تاریخ انتشار
پنجشنبه ۱۰ مهر ۱۳۹۹ ساعت ۱۰:۱۲
کد مطلب : ۴۲۶۱۲۳
کبنا گزارش می‌دهد

مسکن مهر چرام دیار فراموش شدگان ( + تصویر )

۰
کبنا ؛انجام مطالعات جامع مهندسی، شهرسازی، زیست محیطی، اجتماعی، فرهنگی و اقتصادی از ضروریات اجرای پروژه‌های بزرگ است چرا که در طرح‌های عظیم، بدون داشتن آگاهی کامل از تمام جوانب امر نه تنها اهداف طرح به خوبی برآورده نمی‌شوند بلکه معضلات جدید و پیش بینی نشده‌ای نیز بوجود می‌آید. بر اساس تسهیلات ویژه و یا اهدای زمین‌های ارزان قیمت اجرای طرح مسکن مهر در کشور آغاز شد اما پس از مدتی به  با مشکلاتی مواجه شد.

به گزارش کبنا از چرام؛ مسکن مهر چرام که به صورت خودمالکی توسط متقاضیان ساخته شده از عدم امکانات و زیرساخت‌های آموزشی؛ فرهنگی ورفاهی رنج می‌برد.
در این نقطه از شهر چرام که به صورت یک شهرک بنا شده و با هدف خانه دار شدن قشر ضعیف و بدون مسکن بنا شده این نقطه از شهر چرام سالهاست مورد بی مهری مسئولان و متولیان امر قرار گرفته است.
در سالهای گذشته وعده‌های بسیاری برای ساخت مسجد به عنوان یک مکان عبادی و فرهنگی به ساکنان مسکن مهر چرام داده شد اما تاکنون هیچ اقدام خاصی انجام نگرفته است.
تعدادی از ساکنان مهر چرام در گفت و گوی‌های متعددی اعلام کردند با توجه به اینکه جمعیت دانش آموزی این قسمت از شهر رو به افزایش است اما  مسئولان به احداث وساخت مدرسه تاکنون اقدام خاصی انجام نداده و هم اکنون در این ایام کرونایی مدرسه ابتدایی در یک خانه با متراژ کم و به صورت اجاره‌ای بدون داشتن حیاط مناسب و امکانات. بهداشتی وجود دارد که نه کیفیت مناسب برای تدریس و یادگیری دارد وخطر شیوع کرونا و بیماری وجود دارد.
یکی از اولیا دانش آموزان مسکن مهر چرام گفت: مکانی کوچکی که به عنوان مدرسه در نظر گرفتن چرا  آموزش و پرورش چرام حتی از نصب یک روشویی و نصب ماده دستشویی در این ایام سخت کرونایی  بی توجه است.
آیا جان دانش آموزان مسکن مهر با سایر دانش آموزان مدارس شهر چرام تفاوت و کم ارزش است.
مدرسه مسکن مهر چرام در یک خانه کوچک که ظرفیت یک خانواده ۴ نفره را دارد اما ۵۰ دانش آموز با سه معلم را در یک مکان کوچک قرار دادن که نفس کشیدن به سختی امکان پذیر است چه برسد به اینکه آموزشی یا پرورشی به خوبی در کار باشد.
شهروندان ساکن مسکن مهر چرام گلایه زیادی دارند که این قسمت از شهر فراموش شده است چرا که بعداز سال‌ها از ساخت این خانه‌ها و اینکه اکثراً جوانان ومیان سالان هستن که دارای بچه‌های کوچک و در سنین پایین هستند هیچگونه فضای سبزی و پارک محله‌ای برای سرگرمی و تفریح آنها وجود ندارد.
نبود امکانات رفاهی و خدماتی مشکلات زیادی را برای اهالی مسکن مهر چرام بوجود آورده این قسمت از شهر که قریب ۳۰۰ خانوار در آن جا ساکن است فاقد نانوایی و مراکز خرید است که مجبور هستند برای خرید نان به مرکز شهر چرام بیایند و مضافاً اینکه سرویس وتاکسی در این قسمت از شهر وجود ندارد و مجبور هستن با صرف هزینه زیاد با آژانس‌های شهری رفت و آمد کنند.
به گزارش کبنا، متقاضیان و ساکنان مسکن مهر چرام به صرف داشتن سرپناهی کوچک به این طرح روی نیاورده‌اند چرا که به همراه داشتن یک چاردیواری برای زندگی آرام نیازمند «حداقل امکانات رفاهی و خدماتی» است اما شنیده‌ها ومشاهدات عینی حاکی از بی مهری مسئولان به مسکن مهر چرام است که بدون توجه به مشکلات خواسته‌ای مردم فقط وعده وعید می‌دهند اما آیا عملی در کار است؟
این دولت ومسئولان استانی کهگیلویه وبویراحمد که وعده داده بودند، مشکلات مسکن مهر استان وچرام را تا پایان دولت حل می‌کنند و پرونده آنها بسته می‌شود اما با بررسی مشکلات مسکن مهر چرام مشخص می‌شود که این مشکلات در این مدت کم باقی مانده از دولت امکان حل آن وجود ندارد و این پرونده قطعاً به دولت بعد داده می‌شود.
نام شما

آدرس ايميل شما

Iran, Islamic Republic of
مسکن مهر جای خوبیه دست دکتر احمدی نژاد هم درد نکنه ولی ای کاش از همون اول بهمون میگفتن این محل هیچ امکانات شهری از قبیل مدرسه،فضای سبز،نانوایی،مسجد و حسینیه،خط تلفن ثابت،تاکسی شهری و دیگر موارد را ندارد تا اون موقع پول مون رو جای دیگه هزینه میکردیم
مرعشی: اگر قرار بود رئیسی و قالیباف رئیس دو قوه شوند، خب چرا آنها را جابجا گذاشتید؟!

مرعشی: اگر قرار بود رئیسی و قالیباف رئیس دو قوه شوند، خب چرا آنها را جابجا گذاشتید؟!

حسین مرعشی می گوید: حتماً قالیباف بهتر از نبویان یا رسایی می‌تواند مجلس را اداره کند،...
آینده خاورمیانه در گرو پیروز بزرگ نبرد پنهان پسرعموهای منطقه

آینده خاورمیانه در گرو پیروز بزرگ نبرد پنهان پسرعموهای منطقه

جنگ اوکراین و درگیری 5 ماهه اسرائیل و حماس تمام معادلات منطقه و جهان را تغییر داده است....
تیشه به ریشه پول ملی

تیشه به ریشه پول ملی

اخیرا یکی از نمایندگان مجلس از لایحه‌‌‌ای موسوم به «حجاب و عفاف» رونمایی کرده است که ...
1