کد QR مطلبدریافت لینک صفحه با کد QR

در گفت‌وگو با کبنانیوز مطرح شد

علی‌خرامین: در تهران بی‌کس در استان ناتوان + فیلم

8 ارديبهشت 1403 ساعت 2:21

علی خرامین، روانشناس معروف و عضو هیئت علمی دانشگاه علوم‌پزشکی یاسوج معتقد است که استان کهگیلویه و بویراحمد مظلوم و بهشتی است که زیر پای بی‌عرضگی بعضی مدیران از گذشته تاکنون له شده است.


علی خرامین، روانشناس معروف و عضو هیئت علمی دانشگاه علوم‌پزشکی یاسوج معتقد است که استان کهگیلویه و بویراحمد مظلوم و بهشتی است که زیر پای بی‌عرضگی بعضی مدیران از گذشته تاکنون له شده است.
به گزارش کبنا، علی خرامین مهمان دفتر پایگاه خبری کبنانیوز بود. با او در خصوص وضعیت جاده‌های استان کهگیلویه و بویراحمد، پدیده خودروهای شوتی، علت شکست اصولگرایان در انتخابات مجلس دوره دوازدهم در دو حوزه انتخابیه گچساران و بویراحمد و همچنین علت عقب‌افتادگی توسعه استان کهگیلویه و بویراحمد با وجود ظرفیت‌های بی‌نظیر این استان در حوزه نفت، گاز، معدن، منابع طبیعی و آب بحث و گفت‌وگو کرده‌ایم که در ادامه آن را می‌خوانید.
خرامین در خصوص علت عقب‌افتادگی توسعه استان کهگیلویه و بویراحمد، گفت: استان کهگیلویه و بویراحمد مظلوم و بهشتی است که زیر پای بی‌عرضگی بعضی مدیران از گذشته تاکنون له شده است.
وی افزود: یکی از مهمترین دلایل ضعف استان کهگیلویه و بویراحمد نداشتن نیرو در بدنه حکومت و دولت در سطح عالی است. در طول این 40 سال انقلاب یک نیرو از کهگیلویه و بویراحمد در سطح عالی بدنه دولت قرار نداشت. یزد، اصفهان و کرمان تا دل‌تان بخواهد، نیرو در هیئت دولت داشت. کرمان از رئیس‌جمهور تا وزیر در بدنه هیئت دولت داشت.
خرامین با بیان اینکه فرزندان استان کهگیلویه و بویراحمد چه اصلاح‌طلب و چه اصولگرا توانایی وزیر شدن و حتی رئیس‌جمهور شدن را دارند، گفت: چند ماه آقای ضیاء هاشمی سرپرست وزیر علوم بود که همان چند ماه دوران طلایی این وزارتخانه بود.
این عضو هیئت علمی دانشگاه علوم پزشکی یاسوج گفت: نمایندگان استان کهگیلویه و بویراحمد در طول این 40 سال انقلاب اسلامی قادر نبودند که یکی از فرزندان این استان را در سطح عالی دولت حمایت کنند. آقای افشانی شهردار وقت تهران فرزند استان کهگیلویه و بویراحمد که از 80 درصد وزرای زمان خودش بالاتر بود؛ اما یک نفر در سطح کشور قانون بازنشستگی بر روی او اعمال شد، آن هم آقای افشانی بود؛ پس یکی از عوامل بدبختی استان کهگیلویه و بویراحمد نداشتن نیرو در سطح عالی دولت و حکومت بود.
خرامین با اشاره به توانایی فرزندان استان کهگیلویه و بویراحمد در عرصه‌های مختلف، گفت: استان کهگیلویه و بویراحمد در دوران دفاع مقدس بر اساس شاخص‌های نظامی ما توان دو گردان را داشتیم؛ اما این استان در جنگ تحمیلی دو تیپ تشکیل داد.
وی افزود: شهید زرین از استان کهگیلویه و بویراحمد به اصفهان می‌رود و چه می‌کند؟ به تنهایی یک تیپ بود.
این فعال سیاسی و اجتماعی استان در ادامه بیان کرد: تو خود وزارتخانه‌ها هم نیرو در سطح عالی نداریم؛ همان‌هایی که هم داریم؛ اگر زیر پای‌شان را خالی نکنیم، حمایت‌شان هم نمی‌کنیم.
وی ابراز کرد: 80 درصد انتخاب مدیران زد و بند سیاسی است. ما کسانی را به عنوان مدیران انتخابات می‌کنیم که بیشترین شناسنامه را داشته باشند. در این‌صورت به توانایی، تعهد، تخصص و شایستگی او نگاه نمی‌شود.
خرامین در بخش پایانی صحبت‌هایش در خصوص عقب‌ماندگی استان به لحاظ توسعه، گفت: ما در تهران بی‌کس هستیم و در استان ناتوان. در استان کهگیلویه و بویراحمد خیلی از مدیران ناتوان هستند. عملکرد و توان مدیران مشخص است.
وی در ادامه افزود: اتحاد بین نیروهای چپ و راست استان بر سر منافع استان کهگیلویه و بویراحمد نیست. یزدی‌ها، اصفهانی‌ها و... بر روی منافع‌شان در تهران باهم هستند؛ اما در استان سیاسیون ما شب و روز علیه هم هستند. سه نفر از بهترین نیروهای اصولگرا استان کهگیلویه و بویراحمد را در سطح کشور قیچی کردند؛ اما یک نفر در دفاع از آنها سخنرانی نکرد.
   
 فیلم| مهمترین دلایل عقب‌ماندگی استان از زبان علی خرامین 


کد مطلب: 475230

آدرس مطلب :
https://www.kebnanews.ir/interview/475230/علی-خرامین-تهران-بی-کس-استان-ناتوان-فیلم

کبنانیوز
  https://www.kebnanews.ir

1