کد QR مطلبدریافت لینک صفحه با کد QR

اظهارات رئیس بنیاد مستضعفان در تلویزیون در نقد حدادعادل، احمدی‌نژاد، روحانی، هاشمی رفسنجانی، معصومه ابتکار ،شهیندخت مولاوردی و...

فتاح علیه همه

20 مرداد 1399 ساعت 1:53

به نظرم اگر آقای فتاح جلو رفتند باز هم بروند جلوتر، ساختمان‌های دیگری هم هست، اطلاعاتش هم موجود است دست کسان دیگری نیز هم هست، آقای فتاح بیایند و همه را بگویند. حالا دیگر جامعه حساس شده ممکن است کسی در محله‌ای زندگی کند و بداند که فلان ساختمان متعلق به بنیاد است و الان در دست شخص یا اشخاص و احزابی است، این‌ها خوب است اما نباید گزینشی برخورد شود.


آقای فتاح!چرا از ایرانسل که گران فروشی می‌کند شروع نکردید؟
 همه در حال جوابیه دادن هستند؛ «آمادگی داشته و داریم که ساختمان مذکور را تخلیه نماییم و خواهیم کرد. کافی بود مسئولین مربوطه درخواست خود را مستقیماً به این دفتر اعلام می‌نمودند.» این جوابیه ی دفتر محمود احمدی‌نژاد، رئیس جمهوری سابق است. معصومه ابتکار ـ معاون امور زنان و خانواده ریاست جمهوری ـ نیز با انتشار توییتی در صفحه شخصی خود نسبت به اظهارات فتاح، واکنش نشان داده می‌نویسد:«آقای فتاح خیلی‌ها شما را به دیانت می‌شناختند. صحبت دیشب شما اما اشتباه زیاد داشت و نام بردن از من و خانم مولاوردی با حقیقت ماجرا سازگار نیست که گویا رانت یا نفع شخصی بوده. ساختمان اوایل دهه 70 با نظر امام به موسسه مطالعات زنان داده شد که ما مسئولیتی نداشتیم. رسانه ملی باید فرصت پاسخ بدهد.» این جوابیه به آن بخش از صحبت‌های فتاح باز می‌گردد که گفته بود: «یکی از املاک بنیاد مستضعفان در اختیار مرکز مطالعات و تحقیقات زنان و خانم ابتکار و مولاوردی و دیگران قرار داشت که قبل از من تخلیه شده بود؛ آن‌ها البته با مجوز آنجا بودند، ولی ادعایی داشتند که آن ملک باید در اختیار آن‌ها بماند، ولی بنیاد توانست آن‌ها را برای تخلیه قانع کند، ولی آن‌ها بابت تخلیه این ملک و با توافق بنیاد مستضعفان، پنج میلیارد تومان گرفته بودند؛ بعد از حضور من و پس از بررسی‌ها ایراداتی مطرح شد؛ این کار خلاف بود چراکه کسی که سال‌های سال در ملکی نشسته بود باید اجرت المثل هم بپردازد؛ ولی آن‌ها ظاهرا جایی را تهیه کردند و البته ما نامه نگاری کردیم و امیدواریم که برگردد و مشکل حقوقی و قضائی پیدا نکند.» در این میان اما«سیدامیرحسین قاضی زاده» نایب رئیس مجلس و نماینده مردم مشهد در توئیتی از این حرکت فتاح با عنوان«مردم سالاری اسلامی» یاد کرد و نوشت:« اینکه آقای فتاح، رئیس بنیاد مستضعفان در صدا و سیمای مردمی، در محضر مردم و به پشتیبانی آن ها، نهادها و مسئولان نظام را به حساب می‌کشد؛ اندکی از مردم سالاری اسلامی است که امام خمینی(ره) آن را با انقلاب۵۷ به ایران سزاوار اعطا کرد. امیدواریم زودتر املاک مردم به مردم بازگردد. »
بوی کاندیداتوری انتخابات1400به مشام می‌رسد؟!
محمد مهاجری، فعال رسانه‌ای اصولگرا در واکنش به سخنان پرویز فتاح در برنامه نگاه یک در توئیتر می‌نویسد:« اظهارات پرویز فتاح در مورد زمین‌ها و ساختمان‌های در اختیار آقایان حداد عادل، احمدی‌نژاد و... حتی اگر بوی کاندیداتوری انتخابات1400 را بدهد، نشان می‌دهد رئیس بنیاد مستضعفان فعلا از شجاعت کافی برخوردار هست. انتظارمی رود دلیل و نحوه این واگذاری‌ها در زمان مدیران سابق هم روشن شود.»
