تاریخ انتشار
شنبه ۴ مرداد ۱۳۹۹ ساعت ۱۶:۲۷
کد مطلب : ۴۲۳۶۴۳
فضای مجازی /

مسئولان دانشگاه علوم پزشکی کهگیلویه و بویراحمد در باره این ابهامات پاسخ بدهند

۸
۳
مسئولان دانشگاه علوم پزشکی کهگیلویه و بویراحمد در باره این ابهامات پاسخ بدهند
کبنا ؛متن زیر در خصوص عملکرد مدیریت دانشگاه علوم پزشکی استان کهگیلویه و بویراحمد در فضای مجازی منتشر شده است، این پایگاه خبری صرفاً برای اطلاع مسئولان دانشگاه علوم پزشکی و پاسخگویی آنان در خصوص مطالب مطرح شده، این مطلب را منتشر کرده است.
به گزارش کبنا، متن ارسالی به شرح زیر است؛
قریب به پانزده ماه از سرپرستی دکتر یزدانپناه بر دانشگاه علوم پزشکی استان کهگیلویه و بویراحمد می‌گذرد، و از آنجا که ایشان در طول مدیریت خود، اشتباهاتی هم دارد، روز به روز خدمات سلامت ناقص‌تر و از وضعیت مطلوب دورتر می‌شود. از طرفی به دلیل اینکه کنترل بعضی امورات از دست وی، معاونین و مشاورین خارج می‌گردد به رفتارهای غیر حرفه‌ای و ناعادلانه روی آورده‌اند.
کرونا برای وی نعمت بزرگی بود و شاید فرصتی بود که بعضی از ضعف‌های خود را بهبود بخشد ولی این جبران اتفاق نیفتاد و ضعف‌های بیشتری نیز هویدا گردید. حدود ۶ ماه از شیوع کرونا می‌گذرد. مسئولین دانشگاه علوم پزشکی استان کهگیلویه و بویراحمد از ابتدا با اعلام به گوشه رینگ بردن بیماری و ریشه کنی و حذف آن بر خود می‌بالیدند (تا کنون هیچ کشوری حتی سازمان بهداشت جهانی در خصوص ریشه کنی و حذف کویید ۱۹ ادعایی نداشته و همه حرف از مدیریت و کنترل بیماری می‌زنند.) رئیس دانشگاه با عناوین موفق‌ترین دانشگاه و... و آمارهای غلط و غیر واقعی و انجام ندادن تست‌ها و کم کردن نمونه‌ها در این زمان نسبت به اوایل بیماری علی رغم اینکه استان‌های همجوار در وضعیت قرمز هستند سعی در کوچک نمایی می‌نمود. بسیاری از دانشگاه‌ها از این فرصت بیماری کرونا استفاده نموده تخت‌های ICU، تجهیزات لازم، ونتیلاتور و وسایل حفاظت فردی و... به مقدار زیاد از طرق مختلف جذب کردند اما مسئولین دانشگاه ما متاسفانه در این ارتباط کوتاهی زیادی نمودند و در مقایسه با سایر دانشگاه‌ها دست آورد خوبی نداشتند.
اولین سالی هست که علی رغم حجم بالای کار پرسنل اضافه کار ۸ ماه و مزایا پرسنل عقب افتاده و کارآنه پزشکان پرداخت نشده است. توزیع ناعادلانه اعتبارات بین برخی شهرستان‌ها که صدای بعضی مدیران شهرستان و نمایندگان مجلس قبل را درآورده بود. در عوض مزایای مدیریتی و ناعادلانه هیات رئیسه و مدیران ستادی به موقع پرداخت ولی در پرداخت اضافه کار و کارانه نیروهای محیطی که خط مقدم مبارزه با کرونا هستند خبری نیست.
پرسنل از کمبود تجهیزات حفاظتی و حتی لباس کار و ماسک و... شکایت دارند. ایراد اساسی به زنجیره توزیع وسایل حفاظتی در داروخانه‌ها و بدست مردم نرسیدن و یا با قیمت‌های چند برابر و.... وارد می‌باشد. باید اشاره نمود که سخت‌ترین دوران شیوع کرونا طبق پیش بینی کارشناسان در اواخر شهریور هست و متاسفانه تخت‌های ای سی یو و تجهیزات و حتی نداشتن اتاق ایزوله در بیمارستانها و وسایل حفاظت فردی و عدم توان مدیر دانشگاه در جذب اعتبارات کشوری و منعکس نمودن مشکلات استان به وزارت بهداشت بر مشکلات افزوده است.
بی انگیزگی پرسنل بدلیل خستگی و نداشتن امکانات و تبعیض در پرداخت‌ها و سایر اقدامات غیر ضروری مدیریتی کار را پیچیده‌تر کرده است که به تعدادی از آنها اشاره می‌گردد.
انتصابات اخیرا هم نگرانی‌های را به وجود آورده است.
عدم ثبات در تصمیم گیری مدیریتی و بکار گرفتن کارشناسان شایسته در سطوح مختلف از جمله شبکه‌های بهداشت، حدود 3 ماه پیش مدیر شبکه باشت را منصوب و جدیداً عزل نمود، مدیر شبکه گچساران دندانپزشکی تازه فارغ التحصیل بدون سابقه مدیریت، مدیر مرکز بهداشت بویرحمد از بستگان نزدیک بدون کمترین تجربه مدیریتی مفید می‌باشند.

