کد QR مطلبدریافت لینک صفحه با کد QR

بررسی عملکرد نماینده بویراحمد و دنا بعد از یکصد روز؛

مهدی روشنفکر نماینده‌ای ملی در تراز انقلاب

31 شهريور 1399 ساعت 13:02

در همین‌مدت‌کوتاه مردم شاهد احیاء جایگاه اداری و سازمانی مرکز استان بوده‌اند و مسئولان کشور با احترام در مرکز استان‌حاضر و تصمیمات و طرح‌های مهمی کلنگ زنی و آغاز شده است که یقیناً با وجود یک‌نماینده پیگیر و اگاه و حساس این طرح تا حصول نتیجه نهایی هرگز به حال خود رها نخواهند شد.


بیش از یکصد روز از آغاز نمایندگی دکتر مهدی روشنفکر در مجلس یازدهم شورای اسلامی می‌گذرد. هر چند یکصد روز به نسبت ۱۴۶۰ روز فرصت نمایندگی یک نماینده مجلس زمان کمی به حساب می‌آید ولی عملکرد دکتر روشنفکر در همین زمان کوتاه نوید از یک دوره پر فروغ خدمت و کار در حوزه انتخابیه بویراحمد، دنا و مارگون را می‌دهد. تحرک، دغدغه مندی، کار جهادی و انقلابی گری به عنوان بخشی از ویژگی‌های دکتر روشنفکر را باید گمشده‌ی سال‌های دور و نزدیک بویراحمد دانست. مردمان بویراحمد با تاریخی بلند و حماسی و جغرافیایی منحصر به فرد با وجود همه‌ی خدمات صورت گرفته اما هنوز آن گونه که شایسته و بایسته است مورد ارج و توجه قرار نگرفته است و همواره فقدان یک نماینده مردمی، شجاع و آگاه به امور که در مرکز بتواند صدای رسای این مردم و مدافع حقوق آنان باشد احساس می‌شد. این فقدان در نهایت سبب یک حرکت بزرگ مردمی تحت پوشش یک جریان تاریخی به نام ندای وحدت گردید که با عزم و اراده زنان و مردان و جوانان این حوزه انتخابیه به یک حرکت تاریخی و بی سابقه در ۲ اسفند ۹۸ ختم شد.مهدی روشنفکر و باور «خواستن و توانستن»
پیام آن رخداد تاریخی نیز روشن بود و آن‌پیام‌ احیاء عزت بویراحمد و کار و توسعه فارغ از مرزبندی‌های گذشته و تبیعضات نابجا بود.
پیشینه مهدی روشنفکر و خواست مردم اگر چه نمی‌توانست نتیجه‌ای جز این داشته باشد و کاملاً روشن بود که این برآیند رأی مردم در مسیر مردم و اعتلای استان و سه شهرستان خواهد بود اما امروز نگاهی به عملکرد در این مدت کوتاه تاییدی است بر انتخاب درست مردم که قطعاً در دوره‌های آینده نیز تکرار خواهد شد.
نماینده مردمی مردم‌کار غیر رسمی خود را همزمان با یک بحران جهانی شروع کرد و در دل بحران ویروس کرونا نه تنها مردم را رها نکرد و خود را پنهان‌نکرد که در کنار مردم و با فعالیت جهادی و خودجوش به همراه جوانان‌ندای وحدت به تولید ماسک و سایر نیازهای مردم اهتمام ورزیدند.
همراهی و همیاری که با رعایت دقیق پروتکل‌های بهداشتی همچنان ادامه دارد.
روشنفکر منتظر شروع رسمی نمایندگی نماند و مطالبات‌مردم را با دیدارها و گفت و گوهای خود آغاز کرد و خیلی زود در تهران به دیدار مسئولین کشوری رفت تا فریاد فروخفته‌ی مردمان دیارش باشد.

آمار دقیقی از حجم و عدد دیدارها و ملاقات‌های روشنفکر در این‌مدت کوتاه در دسترس نیست اما یقیناً آماری بی سابقه و انشالله خیلی زود اثرگذار در زندگی مردم خواهد بود.https://cdn.kebnanews.ir/images/docs/files/000425/nf00425800-2.jpg
روشنفکر در مدت کوتاه نمایندگی در مجلس نیز از مسیر انقلابی گری خارج نشده است او خود را متعلق به ایران خواند و اسیر مرزبندی‌های قومی و جغرافیایی نشد و در اکثر تصمیمات مجلس در یک‌نقطه منطقی و اصولی مطابق با فرمایشات و منویات مقام‌معظم رهبری خود را نشان داده است. حضور در کمیسیون مهم و راهبردی آموزش مجلس و انتخاب به عنوان نائب رئیس کمیسیون آسیب‌های اجتماعی با ۱۶۸ رأی به همراه نزدیکی به رئیس مجلس برای یک نماینده در دور اول و سال اول اتفاقات قابل قبولی است که همه نشانگر ظرفیت بالای ملی روشنفکر است و قطعاً در سال‌های آینده این ظرفیت ملی حرف‌های بیشتری برای گفتن خواهد داشت.
در همین‌مدت‌کوتاه مردم شاهد احیاء جایگاه اداری و سازمانی مرکز استان بوده‌اند و مسئولان کشور با احترام در مرکز استان‌حاضر و تصمیمات و طرح‌های مهمی کلنگ زنی و آغاز شده است که یقیناً با وجود یک‌نماینده پیگیر و اگاه و حساس این طرح تا حصول نتیجه نهایی هرگز به حال خود رها نخواهند شد.
 
این یکصد روز را باید یک شروع امیدوارانه از سوی نماینده‌ای دانست که فارغ از چهارچوب‌های سنتی و قالبی با اتکا به مردم‌ پیش آمد و اعتماد مردم را به دست آورد و در این‌مدت نشان داده است که حفظ اعتماد مردم و پیگیری مطالبات آنها بالاترین اولویت دکتر مهدی روشنفکر است.
حضور مهدی روشنفکر در مجلس شورای اسلامی در کنار حجه الاسلام موحد به عنوان یکی از باسابقه‌ترین و توانمندترین‌نمایندگان مجلس می‌تواند نقطه عطفی در مسیر رشد، پیشرفت و توسعه استان باشد.

----------------------------

کرامت جاوید


کد مطلب: 425800

آدرس مطلب :
https://www.kebnanews.ir/news/425800/مهدی-روشنفکر-نماینده-ای-ملی-تراز-انقلاب

کبنانیوز
  https://www.kebnanews.ir

1