تاریخ انتشار
سه شنبه ۱۱ ارديبهشت ۱۴۰۳ ساعت ۲۰:۱۶
کد مطلب : ۴۷۵۳۵۶
کبنا گزارش می‌دهد

نشست فرماندار گچساران با اعضای شوراهای روستاها حاشیه ساز شد / دفاع فرماندار از خدمات دولت / حکایت معنادار دهیار از جاده باباکلان / اعضای شورا و دهیار جلسه را ترک کردند + تصاویر

۲
کبنا ؛به مناسبت روز شورا نشست فرماندار گچساران با شورا‌های روستا‌های شهرستان با حضور مدیران دستگاه‌های خدمات‌رسان،‌امید علیدانا بخشدار مرکزی گچساران، احمد باهوش رئیس شورای بخش، در سالن کنفرانس فرمانداری گچساران برگزار شد.
به گزارش کبنا، در ابتدا این نشست‌امید علی‌دانا بخشدار مرکزی شهرستان گچساران با تبریک روز شورا‌ها، روز معلم و کارگر به تاریخچه تأسیس روز شورا و اهداف و وظایف آن اشاره کرد و همچنین آمادگی دستگاه‌ها و شورا‌ها جهت برنامه‌ریزی برداشت محصولات زراعی و باغی و آتش سوزی‌ها و.... و گزارش سالانه پرداخت.
علیدانا مشکلات روشنایی، جمع‌آوری انشعابات غیرمجاز، اینترنت و آنتن دهی، آسفالت جاده‌های روستایی و قطع درختان در مسیر جاده‌های روستایی، تعیین حریم جاده‌های روستایی، جابجایی تیرک‌های برق فشارقوی روی منازل و زمین‌های کشاورزی، تعویض شبکه فرسوده، احداث کانال‌های کشاورزی بین باغات و مزارع اهم مشکلات روستا‌های بخش مرکزی شهرستان گچساران دانست.
در ادامه محمد حاجی اصل به نمایندگی از دهستان لیشتر به مشکلات این روستا‌ها اشاره کرد: ا-عدم احداث روگذر در کنار پاسگاه عبدالهی به روستاه‌های لیشتر
۲-عدم تعریض، خط کشی، جمع‌آوری لوله‌های آب مربوط به دکل‌های حفاری بلا استفاده در کناره جاده
۳-وجود انبوه درختان که باعث عدم دید کافی راننده‌گان و ایجاد تصادف‌های مرگباردر جاده قدیم شده است.
۴-خاموشی اکثریت روشنایی معابر در کل روستا‌های لیشتر و عدم تأمین لامپ از سوی اداره برق
۵-عدم نظارت کافی بر قیمت ماشین آلات کشاورزی از کاشت تا برداشت خصوصاً کمباین و کامیون‌ها که خود تعیین نرخ می‌نمایند.
۶-نبود یک‌ایستگاه ثابت با نشمینگاه برای مردم دهستان بزرگ لیشتر در شهر،
۷-عدم تأمین شبکه برق‌رسانی به گلزار شهدای روستای مظفرآباد با تشکیل پرونده‌ای به قدمت ۱۴ سال و ۶ بار استعلام از ادارات و بدون نتیجه تاکنون
۸-نبود نظارت دقیق اداره راه و شهرسازی بر حریم جاده‌های روستایی که باعث تصادفات مکرری شده و تخریب آسفالت‌ها بدلیل وجود آبپاش‌های بارانی کشاورزان که تا ریشه آسفالت جاد‌های باریک روستا‌ها را احاطه کرده‌اند.
۹-تعطیلی تعاونی تولید کشاورزی لیشتر که در دهه‌های گذشته تمامیه ملزومات کاشت تا برداشت کشاورزان را تأمین می‌کرد.
۱۰-عدم مکانیزه بودن آب سد کوثر در دشت لیشتر که هنوز و پس از قریب به ۲۰ سال بصورت غرقابی و سنتی در دشت هدر رفت بالایی دارد.
۱۱-فقر و بیکاری در دشتی که مملو از چاه‌های نفت و گاز و معادن سنگ و گچ می‌باشد و وجود نیرو‌های غیر بومی در نفت حتی نگهبان چاه‌های نفت و گاز و نامشخص بودن سهم مردم این خطه از سهم نفت وگاز و آلایندگی‌های سرطان‌زا
۱۲-تعطیلی مدارس و نبود امکانات حتی ابتدایی و مهاجرت مردم به شهر
۱۳-عدم واگذاری نیم هکتار زمین جهت احداث یک غسالخانه در جنب پاسگاه عبدالهی برای عموم در صورتی که براحتی به اشخاص غیر بومی براحتی واگذار می‌گردد.
۱۴-عدم وجود‌ایستگاه آتشنشانی در دشت لیشتر که مستعد خطرات آتش سوزی بسته به وجود چاه‌های نفت و گاز و قریب به ۲۰ هزار هکتار زمین زراعی که در فصل برداشت مخصوصاً گندم بسیار حائز اهمیت است.
۱۵- عدم پوشش آنتن دهی موبایل در اکثر نقاط دهستان لیشتر که از نعمت اینترنت پرسرعت محرومند.
۱۶-ابهام در تبدیل دهستان به بخش در این خطه که به یک  معضل بزرگ واساسی تبدیل شده است
