تاریخ انتشار
جمعه ۲۶ دی ۱۳۹۹ ساعت ۱۵:۳۸
کد مطلب : ۴۲۹۷۴۳
در خطبه‌های نماز جمعه ۲۶ دیماه چیتاب؛

تافته‌های جدا بافته / آب شرب و معابر خیابانهای روستای گِـردَوَه نگران کننده هست

۱
تافته‌های جدا بافته / آب شرب و معابر خیابانهای روستای گِـردَوَه نگران کننده هست
کبنا ؛نماز جمعه بخش کبگیان امروز (جمعه، 26 دی‌ماه 99) با حضور حجت الاسلام والمسلمین سیدفرج الله پژمان امام جمعه برگزار شد.
به گزارش کِبـنا از چیتاب، حجت الاسلام والمسلمین سیدفرج‌الله پژمان امام جمعه کبگیان در خطبه‌های نماز عبادی سیاسی 26 دیماه 99 چیتاب با اشاره به زیر مجموعه‌های تقوای الهی با پرداخت به موضوع انقاق گفت: در شعر معروف ای که از دستت رَسدکاری بکن پیش از آنکه از تو نیاید هیچ کار همین بس که انسان تا زنده هست از مال، آبرو، دارائی خود در راه خدا انفاق و برای توشه سفر آخرتش ذخیره داشته باشدکه این ازمصادیق بارز تقوای الهی است.
وی افزود: از آنچه برایتان در زندگی محبوبتر و گرانتر است در خفا و باخلاص به آنکه از نظرتان مستحق ترست ببخشید.
حجت الاسلام پژمان باتسلیت ایام فاطمیه انفاق در لحظه را از خصایص برتر بانوی دو عالم دانست و گفت: بانوان محترمه در دنیای فانی مراقب عفت در پوشش وکلامتان باشید تا فردای قیامت شرمنده حضرتش نباشید. وی اخلاص در انفاق، پرداخت درخفا، راعاملیت رضایت خداوند دانست وگفت؛ گریه برفاطمه واهل بیت زمانی ثمرمی دهدکه باخلوص نیت در رفتار و کردار و عفت کلام و زبان با مردم معاشرت کنیم.
خطیب جمعه کبگیان تصریح کرد: اطاعت از آل الله با مضمون اعمال به سیره رفتاری کرداری وزندگی آنان درمیدان عمل باعث ایجاد جامعه‌ای پاک با فرهنگ غنی انسانیت که عاری از هرگونه امراض متعدد فرهنگی‌ست می‌شود و بشریت را به سمت جامعه اعتدال و رضایت عام سوق می‌دهد.
این خطیب جمعه با اشاره به مطرح شدن مشکلات اخیر روستاها در تریبون نماز جمعه هم گفت: درباره مشکلات اخیر روستای میان تنگان برخی مدیران ذیربط با حضور میدانی و تماس تلفنی اعلام آمادگی کردند و برخی دیگربی تفاوت گذشتندکه امیدواریم دراین هفته جوابیه‌ای داشته باشند یا شاید تافته‌ای جدابافته اند که بایدعلت و معلولش برای مردم اثبات شود.
این خطیب جمعه در پایان خطبه‌های این هفته با مطرح کردن مشکلات روستای گِـردَوَه، از توابع چیتاب خواهان رفع مشکلاتی از قبیل، مشکل آب آشامیدنی، عدم زیرسازی و آسفالت خیابانها و معابر روستا، حذف یارانه کشاورزی، در سایه قول‌های پوچ مسئولان پیشین جهت پمپاژ آب کشاورزی به زمین‌های انبوه روستا شد و گفت: عدم توجه به زیرسازی و آسفالت معابر روستایی که نبش جاده ملی پاتاوه دهدشت هست زیبنده مردم ولایتمدار این روستا نیست ومشکل آب آشامیدنی مردم آن هم درشرایط خاص کرونایی بسیار نگران کننده هست؟.
سیدفرج الله پژمان خاطرنشان کرد: در شرایط کنونی حذف یارانه از نهادهای کشاورزی ضعف در توان خرید مردم روستا و روستاهای بخش باعث یاس کشاورزان و متعاقباً افت کیفیت محصول و رهاسازی بنیه چرخه تولید در کشورخواهد شدکه فردا روزی همین ها وبال گردن دولت خواهندشد.
لازم به ذکراست در بین الصلاتین به همت حوزه خواهران چیتاب، از دختران مدرسه شهیدنوربخش شهر چیتاب که تازه به سن تکلیف رسیده بودند تجلیل، همچنین از طرف شهرداری چیتاب از حامد پارسه جوانی‌که تاالان جان بیش از ۱۸ نفر را دررودخانه کبگیان از مرگ حتمی نجات داده تجلیل و جوایز و لوح یادبودشان توسط امام جمعه و عده‌ای از مسئولان تقدیم شد.
-------------------------------------------
پایان خبر اسماعیل رسام
 
نام شما

آدرس ايميل شما

اختلاف 49 میلیونی حقوق این دو نفر

اختلاف 49 میلیونی حقوق این دو نفر

جلسات بررسی حداقل دستمزد کارگران در حالی این روزها برگزار می‌شود که رقم‌ها به نظر می‌آید ...
آیا آمریکا همچنان مدینه فاضله جهانی است؟

آیا آمریکا همچنان مدینه فاضله جهانی است؟

دوره حضور دونالد ترامپ به عنوان رئیس جمهور آمریکا در قدرت، با این کشور کاری کرده که دیگر ...
ترامپ: من رئیس‌جمهورم پای بایدن به کاخ سفید نخواهد رسید / ترس واشنگتن از هواداران مسلح ترامپ

ترامپ: من رئیس‌جمهورم پای بایدن به کاخ سفید نخواهد رسید / ترس واشنگتن از هواداران مسلح ترامپ

 در صورتي که جنگي در منطقه رخ دهد همه توجه‌ها به اين جنگ منعطف خواهد شد و بالطبع توجه ...
1