تاریخ انتشار
شنبه ۱۲ آذر ۱۴۰۱ ساعت ۲۱:۴۹
کد مطلب : ۴۵۵۱۹۰
در نشست هم‌اندیشی دانشگاه یاسوج مطرح شد؛

واکنش سردار خرمدل به شعار «مرگ بر دیکتاتور» / امام جمعه یاسوج: انسان‌های برجسته فرهنگی تحقیر نشوند / با انسجام ملی پیروز می‌شویم / احمدزاده: باید جوان‌ها را دریابیم / تمام هم‌وغم خود را گذاشته‌ایم تا محرومیت‌ها را از بین ببریم / همسر شهید: انقلاب اسلامی درخت تنومندی است که گنجشک‌های ضعیف‌الجثه نمی‌توانند به آن ضربه بزنند

۷
۱
واکنش سردار خرمدل به شعار  «مرگ بر دیکتاتور» / امام جمعه یاسوج: انسان‌های برجسته فرهنگی تحقیر نشوند / با انسجام ملی پیروز می‌شویم / احمدزاده: باید جوان‌ها را دریابیم / تمام هم‌وغم خود را گذاشته‌ایم تا محرومیت‌ها را از بین ببریم / همسر شهید: انقلاب اسلامی درخت تنومندی است که گنجشک‌های ضعیف‌الجثه نمی‌توانند به آن ضربه بزنند
کبنا ؛
همایش هم‌اندیشی و هم‌افزایی ریش سفیدان، معتمدان، بزرگان و چهره‌های شاخص کهگیلویه و بویراحمد در سالن دکتر عسگریان دانشگاه یاسوج با حضور جمعی از مسئولین استانی برگزار شد، نماینده ولی فقیه در استان کهگیلویه و بویراحمد و امام جمعه شهر یاسوج، استاندار کهگیلویه و بویراحمد و فرمانده سپاه فتح استان نکات مهمی را در خصوص اتفاقات روزهای اخیر و مسائل استان کهگیلویه و بویراحمد مطرح کردند.
به گزارش کبنا، آیت‌الله سید نصیر حسینی _نماینده ولی فقیه در استان کهگیلویه و بویراحمد_  در این همایش که صبح روز (شنبه ۱۲ آذرماه ۱۴۰۱) با هدف هم‌فزایی و هم‌اندیشی برگزار شد، اظهار داشت: شرایط امروز کشور یک شرایط خاص است. شرایط سختی که علی‌رغم فشارهایی که به کشور آوردند این شرایط را پشت سر گذاشتیم. قطعاً مقاومت، حضور و احساس مسئولیت مردم ایران باعث شد آتش دشمن خاموش شود و دشمن به اهداف خود نرسد همه‌ی ما در قبال کشورمان مسئول هستیم و عده‌ای از ما ارزش‌های اسلامی و عده‌ای ارزش‌های ملی را دنبال می‌کنیم. انقلاب اسلامی توانست ارزش‌های اسلامی، الهی، انسانی، وطنی و ملی را حفظ کند. حضرت امام (ره) در سخن‌ها و مبارزات خود متوجه شد بخش عمده  این سرزمین ملیت و عزت مردم سرزمین بود. ایشان برای این سرزمین ملیت قائل بود. برای این سرزمین عزت قائل بود و این کشور با این پیشینه فرهنگی زادگاه ابن سیناها، طوسی ‌ها، حافظ‌ها، مولانا ها، علامه‌ها و اندیشمندان بزرگ است.

وی ادامه داد: این انسان‌های برجسته فرهنگی نباید اینگونه تحقیر علمی، فرهنگی، سیاسی و تاریخی شود. چنانچه در دوره قاجار شد؛ قحطی تحمیلی انگلیس که ۴۰ درصد جمعیت از بین رفت یکی از آن سخن نمی‌گوید. در حالی که ملت ما شایسته چنین تحقیر و فشارهایی نبود. حالا به برکت جمهوری اسلامی ایران این تحقیرها پایان یافت. در اتاق خواب رضا شاه پهلوی شنود گذاشته بودند همانطور که خودش گفته بود نمی‌توانست خصوصی‌ترین حرف هایش را بزند. امام ما، ملت ما، خردمندان ما این همه تغحقیر را تاب نیاوردند و انقلاب به پیروزی رسید. چنانچه ترور، کودتا، جنگ هشت ساله، تحریم کمرشکن و همه را بر ما تحمیل کردند و ایستادگی کردیم ببینید به برکت انقلاب اسلامی و علی‌رغم فشارها و تحریم‌ها چه پیشرفت‌هایی کردیم که مقام‌های اروپایی و آمریکایی خودشان گفتند اگر این فشارها بر ما بود زانو می کردیم. خودشان از این همه قدرت و ایستایی ملت ما تعجب کردند. هدف آنها متلاشی شدن نظام بود و همه آنها که به مصاف کشور ما آمدند و شکست خوردند. حالا آمدند وسط میدان؛ این دشمن عقب‌نشینی نمی‌کند ما هم عقب‌نشینی نمی‌کنیم. آن طور که مقام معظم رهبری گفته است قرار نیست مردم با معجزه و کرامت هدایت شوند باید با انسجام ملی و همدستی از عزت و استقلال خود دفاع کنیم تا پیروز شویم. اینکه تاکنون ما سربلند بودیم. از تلاش و شجاعت ماست. تلاش ما و شما. چرا که این انقلاب برای همه مردم است و در راس اینها ولایت فقیه قرار دارد و اینکه ولایت فقیه باشد دستور خداست و ادله دارد. خدایی که خالق است، مالک است و صاحب است حق فرمان هم دارد و کلام خدا لازم الاجراست.