۱۷-درمانگاه لیشتر که دیگر به یک خانه بهداشت تبدیل شده و فاقد پزشک شبانه روزی، دندان پزشک، آزمایشگاه و از همه مهمترنبود آمبولانس در صورتی که در گذشته باجمعیت یک سوم کنونی دارای این موارد و امکانات پیش گفته بوده است.
۱۸-احداث پالایشگاه تولید بنزین که ۲۰ ساله با وعده‌های پوچ به یک آرزو برای مردم این خطه زر خیز تبدیل شده است.
۱۹-تعطیلی اکثر اداراتی که در گذشته فعال بوده اما هم اکنون تعطیل شده‌اند از جمله بهزیستی، دامپزشکی(که امروز دام بیشتری وجود دارد)، تعاونی تولید و دیگر ادارات که زمین‌هایی که در اختیار آنان قرار داده شد برای خدمت به مردم بوده و اکنون در فکر به مزایده گذاشتن بیت المال و آنچه که متعلق به عموم مردم است اگر امکان خدمات دهی به مردم را ندارند به دیگر ادارات واگذار شود نه به اشخاص  و مزایده بیت المال که وجه قانونی ندارد آنهم با قراری که با مردم درگذشته شد که فقط جهت ساخت و ساز ادارات، این زمین‌ها به دولت واگذار گردید.
۲۰-واگذاری اراضی دهستان به اشخاص غیر بومی و آرزو به دل ماندن اکثر خانواده‌های بومی برای ۱۰۰ متر زمین جهت کشاورزی و امرار معاش
۲۱-عدم اجرای طرح هادی و بروز‌رسانی آن  در روستا‌های دهستان لیشتر و بی‌نظمی در کوچه و خیابان‌ها
۲۲- واگذاری زمین‌های مسکونی که بصورت ناعادلانه صورت می‌پذیرد در اکثریت روستاه‌ها و زد و بند‌هایی که متأسفانه وجود دارد.
۲۴-عدم وجود جایگاه ثابت و استاندارد زباله و اختصاص یکدستگاه خودروی مخصوص حمل زباله برای روستاه‌های لیشتر که خود معضل اساسیت، با توجه به دفن غیر بهداشتی وتولید انواع بیماری‌ها
۲۵-وعده احداث سیکل ترکیبی در دور‌های گذشته از سوی منتخب مردم که ان شاالله در دور دوازدهم استارت بخورد تا گوشه‌ای از مشکلات موجود و معضل عظیم بیکاری برای حداقل عده‌ای از عمده بیکارانِ تحصیل کرده این خطه حل شود.
۲۶-عدم رسیدگی به مناطق گردشگری از جمله جاده دسترسی مناسب، فضای سبز، شبکه برق و طرح سایبان‌های آلاچیقی و...
(گنبدلیشتر، چهارطاقی خیرآباد، پل خیری و محمد خان، تنگه چه درخت و آبشار زیبای کیوان لیشتر و..... )
۲۷-نبود فضای سبز، رفاهی و ورزشی برای مترددین و گردشگران و خودمردم جهت گذران اوقات فراغت
۲۸- عدم روشنایی جاده چهاربانده از گچساران به بهبهان(سعادت آباد تا گردنه‌ی لیشتر)
۲۹-تأمین بودجه جهت احداث سیل بند و دیواره در دره‌های فصلی که اندک منبع درآمد مردم که همانا زمین‌های کشاورزی آنان است با جاری شدن سیل از بین ‌می‌روند،
۳۰-عدم امنیت پایدار باتوجه به گستردگی حوزه استحفاظی دهستان بزرگ لیشتر و حمایت و تأمین بودجه برای تنها پاسگاه انتظامی عبدالهی و زحمتکشان عرصه ایثار و از خودگذشتگی که هم کمبود شدید نیرو دارند و هم خودرو مناسب
در ادامه وحید معصوم‌زاده به نمایندگی از روستا‌های منطقه خیرآباد به مشکلات این روستا‌ها پرداخت: ۱-روستا‌های مردان معصوم وده ناصر وده خلیفه با جمعیت ۱۲۰۰ نفر خانه بهداشت ندارد وخانه بهداشت ان‌ها در ده ناصر بصورت کرایه است چون ساختمان خانه بهداشت قبلی که در ده ناصر است عمر ساختمان ان بالای ۳۰ سال است واستحکام ان قدیمی بوده ونزدیک چهار سال است تعطیل می‌باشد دوم زمین‌های تنگ انگشترک با ۱۵۰ هکتار نیم تمام مانده است باید جهاد کشاورزی خط ۳ که مربوط به ان اداره است را اجرا کند که تا الان اجرا نشده واین زمین‌ها بلا استفاده مانده است سوم تکمیل پل بر روی دره فصلی مردان معصوم که توسط بنیاد مسکن ر‌ها شده ونزدیک یک سال است که مردم منتظرند این پل تکمیل شود چهارم اسفالت جاده منتهی به مجموعه ورزشی روستای مردان معصوم وساخت دیوار حایل دور مجموعه ورزشی وهمچنین برق دار نمودن زمین چمن ورزشی  پنجم اجرای طرح بازنگری طرح هادی روستای ده خلیفه وده ناصر ششم کمبود وسایل سرمایشی در دبیرستان ومدرسه ابتدایی ده ناصر هفتم ساخت جاد‌های بین مزارع در روستا‌های خیراباد هشتم مشکل روشنایی ومعابر در روستا‌های خیراباد نهم ساماندهی دره فصلی روستای مردان معصوم
