تاریخ انتشار
شنبه ۱۶ اسفند ۱۳۹۹ ساعت ۲۲:۰۷
کد مطلب : ۴۳۱۷۱۹
وزیر راه در دوران اصلاحات؛

آخوندی متهم بزرگ فساد میلیون دلاری در خرید هواپیما / قوه قضاییه برای احضار آخوندی چه اقدامی انجام می‌دهد؟

۲
۰
آخوندی متهم بزرگ فساد میلیون دلاری در خرید هواپیما / قوه قضاییه برای احضار آخوندی چه اقدامی انجام می‌دهد؟
کبنا ؛احمد خرم وزیر راه در دوران اصلاحات اعلام کرده است که در هنگام عقد قرارداد برای خرید هواپیماهای ATR بیش از ۱۷ میلیون دلار بین چند دلال حق پورسانت پرداخت‌شده است!
 روبروی خبرنگار قرارگرفته و با ژست، یک تئوریسین می‌گوید: «برخی راهزن هستند، راهزنی عدالت در ایران شروع است؛ دوگانه احسان و عدالت» این سخنان از زبان عباس آخوندی فردی که مسکن مهر برای قشرهای محروم جامعه را میوه پوسیده نامیده بود بسیار قابل‌توجه است!
نئولیبرال‌ترین چهره منتسب به دولت و عضو سابق کابینه حسن روحانی، چند ماه مانده به انتخابات تازه یادش افتاده است که در سیاست‌گذاری‌های اقتصادی و سیاسی علاوه براشراف و طبقات ویژه؛ اقشار دیگری هم وجود دارند.
آخوندی در دوران تصدی وزارت و بعنوان، متهم اول سوداگری در بازار مسکن کار را به‌جایی رساند که حسن روحانی در نامه‌ای در باب استعفای او می‌نویسد: «اعتراف می‌کنم دولت در بخش مسکن دچار عقب‌ماندگی شد و یک پس رفت در دولت یازدهم داشتیم».
 این اعتراف تلخ در حالی است که در اثر سیاست‌گذاری غلط دولت، قیمت مسکن در هفت سال گذشت نزدیک شش‌صد درصد افزایش داشته و فشار تورمی سنگینی را بر متقاضیان مسکن و مستأجران تحمیل کرده است. ضمناً در اثر رکود تورمی، میلیون‌ها ظرفیت شغلی موجود در بخش مسکن نابودشده است.
قاعدتاً باید عباس آخوندی را به خاطر خسارت‌هایی که در دوره تصدی پنج‌ساله وزارت به مردم زد، احضار و محاکمه می‌کردند! سوء مدیریت آقای آخوندی در دو حوزه عدم تولید مسکن و عدم اجرای قانون دریافت مالیات از خانه‌های خالی، موجب کاهش عرضه و انباشت تقاضا و موج‌سواری سودجویان اقتصادی شد. اما حسن روحانی تنها از او تشکر کرده و رسانه‌های اصلاح‌طلب با دادن تریبون به او راه را برای ساختن یک چهره همواره منتقد باز گذاشتند.
اما آفتاب قرار نیست همیشه پشت ابر پنهان بماند! درست در روزهایی که آخوندی از سحر تا غروب و به‌صورت مداوم، از بالا تا پایین کشور را متهم به فساد می‌کند تا با گرفتن دست بالا مسیر را برای بررسی کارشناسانه دولت تدبیر مخدوش کرده و برای اصلاح‌طلبان تندرو فضاسازی کند. به‌یک‌باره پرونده قدیمی خرید هواپیماهای برجامی بازشده است!
احمد خرم وزیر راه در دوران اصلاحات اعلام کرده است که در هنگام عقد قرارداد برای خرید هواپیماهای ATR بیش از ۱۷ میلیون دلار بین چند دلال حق پورسانت پرداخت‌شده است!

آخوندی متهم بزرگ فساد دلاری در خرید هواپیما/ قوه قضاییه برای احضار آخوندی چه اقدامی انجام می‌دهد؟

