تاریخ انتشار
سه شنبه ۸ مهر ۱۳۹۹ ساعت ۱۱:۴۵
کد مطلب : ۴۲۵۹۳۴
عبدالحمید پناهی فرماندار دنا در گفت‌وگو با کبنا:

پایان بلاتکلیفی اورژانس 115 و بیمارستان‌های دنا / توضیحات فرماندار در باره جاده پر ابهام سی‌سخت - یاسوج / زیر ساخت‌های گردشگری در شأن شهرستان دنا نیست / با برنامه‌ریزی بلند می‌توان دنا را نجات داد

۱۲
۱
پایان بلاتکلیفی اورژانس 115 و بیمارستان‌های دنا /  توضیحات فرماندار در باره جاده پر ابهام سی‌سخت - یاسوج / زیر ساخت‌های گردشگری در شأن شهرستان دنا نیست / با برنامه‌ریزی بلند می‌توان دنا را نجات داد
کبنا ؛«او معتقد است که شهر سی‌سخت و شهرستان دنا بهشت جنوب کشور است و باید برای تقویت صنعت گردشگری باید طرح جامع گردشگری تدوین شود، موضوعی که تاکنون نسبت به آن غفلت شده است.» عبدالحمید پناهی دارای مدرک دکترای DBA مدیریت کسب و کار و فرماندار شهرستان دنا است، با او پیرامون مسائل مختلف این شهرستان به گفت‌وگو نشسته‌ایم که در ادامه می‌آید.
عبدالحمید پناهی فرماندار دنا در پاسخ به سئوالی در خصوص اینکه چرا با وجود ظرفیت‌های بالای شهرستان دنا در حوزه گردشگری، اما این شهرستان هنوز ضعف‌های در این راستا دارد، به طور مثال مبلمان شهری، شهر سی‌سخت تناسبی با آوازه نام آن ندارد، علت آن چیست و چه کاری باید در این رابطه انجام داد؟ ابتدا هفته دفاع مقدس و یاد و خاطره شهدا را گرامی‌داشت و به رسالت رسانه‌ها پرداخت و اظهار داشت: رسالت اصلی خبرنگار و رسانه بیان واقعیت‌های جامعه است، اگر نقد رسانه‌ها نباشد و مشکلات را رسانه‌ها بیان نکنند، هر کسی که حرف از توسعه می‌زند در این راه ناکام می‌ماند. رسانه‌ها چشم و گوش مردم و مدیران هستند. خبرنگاران با رعایت بی‌طرفی و اخلاق موجب توسعه جامعه، استان کهگیلویه و بویراحمد و شهرستان می‌شوند.
پناهی در ادامه گفت: 5 اسفند 98 مسئولیت فرمانداری شهرستان دنا برعهده من گذاشته شد و این همزمان با ورود ویروس کرونا به کشور و استان کهگیلویه و بویراحمد بود.
وی افزود: طبق سرشماری سال 95، شهرستان دنا 42 هزار و 539 نفر جمعیت دارد و چهارمین شهرستان از نظر جمعیت است.  76/2 درصد جمعیت شهرستان روستایی، یعنی شهرستان دنا بیش از 32 هزار نفر جمعیت روستایی دارد.
فرماندار دنا در ادامه با بیان اینکه جلوگیری از کوچ بی رویه روستائیان به شهرها و مهاجرت معکوس از سیاست‌های دولت است، بیان کرد: استان کهگیلویه و بویراحمد به لحاظ آسیب‌های اجتماعی وضعیت خوبی ندارد. مهاجرت روستائیان این آسیب‌ها را افزایش می‌دهد. حفظ جمعیت روستائیان قابل قبول است و ادامه این سیاست نیازمند توجه مسئولان است. اجرای طرح هادی، آبرسانی، گازرسانی و به اعتبار نیاز دارد و اگر مسئولان توجه نکنند مهاجرت صورت می‌گیرد.
پناهی با تاکید بر اینکه بیشترین جمعیت روستایی در شهرستان دنا است، تصریح کرد: شهرستان به اعتبارات و خدمات بیشتری نیاز دارد. این شهرستان 123 روستا، که 68 روستا دهیاری دارد و 53 روستا فاقد دهیاری است. همچنین دو بخش و دو شهر به نام‌های شهر سی‌سخت و پاتاوه دارد.
https://cdn.kebnanews.ir/images/docs/files/000425/nf00425934-1.jpg
