تاریخ انتشار
پنجشنبه ۱۴ اسفند ۱۳۹۹ ساعت ۲۳:۱۹
کد مطلب : ۴۳۱۶۳۶
به اتهام فساد مالی؛

کدام استاندار پیشین خوزستان بازداشت شد؟

۲
۰
کدام استاندار پیشین خوزستان بازداشت شد؟
کبنا ؛ باشگاه خبرنگاران جوان اعلام کرد که استاندار اسبق خوزستان که بازداشت شده است، عبدالحسن مقتدایی است. 
به گزارش کبنا به نقل از فرارو، امروز رسانه‌ها از بازداشت استاندار اسبق خوزستان به اتهام فساد مالی خبر دادند اما نام او را اعلام نکردند، پس از آن ادعا شد که فرد بازداشت شده غلامرضا شریعتی استاندار پیشین این استان و رییس کنونی سازمان استاندارد است.
با توجه به اینکه در روزهای اخیر دو نماینده تهران در مجلس از حضور شریعتی در دادسرا خبر داده‌ بودند شایعات درباره شریعتی بالا گرفت اما او در گفت و گویی این ادعا را رد کرد و گفت هم اکنون در جلسه است پس بازداشت نشده است.
تا اینکه باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از یک منبع آگاه اعلام کرد که فرد بازداشت شده مقتدایی است. 

عبدالحسین مقتدایی

عبدالحسن مقتدایی کیست؟ 
عبدالحسن مقتدایی متولد ۱۷ مهر ۱۳۳۴ در شهر آبادان است. پدرش از کارکنان پالایشگاه نفت آبادان بود. او نیز پس از دریافت مدرک دیپلم متوسطه در سال ۱۳۵۵ فعالیت در پالایشگاه آبادان را آغاز کرد. او در خلال جنگ ایران و عراق، ریاست حراست پالایشگاه آبادان را برعهده داشت. پس از پایان جنگ، در ادوار سوم و چهارم مجلس شورای اسلامی بعنوان نماینده آبادان، از استان خوزستان در مجلس حضور داشت و همواره از اعضای کمیسیون انرژی مجلس بود.
مقتدایی در دولت‌های هفتم و هشتم، از ۱۳۷۷ تا ۱۳۸۰ استاندار خوزستان بود و از ۱۳۸۰ تا ۱۳۸۳ به‌عنوان استاندار هرمزگان فعالیت کرد. او عضو هیات علمی دانشگاه شهید چمران اهواز است.
در دولت‌های نهم و دهم، فعالیت سیاسی نداشت و بعنوان مشاور مدیرعامل و عضو هیئت مدیره شرکت ملی حفاری ایران فعالیت کرد. او در دولت یازدهم، در فاصله سالهای ۱۳۹۲ تا ۱۳۹۵ نیز برای بار دوم، استاندار خوزستان بود.
اما معاون وزیر کشور، در تاریخ ۲۱ اردیبهشت ۱۳۹۵ بدون اطلاع قبلی با سفر به خوزستان، مقتدایی را از کار برکنار کرد. مقتدایی در هفته پیش از برکناری، حدود ۲۰ نفر را در سطح فرمانداران و مدیران ستادی، جابه‌جا کرده بود.
گفته می‌شود برخی تصمیمات مقتدایی از جمله صدور مجوز تردد خودروهای پلاک منطقه آزاد اروند در سراسر استان خوزستان و مخالفت با انتقال آب‌ از سرچشمه‌های خوزستان از جمله موارد مورد اختلاف او با دولت بود.
عبدالحسن مقتدایی چند ماه بعد از برکناری در روز ۹ بهمن ۱۳۹۵ برای انتخابات ریاست جمهوری، اعلام کاندیداتوری کرد، که البته در این راه به نتیجه ای هم نرسید و صلاحیتش مورد تائید قرار نگرفت.

 
نام شما

آدرس ايميل شما

Iran, Islamic Republic of
پارتی و پول
Iran, Islamic Republic of
. اصلی اون شریعتی لعنتیه ن مقتدایی.مقتدایی چون ب درد خوزستان خورد میخوان وجهه شو خراب کنن
(تصاویر) ابرخودروهای خیره کننده پلیس دبی

(تصاویر) ابرخودروهای خیره کننده پلیس دبی

مدیر کل بخش حمل و نقل و نجات پلیس دبی گفته که افزایش سوپراسپرت‌های پرقدرت این بخش به ...
(تصاویر) مسجدی که ۹۹ گنبد دارد

(تصاویر) مسجدی که ۹۹ گنبد دارد

مسجدی با ۹۹ گنبد در شهر ماکاسار مرکز استان سولاوسی جنوبی اندونزی واقع شده است که با طراحی ...
خاطره بد بورس از دخالت

خاطره بد بورس از دخالت

ریزش‌های اخیر بورس باعث شده که طرح تحقیق و تفحص از بازار سرمایه در دستور کار مجلس قرار ...
1