تاریخ انتشار
پنجشنبه ۱۹ دی ۱۳۹۸ ساعت ۲۳:۲۶
کد مطلب : ۴۱۶۴۲۷
در نشست خبری حاجی زاده فرمانده نیروی هوافضای سپاه با خبرنگاران مطرح شد

انتقام | جزئیات کامل حمله موشکی ایران به پایگاه‌های نظامی امریکا ( فیلم )

۲
کبنا ؛فرمانده نیروی هوافضای سپاه: آمریکایی‌ها کشته‌های زیادی داده اند و پنتاگون و وزارت دفاع آمریکا هم اعلام کرد که در حال برآورد خسارت‌ها و شمار کشته‌ها هستند.
سردار سرتیپ پاسدار امیرعلی حاجی زاده امروز ( پنجشنبه 19 دی ماه 98) در نشست خبری با خبرنگاران گفت: ضربات موشکی به یکی از مهمترین پایگاه‌های آمریکا در قالب عملیات شهید سلیمانی، آغاز یک عملیات بزرگ بود که در کل منطقه ادامه پیدا خواهد کرد.
  
  
عملیات موشکی به معنای پایان دوران بزن در رو بود
فرمانده نیروی هوا فضای سپاه پاسداران انقلاب اسلامی، گفت: عملیات موشکی سپاه علیه پایگاه آمریکایی عین الاسد نشان داد که پایان دوران بزن و در رو به واقعیت رسیده است و اتفاقاتی که امروز در منطقه رقم می‌خورد این واقعیت را نشان می‌دهد.
سردار سرتیپ پاسدار امیرعلی حاجی زاده در ادامه نشست خبری خطاب به مردم، افزود: در گذشته و در مقاطع مختلف صحبت‌هایی از فرماندهان و مسئولان نیرو‌های مسلح شنیده اید دال براینکه نیرو‌های مسلح کشور به درجه‌ای از توانمندی رسیده اند که دیگر مانند گذشته اینگونه نیست که دشمن بخواهد ما را تهدید کند.
   

وی افزود: همچنین صحبت‌های مقام معظم رهبری را هم شنیده اید که دوران بزن و در رو تمام شده است این یک واقعیت است و امروز این واقعیت برای اتفاقاتی که در منطقه می‌افتد ایجاد اطمینان کرده است.
سردار حاجی زاده گفت:: امروز با اطمینان از امنیت، اقتدار و قدرتمان باید با همدلی و وحدت همه باهم به حل مشکلات بپردازیم و عقب ماندگی‌ها را رفع کنیم ضمن اینکه باید بیشتر به مردم بپردازیم.
فرمانده نیروی هوا فضای سپاه با اشاره به عملیات موشکی سپاه علیه پایگاه عین الاسد، ادامه داد: این عملیات عملیات کوچکی نبود بلکه عملیات بزرگی بود که در آ ن یکی از پایگاه‌های آن‌ها را بی خاصیت کردیم و ضربات مهلکی بر پیکر آن‌ها وارد شد.
وی افزود: البته این عملیات نظامی در مقایسه با خون شهید سلیمانی و دیگر شهدا، عملیات کوچکی است، زیرا ما خون بهای این شهدا را اخراج آمریکایی از منطقه قرار داده ایم، اما این کاری که شروع کردیم اخراج نیست بلکه کلیدی زدیم و این حرکت که شروع شد ادامه دارد.
سردار حاجی زاده ادامه داد: اما از نظر عملیات نظامی و طراحی این عملیات، اینکه از فاصله ۵۰۰ تا ۷۰۰ کیلومتری یک نقطه را هدف گیری کنید آن هم با وجود پایگاه‌های پر تعداد، تجهیزات پیشرفته و ماهواره‌ها بتوانید هدف را هم دقیق بزنید کار کوچکی نیست بلکه یک عملیات بزرگ نظامی است.
فرمانده نیروی هوا فضای سپاه در پاسخ به پرسشی مبنی بر اینکه آمریکایی‌ها وجود تلفات انسانی در این عملیات را انکار می‌کنند، گفت:ادعای این چنینی باعث می‌شود که آن‌ها کوتاه بیایند به طوری که که تا روز قبل از عملیات گفته ۵۲ نقطه را می‌زنیم، اما امروز می‌گویند نمی‌زنیم، چه می‌توان گفت؟ این‌ها دنبال راه فرار هستند و باید قدری به آن‌ها اجازه فرار داد.
سردار حاجی زاده افزود: ما انتظار عملیات یک طرفه را نداشتیم بلکه انتظار ما زد و خورد بود و خودمان را برای چنین عملیاتی آماده کرده بودیم، اما فکر می‌کنم آمریکایی‌ها عاقلانه تصمیم گرفتند، اگر این زد و خورد و درگیری شروع می‌شد آن‌ها خسارات بسیاری می‌دیدند البته نه انیکه ما ضرر نکنیم و خسارت نبینیم، اما خسارات آ نها می‌توانست بسیار بیشتر باشد.
 همه موشک‌های ایران به هدف برخورد کرد 
فرمانده نیروی هوافضای سپاه پاسداران انقلاب اسلامی با تاکید بر اینکه همه موشک‌های ما به هدف برخورد کرده است، گفت: جالب این جاست که آمریکایی‌ها در مقابل، حتی یک تیر هم به سمت موشک‌های ما شلیک نکرده اند.
  
