تاریخ انتشار
سه شنبه ۱۸ دی ۱۳۹۷ ساعت ۱۳:۴۳
کد مطلب : ۴۰۶۲۳۹
کبنا گزارش می‌دهد

مدارسی که در کهگیلویه و بویراحمد بوی مرگ می‌دهند (+ فیلم)

۲
فایل مرتبط کبنا ؛به گزارش کبنا نیوز، استان کهگیلویه و بویراحمد منبع نفت و گاز و منابع خدادادی زیادی است و با این وجود شاهد رنج مداوم بعضی کودکانش هست که این‌گونه روزگار می‌گذرانند.
مدرسه روستای «عزیزی» از توابع بخش لوداب شهرستان بویراحمد که در فصل زمستان از بخاری‌های نفتی غیراستاندارد برای گرم کردن کلاس درس استفاده می‌کنند، تأسف‌بار است، اصلاً در این روستا خبری از گاز نیست! وقتی امکانات گرمایشی و گاز کشی وجود ندارد، دانش‌آموزان خود را چگونه گرم کنند؟
این دختران و پسران در چنین فضایی درس می‌خوانند، هرچند که وضعشان از بسیاری از مدارس دیگر شهرستان بویراحمد بهتر هم هست.
دانش آموزان به خبرنگار کبنا می‌گویند: «شیشه‌های کلاس‌ها شکسته و باد سرد می‌آید زمستان هم اینجا خیلی سرد است، بخاری کلاس با نفت است، یک‌بار می‌خواستیم بخاری را روشن کنیم که یک‌دفعه ترکید، دو سه بار چنین اتفاقی افتاده است.»
«بخاری نفتی برخی مواقع چنان صدا می‌دهد که انگار بمب می‌ترکد.»
مدیرکل نوسازی، توسعه و تجهیزات مدارس کهگیلویه و بویراحمد می‌گوید: 3000 کلاس درس کهگیلویه و بویراحمد از بخاری نفتی استفاده می‌کنند.
اقدامات مؤثر مسئولین برای پیگیری این حوادث و جلوگیری از وقوع مجدد آن، به هیچ نتیجه‌ای نرسید و بلکه تا الآن چند اقدام موفق هم در جهت تکرار این فجایع به‌عمل‌آمده است.
آتش‌سوزی در مدرسه دخترانه روستای شین‌آباد یکی از سلسله آتش‌سوزی‌ها به دلیل نقض تجهیزات گرمایشی در مدارس ایران سال 91 است، در این حادثه 29 دانش‌آموز دختر دچار سوختگی شدند و دو نفر از آن‌ها براثر جراحات وارده فوت کردند، کودکان شین‌آباد می‌گویند: «ما با انفجار یک بخاری نفتی سر کلاس سوختیم و شش سال است لحظه‌به‌لحظه درد می‌کشیم، ما سوختیم، دم نزدیم و بزرگ شدیم.» 28 آذرماه سال 97 بود که شاهد روایت دردناک حادثه آتش‌سوزی مدرسه زاهدان بودیم حادثه‌ای که موجب آتش‌سوزی 4 دختر دانش‌آموز شد و جان 3 دانش‌آموز را گرفت.
اما استاندار خراسان شمالی دستور جمع‌آوری بخاری‌های نفتی در مدارس شد و گفت: «تا 12 بهمن‌ماه امسال نباید حتی یک بخاری نفتی در مدارس استان وجود داشته باشد.» محمدعلی شجاعی بالغ‌بر 10 میلیارد تومان برای تسریع در انجام این کار اختصاص داد.
اما باید دید که استاندار کهگیلویه و بویراحمد برای پیشگیری از فجایع غیرقابل‌جبران چه اقدامی می‌کند و دستور جمع‌آوری بخاری‌های نفتی در مدارس را می‌دهد؟
تا کی باید شاهد همچنین فاجعه‌هایی باشیم؟ این حادثه‌ها اگر مدیریت شود، قابل‌پیشگیری است. امید می‌رود مسوولان استان کهگیلویه و بویراحمد در راستای استاندارد سازی وسایل گرمایشی مدارس کهگیلویه و بویراحمد تلاش نمایند تا خدای نکرده شاهد حوادث تلخ نباشیم.
این خبر صرفاً در راستای بیان مشکلات دانش‌‌آموزان منطقه لوداب است و به این منظور نیست که خدمات ارزنده دولت و نظام اسلامی عزیز را نداند و یا نخواهد ببیند و یا ننویسد.
نام شما

آدرس ايميل شما

تخریب یا نقد مجلس یازدهم؟!

تخریب یا نقد مجلس یازدهم؟!

هر چه مجلس کوتاه بیایید، دیگران او را به گوشه رینگ برده و مورد ضرباتی قرار می‌دهند. تخریب‌گران ...
اختلال عاطفی فصلی؛ از علائم تا درمان

اختلال عاطفی فصلی؛ از علائم تا درمان

باور بر این است که اختلال عاطفی فصلی به دلیل اختلال در ریتم شبانه روزی بدن رخ می دهد....
سبقت «واکسن آنفولانزا» از «دنا پلاس»

سبقت «واکسن آنفولانزا» از «دنا پلاس»

رئیس کمیسیون بهداشت و درمان مجلس در مصاحبه‌اش اشاره کرد که از 16 میلیون واکسن آنفولانزای ...
فایل های مرتبط
1