تاریخ انتشار
چهارشنبه ۸ اسفند ۱۳۹۷ ساعت ۰۱:۲۵
کد مطلب : ۴۰۷۱۴۲
شفیع رحیمی‌‌پور فعال سیاسی استان کهگیلویه و بویراحمد در گفت‌وگو با کبنانیوز مطرح کرد

فعالین اقتصادی کهگیلویه و بویراحمد انگیزه‌ای برای انجام کار ندارند / باید زمینه حضور همه گرایش‌های سیاسی فراهم شود

۴
۰
فایل مرتبط کبنا ؛شفیع رحیمی‌‌پور عضو انجمن صنف پیمانکاران استان کهگیلویه و بویراحمد در گفت‌وگو با کبنا می‌گوید که متاسفانه هنوز در کشور ما اصناف و احزاب جایگاه واقعی خود را نتوانسته‌اند، پیدا کنند. اگر ما صنف‌های قدرتمند داشته باشیم که در اعضای آن صنف ریشه داشته باشد. قطعاً افراد می‌توانند در این صنف خودشان را نشان بدهند.
وی در پاسخ به سووالی مبنی بر جایگاه پیمانکاران، اظهار کرد: به واسطه شرایط دولت و تحریم‌های ظالمانه و سوء مدیریت‌ها، پیمانکاران و فعالین اقتصادی دچار ضرر و زیان‌ شده‌‌اند.
رحیمی‌‌پور گفت: در این چند سال اخیر دولت مطالبات پیمانکاران را با اسناد خزانه با سر رسید دو ساله پرداخت می‌کند که پیمانکاران مجبور هستند که اسناد خزانه را با قیمت پایین‌تری به فروش برسانند.
عضو انجمن صنف پیمانکاران استان کهگیلویه و بویراحمد تصریح کرد: وقتی دستگاه دولتی با پیمانکار قراردادی منعقد می‌کند، موظف است که پول به پیمانکار بدهند. اما سیاست دولت این است که با اسناد خزانه پول فعالین اقتصادی و پیمانکاران را پرداخت کند و در این وسط پیمانکار با قیمت کمتری آن را در بازار به فروش می‌رساند و دیگر سودی برای پیمانکار و فعالین اقتصادی نمی‌ماند.
وی گفت: اگر نگاهی بکنید، در این چند سال  که پرداخت ادارات با اسناد خزانه می‌باشد، فعالین اقتصادی انگیزه‌ای برای انجام کار ندارند و از طرح‌های عمرانی کنار کشیده‌اند.
وی به مشکلات دیگر پیمانکاران و صنف پیمانکاری اشاره کرد و گفت: مشکلات واقعی صنف پیمانکاران این است که یک پیمانکار نمی‌داند باید به چند دستگاه پاسخگو باشد. به اداره تأمین اجتماعی، اداره ارزش افزوده و اداره دارایی باید پاسخگو باشد یا به دیوان محاسبات و سایر دستگاه‌های نظارتی.
شفیع رحیمی‌‌پور عضو انجمن صنف پیمانکاران استان کهگیلویه و بویراحمد در ادامه بیان کرد: بعضی از فعالین اقتصادی از جیب خودشان 12 میلیارد تومان برای مردم و دولت هزینه کرده‌اند، آن موقع این پول محسوب نمی‌شود و اگر 20 میلیون به اداره ارزش افزوده و یا دارایی بدهکار بود، حساب‌های مالی و خودروی زیر پای این پیمانکار و یا فعال اقتصادی را مسدود و توقیف می‌کنند.
وی افزود: نباید فقط پول دولت را حساب کرد و پول فعال اقتصادی را پول به حساب نیاوریم. بنا بر این با توجه به این شرایط که به وجود آمده فکر نکنم آینده خوبی در انتظار فعالین اقتصادی باشد.
این فعال سیاسی در ادامه صحبت‌های خود بیان کرد: با توجه به شرایط حاکم و تحریم‌های ظالمانه، امیدواریم با تدبیری که دولتمردان و مسوولان ارشد نظام انجام می‌دهند. زمینه حضور همه سلایق با گرایش‌های مختلف سیاسی را در عرصه‌های سیاسی و مشارکت‌های مردمی فراهم کنند.
رحیمی‌پور بیان کرد: اگر هدف این است که نمایندگان واقعی مردم به مجلس راه بیابند و مردم با رغبت و اشتیاق پای صندوق های رأی حضور پیدا کنند باید زمینه را برای حضور همه گرایش‌ها فراهم کنیم.
نام شما

آدرس ايميل شما

Iran, Islamic Republic of
سلام بر فعال سیاسی
سجاد
Iran, Islamic Republic of
فعلا كه براي شمابد نشده ومصيبت جامعه ما همين سياست زدگي هست كه هركسي شده نظريه پرداز دنياي سياست اين دولت وهمه مصيبتهاي ان بواسطه.اين مردم افتاده حالا هم خواهان گسترش دامنه حضور اصلاح طلبان هستيد؟؟؟حداقل بذاريد كهاين گلي كه ٧سال پيش كاشتيد ثمر بده بعدش يك ديگه را تحميل كنيد علي بركت الااااااااااااااا الله...
Iran, Islamic Republic of
پیمانکاری چه ربطی به انتخابات دارد .روی قبری که مرده نداره گریه نکنید
Iran, Islamic Republic of
اگه کسی درکاراصلاح طلبان دخالت نکنه سنگ جلوشون پرتاب نشه ایران گلستان میشه
تخریب یا نقد مجلس یازدهم؟!

تخریب یا نقد مجلس یازدهم؟!

هر چه مجلس کوتاه بیایید، دیگران او را به گوشه رینگ برده و مورد ضرباتی قرار می‌دهند. تخریب‌گران ...
اختلال عاطفی فصلی؛ از علائم تا درمان

اختلال عاطفی فصلی؛ از علائم تا درمان

باور بر این است که اختلال عاطفی فصلی به دلیل اختلال در ریتم شبانه روزی بدن رخ می دهد....
سبقت «واکسن آنفولانزا» از «دنا پلاس»

سبقت «واکسن آنفولانزا» از «دنا پلاس»

رئیس کمیسیون بهداشت و درمان مجلس در مصاحبه‌اش اشاره کرد که از 16 میلیون واکسن آنفولانزای ...
فایل های مرتبط
1