی تاکید کرد: ظرفیت های جهاد دانشگاهی در حوزه علمی، دانش بنیان و پژوهشی برای توسعه استان در زمینه گیاهان دارویی فعالتر شود.
عسکری با اشاره به مزیت ها و پتانسیل این استان در زمینه کشاورزی تاکید کرد: این استان می تواند مرکز و قطب گیاهان دارویی ایران باشد.
وی خاطرنشان کرد: گیاهان دارویی در این استان می تواند به عنوان ذخیرگاه ژنتیکی و از  بزرگترین ثروت ملی برای کشور باشد.
عسکری به استفاده روز افزون مردم از گیاهان دارویی به دلیل اثرات مفید آن، ارزان بودن و نداشتن عوارض جانبی آن اشاره کرد و گفت: به دلیل سازگار بودن با محیط زیست روز به روز در حال افزایش بوده و حفظ و حراست از این رویشگاه‌های طبیعی اهمیت پیدا می‌کند.
معاون اقتصادی استانداری تاکید کرد: به دلیل بارش‌های خوب در استان تمایل به سرمایه گذاری در حوزه گیاهان دارویی و بخش کشاورزی بیشتر می شود و باید از این فرصت به نحو احسن استفاده کرد و در راستای ایجاد اشتغال و اقتصاد استان شرایط لازم را مهیا سازیم.
 


کد مطلب: 458942

آدرس مطلب :
https://www.kebnanews.ir/news/458942/کهگیلویه-بویراحمد-می-توانند-قطب-گیاهان-دارویی-کشور-تبدیل-شود

کبنانیوز
  https://www.kebnanews.ir

1