کد QR مطلبدریافت لینک صفحه با کد QR

دادستان یاسوج مرکز کهگیلویه و بویراحمد در گفت‌وگو با کبنانیوز:

ملک حسینی: استفاده از سلاح در عروسی‌ها و مراسمات جرم است / برخورد قاطع با استفاده‌کنندگان

7 مرداد 1400 ساعت 14:23

دادستان یاسوج مرکز استان کهگیلویه و بویراحمد گفت: استفاده از سلاح در عروسی‌ها و مراسمات جرم است و با استفاده‌کنندگان برخورد قاطع خواهد شد.


دادستان یاسوج مرکز استان کهگیلویه و بویراحمد گفت: استفاده از سلاح در عروسی‌ها و مراسمات جرم است و با استفاده‌کنندگان برخورد قاطع خواهد شد.
سید علی ملک حسینی دادستان یاسوج در حاشیه تکریم و معارفه دادستان چرام در گفت و گو با خبرنگار کبنانیوز در چرام در پاسخ به سئوالی در خصوص برنامه‌های دستگاه قضایی کهگیلویه وبویراحمد جهت برخورد با دارندگان سلاح غیرمجاز در استان کهگیلویه و بویراحمد، اظهار داشت: سلاح غیرمجاز که از اسمش مشخص هست سلاح غیرمجاز است و مجازاتش را هم قانون مشخص کرده هم ضبط سلاح است و هم حبس دارد.
وی افزود: در خصوص سلاح‌های جنگی، مجازات حبس و سلاح‌های شکاری جزای نقدی دارد.
دادستان یاسوج در خصوص سلاح‌های مجازی که استفاده غیر مجاز از آنها می‌شود، بیان کرد: این هم در حکم سلاح غیرمجاز است و افرادی که خیال می‌کنند، سلاحشان مجوز دارد، بدانند این مجور برای کار مشروع و معقول و دفاع می‌باشد و استفاده نابجا در عروسی‌ها و مراسمات قطعاً این کارها جرم است.
ملک حسینی افزود: آن چه که مشخص شود و به دستگاه قضایی ارجاع شود نهایتاً مجازات قانونی در پی خواهد داشت.
دادستان یاسوج در پاسخ به سؤال کبنا در خصوص اقدامات دستگاه قضا برای مقابله با زمین خواری و معترضین به اراضی ملی و طبیعی اظهارداشت: ما یکی از استان‌هایی هستیم که در زمینه منابع طبیعی و رفع تصرف از انفال و منابع طبیعی جایگاه برتر کشور هستیم.
وی تاکید کرد: با اینکه کار در استان ما سخت است چون ۸۷ درصد اراضی استان ما مرتع و جنگل است اما عزیزان ما با حجم کارهای زیادی که در منابع طبیعی است شبانه روز فعال هستند و ما روزانه گزارش تصرف اراضی ملی را داریم و روزانه با استفاده از تبصره ماده ۵۵ قبل از اینکه پرونده‌ای تشکیل شود رفع تصرف می‌شود.
دادستان یاسوج خبرداد: هکتارها اراضی ملی در قالب همین ماده (ماده ۵۵) رفع تصرف شد و در شهرستان بویراحمد هفته‌ای سرجمع یک هکتار رفع تصرف اراضی ملی داریم.
ملک حسینی در پایان تصریح کرد: روزانه دوستان تلاش می‌کنند و قبل از تشکیل پرونده رفع می‌کنند ولی پرونده‌هایی که منجر به صدور رأی می‌شود در جای جای استان کهگیلویه وبویراحمد اجرا می‌شود.


کد مطلب: 437295

آدرس مطلب :
https://www.kebnanews.ir/news/437295/ملک-حسینی-استفاده-سلاح-عروسی-ها-مراسمات-جرم-برخورد-قاطع-استفاده-کنندگان

کبنانیوز
  https://www.kebnanews.ir

1