در ادامه این همایش سردار حمید خرم‌دل_ فرمانده سپاه فتح استان کهگیلویه و بویراحمد_ گفت: به عنوان یک سرباز کوچک از مردم فهیم و با بصیرت استان که طی این چند ماه بصیرت و هوش مردمی که ناشی از انقلاب‌دوستی است را دیدیم و انصافاً خوش درخشیدند و جای قدردانی دارد. غرب چگونه به ما نگاه می‌کند؟ آیا مرگ یک شهروند ایرانی باعث هجمه دشمن به ما شد یا خیر؟! در حالی که در زمان رییس جمهوری بوش پدر که نظریه دهکده جهانی را مطرح کرد و قطعاً خان و رئیس این دهکده باید آمریکا باشد که  تعیین کنند مردم چگونه بپوشند و بخورند و زندگی کنند. اینها در این حد می‌خواهند ایران، مردم و جهان را زیر سلطه داشته باشند.
سردار خرم‌دل در ادامه تصریح کرد: سه چالش اساسی در مقابل آمریکا است؛ یکی چالش نظامی که روسیه به شدت در مقابل آمریکا صف‌آرایی کرده است و اوکراین به نیابت از غرب در مقابل روسیه است. دو چالش اقتصادی که چین در مقابل آمریکا است. و سه تمدن فرهنگی که ایران در مقابل آمریکاست.
وی در ادامه به دیدگاه‌های برخی از اندیشمندان و بزرگان آمریکایی درباره ایران اشاره کرد و گفت: یکی از اندیشمندان آمریکایی گفته است منطقه‌ای مهمتر از ایران در نقشه جهان وجود ندارد و نباید اجازه دهیم وضعیتی پیش آید که ایران به به گذشته خود برگردد.  وی تصریح کرد: یکی دیگر از بزرگان آمریکایی گفت دو هزار سال پیش هیچ کشورگشایی و نیروی خارجی نتوانسته است به زبان و فرهنگ ایرانی لطمه‌ای وارد کند و این نشان قدرت جمهوری اسلامی ایران است. تنها راه فروپاشی ایران حمله به فرهنگ و تمدن ایران است تجزیه و تجزیه فرهنگ و تمدن ایران تنها راه حل دشمن و جنگ با ایران است. یکی دیگر از اندیشمندان گفت نقش حجاب و پوشش زنان ایران باستان چنان برجسته است که می‌تواند عامل حجاب در تمام جهان باشد. یکی دیگر از اندیشمندان گفت؛ غرب اگر جرات دارد ایران را به حال خود واگذار کند.
وی با بررسی نگاه و نظر دشمنان درباره ایران گفت: اما ما از تنگناهای اقتصادی عبور می‌کنیم و عظمت و شکوه جمهوری اسلامی ایران را نمی‌بینیم شعار همیشگی ما «مرگ بر دیکتاتور» است. ما با «دیکتاتور» جنگیدیم. با نابرابری جنگیدیم و هدف انقلاب ما نابودی نابرابری و «دیکتاتور» بود. دیکتاتور کسانی بودند که هشت سال با کمک صدام می‌خواستند سرمایه‌های عظیم این کشور را غارت کنند، حالا می‌خواهند با مغالطه به خودمان بگویند؛ «دیکتاتور»! در هیچ کشوری در دنیا مثل جمهوری اسلامی ایران استقلال وجود ندارد. حتی همین آمریکا! آمریکا می‌خواست بعد از برجام، برجام نظامی را علیه ایران اجرا کند قدرت نظامی ایران چنان است که تمام دنیا از آن می‌ترسد. جوانان ما باید با قضیه کاپیتولاسیون در ایران آشنا شوند، کشوری که روزی نمی‌توانست سیم‌خاردار تهیه کند حالا پهپادهای نظامی را به دیگر کشورها می‌فرستد. امروز وظیفه و رسالت ما مسئولین بیشتر از همیشه است. زیرا هجمه به ولایت فقیه  است، از ما امروز بیش از گذشته باید گوش به فرمان ولی فقیه باشیم.
وی در ادامه تصریح کرد: تا دیروز می‌گفتند تجزیه؛ امروز می‌گویند خودمختاری؛ دشمن به این نتیجه رسید با زور نمی‌توانند جمهوری اسلامی ایران را از بین ببرند پس از طریق‌های دیگر کار خود را می‌خواست پیش ببرد، این جنگ ادامه دارد و ما دلی بزرگ داریم و مقابله را ادامه می‌دهیم و دشمنان بزرگی هم داریم که با اتحاد و همدلی تحت فرمان ولایت فقیه بر این دشمنان پیروز خواهیم شد.
وی در ادامه با بیان اینکه مسوولان و مردم فهیم ایران اسلامی باید بیش از هر زمان دیگر مطیع فرمان ولایت فقیه باشند، چرا که مسیر الهی، مسیر درست و سربلندی و عزت، مسیر ولایت فقیه است، خاطر نشان کرد: ایران امروز، قوی‌تر از هر زمان دیگر است. روزی ایران محتاج کشورهای غربی و خاورمیانه بود. اما امروز دست برتر را در هوا، فضا و سایر امور دیگر دارد. ما موشک داریم و ماهواره به فضا فرستاده‌ایم. ایران قدرت اول جهان است، بلاشک.  [صحبت‌های سردار خرمدل فضای جلسه را به وجد آورد.]