فرماندار دنا در پاسخ به سئوال کبنا، اظهار داشت: از شهر سی سخت به عنوان بهشت استان کهگیلویه و بویراحمد و جنوب کشور یاد می‌کنند. کمترین منطقه‌ای در این شهرستان وجود دارد که در یک دره سرسبز واقع نشده باشد. بیشترین مساحت شهرستان دنا پوشیده از جنگل‌ها و مکان‌های گردشگری و همچنین برخوردار از چشمه‌ها و رودخانه‌های خروشان است.
وی افزود: در استان کهگیلویه و بویراحمد 2500 گیاه دارویی وجود دارد که 1250 نمونه از این گیاهان، یعنی حدود 15/6 درصد گیاهان دارویی کشور در شهرستان دنا است.
پناهی ادامه داد: 50 گونه گیاهی بومی در شهرستان دنا وجود دارد که این به اندازه 46 کشور دنیا است. حیات وحش بی نظیر دارد و 36 درصد شهرستان دنا به عنوان مناطق حفاظت شده معرفی شده است.
وی با بیان اینکه 4 روستای شهرستان دنا به عنوان هدف گردشگری معرفی شده است، اظهار داشت: اقدامات خوبی برای رونق صنعت گردشگری و در شهرستان دنا انجام گرفته و در زمینه زیرساخت‌ها نیز کارهای صورت گرفته، اما شایسته این شهرستان نیست و نیاز به کمک و برنامه ریزی بیشتر دارد. مثلاً در شهرستان دنا با وجود کوه‌های سرسبز و چشمه سارها و رودخانه‌های پر آب، سرمایه گذاری در حوزه تله کابین باعث معرفی و استقبال بیشتر گردشگران و مسافران از شهرستان دنا می‌شود. در روزهایی بود که 100 هزار نفر وارد شهرستان می‌شدند.
فرماندار دنا در ادامه به ظرفیت‌های شهرستان دنا در حوزه کشاورزی اشاره کرد و گفت: دومین شهرستان استان کهگیلویه و بویراحمد به لحاظ تولیدات باغی شهرستان دنا است و از 280 تن تولیدات باغی در استان، 60 تن آن مربوط به شهرستان دنا است. این محصولات شامل؛ انگور، سیب، گردو، هلو و... که به استان‌های همجوار نیز صادر می‌شود. بعضی از سرمایه‌گذاران در این حوزه بیان می‌کنند اگر در یک روز از هر هفته هواپیما به استان آمد و رفت کند، این محصولات را به خارج از کشور صادر می‌کنند. 25 درصد تولیدات باغی استان کهگیلویه و بویراحمد در شهرستان دنا تولید می‌شود. اگر سرمایه گذاری در حوزه صنایع تبدیلی کشاورزی انجام بگیرد، شاهد رونق کشاورزی در این شهرستان خواهیم بود.
وی به ظرفیت آب معدنی در شهرستان دنا اشاره کرد و گفت: شرکت تعاونی آب معدنی شهرستان دنا با 5200 نفر عضویت که به دلایلی راکد است، بر اساس تفاهم نامه‌ای تا یک ماه آینده راه اندازی می‌شود.
پناهی گفت: شهرستان دنا در حوزه صنایع دستی همانند گلیم، جاجیم و... توانمندی‌های دارد و بازارچه فروش محصولات صنایع دستی با اعتبار اولیه 100 میلیون تومان در جاده اصفهان راه اندازی می‌شود. با همکاری مدیرکل تعاون روستایی، دهیاری و شوراها مکان یابی مناسبی صورت گرفته و به دنبال جذب سرمایه گذار در این زمینه خواهیم بود.
فرماندار دنا می‌گوید: با برنامه‌ریزی بلند مدت می‌توان سی سخت را نجات داد. و با ایجاد درآمدهای ثابت و پایدار توسط شهرداری می‌توان به آینده این شهر امیدوار بود. جذب سرمایه گذار و اعتبارات شرایط را تغییر می‌دهد. امیدوارم با طرح‌های ماندگار و خوب زیرساخت‌های گردشگری را تقویت کرد. و شهرستان دنا را به لحاظ گردشگری بیش‌تر معرفی و تقویت کرد.
وی اضافه کرد: گردشگری یکی از محل‌های رونق درآمد در این شهرستان بود که امثال به دلیل شیوع بیماری کرونا هیچ درآمدی از این محل عاید شهرستان نشد.
پناهی گفت: باید طرح جامع گردشگری تدوین شود که مردم، جامعه و دولت با هم سود ببرند.
