تاریخ انتشار
پنجشنبه ۲۴ تير ۱۴۰۰ ساعت ۱۳:۲۷
کد مطلب : ۴۳۶۸۵۹
ورزش فوتبال؛

رکورد عجیب و باورنکردنی استقلال مقابل پرسپولیس

۰
رکورد عجیب و باورنکردنی استقلال مقابل پرسپولیس
کبنا ؛استقلال ۳ سال و ۴ ماه و ۱۴ روز است که نتوانسته پرسپولیس را در شهرآورد تهران و در جریان بازی شکست دهد.
به گزارش کبنا، ورزش سه نوشت: برگزاری شهرآورد تهران در جام حذفی قطعا باعث افزایش حساسیت و جذابیت آن خواهد شد بخصوص اینکه در پایان این بازی، باید یکی از دو تیم برنده از زمین خارج شود و در این نبرد حساس، نتیجه تساوی به ثبت نخواهد رسید.
آخرین تقابل دو تیم در جام حذفی، در پایان ۱۲۰ دقیقه تلاش با تساوی دو – دو به پایان رسید. جایی که آبی پوشان در ضربات پنالتی موفق شدند با عبور از سد پرسپولیس، راهی دیدار فینال شوند. هر چند که استقلالی‌ها در ماراتن نفس گیر پنالتی‌ها پیروز بودند، ولی شاگردان مجیدی در جریان بازی موفق به شکست رقیب سنتی خود نشدند و طلسم استقلال در عبور از سد پرسپولیس همچنان پا برجاست.
آخرین باری که استقلال در جریان بازی توانست پرسپولیس را شکست دهد، به تاریخ ۱۰ اسفند ۱۳۹۶ باز میگردد. جایی که آبی پوشان با مربیگری وینفرد شفر و با گل به یادماندنی وریا غفوری، از سد پرسپولیس پرمهره و آماده گذشتند. از آن روز تاکنون دو تیم ۸ بار با یکدیگر روبرو شده اند که سهم پرسپولیس ۴ پیروزی بوده و ۴ بازی دیگر نیز با نتیجه تساوی به پایان رسیده است.
طبق قوانین فوتبال و در بازی‌هایی که به پنالتی کشیده می‌شود، نتیجه پایان ۱۲۰ دقیقه ملاک است هر چند یکی از تیم‌ها در ضربات پنالتی برنده می‌شود، اما نتیجه پایانی همان تساوی به ثبت می‌رسد. همانطور که در دربی شماره ۳۱ و در تاریخ ۱۹ اسفند ۶۷ تیم پرسپولیس در ضربات پنالتی از سد استقلال عبور کرد، اما نتیجه آن بازی جزو پیروزی‌های سرخپوشان نیامده و نتیجه تساوی برای دو تیم لحاظ شده است در نتیجه شهرآورد گذشته سرخابی‌های پایتخت نیز در شمارش تقابل‌های رو در رو، با نتیجه تساوی برای دو تیم لحاظ می‌گردد.
با این حساب، استقلال ۱۲۳۲ روز است که نتوانسته در جریان بازی از سد پرسپولیس عبور کند. در این مدت، سرخپوشان فاصله پیروزی هایشان با آبی پوشان را رفته رفته کاهش داده به نحوی که اکنون اختلاف دو تیم تنها یک پیروزی است. یعنی استقلال ۲۶ بار در دربی‌ها برنده شده و پرسپولیس نیز ۲۵ بار و شاگردان مجیدی قصد دارند ضمن شکستن طلسم عدم برتری برابر رقیب دیرینه، یک بار دیگر فاصله خود با سرخپوشان پایتخت را در تقابل‌های رو در رو افزایش دهند.

 
نام شما

آدرس ايميل شما

بازار داغ گمانه‌زنی‌ها درباره کابینه

بازار داغ گمانه‌زنی‌ها درباره کابینه

به زودی دولت سیدابراهیم رییسی کلید پاستور را از حسن روحانی تحویل می‌گیرد و چندی بعد هم ...
سرنوشت نهاد اجماع‌ساز چه می‌شود؟

سرنوشت نهاد اجماع‌ساز چه می‌شود؟

تکلیف نهاد اجماع‌ساز اصلاح‌طلبان که برای انتخابات ریاست‌جمهوری 1400 تشکیل شده بود، وضعیتی ...
نگران تکرار تجربه ترامپ؛ تضمین می‌خواهد

نگران تکرار تجربه ترامپ؛ تضمین می‌خواهد

گزاره‌هایی که نشان می‌دهد در بازگشت به برجام سیاسی‌کاری صورت می‌گیرد و راستِ سیاسی عزمش ...
1