تاریخ انتشار
دوشنبه ۳۱ خرداد ۱۴۰۰ ساعت ۱۲:۱۲
کد مطلب : ۴۳۵۹۳۴
یادداشتی از داریوش بهنیا فعال رسانه‌ای کهگیلویه و بویراحمد:

تفکری که برای همیشه از کهگیلویه و بویراحمد رفت

۵
۳
تفکری که برای همیشه از کهگیلویه و بویراحمد رفت
کبنا ؛داریوش بهنیا فعال رسانه‌ای کهگیلویه و بویراحمد در یادداشتی با اشاره به انتخابات اخیر در استان کهگیلویه و بویر احمد و دستاوردهای آن برای استان نوشت: مردم در خرداد ۹۲ به گفتمان تدبیر و امید رأی دادند و به دنبال راه چاره جدیدی برای حل مشکلات کشور بودند.
 حرف امروز ما در خصوص استان کهگیلویه و بویراحمد و فراز و نشیب‌های آن در ۸ سال اخیر است هشت سالی که در آن روزهای سختی سپری و حوادث زیادی پشت سر گذاشته شد.
 بی‌شک هر کهگیلویه و بویراحمدی وقایع تلخ این هشت سال در استان را کاملاً درک کرده و همه باخبرند که خط سیر مدیریت استان کهگیلویه و بویراحمد در این هشت سال چگونه بود و البته باید دو سال آخر را کمی متفاوت‌تر از شش سال پیش از آن دانست.
از جمله اتفاقات تلخ ۸ سال اخیر که بخشی زیادی از مردم استان را نگران و گلایه‌مند کرد مربوط به استخدام‌های طایفه‌ای و فله‌ای بود که البته احکام سنگین قضایی همچون شلاق را برای برخی مدیران استان به همراه داشت.
 بکارگیری گسترده مدیران از سوی یک شخص و جریان خاص در استان که به نوعی به صورت کامل مدیریت در کهگیلویه و بویراحمد را قبضه کرده بود از جمله اتفاقاتی بود که در تاریخ چندین و چند ساله کهگیلویه و بویراحمد نمونه‌ای از آن دیده نشده بود.
 رویکردی که همانند استخدام‌ها و به‌کارگیری‌های گسترده طایفه‌ای قومی و منطقه‌ای به همراه چینش کاملاً یکدست مدیریتی از سوی یک فرد خاص در استان موجب شد دوباره بر کوس اختلافات منطقه‌ای اعم از گرمسیری و سردسیری دمیده شود و مردم استان کهگیلویه و بویراحمد که در نقطه به نقطه این استان کاملاً وابسته به هم بودند دچار اختلاف و تشتت شوند.
 دخالت عجیب و غریب و خارج از عرف و قاعده فرد خاص در امور مدیریتی استان کهگیلویه و بویراحمد موجب حاکمیت فردی بر مدیریت‌ها شده بود و هرگونه صدای اعتراض سرکوب می‌شد.
 روزهایی را به یاد داریم که برخی مخالفان تک‌صدایی توسط گماشته‌های فرد و جریان خاص در استان به باد کتک و استهزا گرفته می‌شدند و اعتراض به چنین اقداماتی با دروغ‌ها و بهانه‌های بنی‌اسرائیلی سرپوش گذاشته می‌شد.
 خوشبختانه این حاکمیت فردی منفعت طلبانه بعد از انتخابات سال ۹۸ مجلس شورای اسلامی رو به افول گذاشت و اکنون بعد از انتخابات خرداد ۱۴۰۰ آنگونه که پیداست چنین تفکری برای همیشه از استان کهگیلویه و بویراحمد رخت برخواهد بست.
 امروز وظیفه همه دوستداران و دلسوزان کهگیلویه و بویراحمد این است که آثار آن تفکر و گفتمان یکجانبه و فردگرایانه زدوده شده و آلام و دردهای مردم التیام بخشیده شود از مردم دلجویی و در سرنوشت جوانانی که نسبت به آنها اجحاف گردیده تحول و تغییری صورت گیرد.
نام شما

آدرس ايميل شما

Iran, Islamic Republic of
احسنت
حرف حق
Iran, Islamic Republic of
ان شاءالله که همین طور بشه البته اگر خون همه 800 هزار جمعیت استان رو عوض کنیم😅
مهدی
Iran, Islamic Republic of
خوشا بحالت ++خوشا بحال آنکه از ترس رای نداد !!!کمی دایره اطلاعات را عمقی به سایر جاها ببر تا متوجه ایده آنان در باره استانهای جنوبی شوی و۰۰۰۰۰ خوشا بحال آنکه از گفتن حق نمی ترسد
بویراحمد
Iran, Islamic Republic of
حرف مفت نزن منظورت زارعی امیرکبیربویراحمده که بعدازچهل سال بویراحمدراان هم درشرایط سخت تحریم اباد کرد
Iran, Islamic Republic of
مثلا چه کرد؟
لطفا ۳ مورد را نام ببرید . ۳ نمره
تأثیر طالبان بر اقتصاد ایران

تأثیر طالبان بر اقتصاد ایران

سقوط دولت افغانستان و روی‌کار‌آمدن طالبان، شرایط این کشور را در همه زمینه‌ها در ابهام ...
اوین زیر ذره‌بین

اوین زیر ذره‌بین

انتشار فیلم‌های دوربین‌های زندان اوین و رفتارهای غیرانسانی منتشر‌شده سبب واکنش‌های بسیاری ...
جلسه دومین روز بررسی صلاحیت کابینه پیشنهادی دولت سیزدهم

جلسه دومین روز بررسی صلاحیت کابینه پیشنهادی دولت سیزدهم

جلسه دومین روز بررسی صلاحیت کابینه پیشنهادی دولت سیزدهم، بعدازظهر یکشنبه ۳۱ مرداد با ...
1