غلام‌محمد زارعی_ نماینده سابق شهرستان‌های بویراحمد، دنا و مارگون_ یکی دیگر از سخنرانان این همایش بود و گفت: همه ما می‌دانیم انقلاب اسلامی مردم‌پایه‌ترین انقلاب تاریخ است که نه با کودتا و با خشونت و نه با جنگ و کشت و کشتار ایجاد شد. البته که با خون آبیاری شد و جوانان خون دادند. ولی بدون خشونت و دخالت اجنبی‌ها به پیروزی رسید. نقش مردم در حفظ انقلاب هم بدیهی و روشن است و بنابراین علاوه بر جهاد تبیین که وظیفه همه ما است باید یک بازنگری در خودمان داشته باشیم مگرنه همه ما و مسئولان کشور به برکت انقلاب اسلامی سرکار هستیم مگر نه همه این مردم در جنگ سخت ایستادند و ایستادگی کردند و در صحنه درخشیدن و از حداقل‌ها استفاده کردند پیرزنی که از یک دانه تخم مرغ برای کمک دریغ نمی‌کرد و این گونه مردم از حداقل‌ها و هر آنچه که داشتند مایه می‌گذاشتند. وقتی دشمن اتحاد مردم را دید و فهمید در این زمینه ناکام شد شروع کرد به جنگ فرهنگی و می‌دانست با رسوخ و نفوذ در بین مردم و مسئولین به اهدافش می‌رسد. بعد آمد به جنگ اقتصادی و حالا در یک جنگ ترکیبی هستیم ما نیاز به یک بازگشت مجدد به مردم داریم. باید حتماً در فکر و عمل تجدید نظر کنیم که چرا عمیقاً و صادقانه به مردم خدمت  تمی‌کنیم. به جای خدمت در گروه و جناح و باند و قومین به مردم خدمت کنیم. هرکدام که سهل انگاری کرده به انقلاب و شهدا خیانت کرد چه من باشم جه هر کدام از مسئولین اجرایی. نباید شکاف بین مردم و مسئولین باشد که دشمن از این شکاف وارد می‌شود این مردم خواستار انقلاب و رهبری هستند اما سهل‌انگاری ما باعث شد یک شبهه شد ما باید تجدیدنظر کنیم تا این بار هم ملت سیلی محکمی به دشمن بزند.
در در ادامه هادی زارع‌پور_ مدیرکل سابق آموزش و پرورش کهگیلویه و بویراحمد نیز سخنرانی کرد و به نامه ۴۷ نهج البلاغه مولا علی علیه السلام اشاره کرد و گفت: پیوستگی و همبستگی و نسبت به همدیگر بخشش داشتن، ضرورت دارد و باید از جدا شدن و فاصله بپرهیزید.  سه مولفه سرمایه اجتماعی شامل؛ انسجام اجتماعی، مشارکت اجتماعی و اعتماد اجتماعی است.
وی افزود: واقع‌بینانه اگر ببینیم سرمایه اجتماعی کاهش پیدا کرده و باید این موضوع را مورد واکاوی و بررسی قرار داد و  باید در شیوه کار خود تجدید نظر داشته باشیم.
در ادامه یدالله مرادی _ مدیر سابق آموزش و پرورش شهرستان گچساران و مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری کهگیلویه و بویراحمد_ به سخنرانی پرداخت و گفت: امروز روز قانون اساسی است. روز ۱۲ آذر ۱۳۵۸ و به رسمیت یافتن قانون اساسی جمهوری اسلامی است. در تدوین این قانون امام فرموده است: قانون اساسی یکی از ثمرات عظیم و بلکه بزرگ‌ترین ثمره‌ی جمهوری اسلامی است. علت فاصله ما از قانون اساسی همین مسائل امروزی است. قانون اساسی برای حل و فصل مشکلات اصولی را پیش بینی کرد که با مراجعه به اصول آن خیلی از مشکلات حل خواهد شد اصل هفتم قانون اساسی مربوط به مشارکت است و حالا که مشارکت‌ها کمرنگ شده نسل دهه ۸۰ و ۹۰ از ما فاصله گرفته و دشمن از همین راه‌ها ورود کرده است اصل ۱۹ اصل ۲۴ و اصل ۲۵ به امنیت فکری توجه دارد روزنه و حفره ای که دشمن از آن وارد شده است. میدانی که حالا ما بازنده آن هستیم. قانون اساسی فصل الخطاب باید باشد چالش قومیتی و طایفه گری خشن‌ترین و فراگیرترین منازعه منازعه قومی قومی صنفی سیاسی-نظامی استان ما از این هرسه منازعه مصون و مبرا از اما منازعه تبعیض و بی عدالتی و نادیده گرفتن حاشیه‌های استان جناب آقای استاندار آن روز که رفتی و در مناطق محروم  به حق اشک ریختی. امروز این شما مسئولین هستید که باید آن اشک‌ها را ثابت کنید.
استان ما استان عشایری و سنتی است که مردمش مثل کوه‌ها سرسبز و مثل رود و آبشارها زلال‌اند و اگر ببینند مقام عالی بین مردم هستند یقین که مردم هم شما را باور می‌کنند و دشمن نمی‌تواند به قلب بچه‌های ما نفوذ کند و هیچ چاشنی فرصت طلبانه و دشمن‌سازی نخواهیم داشت.
سردار عوض شهابی‌فر از فرماندهان سپاه و فرمانده اسبق سپاه فتح کهگیلویه و بویراحمد_ نیز در این همایش به سخنرانی پرداخت و اظهار داشت: دشمن جناح و اصول‌گرا و اصلاح‌طلب نمی‌شناسد و خودمان را مقابل خودمان قرار داده است. دشمن از هر جبهه‌ای وارد شد شکست خورد. زمانی که در روسیه بودیم کسی فکر نمی‌کرد روزی سوریه پیروز شود. شما ندیدید تکه تکه و بچه‌های مردم را در کف خیابان‌های سوریه دشمن به ما رحم نمی‌کند این جوان‌های خامی که امروز به خیابان‌ها ریختند فکر می‌کنند فردا دشمن دلش به رحم می‌آید. شما به عنوان نماینده‌های حضرت آقا بروید بین مردم ببینید ما کی بودیم کجا بودیم و حالا کجا هستیم. از شما و استاندار می‌خواهم مشکلات مردم را در یابند مردم فقیرند و به علت فقر دنبال این گروه‌ها راه می‌افتند. شما بازار را کنترل کنید. شما کوه دنا را نگاه کنید من با ایمان اعتقاد می‌گویم جمهوری اسلامی ایران همین کوه دنا است اگر باد می‌آید برف می آید باران می آید تابستان می‌رود و همه چیز می‌آید و می‌رود و کوه دنا پابرجاست. اگر ما فقط کلمات نورانی حضرت آقا را گوش بدهیم این نظام و جمهوری اسلامی پابرجا می‌ماند و به دست صاحب اصلی خود آقا امام زمان می رسد. من قربان همه این مسائل بشو ما دشمن بچه های خودمان نیستیم ما دلمان می خواهد بچه‌های مان فریب بخورند.

