تاریخ انتشار
چهارشنبه ۳۰ مهر ۱۳۹۹ ساعت ۱۱:۲۸
کد مطلب : ۴۲۶۷۵۷
ارزیابی جدید از توان راهبردی تسلیحات نظامی ایران؛

ایران چگونه می‌تواند بدون شلیک موشک وزارت خزانه‌داری آمریکا را نابود کند؟!

۱۱
ایران چگونه می‌تواند بدون شلیک موشک وزارت خزانه‌داری آمریکا را نابود کند؟!
کبنا ؛صادرات تسلیحات نظامی ایران چگونه خواهد بود؟! ایران برخلاف تصور عمومی، فروشنده و تاجر معتبری در حوزه صادرات نظامی محسوب می شود.
تحریم تسلیحاتی ایران در حالی برداشته شد که چند نکته راهبردی ذیل بیشتر ابعاد این فرصت بزرگ را نمایان خواهد کرد:
یک: واردات نظامی ایران هیچگاه شبیه خریدهای کلان عربستان، امارات و... نخواهد بود ولی به عنوان نمونه می توان گفت نیروی هوایی ایران به زودی قوی ترین نیروی هوایی منطقه خواهد شد! این اتفاق تنها به خاطر خرید احتمالی هواپیماهای پیشرفته نیست بلکه به این علت است که ایران برخلاف عربستان و امارات خلبانانی در اختیار دارد که معادل آن در کشورهای حاشیه خلیج فارس نیست. ساده تر آنکه بسیار مهم است که چه نیروی انسانی و با چه کیفیتی، فناوری نظامی پیشرفته را در اختیار بگیرد.
دو: واردات تسلیحات نظامی پیشرفته به ایران در حالی صورت خواهد گرفت که ایران قبل از انجام  واردات نظامی جدید احتمالی؛ بازدارندگی نظامی را در بالاترین سطح قابل تصور درگیری نظامی در جهان با تجهیزات بومی پیشرفته نظامی خود و به خصوص موشک های گرانسگش ایجاد کرده است. حال سوال اینجاست که واردات جدید چه خواهد کرد؟! جواب اول این است که ایران بازدارندگی نظامی خود را ارتقا تاکتیکی‌تری و دارای گزینه های متنوع‌تری خواهد کرد. جواب دوم نیز این است که تجربه مطالعات نظامی در ایران نشان می دهد که ایران بسیاری از واردات های نظامی را طی فرآیندی میان مدت نه تنها تبدیل به فناوری بومی و تولید داخلی خواهد کرد بلکه در طی فرآیند زمانی بلندمدتی می تواند آن فناوری را به ارتقاهای اختصاصی نیز برساند.
سه: اما صادرات تسلیحات نظامی ایران چگونه خواهد بود؟! ایران برخلاف تصور عمومی، فروشنده و تاجر معتبری در حوزه صادرات نظامی محسوب می شود. سلاح های ایرانی یک برند ویژه دارد و آن اینکه در سالهای اخیر در جنگ های متعددی در مواجه با پیشرفته ترین تجهیزات روز نظامی دنیا در عراق، سوریه، لبنان و... جنگیده و کارنامه موفق قابل توجهی دارد. نکته دوم نیز اینکه ایران تاجری است که که سلاحش را به هر نقطه ای که در دنیا بخواهد می تواند به خریدارش برساند و قبل از این بارها این کار را کرده است. ایران فقط کافیست همانند محموله نفتی، اراده کند و سلاح های خود را به کشورهای همسایه آمریکا برساند! نکته سوم ایران بازار بزرگ و تا حد زیادی اختصاصی در اختیار دارد. هر کشور، دولت و ... که با آمریکا و رژیم صهیونیستی رقیب یا دشمن باشد، خریدار تسلیحات نظامی ایران خواهد بود. به عبارتی دیگر بازار تسلیحات ایران به بزرگی و وسعت همه رقبا و دشمنان آمریکا و رژیم صهوینیستی در جهان خواهد بود. بنابراین صادرات تسلیحات نظامی ایران فقط سود اقتصادی نخواهد داشت!
چهار: از این تاریخ به بعد ایران به ازای فروش هر فشنگ ایرانی، دلار دریافت خواهد کرد و ساده تر آنکه به زودی هزاران فشنگ ایرانی به ساختمان وزارت خزانه داری به عنوان متولی مرکزی تحریم ایران شلیک خواهد شد! فشنگ های ذی‌قیمت ایرانی بر خلاف برجام می‌تواند ترک‌های واقعی به ساختمان تحریم‌ها وارد کند. فقط باید باور کنیم جنگ اقتصادی وارد مرحله ای تازه شده است.

 
مرجع : جهان نیوز
نام شما

آدرس ايميل شما

«مومو» را با کودکان خود آشنا کنید

«مومو» را با کودکان خود آشنا کنید

قدیم‌ترها والدین که می‌خواستند کودکان خود را بترسانند از «لولو خورخوره» برای آنها می‌گفتند ...
(عکس) ورزشکار منکر کرونا بر اثر ابتلا به آن درگذشت

(عکس) ورزشکار منکر کرونا بر اثر ابتلا به آن درگذشت

دیمیتری استاژوک ورزشکار مشهور بدنسازی در پست اینستاگرام خود نوشت: من همان کسی هستم که ...
آیا روحانی تاریخ را تحریف کرده است؟

آیا روحانی تاریخ را تحریف کرده است؟

دولت حسن روحانی که در این شرایط سخت اقتصادی تمام تلاش خود را به کار بسته است تا بتواند ...
1