تاریخ انتشار
دوشنبه ۹ خرداد ۱۴۰۱ ساعت ۰۱:۲۲
کد مطلب : ۴۴۸۵۶۱
با ارسال متنی مطرح شد

پاسخ رئیس به مشاور

۳
۳
پاسخ رئیس به مشاور
کبنا ؛ کامران جهانبازی؛ رئیس سازمان نظام مهندسی ساختمان کهگیلویه و بویراحمد با ارسال متنی پاسخ رحمان وفا‌نژاد مشاور معاون عمرانی استانداری کهگیلویه و بویراحمد را داد.
به گزارش کبنا، متن جوابیه‌ی جهانبازی رئیس سازمان نظام مهندسی ساختمان به شرح زیر است.
در خصوص سخنان مشاور معاونت امور عمرانی استانداری کهگیلویه و بویراحمد چند نکته برای تنویر افکار عمومی بیان و به زودی نیز زوایای دیگری از ماجرا به سمع و نظر مردم خواهد رسید.
 ابتدا باید وظایف مشاور به ایشان یادآوری شود و البته خوب است قبل از بیان مطالب تخصصی حداقل در نقش مشاور حوزه معاونت عمرانی حداقل وظایف و مصوبات شورای ۴ نفره مطالعه و سپس اظهار فضل صورت بگیرد.
حادثه متروپل آبادان همانطور که اسناد گویا است و همه مراجع تخصصی کشوری نیز تأیید کرده‌اند قصور از نظام مهندسی نبوده و اتفاقاً بی توجهی‌ها به گزارشات سازمان زمینه ساز چنین اتفاق تلخی شده است، نظام مهندسی ابزار فشار و اجرا در اختیار ندارد. ابزار سازمان نظام مهندسی همین گزارشات به سازمان‌هایی از جمله شهرداری است که این وظیفه هم مستمراً صورت گرفته است.
 این نکته را هرکس مهندس باشد و کوچکترین مطالعه از وظایف سازمان نظام مهندسی کرده باشد به درستی درک می‌کند، عجیب است فردی که کارشناسی معماری دارد و مشاور معاونت عمرانی هم هست نمی‌داند. قدرت توقف ساخت و سازها مستقیماً توسط نظام مهندسی ممکن نیست و این سایر دستگاه‌ها هستند که باید بر اساس گزارشات این سازمان اقدام به عملیات لازم برای توقف و یا ادامه کار یک پروژه ساختمانی و عمرانی داشته باشند. مشاور محترم را ارجاع می‌دهم به مطالعه مبحث دوم مقررات ملی ساختمان!
 ادعای عدم حضور ریاست سازمان در نشست‌های تخصصی مهندسی استان موضوع کذب دیگری است که توسط این مشاور مطرح شده است، هیئت مدیره سازمان متشکل از رشته‌های ۷ گانه است و سازمان نظام مهندسی در هر کارگروه با توجه به نوع کمیته، شخص متخصص و صلاحیت دار آن رشته را بعنوان نماینده معرفی می‌نماید، در باب مثال مانند کمیسیون ماده ۵ و زیر بنایی که مطابق صراحت قانون نماینده سازمان باید از رشته شهرسازی و یا معماری باشد، چنانچه تا کنون نماینده سازمان در تمام جلسات حضور فعال داشته است. این اقدام برای این صورت گرفته که خروجی کارشناسی و نه صرفاً نمایشی از جلسات تخصصی فراهم شود.
 در خصوص تشکیل کمیته ۴ نفره جهت اطلاع اگر با معاونت محترم عمرانی مشورت می‌کردید تصدیق می‌کردند که در آخرین نشست با استاندار گرانقدر استان، اتفاقاً خود دکتر حاجی زاده از استاندار دستور تشکیل جلسه و پیگیری را گرفت که البته بعد از آن در تاریخ ۱۴۰۰/۱۰/۳۰ و ۱۴۰۰/۱۲/۲۲ دو مکاتبه در جهت تشکیل کمیته مذکور از طرف این سازمان انجام گرفته وچندین بار به صورت حضوری وتلفنی نیز پیگیر این موضوع بوده‌ایم که به علت تغییراتی که در حوزه مدیریت اداره کل راه وشهرسازی در شرف وقوع بود تا کنون بلاتکلیف مانده است، اگرچه انشاالله در دوره کاری مدیرکل محترم جدید در دستور کار جدی ایشان قرار دارد و بنا است به زودی کمیته با دستور کارهای مهم از جمله مجریان ذیصلاح تشکیل گردد.
 در خصوص هزینه‌های نظام مهندسی نیز با وجود افزایش تعرفه‌ها اما در سال جدید نیز به نرخ سال ۱۴۰۰ هزینه‌ها اخذ می‌شود که البته رقم آن کمتر از مبالغ مصوب شده ملی است و از همه استان‌های همجوار هم به جهت مراعات حال مردم کمتر است.
 نظام مهندسی سازمانی تخصصی و کارشناسی است و همواره نگاه ما نیز دوری از حواشی بوده چرا که با موضوع مهم ساخت و سازها که جان و مال مردم با آن مرتبط است سر و کار داریم، بنده به نمایندگی از طرف جامعه مهندسان استان و هیات مدیره محترم سازمان در جهت دفاع از حقوق شهروندی و احقاق حقوق مهندسین در جهت ساخت یک زیست گاه خلاق و تاب آور با انگیزه وافر و تمام قد با کمک گرفتن از رهنمودها و سیاست‌های استاندار محبوب استان و معاونت تلاشگر و دلسوز هماهنگی و امور عمرانی ایشان ایستاده‌ام و شما و یا هر کس دیگر که بخواهد از روی بغض با این جامعه شریف دشمنی و عناد ورزد را به قضاوت جوامع مختلف و محترم مردمی به ویژه جامعه مهندسان مظلوم استان واگذار می‌کنم.
 در خصوص برگزاری نشست‌های تخصصی همین بس که هفته قبل جلسه کمیته آموزش با حضور نخبگان دانشگاهی استان برگزار نمودیم و همچنین اولین استان در جهت فراخوان تشکیل گروه‌ها و کمیته‌های تخصصی بوده‌ایم.
 جهت ساماندهی پرونده‌های ماده ۱۰۰ نیاز به مشاور مقاوم ساز هست و در حال حاضر وضعیت مالی مردم اجازه نمی‌دهد که با تعرفه‌های روز کشور اعمال گردد لذا این تعرفه‌ها را بومی سازی نموده‌ایم و در مکاتبه جهت طرح در کمیته ۴ نفره نیز قید نموده‌ایم.
 کمیته‌های نظارت عالیه نظام مهندسی و ماده ۳۵ نیز با حضور مهندسین با تجربه در استان در حال نظارت و پیگیر تخلفات ساختمانی هستند و در این خصوص مکاتبات و گزارشات لازم به شهرداریهای محترم و دیگر دستگاه‌های مرتبط مستمراً ارسال می‌شود.
 امیدواریم این اظهار فضل‌ها به واسطه رد خواسته‌های غیر قانونی شما (که در صورت لزوم جزئیات آن به رسانه‌ها اعلام می‌شود) توسط هیئت مدیره سازمان نظام مهندسی ساختمان استان نبوده باشد! قطعاً در صورت تأیید آن خواسته غیر قانونی امروز شاهد هجمه سراسر کذب به سازمان تخصصی مهندسی استان نبودیم. نکاتی هم در خصوص تبصره‌های ماده ۹۹ قانون شهرداریها پروانه ساخت در زمان تصدی شما بر سازمان همیاری شهرداری‌ها قابل توجه است که به زودی به اطلاع رسانه‌ها می‌رسانیم.
 امیدواریم معاونت محترم امور عمرانی استانداری و در کل مجموعه استانداری کهگیلویه و بویراحمد راه را بر مشاورانی که با سوء استفاده از جایگاه خود قصد استفاده‌های فرا قانونی دارند، سد کند تا شاهد شنیده شدن صدای قانون گریزی و نا امیدی از دستگاه اول اجرایی استان نباشیم.
 خدمتگزار مردم فهیم، و جامعه مهندسان استان
 کامران جهانبازی؛ رئیس سازمان نظام مهندسی ساختمان کهگیلویه و بویراحمد