پناهی در پاسخ به سئوالی  به جاده پر ابهام سی سخت – یاسوج گریزی زد و اظهار داشت: این یک پروژه ملی است که 7 میلیارد تومان برای آن در نظر گرفته شده است. اعتبارات قطره چکانی است و جوابگو نیست، تنها برای احداث سه تونل در این مسیر 170 میلیارد تومان اعتبار نیاز است که مناقصه این سه تونل در حال برگزار می‌باشد. سرعت عملیات راهسازی در جاده سی سخت و یاسوج بیشتر از همیشه است. اگر این جاده به بهره برداری برسد به رونق گردشگری نیز کمک شایانی خواهد کرد. نمایندگان و مدیران ارشد استان باید به دنبال اعتبار برای این پروژه ملی باشند.
وی گفت: شهر سی سخت فاقد فیبر نوری است که 2 میلیارد تومان برای ایجاد آن در مرکز شهرستان اختصاص داده شده است و تاکنون 13 کیلومتر آن انجام گرفته و ظرف یک سال آینده مشکل فیبر نوری شهر سی سخت برطرف می‌شود.
نماینده عالی دولت در شهرستان دنا به پروژه‌های جهش تولید این شهرستان گریزی زد و اظهار داشت: پروژه پمپاژ آب زمین‌های کشاورزی احمد غریب و سمرون که 7 میلیارد تومان برای آن پیش بینی شده است، 65 درصد پیشرفت فیزیکی دارد.
وی افزود:  پمپاژ آب زمین‌های کشاورزی دشتک میمند 10 درصد پیشرفت فیزیکی دارد، و شرایط اعتبار خوبی ندارد. پمپاژ آب زمین‌های کشاورزی گندخوردی و توت نده 45 درصد پیشرفت فیزیکی و ایستگاه آب اراضی بند زرد 55 درصد پبشرفت فیزیکی دارد که با بهره برداری از این پروژه‌ها رونق کشاورزی دوچندان خواهد شد.
وی گفت: در منطقه امیرآباد پروژه آبیاری قطره‌ای 2 میلیارد و 700 میلیون تومان هزینه شد و در منطقه حسن آباد نیز پروژه آبیاری قطره‌ای اجرا شده است.
عبدالحمید پناهی فرماندار دنا در ادامه به پروژه‌های عمرانی و اقتصادی شهرستان دنا اشاره کرد و اظهار داشت: 49 میلیارد تومان پروژه عمرانی و اقتصادی در شهرستان دنا افتتاح شد.
وی افزود: 13 پروژه عمرانی و 9 پروژه اقتصادی در شهرستان دنا به بهره‌برداری رسید که برای 350 نفر اشتغالزایی ایجاد شد.
پناهی گفت: در حوزه کشاورزی 25 پروژه کوچک و بزرگ در دست احداث است.
فرماندار دنا در ادامه به موضوع بیمارستان‌های شهر سی‌سخت و پاتاوه اشاره کرد و گفت: پروژه بیمارستان‌های سی‌سخت و پاتاوه به علت اینکه مکان‌های آنها استاندارد نبود، تعطیل شد.
 وی گفت: زمین دیگری در شهر سی‌سخت در خیابان حافظ برای ساخت بیمارستان پیش بینی شده و موافقت فنی آن گرفته شده است.
https://cdn.kebnanews.ir/images/docs/files/000425/nf00425934-3.jpg
پناهی اضافه کرد: استعلام خدمات عمومی برای مکان جدید بیمارستان شهر سی‌سخت صادر گردیده و عملیات اجرایی آن به زودی شروع می‌شود.
وی به مشکلات پروژه بیمارستان پاتاوه اشاره کرد و گفت: پروژه بیمارستان پاتاوه نیز با مشکلاتی از جمله عدم دسترسی به شهر داشت که این مشکلات مرتفع شده و این پروژه هم عملیات اجرایی آنها اجرا خواهد شد.
فرماندار دنا به بلاتکلیفی چند ساله اورژانس 115 شهرستان دنا خبر داد و اظهار داشت: با پیگیری‌های متعدد این پروژه بعد از سه سال بلاتکلیفی ظرف یک ماه آینده با اعتبار 300 میلیون تومان که بین جاده سی‌سخت - یاسوج احداث می‌شود.
وی به این موضوع هم اشاره کرد که در خصوص بیمارستان‌های سی‌سخت، پاتاوه و اورژانس 115، تصمیم‌گیری‌های احساسی و  عقلایی نبوده، لذا یک کار هر چقدر هم طول بکشد، اما اگر بر اساس تدبیر و عقلانیت باشد، سریع‌تر به نتیجه می‌رسد.