واگذاری درمانگاه بیمارستان امام سجاد (ع) با ترک تشریفات مناقصه و افزایش سهم پیمانکار به شکل نا عادلانه نسبت به سایر بیمارستان‌ها، تهیه لیست افراد رأی دهنده به آقای نماینده خاص (بدون اطلاع ایشان) به شکل علنی در تمامی واحدهای دانشگاه توسط یکی از مدیران و برادر رئیس دانشگاه مبنی بر اعطای پست‌های مدیریتی در تمام سطوح در واحدها به افراد لیست. از جمله بیمارستان‌ها که خط مقدم خدمات سلامت به مردم می‌باشد. به تبع آن برکناری افراد با سابقه و توانمند در این پست‌ها.
طبق تبصره دو بند ب ماده 4 آئین نامه جامع مدیریت دانشگاه‌ها و مؤسسات آموزش عالی پژوهشی و فناوری مربوط به شورای عالی انقلاب فرهنگی مصوب 10/ 12/ 1389 وزیر هر یک از وزارتین بهداشت یا علوم می‌تواند تا تأیید حکم رئیس پیشنهادی موسسه توسط شورای عالی انقلاب فرهنگی وی را حداکثر به مدت شش ماه به عنوان سرپرست موسسه منصوب می‌نماید. در حالیکه این مدیر قریب به 15 ماه هست که با بی توجهی مسئولین استان و نمایندگان و عدم توجه وزارت بهداشت به عنوان سرپرست مشغول هستند و روز به روز شاهد عقب افتادن کارهای دانشگاه علوم پزشکی هستیم.
در پایان امیدواریم رسانه‌های دلسوز و مسئولیت پذیر با اطلاع رسانی و اقدامات شایسته خود اخبار مربوطه را که در حد یک جلد کتاب در حوزه سلامت دانشگاه هست به گوش مسئولین و مردم برسانند و در این زمینه شفاف سازی لازم را بنمایند.
 
نام شما

آدرس ايميل شما

Iran, Islamic Republic of
وزارت مجوز تمدید نیروهای۸۹روزه داده اینجا تمدید نمیکنن
پرستار
Iran, Islamic Republic of
چرا وقتی یه مدیر کاردرست انجام میده اینهمه خرابکاری واسه اش میکنید ازروزی که دکتر غلامیان اومده برعکس مدیران قبلی کارش عالی هرچند سن کم اما باتجربه هست جوان شماها راعایت بهداشتی نمیکنید مقصر مدیر شبکه
Iran, Islamic Republic of
طایفه بازی رو به حد اعلاش رسوندن
علی
Iran, Islamic Republic of
صدرصد موافق متن کبنا هستم واقعا یزدانپناه دانشگاه علوم پزشکی را نابود کرد
Iran, Islamic Republic of
به وحدانیت خدا حرفات رد خور نداره...ولی صحاب نی
گچساران
Iran, Islamic Republic of
اینجا نمونه گیری به اپسیلون رسیده..همه چی رو ول کردن..
Iran, Islamic Republic of
بعنوان یک شهروندازبی توجهی مسئولین رده بالای استان در جابجا نکردن رئیس دانشگاه علوم پزشکی که واردحاشیه میشودبه جای خدمت به مردم عمیقا گله مندیم
Iran, Islamic Republic of
چرا در بازنشسته کردن افراد اقدام نمیشود تا جوانان بتوانند جذب شوند
تخریب یا نقد مجلس یازدهم؟!

تخریب یا نقد مجلس یازدهم؟!

هر چه مجلس کوتاه بیایید، دیگران او را به گوشه رینگ برده و مورد ضرباتی قرار می‌دهند. تخریب‌گران ...
اختلال عاطفی فصلی؛ از علائم تا درمان

اختلال عاطفی فصلی؛ از علائم تا درمان

باور بر این است که اختلال عاطفی فصلی به دلیل اختلال در ریتم شبانه روزی بدن رخ می دهد....
سبقت «واکسن آنفولانزا» از «دنا پلاس»

سبقت «واکسن آنفولانزا» از «دنا پلاس»

رئیس کمیسیون بهداشت و درمان مجلس در مصاحبه‌اش اشاره کرد که از 16 میلیون واکسن آنفولانزای ...
1