در ادامه شجاعی_ فرهنگی بازنشسته از بهمئی_ گفت: خاورمیانه خاور تضاد و تزاحم و درگیری است. چرا چنین اتفاقی افتاده و حالا وظیفه ما چیست؟ از منظر عرف و با توجه به شرایط جامعه حرکت کنیم. امنیت با شعار و همایش ایجاد نمی‌شود. روان جامعه را باید آرام کرد. مسائل اجتماعی اقتصادی سیاسی را باید تبیین کرد. اتفاقاً مسئولان امنیت را ایجاد نکردند و مردم دیدند و دشمن را به استیصال رساندند. پرهیز از افراط‌گرایی. بعضی‌ها می‌گویند نسل جدید با گفتمان ما قانع نمی‌شود ولی می‌شود با همین نسل؛ دهه هشتادی‌ها دشمن را زمین‌گیر کرد با رفتار متناسب روحی و روحانیت با جامعه استفاده درست از تریبون‌های آزاد و عمل کردن به قانون اساسی.
مریم گشتاسبی_ همسر شهید_ نیز یکی دیگر از سخنرانان بود و گفت: انقلاب اسلامی درخت تنومندی است که این گنجشک‌های ضعیف‌الجثه نمی‌توانند به آن ضربه بزنند. زن ها را به بهانه آزادی به عریانی و فساد اخلاقی کشاندند. زن در نظام پهلوی به عنوان یک کالا مبادله می‌شود. در دوران انقلاب اسلامی زنانی که به تنگ آمده بودند با مشت های گره کرده جلوتر از مردان پیشتاز بودند. امام خمینی (ره) فرمودند: تا زنان جمهوری اسلامی با مشت‌های گره کرده علیه رژیم منحوس پهلویبه صحنه نیامدند انقلاب جمهوری اسلامی شکل نگرفت. با همت  و بصیرت زنان بود که زنان را دیدیم چه در پشت جبهه و چه در کانون خانواده دیدیم به طوری که فرماندهان گفتند اگر زنان نبودند جمهوری اسلامی به پیروزی نمی‌رسید دشمن می‌گفت ما از زنان ایران کتک خوردیمو حالا دشمن با تهاجم فرهنگی  و قتل عام فرهنگی آمده علنی آمده در میدان. دستگاه‌های فرهنگی از بودجه بیت المال از لحاظ فرهنگی هیچ کاری برای فرهنگ نکردند کم کاری که هیچ کاری نکردند. جوانان ما را حالا اخفال کردند و جوانان ما را تحت خواسته‌های خودشان قرار دادن خودشان هم می‌دانند دشمن قسم خورده بداند پشتوانه درخت تنومند اسلامی که با خون شهیدان آبیاری شده است محکم‍‌تر از این حرف هاست و ما با تمام نیرو و توان و تا پای جان محافظ انقلاب‌مان هستیم.