سردار حاجی زاده در ادامه نشست خبری افزود: این در حالی است که آن‌ها تعداد زیادی هواپیما و تجهیزات پدافندی در اطراف پایگاه عین الاسد داشتند، اما نتوانستند با موشک‌های ما مقابله کنند.
وی با اشاره به بحث‌های گفته شده درباره اینکه آمریکایی‌ها پیش از حمله موشکی ایران پایگاه را تخلیه کرده بودند، گفت: بعد از عملیات سپاه حداقل ۹ سورتی پرواز هواپیما‌های سی ۱۳۰ از آن جا زخمی‌ها را به اردن و رژیم صهیونیستی تخلیه کردند که اسنادش موجود است همچنین تعداد زیادی بالگرد شینوک زخمی‌های آمریکایی‌ها را به بیمارستان آمریکایی‌ها در بغداد منتقل کردند.
فرمانده هوافضای سپاه با تاکید بر اینکه به دنبال کشتن نبودیم، گفت: با این همه می‌دانیم آمریکایی ها کشته‌های زیادی داده اند و پنتاگون و وزارت دفاع آمریکا هم اعلام کرد که در حال برآورد خسارت‌ها و شمار کشته‌ها هستند.
   
  وی تصریح کرد: اگر این دروغی که رئیس جمهور آمریکا گفت حقیقت دارد چرا هیچ خبرنگاری را به پایگاه عین الاسد راه ندادند.
سردار حاجی زاده با بیان اینکه آمریکایی‌ها امکان پاسخ و آمادگی به این حمله را نداشتند، تاکید کرد: آن‌ها با این اظهارات تلاش کردند محترمانه از کنار این موضوع عبور کنند. آن‌ها ما را تهدید کرده و گفته بودند ۵۲ نقطه ایران را می‌زنیم، اما دیدید که این چنین نشد.
وی اضافه کرد: از جنگ جهانی دوم تاکنون هیچ تیری به سمت آمریکایی‌ها و منافع آن‌ها شلیک نشده است، ولی این تصمیمی که در کشور ما گرفته شد ثابت کرد که دوران بزن دررویی تمام شده است و این تصمیمی بود که همه در کشور و گروه‌های مقاومت درباره آن به اجماع رسیده بودند و به لطف خدا این عملیات با دقت هر چه تمام‌تر انجام شد.
سردار حاجی زاده تصریح کرد: به نظر می‌رسد، هم ما به عنوان جمهوری اسلامی ایران، هم آمریکا و هم منطقه وارد مرحله جدیدی می‌شویم که در آینده باید ببینیم و مردم هم شاهد خواهند بود که اتفاق بزرگی خواهد افتاد.
وی درباره آمار موشک‌هایی که به پایگاه آمریکا شلیک شده است، گفت: ما در مجموع ۱۳ فروند موشک شلیک کردیم، اما آماده بودیم که چند صد فروند را در صورت پاسخ آمریکا شلیک کنیم، البته تصور می‌کردیم این عملیات ۲، ۳ روز تا یک هفته ادامه پیداکند و آمادگی ما برای شلیک چند هزار فروند موشک در صورت جواب دادن آمریکا صورت گرفته بود.
    
