تاریخ انتشار
يکشنبه ۶ مهر ۱۳۹۹ ساعت ۱۷:۵۱
کد مطلب : ۴۲۵۹۸۵
چهل و هشتمین نشست ستاد مقابله با کرونا شهرستان گچساران برگزار شد

بازار گچساران تعطیل می‌شود / آخرین آمار کرونا در گچساران

۰
بازار گچساران تعطیل می‌شود / آخرین آمار کرونا در گچساران
کبنا ؛چهل و هشتمین نشست ستاد مقابله با کرونا شهرستان گچساران به ریاست علی خوان‌پایه فرماندار در سالن جلسات فرمانداری گچساران برگزار شد.
بیش از 4600 مورد نمونه‌گیری تشخیص کرونا در گچساران دریافت شد
به گزارش کبنا، در ابتدای این نشست ملک‌زاده معاون شبکه بهداشت گچساران به بیان آمارهایی از وضعیت ویروس کرونا در این شهرستان پرداخت و اظهار داشت: «از زمان شیوع ویروس کرونا تاکنون بیش از چهارهزار و 688 تست کرونا از بیماران مبتلا و مشکوک به کرونا دریافت شده است.»
ملک زاده افزود: از زمان شیوع ویروس کرونا تاکنون  بیش از چهارهزار و 688 تست کرونا از بیماران  مبتلا و مشکوک به کرونا دریافت شده است.
وی ادامه داد: از مجموع نمونه تست‌های دریافت شده از  افراد مبتلا و مشکوک به کرونا متاسفانه  29.9 دهم درصد به این ویروس مبتلا شده‌اند.
معاون شبکه بهداشت و درمان گچساران تعداد بهبودیافتگان از ویروس کرونا  را  66.6 دهم درصد اعلام کرد و افزود: از مجموع افراد مبتلا به ویروس کرونا 46.7 دهم درصد خانم و 53.3 دهم درصد آقا بوده است.
وی ادامه داد: همچنین از مجموع افراد مبتلا به ویروس کرونا بیش از 89 درصد در سطح شهر و بیش از 10 درصد در مناطق روستایی شناسایی شده‌اند.
ملک زاده  با بیان اینکه  از زمان شیوع ویروس کرونا تا کنون بیش از 11 درصد از کادر درمان  و بهداشت به کرونا مبتلا شدند، خاطرنشان کرد: از مجموع تعداد این افراد 2.8 دهم کادر بهداشت و تعداد 8.8 دهم درصد کادر درمان به کرونا مبتلا شدند.
https://cdn.kebnanews.ir/images/docs/files/000425/nf00425985-2.jpg
سید طاهر حسینی سرپرست بیمارستان شهید رجایی گچساران گفت: از ابتدای شیوع ویروس کرونا تا کنون 100 بیمار کرونایی در بخش آی. سی، یو این بیمارستان بستری شدند.
حسینی اظهار کرد: از تیرماه امسال تا کنون تعداد 2 هزار و 123 بیمار مبتلا و مشکوک به کرونا به بیمارستان شهید رجایی گچساران مراجعه کرده‌اند که از این تعداد  یک هزار و 382 نفر به صورت سرپایی مداوا و ترخیص شدند.
وی با بیان اینکه از این تعداد 741 نفر بستری شدند، افزود: از تیرماه امسال تا کنون 51 بیمار کرونایی برای ادامه درمان به بیمارستان شهید جلیل یاسوج اعزام شدند.
 سرپرست  بیمارستان شهید رجایی گچساران با بیان اینکه اعزام بیماران کرونایی برای ادامه درمان به استان کاهش یافته است، گفت: در یک ماه گذشته بیماران کرونایی این شهرستان برای ادامه درمان به بیمارستان شهید جلیل یاسوج اعزام نشدند.
حسینی تصریح کرد: از ابتدای شیوع ویروس کرونا تا کنون 100 بیمار کرونایی در بخش آی. سی، یو این بیمارستان بستری شدند.
 سرپرست  بیمارستان شهید رجایی گچساران عنوان کرد: متاسفانه  از تیرماه  امسال تا کنون 26 بیمار کرونایی جان خود را از دست داده‌اند که از این تعداد متوفی 22 بیمار کرونایی در بیمارستان و چهار بیمار در منزل فوت شدند.
 حسینی خاطرنشان کرد: اکنون 30 بیمار مبتلا به کرونا دربخش کرونایی بستری که از این تعداد چهار نفر در بخش آی. سی، یو بیمارستان و  از این تعداد 9 بیمار مبتلا مثبت به کرونا در مراقبت‌های ویژه بستری هستند.
وی با ابراز نگرانی بیان کرد: با تغییر فصل شاهد افزایش تعداد  افراد مراجعه کننده به بیمارستان هستیم.
در پایان این نشست علی خوان‌پایه فرماندار گچساران گفت: گشت‌های مشترک با اولویت نظارت و بازرسی بر ادارات، بازار و اصناف به خصوص صنوف پرریسک از جمله بازار میوه و تره بار انجام گیرد و اگر این موارد رعایت نشود تصمیماتی سخت‌تری اتخاذ خواهد شد.
خوانپایه با واکنش به حضور نیافتن برخی از روسای ادرات در نشست ستاد مقابله با بیماری کرونایی گفت: حضور مدران در چنین نشست‌های الزامی است.