 حجت‌الاسلام محمد غفاری _معاون فرهنگی دانشگاه آزاد یاسوج_ نیز در این همایش سخنرانی کرد و گفت: چرایی و پسآمد شناسی ممکن است کسی بگوید این یک شورش بود ممکن است کسی بگوید انقلاب ممکن است هر کسی برای این اتفاقات پیش آمده اسمی انتخاب کند. هر کسی به سلیقه خودش برای این اتفاقات پیش آمده اسمی می‌گذارد ممکن است کسی بگوید اشکال از ماست دشمن دشمنی‌اش را می‌کند. اشکال کار ما کجاست؟ زخمی به وجود آمده که مگسی روی آن نشسته است چه مگس را بپرانیم چه بکشیم زخم باقی است اما راه حل چیست؟ زخم چه می‌شود ما هم ممکن است قصوری در این کار داشته باشیم. اما کارآمدی چیست؟ میزان موفقیت با توجه به موانع کار.
دشمن مانع است. ملت ما عبور از موانع را خوب بلد است. ممکن است کسی بگوید این یک تنبیه است. بیدار باش؛ از تو انتقاد و انتقام، باید ریشه‌ها را پیدا کنیم. مردم طعم فقر را چشیده اند. باید مردم را درک کنیم. ما نباید مردمی باشیم. ما باید خود مردم باشیم. مردمی بودن؛ یعنی جدایی از مردم، اضلاً و ابدا.
وی ادامه داد: ما دو ایران داریم ایران مجازی و ایران حقیقی. ایران حقیقی همان ایرانی است که می‌بینیم، فراز و فرود و انتظار و سختی و خوشایند و ناخوشایند و کم و کاست و اما ایران مجازی فرق دارد. همه ما چرا از بچه ها و نوه هایمان فاصله داریم آنها در فضای مجازی شان محنت را دارند نکبت سیاهی ایران فروخته شده ایران که پر از دزدی سحر چه ماهی بگوییم که مسئولان ما فقط ۶درصد از مسئولان ما ممکن است دست ناپاک باشند. اما ۷۰ درصد مردم معتقدند که مسئولین با درصد بالا در این جلسات را با جمعیت خودمان ایجاد می کنیم چرا این جلسه را در دانشگاه‌ها با حضور دانشجویان برگزار نکردیم چرا اجازه نمی‌دهیم جوانان بیایند در حضور ما حرف هایشان را بزنند آنها حرف های ما را ببیند ما حرف های آنها را بشنویم همدلی داشته باشیم هم بستگی داشته باشیم. باهم دیگر از جوانانمان جامعه شناسان مان روانشناسان مان بخواهیم تا این مسئله را همه با هم حل کنیم اینکه ما در این سالن این جلسه را همه که هم فکر این همه خواهان انقلاب و دولتی برگزار کردیم که نمی‌شود باید به جوانان فرصت داد باید جوانان بیایند حرف بزن چند حرف ما را بشنوند ما حرف آنها را بشنویم گفتمان داشته باشیم تا قضیه را حل کنیم تا اما جدا جلسه برگزار کنیم جوانان جدا جلسه برگزار کنیم این شکاف باقی خواهد. ماند این فاصله بین نسل ما و بچه ها و نوه هایمان باقی خواهد ماند و ما حرف همدیگر را نخواهیم فهمید و راه به جایی نخواهیم برد.
سید جواد هاشمی‌مهر_ معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار کهگیلویه و بویراحمد_ گفت: انسجام، پای‌بندی و توجه بزرگان طوایف و مردم به ارزش‌های والای انقلاب و نظام موجب شد تا در اتفاقات یکی دوماه اخیر کشور در شهر‌های این استان شاهد هیچگونه اغتشاشی نباشیم.
 هاشمی‌مهر فضای ایمن موجود استان در شرایط حاکم یکی دوماه اخیر کشور که موجب سربلندی مردم منطقه و استان شده را ناشی از ولایت‌پذیری و تبلوری از وحدت و همدلی دانست.
هاشمی اضافه کرد: تجمعات مردم شهر‌های مختلف استان در محکومیت توطئه‌های دشمنان در یکی دو ماه اخیر که به بروز اغتشاشاات در برخی نقاط کشور شد یکی دیگر از نمود‌های همدلی و ولایت‌پذیری مردم این استان بود که در مراسم‌هایی چون تشییع پیکر شهدای حادثه تروریستی شاهچراغ و حضور حماسی در راهپیمایی ۱۳آبان یکبار دیگر خود را نشان داد.
وی هدف از برگزاری این همایش با حضور طیف‌های مختلف جامعه از معتمدین و بزرگان طوایف و چهره‌های سیاسی، اجتماعی و علمی را در راستای تحلیل وقایع یکی دو ماه اخیر کشور عنوان کرد و اظهار داشت: به علت فهم درست شما بزرگان و چهره‌های سیاسی و علمی از شرایط موجود کشور بود که ما در استان شاهد بروز اغتشاش نبودیم.
هاشمی ادامه داد: با توجه به تجریبات چهار دهه و‌اندی از عمر انقلاب که توطئه‌های مختلف دشمن را علیه کیان نظام اسلامی در عرصه‌های مختلف شاهد بوده‌ایم در شرایط موجود کشور و آینده، باز نیاز به همدلی و انسجام بیشتر داریم تا همچون حضور در صحنه‌های دفاع از انقلاب و ارزش‌های نظام سربلند بیرون بیاییم.