سخنان فتاح در برنامه نگاه یک سیما، در چند بخش خلاصه می‌شود که در هر بخش روی صحبت او با یک فرد یا یک ارگان است.
ـ احمدی‌نژاد
آقای احمدی‌نژاد در ساختمان ۱۸۰۰ متری ولنجک که متعلق به بنیاد است ساکن شده که باید آن را به بیت‌المال برگرداند. ملکی بوده دست آقای خاتمی، رئیس جمهور اسبق برای موسسه باران که در ایام کرونا این ساختمان برای قرنطینه بیماران آماده شده بود که
بعد از این ایام آن ساختمان را می‌فروشیم. آقای احمدی‌نژاد هم در حال حاضر در ملک بنیاد مستضعفان در منطقه ولنجک هستند که زمین آن ۱۸۰۰ متر مربع است. البته آماده هستند منتقل شوند به محلی در جنوب شهر بروند. اگر آقایان مدعی مردم‌داری هستند باید ملک بیت‌المال را پس بدهند.
ـ مجمع تشخیص مصلحت
مجمع تشخیص مصلحت در زمین بنیاد مستضعفان ساختمانی ۹ طبقه بدون مجوز با امکاناتی همچون استخر ساخته است. استخری آنچنانی با منظره‌ای ابدی به سمت نیاوران دارد. معلوم نیست این ساختمان برای چه کسانی آماده شده است. متاسفانه در حریم یک ملک خصوصی هم تصرف شده که شرعا مشکل دارد.
ـ ابتکار و مولاوردی
خانم ابتکار و مولاوردی بابت تخلیه ساختمان بنیاد مستضعفان به‌جای اینکه پولی بدهند، ۵ میلیارد تومان هم گرفته‌اند که این کار تخلف است!
ـ مرکز پژوهش‌های مجلس و زاکانی
یکی از ملک‌های خیلی ارزشمند بنیاد در ضلع جنوبی کاخ نیاوران است که قبلا دست مجمع تشخیص مصلحت بوده و ۱۲ طبقه در آن ساخته شده. در حال حاضر این ملک در اختیار مرکز پژوهش‌های مجلس است. انتظار داریم آقای زاکانی که ارزشی و بسیجی است و رئیس این مرکز شده، در اولین حرکت انقلابی خود این ملک را به بنیاد تحویل دهد.
ـ حمام و سونا و جکوزی در کاخ مرمر!
در طبقه دوم کاخ مرمر حمام، سونا و جکوزی و آسانسور ساخته‌اند! به کاخ مرمر آسیب زده و به آن پتک زده‌اند؛ میراث فرهنگی کجا بوده است؟
ـ حداد عادل
زمینی که آقای حداد عادل در منطقه فرشته برای مدرسه گرفته‌اند، برای بنیاد مستضعفان است و اجاره‌اش به روز نیست. یا باید اجاره به روز پرداخت کنند یا زمین را پس بدهند. بزرگواری کردند زمین هروی را پس دادند.
https://cdn.kebnanews.ir/images/docs/files/000424/nf00424197-2.jpg
ـ نیروهای مسلح
حریف نیروهای مسلح هم نمی‌شویم. با آنکه رهبر انقلاب و سردار باقری هم گفته‌اند، ساختمان‌ها را پس نمی‌دهند.
>برند افشاگری‌های اینگونه به نام احمدی‌نژاد ثبت شده است!
محمدمهاجری فعال سیاسی اصولگرا در گفتگو با آفتاب یزد در مورد اظهارات فتاح می‌گوید:« این یک روش مذموم و ناپسندی است که آقای احمدی‌نژاد در واقع به شکل افراطی بنیان آن را گذاشته‌اند البته قبل از آن هم در دهه ی شصت و تا حدودی هم دهه ی هفتاد، چپ‌های آن موقع از این روش استفاده می‌کردند منتها «برند» و روش افشاگری‌ها به نام آقای احمدی‌نژاد ثبت شده است.»