 وی ادامه داد: نمی‌توان تمامی سخت کار  از جمله نظارت و بازرسی  بر صنوف مختلف را به دوش چند دستگاه انداخت.
فرماندار گچساران با بیان اینکه روزانه آمار ستاد کرونا پیگیری و رصد می‌شود، افزود: آماری که چند روز اخیر اعلام شده متاسفانه کمی نگران کننده است و آمار روند صعودی  یافته است.
 خوانپایه با اشاره به اینکه امروز 38 نفر مبتلا و مشکوک در بیمارستان‌های  نفت  و شهید رجایی بستری هستند، عنوان کرد: تغییر فصل، بازگشایی و برگزاری مراسمات رسمی  یکی از عوامل  افزایش شمار افراد مبتلا به کرونا در شهرستان است.
وی تصریح کرد:  ما نمی‌گوییم که مراسمات رسمی از جمله  مراسمات مذهبی برگزار نشود اما اکنون در شرایط خاص قرار گرفته‌ایم و اولویت ما سلامت شهروندان است.
 فرماندار گچساران  با بیان اینکه اگر این روند  ادامه پیدا کند دچار بحران خواهیم شد، ابراز کرد: در نشست قبلی ستاد مقابله با کرونا  تاکید شد که نظارت بر امکان عمومی و صنوف تشدید و کارگروه‌های جدیدی تشکیل شود.
 خوانپایه ادامه داد: در چند روز اخیر طی بازدیدی که از بازار میوه  و تره بار  داشته‌ام اوضاع این بازار نگران کننده است.
وی عنوان کرد: انتظار  داریم که هر دستگاه تخصصی بر زیر مجموعه خود نظارت داشته  و کار را بر گردن یک دستگاه دیگری نیندازد.
 فرماندار گچساران با بیان اینکه در برخی از صنوف پرریسک و دفاتر پیش خوان از استان تماس گرفته شد که این صنوف اگر پروتکل بهداشتی رعایت نکنند، تعطیل شوند، اذعان کرد: چنانچه بازار و صنوف پرریسک پروتکل بهداشتی  را رعایت  نکنند حتماً تعطیل  و به جد برخورد قانونی صورت خواهد گرفت.
وی ادامه داد: کادر درمان خسته شده است و دلیلی ندارد یک دستگاه اطلاعات تخصصی نداشته باشد و یا کار را برگردن یک دستگاه دیگر بیندازد.
 خوانپایه ابراز کرد: متاسفانه برخی از دستگاه‌ها اطلاعات در حوزه خود را دریافت نکرده‌اند و این جای تأسف دارد که ما دعوت نامه ارسالم کنیم و این ادارات فقط حضور فیزیکی دارند.
https://cdn.kebnanews.ir/images/docs/files/000425/nf00425985-1.jpg
 فرماندار گچساران بیان کرد:  در بحث آرامستان ها باید جدی گرفته شود چرا که گسترش ویروس از تجمعات صورت می‌گیرد.
وی  در ادامه به بازگشایی مدارس اشاره کرد و گفت: ما تابع دستورات ستاد ملی مقابله با کرونا هستیم  و دانش آموزان اجبار به حضور فیزیکی نکرده‌ایم.
خوانپایه  در ادامه به بازار اشاره  و عنوان کرد: ما به دنبال این نیستیم که برای صنفی مشکل ایجاد کنیم اما اولویت سلامت شهروندان است.
 بالاترین مقام اجرایی گچساران بر تشدید گشت‌های مشترک تاکید کرد و گفت: گشت‌های مشترک با اولویت  نظارت و بازرسی بر ادارات، بازار و اصناف به خصوص صنوف پرریسک از جمله بازار میوه و تره بار انجام گیرد  و  اگر این موارد رعایت نشود تصمیماتی سخت‌تری اتخاذ خواهد شد.
وی ادامه داد: در زمینه ادارات اولویت بازرسی از بانک‌ها و مراکز تجمعاتی انجام گیرد.
خوانپایه در ادامه افزود: برگزاری مراسم اربعین منوط به تصمیمات ستاد ملی مقابله با کرونا است و ما تابع دستورات هستیم.
فرماندار گچساران با اشاره به اینکه روند افزایش شمار افراد مبتلا به کرونا در شهرستان ما را نگران کرده است، افزود: روند فوتی کرونا در گچساران کاهش یافته است و شرایط در این زمینه بهتر شده است.
وی تصریح کرد: برای تخصیص دارو انتظار می‌رود که شبکه بهداشت و بیمارستان‌ها پیگر این موضوع باشند تا با مشکل مواجه نشویم.
نام شما

آدرس ايميل شما

تخریب یا نقد مجلس یازدهم؟!

تخریب یا نقد مجلس یازدهم؟!

هر چه مجلس کوتاه بیایید، دیگران او را به گوشه رینگ برده و مورد ضرباتی قرار می‌دهند. تخریب‌گران ...
اختلال عاطفی فصلی؛ از علائم تا درمان

اختلال عاطفی فصلی؛ از علائم تا درمان

باور بر این است که اختلال عاطفی فصلی به دلیل اختلال در ریتم شبانه روزی بدن رخ می دهد....
سبقت «واکسن آنفولانزا» از «دنا پلاس»

سبقت «واکسن آنفولانزا» از «دنا پلاس»

رئیس کمیسیون بهداشت و درمان مجلس در مصاحبه‌اش اشاره کرد که از 16 میلیون واکسن آنفولانزای ...
1