در پایان برنامه سید علی احمدزاده_ استاندار کهگیلویه و بویراحمد_ با اشاره به ناآرامی‌های اخیر در کشور، گفت: دشمن به دنبال ناامید کردن مردم است اما نخبگان، معتمدین و ریش سفیدان نباید اجازه دهند که این اتفاق بیفتد زیرا به اراده دولت پای کار سیزدهم مشکلات اقتصادی در حال رفع هستند و تحول و سازندگی در راه است.
احمدزاده اظهار داشت: کشور در یک مقطع تجربه شده‌ای قرار دارد و آنچه که در پیش روی ماست الگویش از سال‌های قبل گرفته شده و الگوی آن در سال ۹۸ پایه‌گذاری شد و اکنون در بستر جدیدی آغاز شده است.
وی با اشاره به آغاز جنگ هشت ساله اظهار داشت: ابتدا دشمن با جنگ آغاز کرد که ایران اسلامی را سرنگون کند اما نه تنها نتیجه نگرفتند بلکه به نفع ما جنگ تمام شد و دشمن شکست خورد.
استاندار کهگیلویه و بویراحمد تصریح کرد: همزمان با دوران دفاع مقدس منافقان را مسلح کردند و کشتار عظیم ۱۷ هزار نفره‌ای از مردم مظلوم ایران به راه انداختند و زن، مرد و کودک را شهید کردند.
احمدزاده عنوان کرد: امروز با پول کشور‌های استعمارگر و با تفکر صهیونیست و پول کشور‌های مرتجع عربی جریاناتی راه میاندازند و سایت‌هایی تشکیل می‌دهند با عنوان سعودی اینترنشنال و اسمش را هم ایران اینترنشنال می‌گذارند.
وی تأکید کرد: هزینه و فکر این رسانه‌ها از آل سعود و اسمش را به نام ما می‌زنند و دروغ پشت دروغ، این‌ها یک جنگ تمام عیار پیچیده از سال‌های قبل شروع کرده‌اند.
استاندار کهگیلویه و بویراحمد بیان کرد: دنیای استکبار و کفر برنمی تابد در مقابل خود یک جریان جدید شکل بگیرد که عالم را به سمت خداپرستی و فطرت خداباوری راهنمایی کند.
وی تأکید کرد: آن چه در پیش روست برگرفته از روند سال‌های مختلف، برای ایجاد دردسر و فتنه در درون خود کشور ایران است.
احمدزاده گفت: زمانی که ایران در تسلیحات نظامی خود به جایی رسید که می‌تواند پیشرفته‌ترین مقر آمریکا را بمباران کند و حتی یک موشک ما توسط دشمن رهگیری نشد دشمنان از جنگ با ما صرف نظر کردند و وارد جنگ رسانه‌ای و فرهنگی شدند.
وی ابراز داشت: آن‌ها می‌خواهند به گفته خود جنگ را به درون ایران بکشانند و فتنه‌ای که اکنون شکل گرفت ناشی از این تفکر بود.
استاندار کهگیلویه و بویراحمد تصریح کرد: فتنه را از اطراف ما آغاز کردند اما شکست خوردند و اکنون همه آنانی که در صحنه‌اند مردم نیستند و بخشی از آن‌ها جوانان فریب خورده و معترضین هستند اما بخشی از صحنه گردانان نیرو‌های دشمن و اغتشاش‌گر هستند.
استاندار ادامه داد: ما دولتمردان از مردم جدا نیستیم و خود مردم هستیم و دولت جدا از مردم نیست، مردم در صحنه‌اند و انقلاب مال مردم است.
احمدزاده بیان کرد: تاکنون ۴۳ سفر برای رفع مشکلات مردم در نقاط مختلف استان انجام شده و حتی در سطح بالاتر آقای رئیس جمهور در کمتر از یک سال همه استان‌های کشور را سرکشی و رو در رو با مردم گفت و گو کرد.