فرمانده هوافضای سپاه درباره اینکه چرا آمریکایی‌ها وارد جنگ نشدند، گفت: آن‌ها با تبلیغات و مرعوب سازی و عملیات رسانه‌ای کارهایشان را پیش می‌برند در مقابل کشور‌هایی که خلع سلاح هستند حتما با استفاده از این ماشین تبلیغاتی پیروز می‌شوند، اما در مقابل کشوری مثل ایران نمی‌توانند، زیرا جمهوری اسلامی ایران کشور بزرگی است.
وی اضافه کرد: اگر آمریکایی‌ها بخواهند اهدافی را در ایران دنبال کنند با توجه به وسعت زیاد ایران، چند صد هزار نقطه را باید بزنند که شامل پایگاه‌های نظامی و تاسیسات نفتی و اقتصادی می‌شود، اما در مقابل، آن‌ها حدود ۲۸ تا ۳۰ پایگاه در اطراف ایران دارند که در نقاطی مشخص متمرکز هستند. پایگاه‌هایی شبیه زندان که نیرو‌های آمریکایی‌ها در آن‌ها جمع شدند که بزرگ‌ترین آن همین عین الاسد با ۴۸ کیلومتر مربع وسعت بود بنابراین نقاط نظامی و سرمایه انسانی آن‌ها کاملا مشخص است از این رو ما با تعدادی محدود موشک و امکانات تهاجمی می‌توانیم آن‌ها را نابود کنیم.
وی خطاب به مردم آمریکا تصریح کرد: مردم آمریکا هم از جان و هم از مال خودشان هزینه می‌کنند تا مقامات آمریکایی بخشی از آن را برای رقابت‌های انتخاباتی سران آمریکا و بخشی دیگر در جهت حمایت از صهیونیست‌ها هزینه شود، اما باید بدانند این هزینه‌ها تاکنون هیچ سودی نداشته است.

ترور شهید سلیمانی خطای تاریخی و راهبردی آمریکا بود 
فرمانده نیروی هوافضای سپاه پاسداران انقلاب اسلامی، گفت: ترور شهید حاج قاسم سلیمانی یکی از بزرگترین خطا‌های تاریخی و راهبردی آمریکا بود و قطعاً این حرکت آمریکایی‌ها آغاز تحولات و اتفاقات بسیار وسیع در منطقه و دنیا خواهد شد.
سردار سرتیپ امیرعلی حاجی زاده در نشست خبری با بیان این مساله، افزود: مساله انتقام خون شهید سلیمانی و دیگر شهدای عزیز حرکتی بود که حتما باید انجام می‌شد و همانطور که مقام معظم رهبری فرمودند انتقام خون شهدا، اخراج آمریکایی‌ها از منطقه خواهد بود.
وی گفت:این حرکتی که نیروی هوافضای سپاه پاسداران انقلاب اسلامی انجام داد عملیات شهید سلیمانی و ضربات موشکی به یکی از پایگاه‌های آمریکا بود که این در واقع آغاز این عملیات بزرگ بود.
سردار حاجی زاده ادامه داد: این حرکتی است که در کل منطقه ادامه پیدا خواهد کرد و ما گزارشی از این عملیات را به ملت شریف ایران اعلام می‌کنیم.
فرمانده نیروی هوافضای سپاه پاسداران انقلاب اسلامی، گفت: این عملیات ما قدری متفاوت با عملیات گذشته بود. چرا که در زدن داعش یا امثال آن، عملیاتمان یک طرفه بود و در آن عملیات‌ها با حضور دشمن مواجه نبودیم، اما در این عملیات چنین تصوری نداشتیم و تقریبا اطمینان داشتیم که به ما تهاجم می‌شود.
سردار حاجی زاده گفت: بنابراین همه یگان‌های ما برای یک جنگ حداقل محدود و یا در شرایط بدبینانه وسیع و گسترده آماده مقابله بودند یعنی خودمان را برای یک جنگ وسیع و گسترده آماده کرده بودیم، چون همه مباحث را ما نباید خوشبینانه می‌دیدیم و به واسطه همین مساله همه یگان‌های ما در بخش‌های مختلف آماده بودند که در صورت اقدام آن‌ها (آمریکایی ها) ما بتوانیم وارد عملیات‌های بعدی شویم.
  ترور سردار سلیمانی عملیات مشترک چند پایگاه بود 
فرمانده نیروی هوافضای سپاه پاسداران انقلاب اسلامی، گفت: برای ما انتخاب هدف مساله مهمی بود، بنابراین ما ظرف ساعات اولیه توانستیم پایگاه‌هایی که در این عملیات تروریستی شهادت سردار سلیمانی و یارانش مشارکت داشتند شناسایی کنیم.
سردار سرتیپ امیرعلی حاجی زاده در ادامه نشست خبری، افزود: در این عملیات پایگاه التاجی، عین الاسد، پایگاه شهید موفق در اردن، پایگاه علی السالم کویت مشارکت داشتند و یک عملیات مشترک با کمک یگان‌های این پایگاه‌ها انجام گرفت.
وی گفت: نخستین گزینه ما برای مقابله و شروع این انتقام بزرگ، انتخاب پایگاه التاجی بود و آنجا را به عنوان گزینه نخست انتخاب کردیم، اما در ادامه کار که شاید ساعاتی قبل از انجام عملیات بود هدف را تغییر دادیم و عین الاسد را انتخاب کردیم.
   
