کد QR مطلبدریافت لینک صفحه با کد QR

رئیس دانشگاه علوم پزشکی یاسوج پیش از خطبه‌های نماز جمعه شهر یاسوج مطرح کرد

۴۰۰ میلیارد تومان تجهیزات پزشکی وارد کهگیلویه و بویراحمد شد

31 فروردين 1403 ساعت 14:39

رئیس دانشگاه علوم پزشکی یاسوج ضمن تبریک فرا رسیدن هفته سلامت، گفت: هفته سلامت سال‌جاری با شعار سلامت خانواده و مردمی‌سازی سلامت عنوان شده است.


رئیس دانشگاه علوم پزشکی یاسوج ضمن تبریک فرا رسیدن هفته سلامت، گفت: هفته سلامت سال‌جاری با شعار سلامت خانواده و مردمی‌سازی سلامت عنوان شده است.
‌به گزارش کبنا، سعید جاودان سیرت ظهر امروز (جمعه، 31 فروردین ماه) پیش از خطبه‌های نماز جمعه این هفته به‌مناسبت هفته سلامت به سخنرانی پرداخت و اظهار کرد: خوشبختانه خدمات در حوزه سلامت خانواده در تمامی روستا‌های استان اجرا و در مراکز شهری زیر ۲۰ هزار نفر نیز در حال اجراست.
سلامت یک حق است
وی با بیان اینکه روزشمار هفته سلامت، بیانگر مسائل و مشکلاتی است که باید به آن توجه خاصی صورت گیرد، تأکید کرد: سلامت یک حق است و همه افراد باید از این حق و همه ابعاد آن اعم از جسمی، روحی، روانی و اجتماعی برخوردار باشد.
دکتر جاودان سیرت خاطر نشان کرد: غذای سالم، ورزش، جوانی جمعیت، سلامت روانی و اجتماعی جامعه و سلامت زیست محیط در سلامت خانواده تأثیر بسزایی دارد.
وی با بیان اینکه سلامت به عنوان یکی از مهمترین نهاد‌های اجتماعی است، یادآور شد: زیربنای جامعه و خواستگاه فرهنگ، تمدن و تاریخ بشر، خانواده است و بنا به اهمیتی که دارد طبیعتا میزان سلامت جامعه، به خانواده استحکام می‌بخشد.
دکتر جاودان سیرت گفت‌: برای تحقق شعار‌ها سلامت نیز نیازمند آن هستیم که مردم در کنار و همراه ما باشند چرا که هر گاه مردم در کنار مسئولین و برنامه‌های استراتژیک بودند، یقیناً به موفقیت دست یافته که مصداق آن بیماری کرونا است.
لزوم اجرای عدالت در سلامت و توجه به شاخص‌های سلامت

این مسئول اذعان داشت: عدالت در سلامت و توجه به شاخص‌های سلامت از دیگر مواردی است که دانشگاه علوم پزشکی با توجه به نقشی که دارد توجه ویژه‌ای به آن داشته و سعی بر اجرای آن در اقصی نقاط استان داشته است.
دکتر جاودان سیرت گفت: دانشگاه علوم پزشکی تنها ۲۵ درصد از سلامت جامعه را بر عهده دارد و ۷۵ درصد آن نیازمند همکاری‌های بین بخشی است.
سرپرست دانشگاه علوم پزشکی یاسوج در ادانه با اشاره به خدمات صورت گرفته در ایام تعطیلات نوروز گفت: در این مدت بیش از یک هزار و ۵۲۰ مورد انتقال بیمار و مراجعه به اورژانس صورت گرفته است.
وی ادامه داد: در حوزه بهداشت نیز ۶۷ هزار و ۵۰۶ مراجعه، ویزیت، آزمایشگاه و.. انجام و در بخش درمان نیز بیش از ۲۴ هزار خدمت به مراجعین سرپایی و بستری ارائه شده است.
اقدامات دانشگاه علوم پزشکی یاسوج در سالی که گذشت
رئیس دانشگاه علوم پزشکی یاسوج همچنین گریزی به خدمات دانشگاه علوم پزشکی یاسوج در سال ۱۴۰۲ زد و گفت: در سالی که گذشت بالغ بر ۵۱۳ هزار و ۵۸۱ نفر به مراکز درمانی و سرپایی استان مراجعه نموده‌اند.
وی افزود: بیش از ۹۳۰ هزار مراجعه در حوزه بهداشت و ۱۵۷ هزار و ۱۵۸ مورد در حوزه اورژانس ارائه خدمت ثبت شده است.
وی در پایان تأکید کرد: در سال‌گذشته ۴۴ پروژه، عمرانی بهداشتی و درمانی افتتاح، ۱۱ پروژه کلنگ‌زنی شد و ۲۸ پروژه از ۳۰ تا ۹۵ درصد پیشرفت فیزیکی داشته‌اند.


کد مطلب: 474999

آدرس مطلب :
https://www.kebnanews.ir/gallery/474999/2/۴۰۰-میلیارد-تومان-تجهیزات-پزشکی-وارد-کهگیلویه-بویراحمد

کبنانیوز
  https://www.kebnanews.ir

1