در ادامه فرهاد دلاورفر به مشکلات روستا‌های سربیشه، بیدزرد، کلاغ نشین و پاکوه اشاره کرد: احداث تقاطع غیر هم‌سطح، اصلاح شبکه آب شرب، واگذاری زمین مسکونی به افراد فاقد مسکن و واجدین شرایط، واگذاری زمین جهت خروج دام از روستا ۵ کامیون جهت حمل زباله، وشنایی معابر، بیمه و تسهیلات برای بانوان بافنده صنایع دستی بدلیل اینکه روستا قطب صنایع دستی استانی و ثبت کشوری می‌باشد.
در ادامه میرزا نظری رئیس شورای روستای گناوه از خدمات سه ساله دولت در این روستا و همچنین استاندار، فرماندار، مدیران مخابرات و بنیاد مسکن تشکر کرد.
از مسئولان در خواست کرد تا پروژه آبرسانی به روستا‌های آبریگون و گناوه هرچه سریعتر به بهره‌برداری برسد تا مردم این روستا‌ها از آب شرب برخودار شوند.
نظری همچنین نبود خانه بهداشت و همچنین گسترش حشره موذی کک در منطقه از دیگر مشکلات می‌باشد.
اما ماجرا زمانی آغاز شد که یاسر زمانی دهیار دهستان باباکلان مشکلات منطقه را بازگو کرد.
زمانی از فرماندار درخواست کرد: که اگر می‌شود مدیران دستگاه‌های خدمات‌رسان همین جا اعلام کنند که ما نمی‌توانیمکار بکنیم تا این وظیفه از گردن شورا‌ها کم شود.
زمانی ادامه داد: رئیس اداره آب و فاضلاب جواب تلفن شورا‌ها را نمی‌دهد، انتظار داریم جواب تلفن‌ها را بدهد.
اما مهمترین بخش صحبت‌های زمانی دهیار باباکلان موقعی بود که در خصوص جاده باباکلان انتقاد و حکایتی معنادار را عنوان کرد.
وی اینگونه گفت: ساخت جاده باباکلان حکایت دارد، پدربزرگم به پدرم گفته بود جاده باباکلان در حال تعمیر است و یادم می‌آید پدرم در زمانی که من کوچک بودم بمن گفت جاده باباکلان توسط آقای جوکار(پیمانکار) در حال آسفالت استو الان هم من به فرزندم می‌گویم جاده را آقای روئین آسفالت می‌کند، ساخت جاده باباکلان از چندین سال و قرن گذشته است.
در این هنگام بود فرماندار گچساران به صحبت‌های دهیار باباکلان واکنش نشان داد.
روانبخش دیهیمی خوب خطاب به دهیار باباکلان گفت: حداقل این خدمات که شده است لااقل یک تقدیر کن، سابقه نداشته است که یک استاندار به یک روستا برود، ما اعتباری خیلی خوبی برای باباکلان گذاشتیم و خدمات بسیار خوبی هم صورت گرفته است.
دولت مال من و یک شخص نیست، نظام جمهوری اسلامی این همه خدمت کرده است شما حداقل یک تشکر کن، شما بگویید این کار‌ها انجام شده است و این مشکلات هم وجود دارد این درست نیست شما حکایت تعریف می‌کنید درحالی که همین الان پیمانکار جاده باباکلان مشغول بکار است این همه کار می‌شود شما بی‌انصافی نکنید ما نیاز به تقدیر نداریم اما باید قدردان نظام جمهوری اسلامی باشیم البته می‌پذیرم که مشکلاتی هم وجود دارد ما باید تلاش کنیم مشکلات را حل بکنیم نه اینکه بگوییم کاری انجام نشده است این صحبت‌ها درست نیست و اشتباه می‌باشد.
فرماندار در پایان گفت: مدیران وظیفه دارند جواب تلفن شورا و دهیار بدهند و کار انجام دهند، هیچ مدیری جرات ندارد جواب مردم را ندهد.
گفتنی است: احمد باهوش رئیس شورای بخش در این نشست با انتقاد شدید از خسرو افشین پور رئیس اداره آب و فاضلاب گچساران که جواب تلفن دهیاران و شورا‌های را نمی‌دهد، چرا جواب پیام را نمی‌دهی؟
باهوش عنوان کرد: مدیر وظیفه داردجواب دهیاران و شورا‌ها رابدهد.
در این هنگام احمدباهوش که بسیار گلایه‌مند بود قصد داشت که سالن جلسه را ترک کند که با صحبت‌های فرماندار از اینکار منصرف شد.
گفتنی است، بعداز واکنش فرماندار، اعضای شورای باباکلان وبن پیر و دهیار باباکلان به نشانه اعتراض سالن جلسه را ترک کردند.
نام شما

