تاریخ انتشار
شنبه ۲۰ ارديبهشت ۱۳۹۹ ساعت ۲۳:۵۹
کد مطلب : ۴۲۰۷۳۰

جهانی پایدار در پساکرونا

۰
جهانی پایدار در پساکرونا
کبنا ؛ تاثیر کوتاه‌مدت همه‌گیری کووید-19 بحرانی عظیم ایجاد کرده است و از دولت‌ها خواسته‌شده از این بحران تجربه کسب کرده و این تجربه را با سیاست‌های خود در سرتاسر جهان تطبیق دهند. در این دوران، دورکاری افزایش‌یافته، برخی مشاغل تعطیل شدند و برخی از شلوغ‌ترین شهرهای جهان خلوت شدند.
به گزارش کبنا، با اجرای طرح خانه‌نشینی فعالیت‌های بشر کاهش‌یافته و به نظر ادوارد هارسون، مدیر بازاریابی شرکت‌ها و دفاتر Instant، این موضوع روشی برای پایداری مشاغل در دوران پساکرونایی خواهند بود.


 
آلودگی هوا و ابتلا بیشتر به کووید-19
میزان ذرات آلوده‌کننده هوا یا PM2.5 که یکی از خطرناکترین ذرات در انواع آلودگی هوا هستند، با توقف بی‌سابقه و جهانی فعالیت‌های روزانه، کاهش قابل‌توجهی یافته است. علاوه بر کاهش PM2.5 و سایر آلاینده‌ها، نتایج تحقیقات نشان می‌دهد که کووید-19باعث شده است که بی‌سابقه‌ترین میزان انتشار گازهای گلخانه‌ای CO2 در جهان نیز رقم زده شود.
بر اساس اعلام سازمان بهداشت جهانی، PM2.5 یکی از مهمترین آلاینده‌های هواست که با ‌سلامتی مرتبط است. این ذره آلوده نه‌تنها بر کیفیت هوا تاثیر می‌گذارد و به مه آلودگی که اغلب در شهرها و مناطق صنعتی شاهد آن هستیم، کمک می‌کند، بلکه استنشاق این ذرات بسیار ریز در کوتاه‌مدت و بلندمدت مشکلات تنفسی نیز ایجاد می‌کنند.
نتایج تحقیقات اخیر نشان می‌دهد که در سال 2017 از هر 10 مرگ ‌و میر (تقریبا 5 میلیون نفر) یک مرگ به دلیل آلودگی هوا بوده و به‌طور خاص منجر به مرگ زودرس 3 میلیون نفر شده که اکثر موارد در چین و هند رخ‌داده است. مطالعه اخیر دانشگاه هاروارد نیز نشان داد، قرار گرفتن طولانی‌مدت در معرض آلودگی هوا با افزایش میزان مرگ‌ومیر کووید-19 همراه شده است، بر اساس این نتایج، اگر در منهتن میزان  PM2.5 یک درجه پایین‌تر باشد، مرگ ناشی از کووید-19 نیز 248 نفر در ماه مارس کاهش می‌یابد.
ارتباط بین کووید-19 و کیفیت هوا برای اولین بار از فضا از طریق اطلاعات ماهواره‌ای نشان داده شد؛ آلودگی در ایتالیا به دلیل خانه‌نشینی کاهش یافت و سپس  در ونیز شاهد کاهش ترافیک قایق‌ها بودیم.
در ذیل نکاتی مهم برای کمک به آینده پایدارتر معرفی‌شده است:


 
اندازه‌گیری میزان انتشار کربن
اولین گام برای کاهش انتشار کربن در تجارت، اندازه‌گیری بازده فعلی است. تعیین پایه، اولین قدم برای برنامه‌ریزی راهبردی در دوران پساکرونایی است. مدیریت ریسک حسابرسی شخص ثالث، شرکت‌ها را قادر می‌سازد تا انتشار گازهای گلخانه‌ای را در سراسر سازمان، از فضای اداری و عملیات گرفته تا مسافرت و لجستیک محاسبه و نقشه‌برداری کنند و این طرح به شرکت کمک می‌کند راهبرد موردنیاز برای رسیدن به صفر خالص انتشار را مشخص کند.
تعیین اهداف کاهش
هر صنعت در هنگام ایجاد مشاغل و تغییرات آب و هوایی با مجموعه‌ای از چالش‌ها و فرصت‌های منحصربه‌فرد روبرو است، اما یکی از راه‌هایی که می‌توانید موفقیت خود را برای دستیابی به پایداری بیشتر اندازه‌گیری کنید، تعیین اهداف کاهش است. این مورد می‌تواند مربوط به بازده انرژی فضای اداری یا فضای تجاری، آموزش کارمندان و استفاده از انرژی پایدار باشد. این مهم است که بررسی کنید که اهداف شما واقع‌بین بوده و با اهداف کلی کسب‌وکار منطبق باشد.
حمایت از سیاست‌های آب و هوایی
سازمان خود را برای پشتیبانی از اقدامات اقلیمی در جهت آینده پایدارتر آگاه کنید. دریابید که چه اقداماتی در جهت انجام تغییرات آب و هوایی در شهر شما لازم است. برخی از سبزترین شهرهای جهان اقدامات قدرتمندی در این زمینه انجام می‌دهند. در انگلستان، طرح‌های سبزتر می‌توانند تا سال 2025 حدود 15.3 میلیارد پوند اقتصاد را نجات دهند.


دورکاری
شرکت‌ها قبلا در جریان این بحران برای دورکاری سرمایه‌گذاری کردند و قرار است این روند ادامه داشته باشد. علاوه بر کاهش هزینه‌های تجاری، کار از راه دور باعث کاهش مصرف سوخت، کاهش زباله‌های اداری، کاهش مصرف انرژی و کاهش انتشار گازهای گلخانه‌ای می‌شود. در سطح جهانی، دورکاری در نیمی از هفته موجب کاهش انتشار 54 میلیون تن کربن در سال می‌شود.
کاهش رفت‌وآمد کارکنان
ترافیک جاده‌ای موجب حداکثر انتشار 50 درصد از ذرات آلودگی هوا در سراسر جهان می‌شود. علاوه بر کاهش زمان تلف‌شده در رفت و آمد در برخی از پرازدحام‌ترین شهرهای جهان و درنتیجه افزایش شادی کارکنان، کاهش رفت‌وآمد می‌تواند با کاهش آلودگی هوا ناشی از حمل‌ونقل تاثیر مثبت بر محیط زیست داشته باشید. این امر می‌تواند با افزایش گزینه‌های کار از راه دور برای کارمندان یا تشویق به‌کارگیری فضای مشترک کاری و خدمات در نزدیکی خانه انجام شود.
برچسب ها :
نام شما

آدرس ايميل شما

تخریب یا نقد مجلس یازدهم؟!

تخریب یا نقد مجلس یازدهم؟!

هر چه مجلس کوتاه بیایید، دیگران او را به گوشه رینگ برده و مورد ضرباتی قرار می‌دهند. تخریب‌گران ...
اختلال عاطفی فصلی؛ از علائم تا درمان

اختلال عاطفی فصلی؛ از علائم تا درمان

باور بر این است که اختلال عاطفی فصلی به دلیل اختلال در ریتم شبانه روزی بدن رخ می دهد....
سبقت «واکسن آنفولانزا» از «دنا پلاس»

سبقت «واکسن آنفولانزا» از «دنا پلاس»

رئیس کمیسیون بهداشت و درمان مجلس در مصاحبه‌اش اشاره کرد که از 16 میلیون واکسن آنفولانزای ...
1