تاریخ انتشار
پنجشنبه ۱۳ آذر ۱۳۹۹ ساعت ۱۳:۴۸
کد مطلب : ۴۲۸۱۷۵
در خصوص بودجه پیشنهادی صداوسیما و آسیب های اجتماعی استان کهگیلویه و بویراحمد؛

بودجه هایی برای زیباسازی انعکاس ها؛ سهم صداوسیما در لایحه بودجه 1400چقدر است؟

۰
بودجه هایی برای زیباسازی انعکاس ها؛ سهم صداوسیما در لایحه بودجه 1400چقدر است؟
کبنا ؛
چندی پیش در جلسه ای با خبرنگاران جلسه ای در خصوص «بررسی دلایل تصویرسازی منفی و غیرواقعی از چهره کهگیلویه و بویراحمد» برگزار شد، که در آن پیشنهادات و انتقاداتی از سوی خبرنگاران وارد و بحث به آسیب های اجتماعی و صداوسیمای ملی در استان کهگیلویه و بویراحمد کشیده شد.
به گزارش کبنا نیوز؛ امروز و دیروز بعد از انتشار متن لایحه بودجه 1400، در توئیتر واکنش های انتقادی به بودجه 1400 صداوسیما مشهود بود. بودجه صداوسیما با رشد 35 درصدی نسبت به سال گذشته برابر با بودجه 20 استان برآورد شده است.
بودجه ای کلان برای سازمانی که خیلی کم اجازه ی بروز معضلات و مشکلات اجتماعی و اقتصادی را دارد، سوالی که در جلسه کذایی از مسئولان پرسیدیم این بود که «صدا و سیمای استانی با وجود دولتی بودن و هزینه های بالا چطور هنوز نتوانسته است چهره خوبی از استان نشان دهد و فعالیت هایی صدا و سیما در این زمینه بسیار کم است. از طرفی با وجود آسیب های اجتماعی ای مثل خودکشی که در استان و بویژه در منطقه کهگیلویه کم نیست، چطور صداوسیما نتوانسته کمکی به کاهش چنین معضلاتی بکند؟
ولی مشکل از جای دیگری آب می خورد. چند روز گذشته جلسه ای تحت عنوان « کارگاه انعکاس اخبار مربوط به خودکشی در رسانه‌ها» برگزار می شود. این را بگذارید در کنار اینکه برخی مسئولان از نحوه انعکاس اخبار خودکشی گله دارند و حتی در جلسات رسمی که آمار خودکشی را گزارش می دهند گاها به رسانه ها گوشزد می کنند که آمار انعکاس داده نشود. «چندی پیش معاون سیاسی فرماندار گچساران گفته بود: یکی از راهبردهای موثر برای کاهش خودکشی، مدیریت رسانه ها در زمینه نحوه صحیح انعکاس اخبار مرتبط با خودکشی است». در حالی که چنین راهکارهای شاقی فقط به پاک شدن صورت مسئله می انجامد.
جالب اینجاست که می گویند رسانه ها با این معضلات اجتماعی احساسی و هیجانی برخورد می کنند، کاش مسئولان ما هم کمی احساساتشان درگیر می شد تا کمی از عقل و منطق و توانایی هایشان برای کاهش این معضلات و فقر جامعه کمک می گرفتند.

بیشتر بخوانید

فقدان مهارت های زندگی؛ مهمترین دلیل خودکشی در کهگیلویه و بویراحمد
چرا ما هنوز در مرحله‌ی اول توسعه‌ی فرهنگی قرار داریم؟ / آیا مسئولین کهگیلویه و بویراحمد چاره‌ای برای این وضعیت اندیشیده‌اند؟
آقای استاندار خودکشی در منطقه دیشموک با سفرهای یک روزه مسئولان تمام نمی‌شود
ساماندهی امور جوانان؛ جلساتی که خروجی و کارآمدی ندارند

قطعا طرح های پژوهشی زیادی طی سالهای گذشته در خصوص حل معضلات و آسیب های اجتماعی انجام گرفته اند، با جستجو در اینترنت به برخی از این طرح ها یا مقالات برخورد خواهید کرد، رسانه ها نیز تاکنون به انحای مختلفی به این موضوع پرداخته اند و راهکارهایی را براساس این تحقیقات ارائه داده اند و نیازی به ارائه راهکارهای بیشتر نیست! ولی متاسفانه آن چیزی که در این استان وجود ندارد همت «برخی» از مسئولان است، کاش مسئولان بجای برگزاری جلساتی برای دربند کردن رسانه ها و گرفتن انگشت اتهام به سمت رسانه هایی که رسالت انعکاس اخبار به مردم را دارند، خارج از جلسات بی فایده و صوری، برنامه های راهبردی، استراتژی ها و برنامه های هدفمندی باید داشته باشند وگرنه دردی دوا نمی شود.
حال وجود این معضلات و مشکلات را بگذارید در کنار بودجه ای که برای صداوسیما در نظر گرفته شده است، بودجه ای که از پول بیت المال و مردم می رود ولی به درد و مشکلات این مردم آنگونه که باید و شاید نمی رسد!
برخی از توئیت هایی که در خصوص بودجه ی صداوسیما منتشر شده است در زیر آمده است. علیرضا کفایی از اصلاح طلبان گچسارانی نیز این موضوع را توئیت کرده است.











 
نام شما

آدرس ايميل شما

دعوای دنباله‌دار بر سر فیلترشکن‌ها

دعوای دنباله‌دار بر سر فیلترشکن‌ها

اختلاف‌نظرها میان موافقان و مخالفان محدودیت‌های اینترنتی ادامه دارد. وزیر ارتباطات و ...
آذری‌جهرمی؛ وزیر دیروز، هوادار امروز

آذری‌جهرمی؛ وزیر دیروز، هوادار امروز

محمدجواد آذری‌جهرمی، وزیر ارتباطات دولت حسن روحانی، چهره متمایزی است. از او بارها به‌عنوان ...
پایانِ فاطمی امین در وزارت صنعت، معدن و تجارت

پایانِ فاطمی امین در وزارت صنعت، معدن و تجارت

در جریان استیضاح وزیر صنعت، معدن و تجارت جلسه علنی امروز مجلس یازدهم با نطق‌هایی در مخالفت ...
1