تاریخ انتشار
پنجشنبه ۲۴ فروردين ۱۴۰۲ ساعت ۲۳:۵۵
کد مطلب : ۴۶۱۰۰۶
کبنا گزارش می‌دهد

( فیلم ) رتبه آخر کهگیلویه و بویراحمد در مسکن ملی / رئیس جمهور عصبانی شد و دستور حساب کشی از مجریان نهضت ملی مسکن در کهگیلویه و بویراحمد را داد / بازرسان ویژه به کهگیلویه و بویراحمد می‌آیند؟ / چه کسانی در استان توبیخ می‌شوند؟

۴۸
۴
فایل مرتبط کبنا ؛سید ابراهیم رئیسی_ رئیس جمهور_ پنجشنبه 24 فروردین ماه 1402 در شورای عالی مسکن گفت: از روز شنبه وزرای کشور و راه و شهرسازی موظف هستند در اسرع وقت یک گروه بازرسی به ده استانی که در پایین جدول هستند، اعزام کنند تا به‌طور دقیق بررسی کنند که چرا این استان‌ها در پایین جدول قرار دارند اگر توجیه قانع کننده‌ای داشتند که هیچ، در غیر این‌صورت باید مورد توبیخ قرار بگیرند.
بنا بر این گزارش، استان‌های کهگیلویه و بویراحمد، همدان و کردستان در آخر جدول در خصوص عملکرد و پیشرفت نهضت ملی مسکن قرار دارند.
                
