تاریخ انتشار
چهارشنبه ۸ اسفند ۱۳۹۷ ساعت ۰۳:۰۵
کد مطلب : ۴۰۶۸۹۹
نوسنده کهگیلویه و بویراحمد در گفت‌وگو با کبنانیوز مطرح شد

مشکلات نویسندگان کهگیلویه و بویراحمد چیست؟ ( + فیلم)

۱
۰
فایل مرتبط کبنا ؛جلیل بهشتی نویسنده کتاب صدای عشایر مهمان دفتر کبنا نیوز بود. او در گفت‌وگو با خبرنگار این سایت خبری، اظهار کرد: این کتاب بازتاب فرهنگ عامیانه ترک و لر را در آثار آقای محمد بهمن بیگی بررسی کرده است. واقعیت امر این است که نویسندگی در جامعه ما جایگاه واقعی خود را پیدا نکرده است و شاید دلایل زیادی داشته باشد.
وی افزود: از جمله دلایل آن می‌شود به عدم ترویج فرهنگ کتابخوانی اشاره کرد. متأسفانه با توجه به شرایط اقتصادی حاکم کتاب در سبد کالای فرهنگی مردم حذف شده است و مردم با کتاب بیگانه هستند.
این نویسنده کهگیلویه و بویراحمد با اشاره به یکی دیگر از مشکلات نویسندگی گفت: ادبیات داستانی و نمایشی که معمولاً توسط نویسندگان به رشته تحریر در می‌آید به خوبی در شبکه توزیع کتاب قرار نمی‌گیرند.
بهشتی با بیان اینکه تنها خانه کتاب از نویسندگان حمایت ویژه دارند، افزود: حمایت‌های آنچنانی از نویسندگان صورت نمی‌گیرد و مردم هم باید به مقوله کتاب و کتابخوانی و اضافه کردن کتاب به سبد کالایی خود توجه ویژه‌ای داشته باشند.
وی به مشکلات دیگر نویسندگان هم گریزی زد و گفت: نویسندگان توانمند و خوبی در استان وجود دارد ولی متأسفانه به دلیل اینکه شناخته شده و معروف نیستند. کتاب‌های آنان به نمایشگاه‌های بزرگ و بین‌المللی نمی‌رسند. خیلی از نویسندگان کتاب‌های در حال چاپ دارند، اما توان مالی آن را ندارند.
بهشتی اضافه کرد: کاغذ گران شده و خیلی هم دیگر تن به چاپ کتاب نمی‌دهند. اما با این وجود امیدوارم روزی  برسد که فرهنگ کتاب و کتابخوانی در جامعه ما به جایگاه واقعی خودش برسد. و اگر کتاب و کتابخوانی را در جامعه گسترش دهیم، کمک به فکر و اندیشه کرده‌ایم.
نام شما

آدرس ايميل شما

خخ
Iran, Islamic Republic of
مشکل قلم و کاغذه
مصایب اعتمادزدایی میان دولت و مردم ( به قلم؛ محسن خرامین )

مصایب اعتمادزدایی میان دولت و مردم ( به قلم؛ محسن خرامین )

«اعتماد» از عناصر لازم‌ و ابتدایی حکومت‌داری است که حکومت‌ها باید در خلق و حفظ آن گام ...
اگر بایدن پیروز شود...

اگر بایدن پیروز شود...

بايدن با مطرح کردن بحث موشک‌ها، قصد توافق دارد و قطعا ايران هم خطوط قرمزي براي مذاکره ...
اصلاح‌طلبان در سه راهی انتخاب

اصلاح‌طلبان در سه راهی انتخاب

حزب ندای ایرانیان هم یک طیف نواصلاح‌طلب محسوب می‌شود خواهان حضور در رقابت‌های انتخاباتی ...
فایل های مرتبط
1