سردار حاجی زاده افزود: دلیل آن نیز این بود که پایگاه التاجی نزدیک بغداد و کاظمین بود و این پایگاه مشترک بین عراقی‌ها و نیرو‌های آمریکایی است و قدری نگران بودیم که ضربات موشکی و انفجار آن برای مردم غیرنظامی مزاحمت ایجاد کند و به لحاظ سروصدای آن که حتما در بغداد و کاظمین شنیده می‌شد از این کار منصرف شدیم و پایگاه عین الاسد را که بزرگترین پایگاه نظامی آمریکا در عراق و حتی منطقه است انتخاب کردیم.
وی با بیان اینکه این پایگاه ۱۷۰ کیلومتر از بغداد فاصله دارد، ادامه داد: اهدافی را که برای ضربه زدن به ماشین جنگی آمریکا انتخاب کردیم، مرکز کنترل فرماندهی آمریکا، پهپاد‌های آمریکا، بالگرد‌های آمریکایی‌ها و مجموعه امکاناتی بود که در خط پرواز از آن‌ها استفاده می‌کردند یا از این امکانات برای پشتیبانی، تعمیر و نگهداری استفاده می‌شد، به همین لحاظ ما در طراحی که داشتیم این پایگاه را انتخاب و یک موج را به عنوان موج نخست عملیات طراحی کردیم.
فرمانده نیروی هوافضای سپاه پاسداران انقلاب اسلامی، افزود: برای ادامه این عملیات باتوجه به نحوه اقدام دشمن که ممکن بود تهاجم ما را پاسخ دهند، آماده بودیم که البته این اقدام آن‌ها ممکن بود محدود به داخل عراق و پایگاه‌های آمریکایی‌ها در عراق شود و یا اینکه این عملیات‌ها به پایگاه‌های آمریکا در سایر کشور‌های منطقه گسترش پیدا کند.
سردار حاجی زاده ادامه داد: باتوجه به میزان عکس العمل دشمن ما پیش بینی‌های لازم را کرده بودیم و در صورت اقدام آن‌ها حتما اقدام می‌کردیم.
 عین الاسد دورترین و مهمترین پایگاه امریکا در عراق است
فرمانده هوافضای سپاه پاسداران انقلاب اسلامی گفت: پایگاه عین الاسد بزرگترین و دورترین پایگاه آمریکایی‌ها در عراق است که مورد هدف موشک‌های سپاه قرار گرفت.
سردار سرتیپ پاسدار حاجی زاده در ادامه نشست خبری، افزود: ما در عملیات شهید سلیمانی از موشک‌هایی با برد ۵۰۰ کیلومتر استفاده کردیم؛ در این حمله از موشک فاتح ۳۱۳ و موشک‌های دوربردتری مثل قیام با ۷۰۰ کیلومتر برد بهره بردیم که نقاط هدف گرفته شد.
   