وی عنوان کرد: دشمنان نقشه‌هایی برای جداسازی و انفکاک در کشور کشیده‌اند و باید فتنه‌ها را در سیستان و بلوچستان، آذربایجان و دیگر استان‌ها را باید دید.
استاندار کهگیلویه و بویراحمد تأکید کرد: تیم‌های متعددی را با سلاح و امکانات به غرب کشور می‌فرستند و این‌ها همه هدفمند است و به دنبال تغییر در اقلیم کشور ایران و تبدیل به کشور‌های مختلف و متلاشی کردن ایران هستند.
احمدزاده تصریح کرد: آنچه که در کشور جریان دارد به این دلیل است که دشمن متوجه شده که ما در اوج اقتداریم و تسلیم نخواهیم شد و از این شرایط هراسان هستند.
وی افزود: ایران جزء برترین‌ها در تسلیحات نظامی، پهپاد‌ها و هواپیما‌ها، در دریا و تکنولوژی‌های علمی و نانو، پیشرفته‌ترین تجهیزات پزشکی است و آن‌ها به دنبال توقف این پیشرفت‌ها هستند.
استاندار کهگیلویه و بویراحمد ادامه داد: عده‌ای بر اثر القا‌های نادرست مثلاً با بدجلوه دادن راست و نشاندن دروغ به جای واقعیت، ذهن‌هایشان به کار گرفته شده است.
احمدزاده تأکید کرد: این‌ها جوانان ما هستند که باید به گفته رهبری تلاش کنیم که برگردند و ذهن‌هایشان اصلاح شوند.
وی بیان کرد: عده‌ای دیگر کاملاً مواجب بگیر اجانب هستند و دوره‌های نظامی دیده‌اند و در تلاشند ذهن جوانان ایران را خراب کنند.
احمدزاده گفت: مشکلاتی در وضعیت اقتصادی کشور وجود دارد که بخشی از آن به خاطر تحریم کمر شکن بی‌سابقه دشمن است که در معیشت مردم تأثیر‌گذار بوده است.

