تاریخ انتشار
شنبه ۹ اسفند ۱۳۹۹ ساعت ۱۸:۲۳
کد مطلب : ۴۳۱۳۹۸
احتمال کاهش نرخ ارز قوت گرفت؛

صدور پیام سیاسی برای نزول دلار

۰
صدور پیام سیاسی برای نزول دلار
کبنا ؛
با تأیید خبر آزادسازی یک‌میلیارد دلار از منابع ارزی ایران، احتمال آغاز روند نزولی نرخ دلار تقویت شد.
به گزارش کبنا نیوز به نقل از همشهری، پیام‌های سیاسی درباره آزادسازی یک‌میلیارد دلار از منابع ارزی ایران در کره و اعلام خبر موافقت آمریکا با آن، شرایط لازم برای کاهش قیمت ارز را فراهم کرد. برآورد می‌شود از امروز، شنبه، قیمت دلار به این رویداد‌های سیاسی واکنش نشان دهد. با عبور از 3بحران ارزی کمرشکن، شرایط برای کاهش قیمت ارز فراهم شده است؛ این روند نزولی می‌تواند از هفته جاری آغاز شود.
صدور سیگنال‌های مثبت
از هفته قبل حجم پیام‌های سیاسی درباره تزریق منابع ارزی به اقتصاد افزایش یافته است. از یک طرف طبق مذاکراتی که بانک مرکزی با مقامات کره‌جنوبی داشت مشخص شد که گشایش‌هایی در حوزه آزاد‌سازی‌ منابع ارزی بلوکه شده ایران به‌وجود آمده است. هفته قبل روزنامه  خبر داد که قرار است به‌زودی یک‌میلیارد دلار از منابع ارزی ایران در کره‌جنوبی آزاد شود؛ این خبر را 2روز بعد عبدالناصر همتی، رئیس‌کل بانک مرکزی، هم تأیید کرد. به موازات این رویداد دیروز جمعه مشخص شد کره‌جنوبی برای آزاد‌سازی‌ منابع ارزی ایران با آمریکا به توافق رسیده است. شبکه کی. بی. اس، دیروز به نقل از یک مقام وزارت امور خارجه کره‌جنوبی اعلام کرد: این انتقال قرار است از طریق بانک‌های سوئیس انجام شود. این مقام ارشد وزارت خارجه کره‌جنوبی افزود: ایالات متحده درواقع با طرح آزادسازی مقداری از دارایی‌های ایران از طریق بانک‌های سوئیسی موافقت اصولی کرده است، اما بحث‌ها درباره روش انتقال آن همچنان ادامه دارد.
هنوز جزئیات بیشتری از موافقت آمریکا با انتقال دارایی‌های مسدودشده ایران اعلام نشده، اما خبرهای تکمیلی نشان می‌دهد برای آزادسازی منابع ارزی بلوکه‌شده ایران مذاکراتی با عمان و ژاپن هم شروع شده و گویا موافقت‌هایی در این زمینه با چراغ سبز آمریکا به‌دست آمده است. حالا این پرسش مطرح است که این آزاد‌سازی‌ منابع ارزی ایران چه اثری بر بازار ارز دارد؟
 
نام شما

آدرس ايميل شما

نفوذ سرمایه‌داری در برخی روحانیون و مداحان

نفوذ سرمایه‌داری در برخی روحانیون و مداحان

 یکی از دغدغه‌های موجود در قشر مذهبی جامعه، روایت‌های بعضا نادرست از مسائل دینی است. ...
زلزله سی‌سخت و پهنه گسله کازرون

زلزله سی‌سخت و پهنه گسله کازرون

زلزله در زمانی رخ داده است که دمای هوا در شهر سی‌سخت در شب به حدود هفت درجه زیر صفر و ...
انجماد معاملات در بورس نامتقارن

انجماد معاملات در بورس نامتقارن

بورس‌بازان برای هفتمین روز کاری با دامنه نوسان نامتقارن دست‌وپنجه نرم کردند. جدالی که ...
1