وی با بیان اینکه در این حملات نقاط هدف گیری شده مانند سوله‌های تعمیر و نگهداری و پشتیبانی بالگرد‌ها کاملا منهدم شده است، گفت: در این عملیات هدف ما صرفاً کشتن نظامیان نبود و به همین علت آسایشگاه‌ها را هدف نگرفتیم و ما به دنبال وارد کردن ضربه مهلک به ماشین‌های نظامی آمریکا بودیم و مرکز کنترل فرماندهی و امکانات و سرمایه‌های آن‌ها را نابود کردیم.
حاجی زاده با اشاره به نابودی آشیانه بالگرد‌ها و هواپیمای با سرنشین و بدون سرنشین در این عملیات، گفت: مرکز فرماندهی آن‌ها نیز نابود شده است و قطعاً تلفات زیادی نیز داده اند.
وی درباره هدف نگرفتن سایر اماکن این پایگاه، گفت: هدف اصلی ما ایجاد ناامنی و وحشت در بین آن‌ها بود، ولی اگر آن‌ها ادامه می‌دادند، سایر مکان‌ها نیز هدف گرفته می‌شد.
فرمانده هوافضای سپاه در ادامه با تاکید بر این که آمریکایی‌ها در این چند روزه در آمادگی کامل به سر می‌بردند، اضافه کرد: آن‌ها تا قبل از این عملیات حدود ۱۲ فروند هواپیمای پیشرفته شناسایی و نظامی را در پایگاه داشتند که پس از عملیات به پرواز درآمده و مجدد نشستند و به نظر می‌رسد آن‌ها منتظر سیلی بودند و حالا آرامش گرفته اند.
سردار حاجی زاده، افزود: این پایگاه از راهبردی‌ترین پایگاه‌های آمریکا در عراق بود که وسعت آن شش کیلومتر در هشت کیلومتر است و آنقدر مطمئن بود که رئیس جمهور فعلی آمریکا نیز به آن جا رفته بود.
وی با اشاره به ادعا‌های آن‌ها در مورد بحث سپر موشکی، گفت: به رغم وجود سامانه‌های ادعایی آن‌ها، همه موشک‌های ما به هدف خورد و حتی یک تیر هم به سمت موشک‌های ما شلیک نشد.
 