بعضی از مدیران متولی نهضت ملی مسکن در استان کهگیلویه و بویراحمد متأسفانه دغدغه‌ای برای رفع مشکلات مسکن مردم را ندارند و اینگونه به نظر می‌آید، چونکه آنها در خانه‌های بزرگ سکونت و برخی از آنها ساختمان‌های چند طبقه و مستأجرانی دارند، دیگر خیلی برای‌شان مهم نباشد که مسکن مردم چه سرنوشتی پیدا می‌کند. البته ضعف مدیریتی هم وجود دارد. کبنا نیوز در این باره به زودی گزارش مفصلی منتشر خواهد کرد.
به گزارش کبنا، رئیس جمهور در جلسه شورای‌عالی مسکن پس از ارائه گزارش‌هایی درباره عملکرد وزارتخانه‌ها، استانداری‌ها و بانک‌ها در زمینه اجرای طرح نهضت ملی مسکن وزرای کشور، اقتصاد، راه و شهرسازی، رئیس کل بانک مرکزی و رئیس سازمان برنامه و بودجه را مامور رسیدگی به اهمال‌های احتمالی و تسریع روند اجرای این طرح کرد.
سید ابراهیم رئیسی در ششمین جلسه شورای‌عالی مسکن که صبح امروز پنج‌شنبه در محل نهاد ریاست جمهوری برگزار شد، مسکن را اهم مسائل کشور و مهم‌ترین دغدغه مردم دانست و تأکید کرد: دولت تأمین مسکن را با تلاش مضاعف و بی‌وقفه پیگیری می‌کند.
رئیس جمهور با تاکید بر پیگیری جدی اجرای مصوبات جلسات مربوط به تولید مسکن براساس یک زمان‌بندی مشخص، زمین را اصلی‌ترین مسأله در تأمین مسکن دانست و با اشاره به قانون واگذاری اراضی دستگاه‌ها برای ساخت مسکن مورد نیاز در کشور اظهار داشت: برخی دستگاه‌ها عملکرد خوبی در واگذاری اراضی داشته‌اند، اما برخی دیگر باید نسبت به اجرای قانون تسریع نمایند و پاسخگو باشند.
آیت‌الله رئیسی در این جلسه ۳ ساعته که رئیس بانک مرکزی و مدیران عامل بانک‌ها نیز در آن حضور داشتند، ضمن استماع گزارش عملکرد بانک‌ها در تأمین مالی پروژه‌های مسکن، تصریح کرد: براساس قانون باید ۲۰ درصد تسهیلات بانکی برای ساخت مسکن تخصیص یابد و اگر بانکی به قانون عمل نکرده باید در این خصوص پاسخگو باشد.
رئیس جمهور گفت: اگر بانکی به جای پرداخت تسهیلات برای ساخت مسکن، این ثروت را صرف کارها و سرمایه‌گذاری‌های کاذب کرده، نمی‌توان از آن گذشت، ولی اگر ظرفیت و توان مالی کافی برای پرداخت تمام تسهیلات مقرر در قانون نیست، وزارت اقتصاد اصلاح قانون را از طریق مجلس پیگیری کند تا مدیران متهم به قانون‌گریزی نشوند.
دکتر رئیسی، زمین و مصالح ساختمانی را مهم‌ترین عوامل گرانی مسکن دانست و با اشاره به تدبیر دولت برای تأمین زمین در جهت کاهش هزینه‌ها، وزیر صمت را مأمور کرد از طریق رایزنی با تولیدکنندگان سیمان و فولاد، بستر لازم برای تأمین این مصالح با قیمت مناسب جهت ساخت مسکن را فراهم کند.
آیت‌الله رئیسی با اشاره به عملکرد استانداران در پیگیری سیاست‌های دولت در حوزه مسکن خواستار پاسخگویی آن دسته از استان‌هایی شد که مأموریت خود را به درستی انجام نداده‌اند و گفت: وزرای کشور و راه و شهرسازی موظف هستند در اسرع وقت یک گروه بازرسی به استان‌هایی که طبق گزارشات موجود عملکرد ضعیفی در این حوزه داشته‌اند، اعزام کنند تا موضوع را با دقت مورد بررسی قرار دهند.
«تسهیل و اولویت‌بخشی در صدور مجوز ساخت و ساز»، «سرعت‌بخشی به احداث مسکن روستایی» و «اعتبارزدایی از اسناد عادی» از دیگر تأکیدات رئیس شورای‌عالی مسکن در این جلسه بود.
آیت‌الله رئیسی همچنین از لزوم جذب سرمایه بخش خصوصی در حوزه ساخت مسکن نیز سخن گفت و وزرای راه و اقتصاد و روسای بانک مرکزی و سازمان برنامه و بودجه را مکلف کرد ظرف یک ماه، راهکارهای تأمین مالی اجرای قانون جهش تولید مسکن را در جهت تسریع در تحقق وعده دولت بررسی و به شورای عالی ارائه کنند.
دکتر رئیسی گفت: مسکن دغدغه جدی کسانی است که خانه ندارند و اجاره‌نشین هستند و تأمین سرپناه برای نیازمندان توسط متولیان حل مشکل مسکن و رفع نگرانی مردم، از راه‌های تقرب به خداوند است. قطعاً بدانید اگر به وظایف خود در این زمینه عمل کنیم امیرالمؤمنین علی(ع) هم شادمان می‌شوند.
در جلسه امروز شورای‌عالی مسکن که استانداران سراسر کشور نیز به صورت ویدئو کنفرانس در آن شرکت داشتند، گزارشی از پیشرفت پروژه نهضت ملی مسکن و عملکرد بانک‌ها در تأمین مالی این پروژه‌ها و کارنامه دستگاه‌ها و استانداری‌ها در تأمین زمین ارائه شد.
در این نشست علاوه بر بررسی مصوبات گذشته، بسته پیشنهادی ۱۴ گانه جدیدی در حوزه‌های تأمین مالی و کمک به دهک‌های یک تا چهار، تأمین مصالح ساختمانی و جانمایی شهرک‌های جدید در نوار ساحلی جنوب کشور با رویکرد اقتصاد دریامحور مطرح و بررسی شد.
نام شما