خرید هواپیماهای برجامی گل سرسبد کارنامه حسن روحانی است، دولت و محافل رسانه‌ای متعدد آن در هنگام بررسی خرید هواپیماهای اروپایی با خبرسازی و ایجاد یک جو روانی فضایی ایجاد کردند که، اگر این هواپیماهای روی دست مانده را از ایتالیا و فرانسه نخریم هرروز یک هواپیما در ایران سقوط کرده و مسئولیت جان مردم با مخالفان این قرارداد پرحاشیه است.
واقعیت آن بود که در داخل هیچ‌کس مخالف‌ترمیم خطوط هوایی نبوده؛ اما الزامات و شکل قرارداد و نوع خرید و قیمت آن امری تخصصی است و لازم است کارشناسان مختلف روی آن مطالعه کنند. اما دولتی‌ها باعجله تعدادی ATR از ایتالیا و سه فروند ایرباس خریداری کرده و البته بعدازآن نمایش عجیب از سوی آخوندی دیگر طرف غربی حتی حاضر به تأمین قطعات این جنس روی دست مانده نیز نشد!
روز خرید هواپیمای مرجوعی وزیر دولت روحانی چنان ژست پیروزمندانه‌ای گرفته بود که انگار خودش این هواپیما را طراحی و بعد به پرواز درآورده است. جالب آنکه قرارداد ایران ایر و ایرباس محرمانه بوده و نمایندگان مجلس وقت نتوانستند؛ مفاد نهایی قرارداد اصلی ایران ایر و ایرباس را ببینند!

1

حالا احمد خرم وزیر راه در دوران اصلاحات از آن پرونده محرمانه رونمایی کرده و می‌گوید: پورسانت خرید یک هواپیمای ایرباس نیم تایک درصد است، اما در ماجرای این خرید تا ۳۴ درصد گروهی صاحب منفعت شده‌اند!
خرم می‌گوید هواپیماهای برجامی را گران‌تر از قیمت اصلی خریده و بجای آن‌که پول آن را ۱۵ ساله پرداخت کند، نقد داده‌اند.
ماجرا اما در خرید هواپیماهای بنجل ATR توسط آخوندی جالب‌تر است! خرم دراین‌باره می‌گوید: خرید ATR ‌ با این قیمت که افتخار نبود؛ آخوندی به چه چیزی افتخار می‌کند. او اشاره می‌کند کسی از قیمت خرید این هواپیماها خبر ندارد، زیرا به‌جای آنکه مستقیم با نماینده فاینانس مذاکره کرده و قرارداد رسمی ببندند، با یک واسطه وارد معامله‌شده‌اند و پول زیادی در این میان ردوبدل شده است. خرم می‌گوید فاجعه‌ای بزرگ روی‌داده و بخوربخور عجیبی کرده‌اند و هواپیمایی را ۵۰ میلیون دلار قیمت‌گذاری کرده و ۱۷ میلیون آن را پورسانت داده‌اند! این‌یک فاجعه بزرگ است.
آن آقای طلبکار که تا همین دیروز از فساد تودرتو در ساختار اقتصادی ایران می‌گفت، خود متهم به یک کلاه‌برداری بزرگ برجامی گردیده است؛ حالا این وظیفه قوه قضاییه است که آخوندی را به عنوان متهم و خرم را به عنوان شاهد احضار کند و بررسی کند چنین فسادی رخ داده است یا خیر؟
آخوندی در آخرین مصاحبه خود می‌گوید: کارخانه فساد با سرعت مشغول کار است! البته که همین‌طور است! اما آقای آخوندی هیچ‌گاه اشاره نمی‌کند که موتور مولد این کارخانه همان مدیران دولتی لیبرال مسلک در دولت تدبیر هستند که یک روز با بستن قرارداد های چرب و روز دیگر با دلار بازی و سفته بازی، اموال بیت‌المال را به تارج داده‌اند.
 
مرجع : مشرق نیوز
نام شما

آدرس ايميل شما

ولایتمدار
Iran, Islamic Republic of
همه تون
فقط هرکدام کمتر گیرش میاد افشاگری میکنه وگرنه مردم میدونن.. برادر هستن
اما چون زورشان نمیرسه از ترس سکوت کردن
Iran, Islamic Republic of
خدا لعنت کنه مسئولان دولت اصلاحات رو
آژیر قرمز خودکشی

آژیر قرمز خودکشی

14 ماه می‌شود که کرونا در کشور می‌تازد و مردم مجبور به کاهش مراودات، خانه‌نشینی و انزوا ...
این ۵ وسیله در حالت خاموش هم برق مصرف می‌کنند

این ۵ وسیله در حالت خاموش هم برق مصرف می‌کنند

آیا می‌دانستید لوازم خانگی می‌توانند یک زندگی «پنهان» داشته باشند و حتی زمانی که دکمه‌ ...
از خاتمی تا ظریف

از خاتمی تا ظریف

پس از نهی آیت‌الله سید‌حسن خمینی برخی رسانه‌های رقیب با طرح این مساله که پروژه انتخاباتی ...
1