کد QR مطلبدریافت لینک صفحه با کد QR

یادداشت ارسالی:

سایه‌هایی که بر سر مهدی روشنفکر سنگینی می‌کنند

10 مهر 1399 ساعت 0:50

حال که مهدی روشنفکر از برخی نیروهای توانمند حامی خود فاصله گرفته و ظاهراً به سمت برخی افراد ناتوان و با روحیه‌ی سهم‌خواهی متمایل شده، کاندیداهای آتی بهتر است از این فرصت استفاده نمایند و همانند گذشته به مهدی روشنفکر درس مدیریت، کادرسازی و نخبه‌پروری دهند.


یکی از مخاطبان کبنانیوز متن زیر را به عنوان یکی از هواداران سابق مهدی روشنفکر برای این پایگاه خبری ارسال کرده که از نظر خوانندگان می‌گذرد.
 
بخش اول -  گرچه عده‌ای تصور می‌کنند مهدی روشنفکر روزگار خوشی را سپری می‌کند و سرمست از رسیدن به سطوح بالای قدرت، در کنار مشاوران و روسای دفاتر ضعیف‌تر از خودش از تهران تا یاسوج بخاطر تکیه بر صندلی سبز و نرم نمایندگی مجلس خوشحال‌ است، اما این یک روی سکه است. روی دیگر سکه ترس، استرس و یا استرس‌هایی است که مهدی روشنفکر را در جایگاه نمایندگی مجلس آزار می‌دهد.
به نظر نویسنده، چهار سایه بر سر مهدی روشنفکر سنگینی می‌کنند و احتمالاً مهدی روشنفکر با نقش‌آفرینی یکی از این سایه‌ها یا عملکرد مجموعه‌ی این سایه‌ها، با درصد احتمال بالا تک دوره‌ای خواهد شد تا بلکه با شکست در دور آتی، خودش و مشاوران ضعیف‌تر از خودش از خواب غفلت بیدار شوند.
 
سایه‌ها:
۱_ سایه‌ی اول، سایه‌ی دکتر محمد بهرامی است. دکتر محمد بهرامی گرچه چند بار در رسیدن به کرسی نمایندگی مردم در مجلس شورای اسلامی ناکام بوده است، اما همیشه شرایط رو به رشدی داشته و روی کاغذ، ایشان جدی‌ترین، قوی‌ترین و مهمترین رقیب مهدی روشنفکر است. برخلاف مهدی روشنفکر که نقاط ضعف فراوانی از جمله فن‌بیان ضعیف، دایره اطلاعات محدود و قدرت تحلیل پایین دارد، اما دکتر محمد بهرامی نقاط قوت فراوانی از جمله فن‌بیان خوب، دایره اطلاعات گسترده و قدرت تحلیل بالایی دارد که امیدواری برای پیروزی ایشان و شکست مهدی روشنفکر در دوره بعد را افزایش می‌دهد.
دکتر محمد بهرامی یک برتری دیگر نیز نسبت مهدی روشنفکر دارد، اینکه آرای دکتر بهرامی ایجابی بود ولی آرای مهدی روشنفکر سلبی بود؛ بنابراین آرای ایجابی دوام و پایداری بیشتری نسبت به آرای سلبی دارد؛ یعنی سبد رای مهدی روشنفکر شکننده است و هرلحظه ممکن است جریان ندای وحدت بخاطر سوء مدیریت و شاید هم بخاطر ظهور بی‌صداقتی دچار فروپاشی شود، اما احتمال فروپاشی بدنه رای دکتر محمد بهرامی بسیار ضعیف است.
همچنین لازم به ذکر است که دکتر محمد بهرامی نشان داده که قدرت خلاقیت، توانایی و سواد مدیریت و توانایی برقراری ارتباط و تعامل و استفاده از پتانسیل جوانان و نیروهای توانمند را دارد، اما مهدی روشنفکر در این زمینه‌ها ضعیف است و ناامیدکننده ظاهر شده است. شاید بتوان گفت مهدی روشنفکر نشان داده است ظاهراً با پیرمرد‌ها، افراد در شرف بازنشستگی و جوانانِ اقوام و خویشان خود راحت‌تر ارتباط برقرار می‌کند و به آنان اعتماد بیشتری دارد.
رفتارهای مهدی روشنفکر نشان می‌دهد فرد بدبینی است و به هرکسی اعتماد نمی‌کند اما رفتارهای دکتر محمد بهرامی نشان داده است فرد خوش‌بینی است.
 
۲_ سایه‌ دوم، سایه‌ی نادر منتظریان است. نادر منتظریان پدیده انتخابات مجلس در سال ۱۳۹۸ در حوزه انتخابیه بویراحمد، دنا و مارگون است. رویش و رشد آرای او حیرت‌آور بود. نویسنده معتقد است مهدی روشنفکر بیشترین ترس و واهمه را از تحرکات نادر منتظریان و حامیان وی دارد. مهدی روشنفکر به جای مدیریت بهتر جریان خود برای مقابله با تحرکات رقبا، به درد و دل و گلایه از تحرکات رقبا بسنده می‌کند تا شاید مجدد با تکنیک مظلوم‌نمایی خودش را از گرفتاری در بحران‌ها نجات دهد. مهدی روشنفکر نگران است دولت بعد همسو و همراه با نادر منتظریان و حامیان وی باشد. با توجه به افزایش نارضایتی در جریان ندای وحدت و فاصله گرفتن مهدی روشنفکر از برخی نیروهای توانمند بدنه‌ی خود و بویژه جوانان و دانشجویان توانمند، به احتمال زیاد مهدی روشنفکر بازی سیاسی را در انتخابات ریاست جمهوری ۱۴۰۰ به نادر منتظریان واگذار خواهد کرد و به عینه خواهد دید که در انتخابات ۱۴۰۰ بخشی از بدنه او همراه نادر منتظریان فعالیت سیاسی و انتخاباتی خواهند داشت.
اما نادر منتظریان برای پیروزی در دوره آتی انتخابات مجلس یک راه بیشتر ندارد، او باید از نارضایتی برخی هواداران جریان ندای وحدت استفاده نماید و برای برقراری ارتباط با جوانان و نیروهای توانمند اما گمنام جریان ندای وحدت تلاش نماید.
نادر منتظریان باید برای کشف استعدادها و جوانان باانگیزه و توانمند منطقه سفلی و خصوصاً ایل بزرگ، مستعد و بااصالت تامرادی تلاش نماید.
حال که مهدی روشنفکر از برخی نیروهای توانمند حامی خود فاصله گرفته و ظاهراً به سمت برخی افراد ناتوان و با روحیه‌ی سهم‌خواهی متمایل شده، نادر منتظریان بهتر است از این فرصت استفاده نماید و همانند گذشته به مهدی روشنفکر درس مدیریت، کادرسازی و نخبه‌پروری دهد.
شاید اطرافیان روشنفکر به او بگویند تا بیست هزار ریزش طبیعی است و ریزش‌ها را با رویش‌ها جبران خواهیم کرد، اما مهدی روشنفکر باید بداند ریزش او بیشتر از بیست‌ هزار است، ریزش او طبیعی نیست و رویش خاصی هم نخواهد داشت و توجیهات اطرافیان او صرفاً با هدف حفظ جایگاه و منافع خودشان است.
 
ادامه دارد...


کد مطلب: 426109

آدرس مطلب :
https://www.kebnanews.ir/news/426109/سایه-هایی-سر-مهدی-روشنفکر-سنگینی-می-کنند

کبنانیوز
  https://www.kebnanews.ir

1