ادامه دارد...
نام شما

آدرس ايميل شما

کلا
Iran, Islamic Republic of
آب آشامیدنی روستای توت‌نده چی شد جناب پناهی؟
Iran, Islamic Republic of
چرا یک معلم تاریخ و نیروی اموزش پرورشی رو اوردین وزارت کشور. اقای روشنفکر شما باید چاره ای بیندیشید
Iran, Islamic Republic of
خدا دیی تنه مقتی مفتی فرماندار دنا وابیی بدون حاشیه
علی
Iran, Islamic Republic of
«او معتقد است که شهر سی‌سخت و شهرستان دنا بهشت جنوب کشور است حضرت عباسی چه اطلاعاتی داری که می گی بهشت اگر بهشت هست باید انسانهای متفکر وقوی در این مسئولیت باشند نه دنا بشود پرتگاه
رامین
Iran, Islamic Republic of
انشاله که اورژانس افتتاح بشه....اما نه به گمانم....به این زودی افتتاح 115 نخواهیم داشت
Iran, Islamic Republic of
جناب پناهی حدود شش ماه از حضور شما در دنا می گذرد چه کرده اید برای مردم ؟
G
Iran, Islamic Republic of
ذکر مدرک دکترای ایشان در ابتدای گزارش دردی به حال ملت دوا میکنه آیا؟!!
شهروند
Canada
ممنونم از شما که به اندازه سه فرماندار فعالیت داشتین
شهر ستان دنا در مبتلایان و فوتیها کرونا آخر هست در استان👌
Iran, Islamic Republic of
اقدامات و پیگیری های جناب فرماندار مایه دلگرمی و قابل سپاس است.
Iran, Islamic Republic of
در جواب دوستی که عنوان کردند چند ماه از حضور دکتر پناهی میگذره و چه کرده
با توجه به اندک اطلاع و رصدی که از اقدامات جناب دکتر دارم عرض کنم:
دکتر پناهی در سکوت خبری و جنجال های رسانه ای و خبرگزاری آنچه که باید در حد توان و بضاعت اداری انجام داده و میدهند. تنها به ذکر چند مورد بسنده میکنم و در پیشگاه قاضی وجدانمان پاسخگو.
در بحث ویروس منحوس کرونا، شهرستان دنا دروازه ورود ابتدایی استانهای درگیر بود از سمت پل قره و راه ارتباطی استانهای درگیر با جنوب کشور که با لطف خدا و درایت مدیریت ارشد شهرستان ما در دنا کمترین مبتلای استانی و در نتیجه کمترین فوتی را داشتیم.و تاکنون شده آنچیزی را که باید. و نتیجه حاصله سلامتی حداکثری شهروندان دنا بوده که والاترین نعمت و آرزوی کنونی است.
در بحث آتش سوزی ها که نابودگر سرمایه ملی و منبع ما و نسل آتی ماست با همگرایی و تمرکز دهیاریها و شوراهای شهر و روستا در دنا با توجه به اینکه ما بیشترین روستا و بیشترین پوشش جنگلی و گیاهی را داشتیم ولی کمترین آتش سوزیها و خسارات را داشتیم. بدور از انصاف است از یاد ببریم آنگاهی که فرماندار دنا لباس می کند و پیش قراول ناجیان طبیعت و جنگل میشود تا سدی در برابر هجوم آتش باشد در تمنک و پاتاوه و سرمشقی باشد برای من و شهروند و روستایی و مدیر و کارمندان موظف به وظیفه.