آدرس ايميل شما

Iran, Islamic Republic of
مدیر کل و روسای مسکن شهرستان ها عوض بشوند
علی
Iran, Islamic Republic of
ما فکر می‌کردیم ضعیف تربن استاندار بومی مسعود حسینی ست ،...
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
خخخخخ
بویراحمد
Iran, Islamic Republic of
در عمل هیچی بارش نی.
Romania
همیشه از آخر اول بودیم ۰۰۰
دهدشت
Romania
گرانی رتبه اول ۰۰۰ بیکاری رتبه اول ۰۰۰ ضعیف مدیریت ۰۰۰ وحالا این مورد
Romania
سلام بارها اعلام شده که آقای استاندار پیگیر نیستند
Romania
سلام بارها اعلام شده که آقای استاندار پیگیر نیستند
Iran, Islamic Republic of
خون مردم را کردن تو شیشه این چه وضعیتی هست که فاز یک گچساران را ۵ سال است ساخته اید و تحویل نمی دهید
یزدانی
Iran, Islamic Republic of
اقای استاندار
مدیرکل بنیاد مسکن رو عزل کنید والا فحط الرجال نیست و بهتر و کارامدتر از ایشان در استان هم کم نیست. مسکن روستایی مدتهاست به خواب زمستانی رفته
Iran, Islamic Republic of
استاندار بااااید تغییر کند
Iran, Islamic Republic of
مدیریت ارشد استان ضعیف هستند
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
شخص آقای استاندار ضعیف ترین استاندار کشور هست باید پاسخگوی مشکلات مردم باشد
زاگرس
Iran, Islamic Republic of
مقصر آموزش و پرورشه.
🤣
Iran, Islamic Republic of
این حضرات همیشه اعلام می کردند که رتبه اول هستند البته همان موقع هم آیت حقیر گفتم از آخر اول هستند
لادن
Iran, Islamic Republic of
مدیریت خاله خرزویی در استان این نتیجش میشه همش جلسه جلسه جلسه در استانداری و دریغ از یک کار مثبت مدیران کل ضعیف و بی برنامه و هدف و استانداری که فقط تماشاگر است
Iran, Islamic Republic of
این عادت دیرینه استان ما هست که از آخر اولیم
مبارکتون باشه انشاالله
Iran, Islamic Republic of
مطمئن باشید با این مدیران قوم و خویشی و خاله خورزویی در همه ی زمینه ها رتبه ی آخریم به جز در پارتی بازی و رانت و فساد که اول هستیم.
این همه رتبه ی آخر نتیجه ی دخالت بی حد و حصر نمایندگان ضعیف فعلی در کار اجرایی و ضعف استاندار است.
Iran, Islamic Republic of
یاسوج همیشه از آخر اوله و این از بی عرضگی مدیران و مسئولان آستانه خاک تو سرتون اگه عرضه ندارید برید کنار و گم شید
یا علی
United Kingdom
استانداری که مدیرانش معتمدی ها باشد در استان .حالا اینم عاقبت کار
خانواده شهدا
United Kingdom
حق خانواده شهدا میزنت .رفتنی هستی
هل هله
United Kingdom
اقای استاندار صدا و سیما اعلام کرد جههد کشاورزی غرفه خرمای مضافتی و دولتی زده .انگار ۶ تن خرما فاسد بود و عده ای رامسموم کرد و برگشت داده شدند
United Kingdom
کارت تمومه &.جمع و جور کن اسباب خودت و &را
دنا
Iran, Islamic Republic of
تبریک به استاندار محترم ، مدیر بنیاد مسکن محترمتر و نماینده بیشتر محترم و گرامیتر !!! ..
Iran, Islamic Republic of
ازضعف های استاندار
Iran, Islamic Republic of
استاندار و تیم ناکارآمدش کنار بروند و اداره ی امور را دست مدیران جهادی به معنای واقعی جهادی بدهند تا شاهد تحولات گسترده در همه ی حوزه ها و بخصوص مسکن باشیم.
