کد QR مطلبدریافت لینک صفحه با کد QR

در گفت‌وگو با کبنا:

فیلم| ورود زنان به سطوح قدرت در کهگیلویه و بویراحمد در حد شعار ماند/ عدم‌حمایت مجریان انتخابات از «نادیا صداقت»

22 ارديبهشت 1398 ساعت 16:56

سهیلا نیک‌اقبالی فعال سیاسی اصلاح‌طلب گفت: عدم‌حمایت از «نادیا صداقت» فرماندار دنا دلایل انتخاباتی دارد، خیلی کمتر از فرمانداران دیگر کار نمی‌کند و به نظر بنده می‌تواند ادامه بدهد و اگر نگاه انتخاباتی نباشد و نماینده بویراحمد و دنا نخواهد که فرد دیگری را بگذارد آنجا که انتخابات را برای آن‌ها مهندسی کند.


سهیلا نیک‌اقبالی فعال سیاسی اصلاح‌طلب و فعال حقوق زنان در گفت‌وگو با کبنانیوز در پاسخ به سؤالی مبنی بر اینکه ««نادیا صداقت» به عنوان اولین فرماندار دنا منصوب شد اما جامعه مردان فرمانداری یک زن را برنتابند»، اظهار داشت: در سطح جهان اگر بخواهیم یک توسعه پایدار داشته باشیم، مهم‌ترین لازمه‌ی آن حضور زنان در جامعه است.
نیک‌اقبالی در ادامه افزود: زنان نیمی از جامعه هستند و ظریف‌ترین قشر جامعه است که نیم دیگر جامعه را پرورش می‌دهند بنا بر این می‌توانیم بگوییم که زنان مهم‌ترین قشر جامعه هستند.
از ابتدای انقلاب تا کنون حضور زنان را نه در مجلس خبرگان و نه در مجمع تشخیص مصلحت نظام نداشتیم که نهادهای تصمیم‌گیرنده و مهم کشور هستند اصلاً حضور زن را در این دو نهاد نداریم، بنا بر این نمی‌توانیم روی این موضوع مانور دهیم.
تا کنون رئیس‌جمهورهایی که آمدند و شعار دادند البته برخی از آن‌ها خوب عمل کردند ازجمله در دوران «سید محمد خاتمی» و مرحوم «اکبر هاشمی رفسنجانی» و «حسن روحانی» می‌توانیم بگوییم که خوب عمل کردند.
با توجه به این جامعه‌ای که ما داریم و از ابتدای آن فرهنگ حاکم بر جامعه فرهنگ مردسالار است و قوانین ما را مردها می‌نویسند بنا بر این وقتی قوانین زنانه را مردان می‌نویسند جایی برای حضور زنان وجود ندارد، ما زنان خیلی راه داریم.
مشاهده می‌شود که کشورهای اطراف ما خیلی جلو هستند و حتی شاهد افزایش حضور زنان در مجلس افغانستان هستیم، اما متأسفانه در ایران یک سری قوانین دست و پاگیر، قوانین فرهنگی حاکم، قوانین ایدئولوژی حاکم بر جامعه هست که خیلی نمی‌گذارد دست زنان برای حضور در جامعه باز باشد.
«حسن روحانی» شعارهای خوبی در خصوص مشارکت ۳۰ درصدی زنان در مدیریت سیاسی دادند و مورد استقبال قرار گرفت اما باز هم می‌بینیم که این شعارها در استان کهگیلویه و بویراحمد به نتیجه مطلوب نرسیده است مخصوصاً در زمان «علی‌محمد احمدی» استاندار جدید کهگیلویه و بویراحمد، البته نگاه ایشان خوب بود که برای اولین بار فرماندار زن در استان ما انتخاب شد و این نوید بسیار خوبی بود.
عدم‌حمایت از «نادیا صداقت» فرماندار دنا دلایل انتخاباتی دارد، بررسی کرده‌ام و بدون تحقیق صحبت نمی‌کنم و تا کنون با خانم «صداقت» صحبت شخصی نداشتم که بخواهم خیلی خصوصی به مسئله نگاه کنم، اما مجموعه فرمانداری دنا می گونید که ایشان اقدامات بسیار خوبی انجام داده است اقدامات ایشان هم که در رسانه‌ها می‌بینم مشاهده می‌کنم که خانم «صداقت» روزانه پیگیر مسائل هستند و خیلی کمتر از فرمانداران دیگر کار نمی‌کنند و به نظر بنده می‌توانند ادامه بدهند و اگر نگاه انتخاباتی نباشد و نماینده بویراحمد و دنا نخواهد که فرد دیگری را بگذارد آنجا که انتخابات را برای آن‌ها مهندسی کند، درحالی‌که ایشان اقداماتش مشکلی نداشته و می‌تواند ادامه دهد.
 

به گزارش کبنانیوز، این گفت‌وگوی خبری در تاریخ شنبه ۶ بهمن ۱۳۹۷ گرفته شده است.


کد مطلب: 407624

آدرس مطلب :
https://www.kebnanews.ir/video/407624/فیلم-ورود-زنان-سطوح-قدرت-کهگیلویه-بویراحمد-حد-شعار-ماند-عدم-حمایت-مجریان-انتخابات-نادیا-صداقت

کبنانیوز
  https://www.kebnanews.ir

1