آمریکایی‌ها، آنقدر‌ها هم که می‌گویند قوی نیستند 
فرمانده نیروی هوا فضای سپاه پاسداران انقلاب اسلامی ایران، گفت: آمریکا یک تصویر دارد و یک واقعیت، اما مطمئن باشید آن‌ها به اندازه تصویری که در اذهان ساخته اند قوی نیستند.
سردار سرتیپ پاسدار امیرعلی حاجی زاده در ادامه نشست خبری، گفت: من خطاب به مردم آمریکا عرض می‌کنم، زیرا مردم آمریکا درحال هزینه کردن هستند، هم هزینه‌های مالی و هم هزینه‌های جانی، چون بالاخره سربازان آمریکایی و وابستگان آن‌ها هستند که در منطقه ما حضور دارند.
وی ادامه داد: این هزینه‌ها برای چه صورت می‌گیرد؟ در ترور شهید سلیمانی و این عملیات که ایران بر علیه آمریکایی‌ها انجام داد همه می‌دانند و معلوم است که چه کسی برنده یا بازنده است. این هزینه وحشتناکی که برای آمریکایی‌ها درست شد برای چه بود؟ یک بخش از آن بخاطر انتخابات بود و بخش دیگر آن به خاطر حمایت از صهیونیست هاست یعنی صهیونیست‌ها از جیب مردم آمریکا هزینه می‌کنند و این روشن است و تاکنون این اقدامات آن‌ها هیچگونه عایدی برای آن‌ها نداشته است.
سردار حاجی زاده گفت: من به مردم آمریکا سفارش می‌کنم تا از عملیات‌های اخیر و از وقایعی که در این روز‌ها اتفاق افتاد درس بگیرند و به سردمداران آمریکا و به حاکمان خودشان فشار بیاورند که از این منطقه با هزینه کم خارج شوند و بروند فرمانده نیروی هوا فضای سپاه، افزود: به نفع خودشان است که داوطلبانه نه تنها از عراق بلکه از افغانستان و کشور‌های عربی هم بروند. چون خبر دارم از محور مقاومت و هسته‌های جدیدی که در منطقه در حال شکل گیری است و سفارش می‌کنم اگر این اتفاق نیفتد از این منطقه با خسارت و فضاحت خارج خواهند شد.
وی گفت: توصیه دیگر من به کشور‌های عربی منطقه است. شما دیدید این همان آمریکا بود، آمریکایی که کشور‌های عرب منطقه به ویژه حوزه خلیج فارس آنجا را به عنوان نقاط حیاتی برای خودشان تلقی کرده بودند، یعنی همان چیزی که بر روی کاغذ نوشته شده بود و آن این بود که آن‌ها وارد جنگ می‌شوند و دفاع می‌کنند، اما مشاهده کردید که آمریکایی‌ها نه تنها به خاطر شما وارد جنگ نشدند، در آینده نیز نخواهند شد بلکه برای خودشان هم وارد جنگ نشدند. این همان آمریکا است چیزی که شما را مرعوب کرده است.
وی ادامه داد: من باز هم به حاکمان عرب منطقه خیلی کاری ندارم، اما از مردم و ملت‌های مختلف منطقه می‌خواهم همان طوری که پارلمان عراق تصمیم گرفت و مردم عراق به اخراج آمریکایی‌ها تصمیم گرفتند، اماراتی‌ها، کویتی‌ها، بحرینی‌ها، عمانی‌ها، اردنی‌ها و افغانستانی نیز باید تصمیم بگیرند.
سردار حاجی زاده خطاب به مردم کشور‌های منطقه گفت: تصمیم بگیرید، زیرا اگر تصمیم نگیرید گروه‌ها و هسته‌های مقاومتی تصمیم خواهند گرفت و بر شما تصمیم شان را تحمیل خواهند کرد، چراکه این تصمیمی است که گرفته شده است و خون شهید سلیمانی سونامی‌ای را ایجاد خواهد کرد که همه‌ی مخالفین در آن غرق می‌شوند.
فرمانده هوافضای سپاه تصریح کرد: ما بدون حجت شرعی کاری نمی‌کنیم و همانطور که عرض کردم در این عملیات دنبال کشتن کسی نبودیم، ولی به هرحال حتماً در این عملیات تعداد زیادی کشته و مجروح شدند و آمار آن‌ها بیرون خواهد آمد. من آمار حمل مجروحان را توضیح دادم، اما اگر قرار بود که دنبال کشتن باشیم در این عملیات حداقل ۵۰۰ نفر کشته می‌شدند.
وی ادامه داد: اگر در گام بعدی آمریکایی‌ها جواب می‌دادند ما شرایط خود را عوض می‌کردیم و اگر با حملات دشمن مواجه می‌شدیم آن موقع دیگر ما تکلیفی برای حفظ جان نیرو‌های نظامی نداشتیم.
سردار حاجی زاده گفت:در گام دوم و سوم ظرف ۴۸ ساعت ۵۰۰۰ کشته روی دستان آمریکایی‌ها می‌گذاشتیم، زیرا آمار تمام نقاط آن‌ها را داریم و حتماً این اتفاق می‌افتاد، ولی در شروع کار و در به اصطلاح انتقام‌گیری از خاک ایران به دنبال کشتن نبودیم.
فرمانده هوا فضای سپاه افزود: این تصوری که شایع شده که عین الاسد را تخلیه کرده بودند اشتباه است و این یک پایگاهی است که تا ۵ هزار نفر و در ایامی که عملیات انجام شده ۲۵۰۰ نیرو دارد و ما به خوبی منطقه را می‌شناسیم و اگر می‌خواستم کسی کشته شود، می‌توانستیم این کار را انجام دهیم، اما این کار را نکردیم.
وی گفت: آمریکا یک تصویر است و یک واقعیت. آنچه آن‌ها در ذهن ملت‌ها تجسم کردند یک کشور و یک ارتش شکست ناپذیر است و اگر موشکی به سمت آن‌ها شلیک شود می‌تواند هزار کار انجام دهند، اما آمریکایی‌ها غلو می‌کنند و با مرعوب سازی دنبال این هستند که در واقع حرفشان را به کرسی بنشانند. آن‌ها آنقدر که می‌گویند قوی نیستند و اگر خوب نگاه کنید می‌بینید که در حال حاضر هزینه‌های گزافی با پول کشور‌های عربی شده است.
 آشکارشدن واقعیت آمریکا در این عملیات 
فرمانده نیروی هوافضای سپاه پاسداران انقلاب اسلامی، آشکارشدن واقعیت و پوچ بودن قدرت آمریکا را از دستاورد‌های این عملیات برشمرد.
سردار سرتیپ پاسدار حاجی زاده در ادامه نشست خبری، گفت: به نظرم آمریکایی‌ها در این اتفاق عاقلانه تصمیم گرفتند، زیرا اگر زد و خورد و درگیری شروع می‌شد خسارات زیادی می‌دیدند، البته به این معنا نیست که ما خسارت و ضرر نمی‌دیدیم، ولی قطعا خسارات آن‌ها خیلی بیشتر از ما بود.
فرمانده نیروی هوافضای سپاه پاسداران انقلاب اسلامی خطاب به مردم، گفت: امروز اتفاقاتی در منطقه درحال رقم خوردن است و این واقعیت برای همه ایجاد اطمینان کرده و لذا امروز با اطمینان از امنیت، اقتدار و قدرت مان باید باهم وحدت داشته باشیم و مشکلات کشور را در بخش‌هایی که عقب مانده است جبران کنیم و بیشتر به مردم عزیز برسیم.
  
