تاریخ انتشار
دوشنبه ۲ مرداد ۱۴۰۲ ساعت ۱۸:۲۶
کد مطلب : ۴۶۵۱۴۶
کبنا گزارش می دهد؛

نگرانی مردم یاسوج از گله سگ های ولگرد / چرا شهرداری مصوبه ساماندهی وضعیت سگ های ولگرد را اجرا نمی کند؟

۴
۳
فایل مرتبط کبنا ؛
حضور گله‌ای سگ های ولگرد در خیابان های یاسوج موجب سلب آرامش و نگرانی مردم شده است.
به گزارش کبنا نیوز، در صورتی که سگ های ولگرد خیابانی به هاری مبتلا باشند می‌توانند این بیماری را به انسان یا حیوانات دیگر منتقل کند و باعث مرگ آنها شود، اما حتی اگر هار نباشد هم احتمال تهاجم ‌آن به انسان وجود دارد. حضور آنها در مناطق مسکونی می‌تواند به ایجاد رعب و وحشت در بین مردم به خصوص کودکان و آسیب به آنها شود.
مردم از مناطق مختلف شهر یاسوج ضمن تماس و گفت و گو با خبرنگار کبنا نگرانی خود را از پرسه زدن سگ های ولگرد در خیابان ها ابراز و از مسوولان گلایه کردند.
یکی از شهروندان یاسوجی در شهرک امام حسین گفت: هر جایی که خلوت تر هست سگ ها پیدایشان می شود و گله ای حضور پیدا می کنند، زن و بچه ما اصلا امنیتی ندارند که بخواهند بیرون از خانه و در محله قدم بزنند.
یکی دیگر از شهروندان در منطقه کاشانی گفت: متأسفانه شب ها سگ ها بیشتر جولان می دهند و روشنایی خیابان ها نیز کم است. رسیدگی به هر دو مورد واجب است، خواهشا شهرداری پای کار بیاید و به این مسائل رسیدگی کند، مردم نیاز به آرامش و آسایش دارند.
     
در ایران طبق مقررات موجود شهرداری‌ها و دهیاری‌ها مسئولیت ساماندهی سگ‌های ولگرد را به عهده دارند. این سازمان‌ها باید با ایجاد سرپناه و مراکز نگهداری، سگ‌های ولگرد را از محیط‌های انسانی جمع آوری کنند، به آنها واکسن بزنند و سگ‌ها را عقیم کنند تا جمعیت آنها بیشتر نشود.
با وجود اینکه ساماندهی سگ های ولگرد در سال گذشته در شهرداری یاسوج مصوب شده ولی هنوز این مصوبه اجرایی نشده است.
براساس آخرین آمار موجود از دانشگاه علوم پزشکی کهگیلویه و بویراحمد، سال گذشته حدود یک هزار و 500 مورد حیوان گزیدگی در استان ثبت شده که آمار بالا و نگران کننده ای است. با وجود آنکه دامپزشکی استان برای عقیم سازی سگ های ولگرد اعلام آمادگی کرد ولی شهرداری همچنان این مصوبه را اجرایی نکرده است.
سال گذشته این موضوع مورد توجه جدی برخی مسوولان قرار گرفت و آیت الله حسینی نماینده ولی فقیه استان نیز بر لزوم رسیدگی به این موضوع تأکید جدی کرد، ولی باز هم کاری از پیش نرفت. دیگر چه کسی باید ابراز گلایه کند تا شهرداری پای کار بیاید؟ مشخص نیست شورای شهر چرا و به چه دلیلی انتخاب شده اند که حتی ساماندهی این حیوانات را هم به سرانجام نمی رسانند.
نام شما

آدرس ايميل شما

Iran, Islamic Republic of
سلام اگه شهرداری ودهیاری وبقیه میخوان کاری انجام ندهند تا مردم خودشون دست به کار شوند اینها راجمع کنند نقطه به نقطه شهر این سگها اسایش را از مردم گرفتند کجایید مسولین
Iran, Islamic Republic of
ببرن بکشنشون اره
شهروند ما
Romania
بنده یه کارمند خانم هستم . صبح زود که باید برم اداره اول یه سنگ بر میدارم بعد میرم سر خیایون تاکسی بگیرم . بعضیا روزها هم از ترس میمونم تا یه کم خیابون شلوغ بشه و سگها
دور بشن بعد برم سر کار و با تأخیر میرسم اداره... چه وضعیه ?!
Iran, Islamic Republic of
سلام کی ب کی این روزها اگ میتونی یه وین چستری بسون خت بزن
ناگفته‌هایی از زنان درون باند‌های مواد مخدر

ناگفته‌هایی از زنان درون باند‌های مواد مخدر

نویسنده این کتاب در کولیاچان در مکزیک در مورد زنان مختلفی نوشت که در صفوف کارتل ال چاپو ...
هندبالی‌های کهگیلویه و بویراحمد روی دور افتخار؛ هیئت هندبال استان در جایگاه دوم کشوری قرار گرفت (+ سند)

هندبالی‌های کهگیلویه و بویراحمد روی دور افتخار؛ هیئت هندبال استان در جایگاه دوم کشوری قرار گرفت (+ سند)

فدراسیون هندبال کشور، ارزیابی عملکردهیات‌‌های استانی در سال 1401 را در حالی اعلام کرد ...
خالص‌سازی بیشتر؟

خالص‌سازی بیشتر؟

محمد مهاجری گفت: جبهه پایداری همیشه انتخاب اصلح را مطرح می‌کند، اما این یک اصطلاح بازاری ...
1