مهاجری ادامه می‌دهد:«صحبت‌هایی که آقای فتاح می‌کنند گرچه به لحاظ مدل و روش بیان، از همان روش و گفتار آقای احمدی‌نژاد پیروی می‌کند و اگرچه مقداری بیشتر مستندتر است ولی این مدل و روش همان مدل و روشی است که آن موقع هم وجود داشته است یک مقدار این روش به مدل‌های سال ۵۸ و۵۹ و دهه 60 شباهت دارد و ما را به اوایل انقلاب می‌برد که با آن دوره و نوع بیان کلام شباهت دارد.»
>افشاگرمآبانه رفتار کردن در تمام دنیا خریدار دارد
این فعال رسانه‌ای اصولگرا می‌افزاید:« این روش متاسفانه جواب می‌دهد نه فقط در ایران، شما هر جای دنیا هم که بروید این روش پوپولیستی و افشاگری و افشاگرمآبانه جواب می‌دهد! صرف نظر از اینکه اصلاً آقای فتاح از گفتن این حرف‌ها دلایل انتخاباتی دارند یا ندارند یک روشی است که ازنظر رسانه‌ای خریدار دارد، بالاخره مشتری دور خودشان جمع می‌کنند منتها اینکه مردم تا چه اندازه همچنان به چنین روشی و منشی اقبال داشته باشند، فکر می‌کنم بشود تا چند روز آینده در فضای مجازی و فضای حقیقی آن را دنبال کرد منتها من خودم برداشتم این است که آقای فتاح بدون اینکه با کسی هماهنگ کرده باشند این حرف‌ها را در برنامه گفته اند.»
>برآشفتگی لحظه ای
مهاجری می‌گوید:«در روحیه ی شخصی ایشان هم برآشفتگی لحظه‌ای می‌توان یافت یعنی این روحیه ی برآشفتگی آنی یا برآشفتگی لحظه‌ای یا از این قبیل عصبانی شدن‌ها در آقای فتاح وجود دارد یعنی من سراغ دارم.» وی در ادامه می‌گوید:« من هم چنان معتقدم که ایشان به بعضی از حرف‌هایی که می‌زنند هنوز به آن اعتقاد دارند ولی روش ایشان را نمی‌پسندم روش ایشان روش مذمومی است ولی به هر حال آقای فتاح به یکسری مسائل اعتقاد دارد و به خاطر اعتقادشان هم وقتی در کمیته امداد هم بود اتفاقات خوبی افتاد به هر حال او در آنجا هم بدون اینکه شعار بدهد عملکرد نسبتاً قابل قبولی داشته است.»
>همه ی اموال بنیاد در اختیار اشخاص نیست
محمد مهاجری می‌گوید:« اموال و املاکی را که آقای فتاح منتشر کرده‌اند که برخی از این اموال در اختیار برخی سازمان‌های حاکمیتی قرار دارد قطعاً آن سازمانی که ملک در اختیارش قرار گرفته است استفاده شخصی که از آن نکرده است حالا ممکن است که شما بگویید که فلان سازمان حکومتی چه نیازی داشته است که در نیاوران و یا ولنجک ساختمان داشته باشد چرا نرفته‌اند وسط شهر یا در زمین‌های ارزان‌تر ساختمان را بنا کنند دوم این است که بعضی از افراد واقعاً استفاده شان شخصی است کسی که رئیس جمهور سابق است من نمی‌خواهم بگویم که نباید دفتر و دستک داشته باشد ولی اما ۱۸۰۰ متر زمین که دیگر....قطعاً جای بحث دارد.»
این فعال سیاسی اصولگرا ادامه می‌دهد:«گیرم که آقای احمدی‌نژاد از رئیس وقت بنیاد مستضعفان درخواست ساختمان کرده و ایشان هم یک ساختمان ۱۸۰۰ متری به ایشان داده‌اند آقای فتاح می‌گویند شما که آدم اهل شعاری هستید چرا دیگررفته‌اید در این ساختمان ۱۸۰۰ متری؟!