Iran, Islamic Republic of
با این مدیران ضعیف و فرسوده راه به جایی نخواهند برد
باید مدیریت ها در سطح مدیریت عالی استان تغییر کنند تا شاهد دمیدن روح تازه به کالبد بی جان و قومگرا زده ی استان باشیم.
کمال
Iran, Islamic Republic of
والاسیسخت چندارگان نظامی وفرهنگی اومدن زمین های اطراف مسکن مهرراقبضه کردندوجای هرساخت وسازی راگرفتند...آقاجمع کنیدبرویددشتک واین همه جا...جاقحط بود...والازورداره...
ّیا خدا
Ukraine
خدا و ای تیم مدیران استاندار نخواه از بس ضعیفن .البته خوش که بدتره .فقط و فقط نیرو کاشتن برای نماینده ها بی .شعار انقلابی ولی در عمل هیچ
Iran, Islamic Republic of
راستا چیزی از مسکن نمی داند که بخواهد مسکن بسازد
فریاد
United States
خدایا به حق حضرت زهر مدیران ضعیف بی ابرو بشن
فریاد
United States
خدایا به حق حضرت زهرا این استاندار و مدیران ضعیفش .
Iran, Islamic Republic of
استان بی صحاب است
اشتغال از این بدتره آنجا هم استان آخر جدول هست
دو شعار دولت جدید یعنی مسکن و اشتغال توسط مدیریت استان به اندازه ارزنی مورد توجه قرار نگرفت
سجادی
Iran, Islamic Republic of
مدیرکل آموزش و پرورش باید عزل بشه چون رتبه اخر در مسکن مقصرش اموزش و پرورشه😂😂
United States
وقتی استان مدیریتش شده قوم گرایی ، خویشاوندیازی و استاندار بدون موافقت نماینده هیچ تصمیمی نمی تواند بگیرد نتیجه ای جزء این نخواهد داشت
United Kingdom
افرین منم نظرم همینه نمیشه قوم بازی کرد بعد اومد و از استاندار بازخواست کرد استان ما دست تیر و طوایفه
Iran, Islamic Republic of
خیلی وقت در همه چیز آخر هستیم جز گفتار درمانی تا مدیران کل بر اساس میزان رای انتخاب می شوند وضعیت همین
محمد
Iran, Islamic Republic of
وقتی مدیر و مسولین توسط عده‌ای بصورت قومی و باندی انتخاب میشن و آدمای توانمند و کاری بخاطر این کارای نمايندگان کنار گذاشته میشن باید هم این مشکلات به وجود بیاد خیلی ناحقی شده در این استان ولی متاسفانه چوبشو مردم میخورن اینم از آخر و عاقبت نخبه کشی و باند بازی
علی
United States
روئسای بنیاد میکن ها وراه وشهرسازی در شهریتان ها لایدعوض شود هر چند دولت بی تقصیر نیست چون عامل گرانی مصالح است
تلبز
Iran, Islamic Republic of
مسکن ملی دهدشت آب. برق گاز جدول تلفن جاده ندارد
Iran, Islamic Republic of
باز هم خدا را شکر که در آخر جدول بودیم و از ته جدول به خارج جدول پرت نشدیم
اسدی
Iran, Islamic Republic of
انصافا ما تو مسئولین بی لیاقت کم نداریم
Iran, Islamic Republic of
اره
بنده ۳سال پیش مبلغ ۴۰ملیون بابت مسکن ملی پول واریز کردم
هفته قبل رفتم برا پیگیری
مسول راه و شهر سازی میگه اگر عجله داری پولت بگیر و برو
میگم هنوز ۱. سانتیمتر زمین هم به من ندادین
من ۳سال پیش با این مبلغ می‌تونستم لااقل ۱۰۰متر زمین بگیرم
الان اندازه یه قبر هم نمیشه گرفت
فرمودند برو که زنگ میزنم.....
آینه جواب ما به از ۳. سال
Belgium
آفتاب آمد دلیل آفتاب
