کد QR مطلبدریافت لینک صفحه با کد QR

در جمع برخی از خبرنگاران مطرح شد

آیت‌الله حسینی: نقد باید در جامعه باشد / رسانه‌ها مسئولیت‌پذیری مدیران را افزایش دهند / به جد جلوی سوء مدیریت‌ها، افراد زیاده‌خواه و طماع می‌ایستیم

9 ارديبهشت 1399 ساعت 20:51

نماینده ولی فقیه در استان کهگیلویه و بویراحمد با بیان اینکه سوء مدیریت‌ها و عدم برنامه ریزی مشکلات زیادی را ایجاد کرده است، گفت: آدم‌های زیاده خواه، طماع به دنبال این هستند که به مراکز قدرت برسند، تا بیت المال و اموال مردم را غارت کنند، ما به جد با اینها برخورد می‌کنیم. و از نهادهای دولتی و دستگاه‌های نظارتی می‌خواهیم، با مدیرانی که سوء مدیریت دارند، زیاده خواه و طماع هستند برخورد جدی و شایسته شود.


 نماینده ولی‌فقیه در کهگیلویه و بویراحمد گفت: باید با مدیرانی که سوء مدیریت دارند، زیاده‌خواه و طماع هستند، برخورد شایسته و جدی کرد و ما جلوی این افراد می‌ایستیم.
آیت‌الله سید نصیر حسینی عصر امروز (سه شنبه 9 اردیبهشت ماه 99) در جمع برخی از خبرنگاران با تشکر و قدردانی از رسانه‌ها به دلیل آگاهی سازی و رساندن مشکلات به مسئولان، اظهار داشت: مسئولیت مهمی بر دوش رسانه‌ها است، که برای آگاهی مردم و مسئولان تلاش می‌کنند، مردم و مسئولان هم بر اساس آگاهی تصمیم می‌گیرند. و هر چه آگاهی بیشتری داشته باشند، بهتر می‌توانند، تصمیم بگیرند.
نماینده ولی فقیه در ادامه گفت: یکی دیگر از نکات مثبت آگاهی، تصمیم به موقع است. نقش رسانه‌ها در آگاهی مردم غیرقابل انکار است و طبیعتاً مردم در این زمینه مدیون رسانه‌ها هستند.
آیت الله حسینی تصریح کرد: مسئولان اگر نسبت به مشکلات، معضلات و آسیب‌های اجتماعی اطلاع و آگاهی داشته باشد، نیز می‌توانند به موقع تصمیم بگیرند و به موقع حرکت کنند.
وی  با بیان اینکه رسانه باید بر اساس تعهد و رسالتی که دارد، فعالیت کند، افزود: هر زمانی که مشکلات و معضلات توسط رسانه‌ها اطلاع رسانی می‌‌شود، مسئولان هم احساس مسئولیت می‌کنند و در قبال مشکلات اقدام عملی انجام می‌دهند و بنا براین بیان مشکلات از سوی رسانه‌ها ضرورت دارد.
این استاد حوزه‌های علمیه با بیان اینکه برخی از رسانه‌های کهگیلویه و بویراحمد دغدغه مردم و استان را دارند، اظهار داشت: این رسانه‌ها به دنبال این هستند که باری بر دوش مردم و استان بردارند. لذا ما با چنین رسانه‌های موافق هستیم. رسانه ضمن حفظ آرامش و ایجاد امید در سطح جامعه و افزایش اعتماد مردم به نظام، مدیران و مسئولان را هم متوجه مسئولیتشان کنند و روحیه مسئولیت پذیری را در بین آنها افزایش دهند. بنا بر این رسانه باید با بیان نقدها و اخبارها مسئولان را آگاه کنند. این‌ها باید باشد. نقد باید در جامعه باشد. اما اینکه سیاه نمایی، بحران سازی و ناامیدی ایجاد کنیم، باید خط قرمز رسانه‌ها باشد. رسانه‌ها در مسیر منافع جامعه حرکت کنند.
وی گفت: گاهی مشاهده کردیم، وقتی یک مسئله در رسانه‌ها مطرح شد، معمولاً مسئولان بیشتر توجه کرده‌اند و به دنبال رفع آن معضل بوده‌اند.
آیت الله حسینی در بخش دیگری از صحبت‌هایش، گفت: اگر آدم‌های توانمند، انقلابی، شایسته و متخصص در رأس امور قرار بگیرند، کارها بر روی ریل خودش و قانونی انجام می‌گیرد.
وی به شیوع ویروس کرونا اشاره کرد و گفت: به طور مثال همزمان با شیوع این ویروس کرونا ما با کمبوداتی مواجه بودیم، ولی وقتی تمام ظرفیت‌ها به میدان آمدند، توانستیم کار کارستان کنیم، و نیازهایمان را برطرف کنیم. در همین موضوع کمک‌های مؤمنانه شاهد یک جوشش بودیم.
نماینده ولی فقیه در استان کهگیلویه و بویراحمد با بیان اینکه سوء مدیریت‌ها و عدم برنامه ریزی مشکلات زیادی را ایجاد کرده است، گفت: آدم‌های زیاده خواه، طماع به دنبال این هستند که به مراکز قدرت برسند، تا بیت المال و اموال مردم را غارت کنند، ما به جد با اینها برخورد می‌کنیم. و از نهادهای دولتی و دستگاه‌های نظارتی می‌خواهیم، با مدیرانی که سوء مدیریت دارند، زیاده خواه و طماع هستند برخورد جدی و شایسته شود. رسانه‌ها هم باید همچنین مدیرانی را رصد و مورد نقد قرار دهند و آگاهی سازی کنند.
آیت الله حسینی گفت: ما در یک جنگ تمام عیار با استکبار هستیم. دشمن هم اقتصاد و هم مدیریت ما را نشانه رفته است. ما ظرفیت‌های اقتصادی بسیار خوبی داریم، اما احتیاج به یک مدیریت صحیح داریم.
وی با بیان اینکه در رسانه‌ها باید مدیران انقلابی و دغدغه‌مند و آن‌هایی که دنبال کار مردم هستند پر رنگ دیده شوند، افزود: کاری به مسائل سیاسی و خطی نداشته باشید آن مدیری که برای مردم و جهت رفع مشکلات و در چارچوب نظام حرکت کرد در رسانه‌ها بیشتر دیده شوند.
  حسینی نماینده ولی فقیه در استان کهگیلویه و بویراحمد با اشاره به سخنان اردشیر زاهدی، گفت: وقتی اردشیر زاهدی اذعان می‌کند که در دوره پهلوی هیچ چیزی نداشتیم و امروز جمهوری اسلامی خودش همه چیز می‌سازد، با مدیریت‌های صحیح می‌توان کارهای زیادی انجام داد و جلوی خیلی از چیزها را گرفت، ظرفیت‌های خوبی داریم که اگر افرادهای طماع و زیاده خواه کنار زده شوند، و مدیریت‌های شایسته، انقلابی و متعهد پای کار بیایند، غوغا می‌کنیم.


کد مطلب: 420336

آدرس مطلب :
https://www.kebnanews.ir/news/420336/آیت-الله-حسینی-نقد-باید-جامعه-باشد-رسانه-ها-مسئولیت-پذیری-مدیران-افزایش-دهند-جد-جلوی-سوء-مدیریت-ها-افراد-زیاده-خواه-طماع-می-ایستیم

کبنانیوز
  https://www.kebnanews.ir

1