کد QR مطلبدریافت لینک صفحه با کد QR

یادداشت ارسالی؛

آرام پاسخگوی عملکرد ذیحساب‌ها باشد / کارنامه غیرقابل دفاع آرام در انتصاب ذیحسابان

20 دی 1399 ساعت 23:10

انتصاب ذیحسابان دستگاه‌های مختلف از وظایف آقای آرام است که اگر این رسالت مهم آلوده به سفارشات سیاسی و عدم اقتدار مدیریتی شود نتیجه‌ای جز فساد در بده‌بستان‌های مالی در ادارات و پروژه‌ها نخواهد داشت. 


غضنفر آرام بعد از ابراهیم کشاورز سکان یکی از مهمترین ادارات استان کهگیلویه و بویراحمد را به عهده گرفت؛ او دقیقا همانند فامیلی‌اش مدیری آرام بود اما صندلی که او نشسته است بیشتر از آرامش به جسارت و دوندگی و چانه‌زنی نیاز دارد.
خصیصه‌هایی که آقای آرام علی‌رغم برخی نقاط قوتش، نداشت و بعد از دوره ابراهیم کشاورز شاهد انزوای این نهاد بودجه‌ای مهم بودیم.
او انگیزه کمتری دارد و تمرکز نداشتن او در این مسئولیت مهم را در شاخصه‌های مختلفی می‌توان مشاهده کرد.
سیاست در این دوره بیشتر به بدنه تخصصی این سازمان رخنه کرده و این یک ویژگی بسیار بد برای یک مدیر در یک سازمان تخصصی و اقتصادی است.
انتصاب ذیحسابان دستگاه‌های مختلف از وظایف آقای آرام است که اگر این رسالت مهم آلوده به سفارشات سیاسی و عدم اقتدار مدیریتی شود نتیجه‌ای جز فساد در بده‌بستان‌های مالی در ادارات و پروژه‌ها نخواهد داشت. 
کارنامه آرام در انتصابات ذیحسابان ادارات چنگی به دل نمی‌زند و او در بسیاری از ادارات نتوانسته است افراد مالی قوی و مقتدر را به کار گیرد.
این ضعف در دستگاه‌های عمرانی، خسارت‌بار بوده و در این سال‌ها شاهد عدم جذب برخی اعتبارات و برگشت برخی دیگر از اعتبارات بودیم. 
برخی ذیحسابان منصوبی او در ادارات سال‌های سال در مسئولیت خود هستند و اگر ذیحسابی که ناظر بر بقیه هست بیش از اندازه در مسئولیتی بماند قطعا دچار لغزش می‌شود.
در سازمان جهاد کشاورزی حدود ۸ سال است که ذیحساب و مدیر مالی آن تغییر نکرده و او می‌تواند دروازه تخلفات احتمالی در این سازمان عظیم و طویل با صدها پروژه و دستگاه‌های متعدد تابعه با اعتبارات صدها میلیاردی باشد.
ماجرای دست داشتن او در استخدام‌های فله‌ای و حکم محکومیتی که هیچ وقت معلوم نشد چرا اجرا نشد در کنار طولانی شدن مسئولیتش در این جایگاه نظارتی مهم نگرانی‌ها را بیشتر کرده است.
ذیحساب استانداری نیز چندین سال است (بیش از ۶ سال) که در این مسئولیت باقی مانده و این‌ها نشانه‌های خوبی نیستند.
در سازمان تحت مدیریت خود آقای آرام نیز ذیحسابی افزون بر 5 سال است که در این مسئولیت است.
در آموزش و پرورش، منابع طبیعی هم نگرانی‌های مشابهی وجود دارد و آقای آرام باید پاسخگو باشد.
از سوی دیگر آقای آرام و تیم اقتصادی‌اش در جذب سرمایه‌گذار نیز توفیقی نداشتند و در مجموع شاخص‌ها از دیدگاه نگارنده این استان در این دوره مدیریتی در قعر جدول استان‌ها قرار دارد.
این گزارش نافی اقدامات خوب آقای آرام و تیم مدیریتی‌اش نیست.


کد مطلب: 429515

آدرس مطلب :
https://www.kebnanews.ir/news/429515/آرام-پاسخگوی-عملکرد-ذیحساب-ها-باشد-کارنامه-غیرقابل-دفاع-انتصاب-ذیحسابان

کبنانیوز
  https://www.kebnanews.ir

1