ای کاش می شد گاهی در آیینه هم نگاه کرد.چندی پیش در سلسله مباحثی در مورد نخبگان دانشگاهی استان ، خود شما سلسله گفتگوهایی با تنی چند از این عزیزان که تنها افتخار شغلی شان کسب جایزه و بالا بودن اچ اندکس انان بواسطه مقاله نویسی بود که از این راه البته به منافع مادی قابل توجهی نیز رسیده بودند انجام دادید و راهکارها و توصیه انان را پوشش دادید. در کامنتی زیر انان نوشتم از دو نخبه ای که در علوم پزشکی معرفی کردید بپرسید فقط یک کار ، تنها یک پژوهش یا تحقیق که به مشکلی از مشکلات عدیده سلامت جامعه محروم استان پرداخته باشد و نه حتی انرا حل کرده باشند را به عنوان نمونه بیاورند. دریغ و افسوس که ساحت دانش و علم را هم با این عناوین پوچ و دهن پر کن الودند و امتیازات و رانت های اینچنینی باعث دلسردی بسیاری از اساتید مجرب ،پزشکان و متخصصین گردیده چون خدمات جانانه انان به حوزه سلامت و درمان مردم در ورای گرد وخاک این دانشمند نمایان ، کمرنگ و بلا اثر گردیده است
محمد پور از شهر فسا
Iran, Islamic Republic of
سلام
بنده حدود ۳سال پیش برا مسکن ملی پول ۴۰میلیون واریز کردم
هفته قبل رفتم برای پیگیری که چرا کاری انجام ندادند وفکری به حال مانند
مسول مسکن و شهرسازی فرمودند اگر عجله داری پولت بگیر و برو
به نظر شما بعد از ۳ سال این جواب است که به بنده دادند
بهادری
Iran, Islamic Republic of
ازاخر اول شدن برای مدیران این استان احتمالا افتخاره -چون روشون کم نمیشه با این ضعفهای مدیریتی جای پیشرفتی نیست
Iran, Islamic Republic of
این ده استان که بیایین بالا ده استان دیگه در انتهای جدول قرار میگیرند
از این کارهای نمایشی دست بردارید
یونسعلی
Iran, Islamic Republic of
سلام خدمت ریاست جمهور دولت مردمی من یونسعلی حسنعلی پور جای سوال هست برای من که دولتی که خودش را دولتی مردمی میداند ومدیرانش هم خودشان را مدیران انقلابی نامیده اند اما حرکتهای دولت گذشته در این منطقه را تعطیل کرده اند مثل تونل مسیر گچساران به چرام ودهدشت مثل پیگیری نکردن آب سد کوثر برای کشاورزی دیل پارو مثل پیگیری نکردن باغات دیمی وقدیمی کوه دیل گر همه امیدشان به این دولت زیاد بود اما مدیران این دولت دراین منطقه کاری کرده اند که همه از آینده کاری این دولت ناراضی هستند چرا لذا از ریاست جمهوری تقاضای بررسی وپیگیری وبازنگری را دارم امیدوارم قبل از سفر به این استان بازنگری در مدیران صورت بگیرد وسلام 09169736128
سقوط صدام؛ بیست سال بعد

سقوط صدام؛ بیست سال بعد

20 فروردین روزی است که صدام سقوط کرد. او چرا سقوط کرد عراق پس از صدام روزگار بهتری دارد....
ویدیو / پویانفر، مداح: اگر کسی احساس می‌کند جای اشتباهی نشسته است خودش کنار رود

ویدیو / پویانفر، مداح: اگر کسی احساس می‌کند جای اشتباهی نشسته است خودش کنار رود

انتقادات پویانفر مداح در سحرگاه ۲۱ماه رمضان: امیدوارم امر به معروف در سطوح بالا انجام ...
زنان و دخترانی که با حجاب‌های گوناگون به مراسم «احیا» رفتند/ عکس

زنان و دخترانی که با حجاب‌های گوناگون به مراسم «احیا» رفتند/ عکس

اعتماد نوشت: برخی از کاربران شبکه‌های فضای مجازی با انتشار تصاویری از مراسم شب احیا ماه ...
1