آدرس ايميل شما

رزمنده
United Kingdom
ما جانبازان ، خانواده محترم جانبازان ، خانواده معزز شهداء از حرف به حق دهیار دهستان بی بی حکیمه جناب آقای زمانی حمایت می نمائیم چونکه جاده منطقه دهستان بی بی حکیمه ساعت ها مسدود می باشد ودر صورت بودن بیمار اورژانسی چه مسئولی باید جوابگو باشد
در بهشت زهرای تهران چه خبر است؟

در بهشت زهرای تهران چه خبر است؟

اگرچه برخی مسئولان تاکید دارند که قیمت قبر‌ها به ویژه در تهران نجومی نیست، اما بازار‌های ...
جزئیات جدید از محموله روغن‌های آلوده

جزئیات جدید از محموله روغن‌های آلوده

۶ محموله روغن خوراکی به‌وزن ۹۱هزار تن در سال ۱۴۰۰ توسط شرکت بازرگانی دولتی وارد بندر ...
ابتلای ترانه علیدوستی به یک بیماری با منشا نامشخص؟

ابتلای ترانه علیدوستی به یک بیماری با منشا نامشخص؟

مادر ترانه علیدوستی در صفحه‌ی شخصی خود در اینستاگرام اعلام کرد که این بازیگر مشهور به ...
1