بیشتر بخوانید:

پاسخ مشاور به رئیس سازمان نظام‌مهندسی کهگیلویه و بویراحمد؛ با متروپل به جلو فرار نکن
 
نام شما

آدرس ايميل شما

جهان
Iran, Islamic Republic of
فوق‌العاده بود بیست
سید
Iran, Islamic Republic of
درود جناب جهانبازی🌹🌹🌹🌹
Iran, Islamic Republic of
درود بر مرد بزرگ با اصالت و شریف،دکتر جهانبازی
گریز از اصول

گریز از اصول

«انقلابی‌ماندن بهتر از انقلابی‌بودن است»، هشداری جدی از سوی مقام معظم رهبری به تندروهای ...
لادن طباطبایی و کتایون ریاحی «جزییات» تعرض جنسی بازیگر مرد را افشا کردند

لادن طباطبایی و کتایون ریاحی «جزییات» تعرض جنسی بازیگر مرد را افشا کردند

مدتی پس از آنکه جمعی از زنان سینماگر شروع به شرح روایت‌های خود از آزار و خشونت جنسی در ...
کارنامه‌سازی میلیاردی زاکانی

کارنامه‌سازی میلیاردی زاکانی

اولین خروش رسانه‌ای شهرداری علی‌رضا زاکانی پر کردن بیلبوردهای تبلیغاتی شهر تهران با گزارش ...
1