یک ساختمان ۱۰۰ متری ۱۵۰ و ۲۰۰ متری هم کفایت می‌کرد برای رئیس جمهور سابق. بنیاد باران که به آقای خاتمی دادند آیا واقعاً درست است که شخصی کار حزبی و سیاسی خودش را در ملک مردم انجام بدهد؟ بنابراین بعضی از این‌ها استفاده‌های شخصی است ولی شخصی‌ترین استفاده را آقای حدادعادل انجام می‌دهند در بهترین محیط، مدرسه ساخته‌اند. این که ممکن است آقای حدادعادل بگویند که ما استفاده فرهنگی کردیم ولی به هر حال تفاوتی نمی‌کند ایشان می‌توانست زمین بخرد و مدرسه غیر انتفاعی بسازد مثل خیلی‌های دیگر به نظرم باید یک تفاوتی گذاشته شود. این وظیفه ی من و شما است. ما رسانه‌ها برای افکار عمومی باید توضیح دهیم افرادی که این املاک را برای استفاده شخصی در اختیار گرفته بودند یا ارگان‌های دولتی و حاکمیتی بوده اند، این‌ها باید کامل و واضح
توضیح داده شود.» مهاجری ادامه می‌دهد:«بخشی از این ساختمان‌ها در اختیار مجموعه حاکمیتی است، مجمع تشخیص مصلحت نظام، مرکز پژوهش‌های مجلس و... اما در مورد ساختمان‌های لوکسی که توسط همین بنیاد ساخته شده نیز باید توضیح داده شود که دلیل این کار چیست؟»
>فتاح همان فتاح کمیته امداد است
محمد مهاجری ادامه می‌دهد:« همین آقای فتاح زمانی که در کمیته امداد بود نیز آن ساختمان پرماجرای «سوهانک» را در نهایت به دانشگاه آزاد فروخت، به هر حال اصل این روحیات، روحیات مثبتی است در آقای فتاح منتها از آنجایی که مار گزیده از ریسمان سیاه وسفید می‌ترسد، از این جهت می‌گویم که مردم امثال آقای احمدی‌نژاد را دیده‌اند که خیلی عدالتخواهانه حرف می‌زد و بعد معلوم شد که واقعاً درست نبود! واقعاً آقای احمدی‌نژاد هم دولتش، بزرگترین هزینه‌ها را در این کشور به وجود آورد و دولت بسیار پرخرجی بود و هم اینکه بسیاری از شعارهایی که دادند برعکس از آب درآمد. همین ساختمان ۱۸۰۰ متری ۷ سال است که دست ایشان است حالا جواب داده‌اند که ما از اولش هم نمی‌خواستیم. خوب به زور که به شما نداده‌اند که بروید در این ساختمان بنشینید!؟ چیزهایی می‌گویند که کودک هم خنده‌اش می‌گیرد.»
مهاجری در پایان اظهار می‌دارد:« به نظرم اگر آقای فتاح جلو رفتند باز هم بروند جلوتر، ساختمان‌های دیگری هم هست، اطلاعاتش هم موجود است دست کسان دیگری نیز هم هست، آقای فتاح بیایند و همه را بگویند. حالا دیگر جامعه حساس شده ممکن است کسی در محله‌ای زندگی کند و بداند که فلان ساختمان متعلق به بنیاد است و الان در دست شخص یا اشخاص و احزابی است، این‌ها خوب است اما نباید گزینشی برخورد شود.» این فعال سیاسی اصولگرا ادامه می‌دهد؛« اما بحث من با آقای فتاح بر سر مسئله ی دیگری است، چرا برای شروع از ایرانسل نگفتند، زورشان به حدادعادل و احمدی‌نژاد نمی‌رسد، زورشان به ایرانسل نیز نمی‌رسد؟! خبر دارند که اینترنت را دارند دوبرابر حساب می‌کنند؛ این جا است که آدم شک می‌کند که اگر مسئله محرومان هستند، اینترنت هم مورد استفاده محرومان است پس بهتر بود از زیرمجموعه ی خود برای دفاع از حق محرومان استفاده
می‌کردند.»وی می‌گوید:« مسئله ی دیگر خریداران این گونه ملک‌های گران است، شخصی زیر بار زمین 400 میلیاردی نمی‌رود یا ارگان‌ها پا وسط می‌گذارند یا دولتی‌ها منتها امیدوارم خریدار املاک اعلام شده توسط آقای فتاح، بانک‌ها نباشند.»


کد مطلب: 424197

آدرس مطلب :
https://www.kebnanews.ir/interview/424197/فتاح-علیه-همه

کبنانیوز
  https://www.kebnanews.ir

1