استاندار کهگیلویه و بویراحمد اضافه کرد: در این استان همه تلاش بر ان نهاده شده تا محرومیت‌های استان در حوزه زیرساخت‌ها، راه روستایی، جاده و غیره رفع شود.
وی ادامه داد: ۲۸ روستای استان سه ماه از سال جاده ندارند و در برخی روستا‌های استان مردم به سختی از رودخانه عبور می‌کنند اما اکنون با پیگیری‌های انجام شده برای عبور و مرور روستائیان روی رودخانه خرسان و مارون پل ساخته می‌شود.
استاندار کهگیلویه و بویراحمد اضافه کرد: جاده‌های بسیاری از روستا‌های استان در حال بهسازی و یا احداث هستند و آبرسانی به روستا‌های تشنه و دارای تنش آبی در حال انجام است.
وی گفت: با دفتر محرومیت زدایی کشور برای تخصیص اعتیار آب آشامیدنی و جاده‌های روستایی کل استان توافق شده است و ظرف دو تا سه سال آینده تمام روستا‌های استان آب آشامیدنی مطمئن و جاده آسفالته مطمئن خواهد داشت.
احمدزاده تأکید کرد: اعتبارات عشایر در سال‌های گذشته تنها ۶ میلیارد تومان بوده و امسال به ۲۶۰ میلیارد تومان رسیده که بی‌سابقه است.
وی ادامه داد: قول ۱۰ هزار واحد مسکونی برای محرومان از سفر رئیس مجلس شورای اسلامی به استان گرفته شد و ۲ هزار واحد نیز بنیاد مستضعفان وعده داه است که این‌ها جدای از طرح نهضت ملی مسکن هستند.
استاندار کهگیلویه و بویراحمد بیان کرد: تلاش دولت برای رفع محرومیت هاست و در بخش سرمایه‌گذاری برای اشتغال کارخانه قند استان پس از سال‌ها تعطیلی در کمتر از یک سال ۷۰ درصد پیشرفت فیزیکی دارد.
وی تصریح کرد: دولت در تلاش است دهه فجر به ریل تولید بازگردد و هزار تن شکر را تولید کند و بسیاری از کارخانه‌های ورشکسته در حال احیا هستند.
احمدزاده تأکید کرد: در روز‌های اخیر ۲ قول شامل پالایشگاه گچساران با ایجاد پنج هزار شغل در استان و بهره‌برداری گاز مختار از وزیر نفت گرفته شده است.

وی افزود: اراده دولت بر این است که در استان‌های محرومی همچون کهگیلویه و بویراحمد تحول و سازندگی ایجاد کند.
استاندار کهگیلویه و بویراحمد گفت: مشکل اقتصادی در کشور به فضل الهی و اراده ملی جمع خواهد شد و اراده دولت تغییر در این وضعیت هاست و باید ریش سفیدان و نخبگان مردم را‌امیدوار کنند.
احمزاده اظهار داشت: در استان ما همه هم و غم ما خود را گذاشتیم تا محرومیتها را از بین ببریم. اراده دولت برای محرومیت‌زدایی و ایجاد تحول است و ان شاء الله اعتبارات می‌رسد و اجرایی خواهد شد؛ جوان‌ها را دریابیم و شما ببینید که بیشترین نیروها را از میان جوانان انتخاب کردیم.
نام شما

آدرس ايميل شما

United Kingdom
. ضعیفترین مدیران تاریخ استان خود شما و انتصابات شماُست و ای به حال کسی که از احوال خود خبر نداشته باشد ...
Iran, Islamic Republic of
به جای این همایش ها فقط باید به امور مردم رسید وقیمتها را پایین آورد وجامعه را ازغول تورم نجات داد وگرنه حرفهای قشنگ خیلی زیاد است .عمل عمل عمل
ج ب
من
Iran, Islamic Republic of
این استاندار غیره از پای کار چیز دیگری نمیدونه
Iran, Islamic Republic of
ای کاش روزی شاهد بر چیده شدن چنین همایش های بدون بازده و ضرر زن به بیت المال باشیم باور کن این ها همش ضربه به خون شهدا و ارمان های امام راحل است
دانای روزگار
Iran, Islamic Republic of
این حاج غلام محمد زارعی:

چپی است
راستی است!
اصولگرا است ؟
اصلاح طلب است ؟
معتدل است ؟
مشارکتی است ؟
موتلفه است ؟
با روحانی است ؟
با رییسی است ؟

اصلأ ایشان چه مرام و مسلک سیاسی و فکری دارد ؟؟؟؟؟؟!
Iran, Islamic Republic of
به فکر رفاه،معیشت و اقتصاد ملت باشید
مهقلی
Iran, Islamic Republic of
مردم دارند از گرسنگی می‌میرند شما همایش برگزار کنید و حرف مفت بزنید
درخشش دو عضو هیئت علمی و دو دانش‌آموخته دانشگاه یاسوج در جمع «دانشمندان برتر دنیا»

درخشش دو عضو هیئت علمی و دو دانش‌آموخته دانشگاه یاسوج در جمع «دانشمندان برتر دنیا»

دو عضو هیات علمی و دو دانش آموخته دانشگاه یاسوج در سال ۲۰۲۲ میلادی در لیست یک درصد دانشمندان ...
سید محمد خاتمی: براندازی نه ممکن است نه مطلوب

سید محمد خاتمی: براندازی نه ممکن است نه مطلوب

سید محمد خاتمی: انکار وضع بدی که به نام زندگی بر مردم تحمیل می‌شود نارضایتی را از بین ...
راه تغییرات از کدام طرف است؟

راه تغییرات از کدام طرف است؟

اولین و شاید جدی‌ترین گام در مسیر انجام اصلاحات و تغییرات در جوامع مختلف، نیازمند پذیرش ...
1