وی با بیان اینکه مردم با دیدن حاج قاسم گمان می‌کنند که افراد شاخص فقط این‌ها هستند، گفت: هرچند از دست دادن حاج قاسم خسارت جبران ناپذیری برای ما است، ولی در مجموعه نیرو‌های مسلح نیرو‌های زیادی داریم که همانند حاج قاسم‌ها و حججی‌ها هستند و می‌توانند جای آن‌ها را بگیرند و جای نگرانی و ناامیدی نیست.
   
فرمانده نیروی هوافضای سپاه پاسداران انقلاب اسلامی، افزود: شهید سلیمانی چهل سال درحال جنگ و جهاد بود و روزی که شهید شد خطرات خون او انقلابی را در ایران و منطقه آغاز کرد و به عبارتی وجودش یک تحول ایجاد کرد و شهادتش انقلابی را در پی خواهد داشت که شروع شده است و مردم باید به آینده امید داشته باشند و نگران نباشند.
نام شما

آدرس ايميل شما

تخریب یا نقد مجلس یازدهم؟!

تخریب یا نقد مجلس یازدهم؟!

هر چه مجلس کوتاه بیایید، دیگران او را به گوشه رینگ برده و مورد ضرباتی قرار می‌دهند. تخریب‌گران ...
اختلال عاطفی فصلی؛ از علائم تا درمان

اختلال عاطفی فصلی؛ از علائم تا درمان

باور بر این است که اختلال عاطفی فصلی به دلیل اختلال در ریتم شبانه روزی بدن رخ می دهد....
سبقت «واکسن آنفولانزا» از «دنا پلاس»

سبقت «واکسن آنفولانزا» از «دنا پلاس»

رئیس کمیسیون بهداشت و درمان مجلس در مصاحبه‌اش اشاره کرد که از 16 میلیون واکسن آنفولانزای ...
1