در روزگاری که سکوت مدیریتی و بایکوت مشکلات و موانع، سهل ترین راه حفظ صندلی و مدیریت است دکتر پناهی سکوت را بر نتابیده و بر عدم توازن اعتبارات شهرستانی اعتراض دارد، پیگیر بیمارستانهای سی سخت و پاتاوه است. زبان گویای مردم است و در اذهان ما در لیست خادمان ماندگار، ماندگار است. ظرفیتهای شهرستان را بدرستی دانسته و کاویده و عنوان میکند تا در تخصیص اعتبارات اصلاحیه صورت گیرد. کما اینکه رشد اعتبارات شهرستانی را در امسال مرهون تلاش ایشان هستیم.
سکوت سایه گسترانیده چند ماهه بر شهرستان را نشانی از رضایت نسبی عموم می بینیم که در عین مشکلات اقتصادی و بهداشتی بر رتق و فتق زندگی های خصوصی و اجتماعی مان هستیم و آسوده خیال از بودن پاسبانانی که راه را بر هجوم کرونا می بندند و در اندیشه بهتر نمودن اوضاعند.
تشکیل کمیته هایی در رفع موانع تولید و دعوت های پیاپی از مسئولین کشوری و استانی در همکاری و در عین متانت و جدیت در پیگیری توسط دکتر پناهی در این برهه از زمان و مشکلات اعتباری قابل تقدیر است.
و اما توصیه ای به دکتر پناهی: "گر خواهی نشوی رسوا همرنگ جماعت شو".
فرماندار محترم لطفأ هر آچه می اندیشید و می کنید را در بوق و کرنای رسانه ای کنید تا همچون همگان به چشم آیید و در صدر آمارهای دنیوی باشید تا باورتان کنند و همگان معتقد به اینکه چه خوبید و چه خوبیم با داشتن تان.
Iran, Islamic Republic of
در شرح اقدامات فرماندار دنا هر چند به اختصار ولی با واگذاری مان به قضاوت وجدان و انصاف توسط آن شهروند مطلع باید عرض کنم خوشحال شدیم و امیدوار به پیگیری های آقای فرماندار و سلامتی و توفیق روزافزونش را از خداوند طالبیم.
خدایت عزت دهد آقای فرماندار.
Iran, Islamic Republic of
پیگیری در اجرای فیبر نوری یاسوج به سی سخت که در طول مسیر تعداد زیادی از روستاها را نیز پوشش می دهد از اقدامات دکتر پناهی بوده است.
اصلاح‌طلبان در سه راهی انتخاب

اصلاح‌طلبان در سه راهی انتخاب

حزب ندای ایرانیان هم یک طیف نواصلاح‌طلب محسوب می‌شود خواهان حضور در رقابت‌های انتخاباتی ...
جنجال فحاشي به عربستانی‌ها

جنجال فحاشي به عربستانی‌ها

ناراحتیم؛ از بازی ناجوانمردانه‌ای که پشت پرده صورت گرفته، عصبانی هم می‌شویم، ولی آیا ...
دیپ‌ فیک «ایران من» همایون شجریان و هنرنمایی جمعی از قهرمانان ایران زمین

دیپ‌ فیک «ایران من» همایون شجریان و هنرنمایی جمعی از قهرمانان ایران زمین

جعل عمیق تصاویر و فیلم‌های موجود را بر روی تصاویر یا فیلم‌های منبع قرار می‌دهد و از یک ...
1