تاریخ انتشار
يکشنبه ۱۸ آبان ۱۳۹۹ ساعت ۰۲:۵۶
کد مطلب : ۴۲۷۲۹۸

( تصاویر) جشن پیروزی هواداران بایدن / پیام بایدن پس از پیروزی

۲
کبنا ؛جو بایدن نامزد دموکرات انتخابات ریاست جمهوری ۲۰۲۰ با 74 میلیون، 939 هزار و 396 رأی مردمی و 290 رأی الکترال در انتخابات پیروز و به عنوان رئیس منتخب مردم مشخص شد.

https://cdn.kebnanews.ir/images/docs/files/000427/nf00427298-1.jpg
پس از پیروزی جو بایدن و معاونش کاملا هریس در انتخابات آمریکا، هواداران حزب دموکرات در شهرهای مختلف به خیابان ریختند و به جشن و شادی پرداختند.

به گزارش کبنا و به نقل از گاردین، نامزد حزب دموکرات که اغلب رسانه‌های آمریکایی پیروزی وی در انتخابات روز سه‌شنبه را اعلام کردند در پیامی در توییتر نوشت که رئیس‌جمهور همه آمریکایی‌ها خواهد بود.
 «جو بایدن» نامزد دموکرات‌ها در انتخابات ریاست جمهوری که دقایقی پیش پیروزی وی از سوی اغلب رسانه‌های آمریکایی اعلام شد در در پیامی در توییتر نوشت: « آمریکا، افتخار می‌کنم که شما من را برای هدایت کشور بزرگ‌مان انتخاب کردید.»
وی در ادامه این پیام توییتری نوشت: «کار پیش روی ما سخت خواهد بود، اما من این را به شما قول می‌دهم: چه به من رأی داده باشید یا نه، من رئیس جمهور همه آمریکایی‌ها خواهم بود.ایمانی را که به من دادید حفظ خواهم کرد.»
https://cdn.kebnanews.ir/images/docs/files/000427/nf00427321-2.jpg
ساعتی پیش شبکه‌های خبری «سی‌بی‌اس» و «سی‌ان‌ان» بایدن را پیروز و رئیس جمهوری منتخب خواندند. رسانه‌های دیگری نظیر «نیویور‌تایمز»، «یو‌اس‌ای تودی» و «ان‌پی‌آر» نیز پیروزی بایدن در انتخابات را اعلام کرده و وی را چهل و ششمین رئیس جمهور آمریکا دانستند.
بر اساس گزارش برخی منابع برتری بایدن بر ترامپ در پنسیلوانیا به حدود ۳۱ هزار رای رسیده و وی این ایالت را برده است. در صورتی که بایدن این ایالت را برده باشد، بدون احتساب آرای آریزونا به ۲۷۳ الکترال و با احتساب آن به ۲۸۴ الکترال رسیده است. برای پیروزی ۲۷۰ الکترال کافی ا‌ست.
فاکس‌نیوز هم با برآورد اینکه بایدن پنسیلوانیا و نوادا را برده، سرانجام بایدن را پیروز انتخابات ریاست‌جمهوری آمریکا اعلام کرد.
در صورتی که بایدن پنسیلوانیا، نوادا و آریزونا را برده باشد، تعداد الکترال او به ۲۹۰ می‌رسد اما مشخص نیست که آیا تیم انتخاباتی ترامپ پیروزی بایدن را تایید می‌کنند یا نه؟ ترامپ بر وقوع تقلب در پنسیلوانیا تأکید کرده و خود را برنده انتخابات دانسته است.
با پیروزی بایدن، «کاملا هریس» به عنوان نخستین معاون رئیس جمهور زن،‌ و اولین آمریکایی آسیایی تبار خواهد بود که در این سمت فعالیت خواهد کرد.
https://cdn.kebnanews.ir/images/docs/files/000427/nf00427321-1.jpg
نام شما

آدرس ايميل شما

( تصاویر) جشن پیروزی هواداران بایدن /  پیام بایدن پس از پیروزی

( تصاویر) جشن پیروزی هواداران بایدن / پیام بایدن پس از پیروزی

نامزد حزب دموکرات که اغلب رسانه‌های آمریکایی پیروزی وی در انتخابات روز سه‌شنبه را اعلام ...
چرا اکثر حاکمان سیاسی دنیا از رفتن ترامپ خوشحال هستند؟

چرا اکثر حاکمان سیاسی دنیا از رفتن ترامپ خوشحال هستند؟

در نظم نوین جهانی سلسله معاهدات قوانینی به شکل دوطرفه، اقلیم جغرافیایی و منطقه‌ای و اجماع ...
تفاوت بایدن و ترامپ برای ایران

تفاوت بایدن و ترامپ برای ایران

خطبه‌های نماز جمعه در برخی از شهرهای استان کهگیلویه و بویراحمد برگزار شد، انتخابات ریاست ...
فایل های مرتبط
1